REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2008 nr 7 poz. 126
ZARZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 6 listopada 2008 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Sprawiedliwości
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm. 1)) zarządza się, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu nr 179/06/DO Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 lipca 2006 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Sprawiedliwości (Dz. Urz. Min. Sprawiedl. Nr 6, poz. 118, Nr 7, poz. 124 i 125 i Nr 8, poz. 131, z 2007 r. Nr 4, poz. 17, Nr 9, poz. 38 i Nr 10, poz. 44 oraz z 2008 r. Nr 1, poz. 3, Nr 2, poz. 8 i Nr 5, poz. 87) w załączniku wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 3 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Dyrektor Generalny Urzędu wykonuje zadania określone w ustawie z dnia 24 sierpnia 2006 r. o państwowym zasobie kadrowym i wysokich stanowiskach państwowych (Dz. U. Nr 170, poz. 1217, z późn. zm. 2)), z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 170, poz. 1218, z późn. zm. 3)), z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów, a także określone w art. 421 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 86, poz. 953, z późn. zm. 4)) oraz art. 5 pkt 4a ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury (Dz. U. Nr 162, poz. 1125, z późn. zm. 5)).”
2) w § 4 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Ustala się następujące symbole literowe podstawowych komórek organizacyjnych Ministerstwa:
1) Gabinet Polityczny Ministra - „GPM”
2) Biuro Ministra - „BM”
3) Biuro Dyrektora Generalnego - „BDG”
4) Departament Legislacyjno-Prawny- „DL-P”
5) Departament Sądów Powszechnych - „DSP”
6) Departament Wykonania Orzeczeń i Probacji - „DWOiP”
7) Departament Współpracy Międzynarodowej i Prawa Europejskiego - „DWM”
8) Departament Organizacyjny - „DO”
9) Departament Kadr- „DK”
10) Departament Budżetu i Inwestycji - „DB”
11) Departament Informatyzacji i Rejestrów Sądowych - „DIRS”
12) Departament Sądów Wojskowych - „DSW”
13) Departament Nadzoru nad Aplikacjami Prawniczymi - „DNAP”
14) Biuro Informacyjne Krajowego Rejestru Karnego-„B-KRK”
15) Biuro Analiz i Etatyzacji Sądownictwa Powszechnego - „BAiES”
16) Biuro do Spraw Wydawania Monitora Sądowego i Gospodarczego - „BMSiG”
17) Biuro Ochrony Informacji Niejawnych, Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych - „BINiSO”
18) Biuro Administracyjno-Finansowe- „BA-F”
19-24) Biura Prokuratury Krajowej (Prezydialne, Spraw Konstytucyjnych, Postępowania Przygotowawczego, do Spraw Przestępczości Zorganizowanej, Postępowania Sądowego, Obrotu Prawnego z Zagranicą) - „PR”.”;
3) w § 6:
a) w ust. 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) sprawowanie zastępstwa procesowego Ministra Sprawiedliwości - Prokuratora Generalnego w sprawach należących do kompetencji departamentów i biur.”,
b) po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
„2a. Skierowanie projektu aktu normatywnego do konsultacji społecznych i uzgodnień międzyresortowych poprzedzone jest przedstawieniem projektu do akceptacji członkom Kierownictwa Ministerstwa.”,
c) ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. W przypadku, gdy departament /biuro/ zwraca się do Departamentu Legislacyjno-Prawnego z wnioskiem o wyrażenie opinii w zakresie stosowania prawa, obowiązany jest przedstawić własne stanowisko w sprawie.”;
4) w § 7:
a) pkt 7 otrzymuje brzmienie:
„7) Departamentem Informatyzacji i Rejestrów Sądowych w zakresie inicjowania systemów i programów informatycznych, wdrażania nowych rozwiązań systemowych oraz zapewnienia prawidłowego funkcjonowania programów informatycznych już istniejących,”,
b) pkt 9 otrzymuje brzmienie:
„9) Departamentem Budżetu i Inwestycji w zakresie planowania i wykonywania budżetu resortu, w tym ustalania skutków finansowych projektowanych aktów normatywnych,”,
c) pkt 12 otrzymuje brzmienie:
„12) Biurem Dyrektora Generalnego w zakresie wprowadzania zmian w strukturze organizacyjnej Ministerstwa oraz nadsyłaniem informacji o sprawach, w których sprawowane jest zastępstwo procesowe,”,
d) pkt 13 otrzymuje brzmienie:
„13) Biurem Ochrony Informacji Niejawnych, Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych w zakresie planowania i realizacji zadań związanych z ochroną informacji niejawnych, zarządzaniem kryzysowym, przygotowaniami obronnymi i ochroną fizyczną obiektów Ministerstwa,”,
e) po pkt 13 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 14 w brzmieniu:
„14) Biurem Administracyjno-Finansowym w zakresie planowania i wykonania budżetu Ministerstwa, w sprawach związanych z zarządzaniem nieruchomościami i mieniem Urzędu, remontami, transportem, zaopatrzeniem i obsługą kancelaryjną Ministerstwa.”;
5) § 11 otrzymuje brzmienie:
„§ 11. 1. W skład departamentów /biur/ Ministerstwa mogą wchodzić wydziały, zespoły, stanowiska pracy oraz inne wewnętrzne komórki organizacyjne określone w wewnętrznych regulaminach organizacyjnych departamentów /biur/.
2. Wewnętrzny regulamin organizacyjny departamentu /biura/ określający strukturę organizacyjną departamentu /biura/, podporządkowanie wydziałów, zespołów, stanowisk pracy i innych wewnętrznych komórek organizacyjnych, szczegółowy zakres zadań departamentu /biura/, wynikający z zadań określonych w regulaminie organizacyjnym Ministerstwa, szczegółowy podział zadań między wydziałami, zespołami, samodzielnymi stanowiskami pracy i innymi komórkami organizacyjnymi oraz zadania i zakres czynności dla poszczególnych stanowisk pracy określa dyrektor departamentu /biura/ i zatwierdza - po uzyskaniu akceptacji właściwego członka kierownictwa Ministerstwa - Dyrektor Generalny.
3. Wewnętrzne regulaminy organizacyjne wszystkich komórek Ministerstwa przekazywane są do Biura Dyrektora Generalnego.
4. Wydziałem kieruje naczelnik wydziału. Kierowanie wydziałem może być powierzone zastępcy dyrektora departamentu /biura/ albo pracownikowi zajmującemu stanowisko głównego specjalisty lub głównego wizytatora, wyznaczonemu przez dyrektora departamentu /biura/. Naczelnik wydziału odpowiada za całokształt spraw objętych zakresem właściwości wydziału.
5. Utworzenie nowego wydziału wymaga zatrudnienia co najmniej pięciu pracowników, chyba że względy celowości przemawiają za utworzeniem wydziału o mniejszej obsadzie.”;
6) w § 12 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6) Dyrektor Generalny podpisuje wszystkie pisma związane z decyzjami podejmowanymi w zakresie realizacji zadań określonych w § 3, § 151 i w § 301.”;
7) w § 15:
a) w ust. 1 pkt 11 otrzymuje brzmienie:
„11) analiza rocznych sprawozdań dotyczących wykorzystania przez instytucje, stowarzyszenia, fundacje i organizacje społeczne nawiązek i świadczeń pieniężnych orzeczonych w trybie art. 47, 49 i 57a § 2 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (Dz. U. Nr 88, poz. 553, z późn. zm. 6)),”,
b) uchyla się ust. 2,
8) Oddział 2a otrzymuje brzmienie:
„Oddział 2a
Biuro Dyrektora Generalnego
§ 151. 1. Do podstawowych zadań Biura Dyrektora Generalnego należy:
1) prowadzenie spraw wynikających z zadań Dyrektora Generalnego w zakresie organizacji Ministerstwa, zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania środkami na wynagrodzenia i szkolenia pracowników, gospodarowania środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych oraz wykonywanie zadań związanych z audytem wewnętrznym, w tym:
a) prowadzenie spraw związanych z organizacją Ministerstwa, opracowywanie, analizowanie, opiniowanie i monitorowanie rozwiązań prawnych i organizacyjnych wpływających na funkcjonowanie Urzędu, przygotowywanie projektów i opinii w tym zakresie (statut, regulamin organizacyjny, instrukcja kancelaryjna, regulamin pracy),
b) koordynowanie spraw związanych z przeprowadzaniem naboru do służby cywilnej oraz na stanowiska robotnicze i obsługi,
c) koordynowanie spraw związanych ze sporządzaniem i aktualizacją opisów stanowisk pracy, wartościowaniem stanowisk pracy oraz przeprowadzaniem ocen okresowych członków korpusu służby cywilnej w Ministerstwie,
d) prowadzenie spraw osobowych członków korpusu służby cywilnej oraz pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych i obsługi,
e) prowadzenie spraw osobowych kierowników zakładów budżetowych - ośrodków szkoleniowo-wypoczynkowych,
f) zarządzanie środkami na wynagrodzenia osobowe, nagrody i premie oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne,
g) sporządzanie okresowych analiz, ocen stanu zatrudnienia i potrzeb kadrowych Ministerstwa,
h) prowadzenie kontroli przestrzegania dyscypliny pracy,
i) analiza potrzeb szkoleniowych i realizacja procesu doskonalenia zawodowego pracowników Ministerstwa oraz zarządzanie środkami finansowymi przeznaczonymi na ten cel,
j) gospodarowanie środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
k) prowadzenie spraw socjalno-bytowych osób uprawnionych do korzystania z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
I) wykonywanie audytu wewnętrznego w Ministerstwie Sprawiedliwości oraz zakładach budżetowych,
2) koordynowanie obsługi prawnej Ministerstwa oraz sprawowanie zastępstwa procesowego Ministra Sprawiedliwości - Prokuratora Generalnego we wszystkich sprawach prowadzonych przez Ministerstwo, z wyłączeniem spraw, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 3,
3) opracowywanie planu zamówień publicznych, prowadzenie pod względem proceduralno-dokumentacyjnym postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, w tym udział w pracach komisji przetargowych, przy współpracy z komórkami organizacyjnymi zgłaszającymi potrzebę dokonania zamówienia,
4) prowadzenie działań w zakresie zarządzania projektami realizowanymi w Ministerstwie, w tym dotyczącymi standaryzacji procesu przygotowania i prowadzenia projektów,
5) prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy w Ministerstwie oraz nadzór merytoryczny w tym zakresie nad jednostkami organizacyjnymi resortu,
6) obsługa Komisji Dyscyplinarnej dla Członków Korpusu Służby Cywilnej w Ministerstwie Sprawiedliwości,
7) realizacja wniosków sędziów i prokuratorów o przyznanie środków na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych (pożyczki),
8) prowadzenie Archiwum Zakładowego, w tym sekcji Archiwum Akt Niejawnych.”
9) w § 16 uchyla się ust. 2,
10) w § 17:
a) w ust. 1:
- pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjną sądów, w tym:
a) ustalanie kierunków nadzoru nad działalnością administracyjną sądów, wykonywanego przez prezesów sądów,
b) zatwierdzanie planów pracy nadzorczej Prezesów Sądów Apelacyjnych i kontrola ich wykonania,
c) opracowywanie okresowych ocen działalności sądów oraz informacji o ważniejszych kierunkach pracy sądów,
d) analiza sprawozdań nadsyłanych przez prezesów sądów apelacyjnych, dotyczących wykonania planów zadań nadzorczych prezesów tych sądów i sądów okręgowych za rok ubiegły oraz analiza planów zadań nadzorczych prezesów ww. sądów na bieżący rok i ewentualnie wnoszenie do nich uwag,
e) analiza sprawozdań z wizytacji i lustracji sądów powszechnych przeprowadzonych przez sędziów wizytatorów, nadsyłanych przez prezesów sądów apelacyjnych i w razie potrzeby kierowanie do prezesów sądów pism nadzorczych,
f) przeprowadzanie doraźnych wizytacji i lustracji sądów oraz działalności nadzorczej prezesów sądów,”,
- po pkt 10 dodaje się pkt 10a w brzmieniu:
„10a) opracowywanie wniosków do sądu rejestrowego o wykreślenie z rejestru związku zawodowego w trybie określonym w art. 36 ust. 3 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 854, z późn. zm.7),”,
- pkt 14 otrzymuje brzmienie:
„14) uczestnictwo w naradach i konferencjach organizowanych z udziałem prezesów sądów, wizytatorów i sędziów,”,
- po pkt 15 dodaje się pkt 15a w brzmieniu:
„15a) przygotowywanie projektów odpowiedzi na interwencje, interpelacje i zapytania poselskie, w zakresie należącym do kompetencji Departamentu,”,
b) uchyla się ust. 2;
11) Oddział 5 otrzymuje brzmienie:
„Oddział 5
Departament Wykonania Orzeczeń i Probacji
§ 18. 1. Do podstawowych zadań Departamentu Wykonania Orzeczeń i Probacji należy, z zastrzeżeniem § 27 ust. 1:
1) sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjną sądów w zakresie wykonania orzeczeń karnych,
2) koordynowanie i ustalanie kierunków nadzoru penitencjarnego oraz koordynowanie prawidłowości jego wykonania,
3) ewidencjonowanie odpisów europejskich nakazów aresztowania wydanych przez sądy oraz europejskich nakazów aresztowania wydanych przez inne państwa członkowskie Unii Europejskiej,
4) monitorowanie terminowości wykonania europejskich nakazów aresztowania, informowanie Eurojustu o opóźnieniach i przyczynach opóźnień w ich wykonaniu,
5) sprawowanie nadzoru administracyjnego i organizacyjnego nad kuratorską służbą sądową, w tym określanie kierunków i koordynowanie pracy kuratorów sądowych,
6) wykonywanie nadzoru nad funkcjonowaniem ośrodków kuratorskich,
7) prowadzenie odwoławczych postępowań administracyjnych oraz opracowywanie projektów decyzji Ministra Sprawiedliwości w sprawach dotyczących wypowiedzenia, rozwiązania stosunku pracy i przeniesienia na inne stanowisko lub do innego zespołu kuratorskiego służby sądowej oraz zawieszenie w pełnieniu obowiązków zawodowych kuratorów sądowych związanych z odwołaniami od decyzji prezesów sądów okręgowych,
8) opiniowanie wniosków kuratorów zawodowych, dotyczących udzielenia przez Ministra Sprawiedliwości urlopu dla poratowania zdrowia,
9) zapewnienie obsługi sądu dyscyplinarnego drugiej instancji dla zawodowych kuratorów sądowych działającego przy Ministrze Sprawiedliwości,
10) przygotowywanie projektu rocznego planu podziału środków z Funduszu Pomocy Postpenitencjarnej,
11) dokonywanie okresowego podziału środków z Funduszu na rzecz uprawnionych podmiotów,
12) rozpoznawanie wniosków podmiotów pozarządowych o przyznanie środków z Funduszu i przygotowywanie projektów umów zawieranych przez Ministerstwo Sprawiedliwości z organizacjami pozarządowymi na realizację zadań w ramach Funduszu,
13) realizacja zadań wynikających z zawieranych umów, w tym w szczególności dokonywanie kontroli pod względem przebiegu i sposobu realizacji zadań oraz wykorzystania środków przekazywanych na realizację zadań,
14) potwierdzanie należytego wykorzystania środków finansowych, o których mowa w pkt 13, poprzez dokonywanie kontroli merytorycznej wymaganych dokumentów księgowych,
15) dokonywanie analiz sprawozdań z wykorzystania środków z Funduszu przez sądy powszechne i Centralny Zarząd Służby Więziennej, a także sprawozdań merytorycznych z przebiegu wykonania umowy składanych przez organizacje pozarządowe,
16) współdziałanie z Radą Główną do Spraw Społecznej Readaptacji i Pomocy Skazanym w zakresie realizacji zadań Rady,
17) współdziałanie z Krajową Radą Kuratorów w realizacji zadań Rady oraz umożliwianie odbywania posiedzeń Rady,
18) sprawowanie nadzoru administracyjnego nad działalnością sądów w zakresie wykonania orzeczeń rodzinnych i nieletnich,
19) nadzór nad zakładami poprawczymi i schroniskami dla nieletnich,
20) wykonywanie czynności związanych z kierowaniem nieletnich do zakładów poprawczych, przenoszeniem ich do innych zakładów oraz prowadzenie centralnej ewidencji nieletnich skierowanych do zakładów poprawczych,
21) wykonywanie czynności związanych z awansem zawodowym nauczycieli zatrudnionych w zakładach dla nieletnich,
22) koordynowanie i kontrola pracy wizytatorów w okręgowych zespołach nadzoru pedagogicznego,
23) sprawowanie nadzoru administracyjnego nad działalnością sądów w zakresie postępowania egzekucyjnego w sprawach cywilnych, rodzinnych i należności sądowych,
24) sprawowanie nadzoru administracyjnego nad działalnością komorników sądowych i działalnością samorządu komorniczego w zakresie wykonywania orzeczeń sądowych oraz innych tytułów wykonawczych i egzekucyjnych w sprawach cywilnych, rodzinnych i należności sądowych,
25) podejmowanie działań na rzecz pełnej realizacji uprawnień pokrzywdzonych przestępstwem, w tym inicjowanie i koordynowanie współpracy i wymiany doświadczeń z instytucjami i organizacjami krajowymi i międzynarodowymi,
26) podejmowanie działań na rzecz upowszechniania alternatywnych sposobów rozstrzygania sporów, w tym nawiązywanie i prowadzenie współpracy międzynarodowej w powyższym zakresie,
27) monitorowanie sytuacji pokrzywdzonych przestępstwem, w szczególności celem opracowania standardów postępowania z pokrzywdzonymi,
28) realizacja Decyzji Ramowej Rady Unii Europejskiej z 15 marca 2001 r. o pozycji ofiar w postępowaniu karnym (2001/220/WSiSW),
29) prowadzenie i przygotowywanie do publikacji wykazu instytucji, stowarzyszeń, fundacji lub organizacji społecznych, na rzecz których sąd może orzec nawiązkę albo świadczenie pieniężne na podstawie art. 47 i 49 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny,
30) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie spraw, o których mowa w pkt 29,
31) organizowanie narad nadzorczych, konferencji i szkoleń z prezesami sądów, wizytatorami, sędziami, kuratorami okręgowymi i ich zastępcami oraz pracownikami zakładów dla nieletnich,
32) opracowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje, interwencje, dezyderaty oraz zapytania poselskie i senatorskie w zakresie kompetencji Departamentu,
33) rozpatrywanie skarg i wniosków w zakresie należącym do kompetencji Departamentu, w tym skarg na działalność komorników sądowych,
34) współdziałanie z instytucjami, organizacjami społecznymi, fundacjami, Kościołami i związkami wyznaniowymi oraz organami postępowania wykonawczego w zakresie działalności Departamentu.”
12) Oddział 6 otrzymuje brzmienie:
„Oddział 6
Departament Współpracy Międzynarodowej i Prawa Europejskiego
§ 19. 1. Do podstawowych zadań Departamentu Współpracy Międzynarodowej i Prawa Europejskiego należy:
1) współpraca w zakresie spraw dotyczących wymiaru sprawiedliwości z Unią Europejską, Radą Europy, Organizacją Narodów Zjednoczonych, Organizacją Współpracy Gospodarczej i Rozwoju oraz Haską Konferencją Prawa Prywatnego Międzynarodowego,
2) współdziałanie z innymi resortami w zakresie współpracy, o której mowa w pkt 1,
3) przygotowywanie sprawozdań z wykonywania przez Polskę postanowień Międzynarodowego Paktu Praw Obywatelskich i Politycznych (Dz. U. z 1977 r. Nr 38,poz. 167) oraz Konwencji w sprawie zakazu stosowania tortur oraz innego okrutnego, nieludzkiego lub poniżającego traktowania albo karania (Dz. U. z 1989 r. Nr 63, poz. 378),
4) prowadzenie w oparciu o ustawę z dnia 14 kwietnia 2000 r. o umowach międzynarodowych (Dz. U. z 2000 r. Nr 39, poz. 443 oraz z 2002 r. Nr 216, poz. 1824) spraw dotyczących związania się przez Polskę umowami międzynarodowymi z zakresu działania resortu, a w szczególności prowadzenie negocjacji, opracowywanie wniosków dotyczących podpisania i ratyfikacji umów lub ich wypowiedzenia, a także opiniowanie wniosków innych resortów dotyczących opracowanych przez nie projektów umów międzynarodowych,
5) opiniowanie projektów aktów prawnych w zakresie ich zgodności z międzynarodowymi zobowiązaniami Rzeczypospolitej Polskiej, w tym zgodności z prawem Unii Europejskiej,
6) prowadzenie spraw wynikających z udziału Ministra Sprawiedliwości w posiedzeniach Komitetu Europejskiego Rady Ministrów,
7) wykonywanie zadań organu centralnego w trybie ratyfikowanych umów międzynarodowych z zakresu obrotu prawnego w sprawach cywilnych i karnych, których wykonywania nie powierzono innym organom lub komórkom organizacyjnym Ministerstwa Sprawiedliwości,
8) udzielanie sądom polskim tekstów prawa obcego i wyjaśnianie obcej praktyki sądowej dla potrzeb prowadzonych przez nie postępowań, na podstawie art. 1143 § 1 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. Nr 43, poz. 296, z późn. zm. 8)),
9) udzielanie informacji o treści polskiego prawa, wraz z tekstami odpowiednich aktów prawnych, na wniosek zagranicznych organów wymiaru sprawiedliwości lub urzędów konsularnych polskich lub państw obcych,
10) wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o współpracy Rady Ministrów z Sejmem i Senatem w sprawach związanych z członkostwem Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej (Dz. U. z 2004 r. Nr 52, poz. 515 oraz z 2005 r. Nr 11, poz. 89 i Nr 160, poz. 1342),
11) wypracowanie stanowiska Polski w sprawach z zakresu wymiaru sprawiedliwości rozpoznawanych przez Europejski Trybunał Sprawiedliwości oraz monitorowanie jego orzecznictwa pod kątem skutków dla prawa polskiego,
12) koordynacja działań służących zapewnieniu prawidłowości programowania, wdrażania oraz monitorowania projektów współfinansowanych w ramach funduszy strukturalnych (PO KL, PO IG) i Norweskiego Mechanizmu Finansowego, z wyłączeniem zadań dysponenta głównego właściwych części budżetu państwa,
13) prowadzenie spraw związanych z obsługą projektów w ramach Transition Facility, programu Wymiar sprawiedliwości w sprawach karnych oraz programu Wymiar sprawiedliwości w sprawach cywilnych.”
13) w § 20:
a) w ust. 1:
- pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) działanie w zakresie usprawnienia i doskonalenia organizacji, metod i techniki pracy jednostek organizacyjnych resortu,”,
- pkt 9 otrzymuje brzmienie:
„9) koordynowanie we współpracy z Departamentem Budżetu i Inwestycji działań kierowników jednostek organizacyjnych resortu zmierzających do zapewnienia bezpieczeństwa w sądach i prokuraturach,”,
- po pkt 23 dodaje się pkt 23a w brzmieniu:
„23a) wykonywanie zadań Ministra Sprawiedliwości i Ministerstwa Sprawiedliwości wynikających z § 17 ust. 1 pkt 4, §§ 18 i 25 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 1955 r. w sprawie tablic i pieczęci urzędowych (Dz. U. Nr 47, poz. 316, z późn. zm. 9)) oraz art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 25 listopada 2004 r. o zawodzie tłumacza przysięgłego (Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2702 oraz z 2006 .r Nr 107, poz. 722) w odniesieniu do pieczęci urzędowych sądów, powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury (z wyłączeniem Prokuratury Krajowej), notariuszy, komorników sądowych i pieczęci tłumaczy przysięgłych,”,
- pkt 31 i 32 otrzymują brzmienie:
„31) organizowanie ogólnopolskich narad Kierownictwa resortu z prezesami sądów apelacyjnych i okręgowych,
32) inicjowanie i organizowanie narad szkoleniowych inspektorów do spraw biurowości oraz kierowników oddziałów administracyjnych sądów,”,
- uchyla się pkt 33 i 34,
b) uchyla się ust. 2,
14) w § 21:
a) w ust. 1:
- pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) wykonywanie zadań związanych z realizacją ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2007 r. Nr 63, poz. 425, z późn. zm. 10)),”,
- pkt 11 otrzymuje brzmienie:
„11) realizacja zadań dotyczących spraw osobowych prokuratorów wojskowych jednostek organizacyjnych prokuratury w zakresie uprawnień Prokuratora Generalnego wynikających z art. 11-13 i 16 ustawy z dnia 20 czerwca 1985 r. o prokuraturze (Dz. U. z 2008 r. Nr 7, poz. 39),”,
- pkt 22 otrzymuje brzmienie:
„22) przygotowywanie projektów decyzji Ministra Sprawiedliwości - Prokuratora Generalnego dotyczących delegowania sędziów, prokuratorów, urzędników sądu lub prokuratury, asystentów sędziego lub prokuratora, do wykonywania obowiązków służbowych w innym sądzie lub prokuraturze, Ministerstwie Sprawiedliwości lub innej jednostce organizacyjnej podległej Ministrowi Sprawiedliwości albo przez niego nadzorowanej,”,
b) uchyla się ust. 2,
15) Oddział 9 otrzymuje brzmienie:
„Oddział 9
Departament Budżetu i Inwestycji
§ 22. 1. Do podstawowych zadań Departamentu Budżetu i Inwestycji należy:
1) opracowywanie materiałów obejmujących plany rzeczowe zadań resortu do projektu ustawy budżetowej,
2) opracowywanie i przedkładanie ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych projektu budżetu właściwych części budżetu państwa,
3) opracowywanie szczegółowego planu dochodów i wydatków, w tym wynagrodzeń i limitów zatrudnienia osób objętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń oraz planu etatów pracowników nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń właściwych części budżetowych zwanego „układem wykonawczym”, w terminach określonych ustawą z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.11)),
4) przekazywanie podległym jednostkom informacji o kwotach dochodów i wydatków, w tym wynagrodzeń i limitów zatrudnienia osób objętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń oraz o liczbie etatów pracowników nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń dla sporządzenia projektów planów i planów finansowych zgodnie z projektem ustawy budżetowej, a następnie z ustawą budżetową po jej ogłoszeniu, w terminach określonych ustawą z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych,
5) wykonywanie zadań i funkcji dysponenta głównego właściwych części budżetu państwa,
6) sprawowanie nadzoru i kontroli nad całością gospodarki finansowej podległych jednostek organizacyjnych, realizacji zadań finansowanych z budżetu państwa, wykonywanie dotacji udzielonych z budżetu państwa oraz sporządzanie kwartalnych ocen dotyczących wykonywania zadań oraz dochodów i wydatków przez podległe jednostki organizacyjne i podejmowanie w razie potrzeby działań zmierzających do prawidłowego wykonania budżetu,
7) wykonywanie nadzoru nad gospodarką finansową podległych jednostek organizacyjnych i sygnalizowanie potrzeb w zakresie przeprowadzenia kontroli ich działalności oraz audytu wewnętrznego przez właściwe komórki,
8) planowanie, finansowanie i nadzorowanie inwestycji dotowanych z budżetu państwa w zakresie zadań i funkcji dysponenta głównego właściwych części budżetu państwa,
9) rozpatrywanie wniosków jednostek organizacyjnych resortu sprawiedliwości oraz przygotowywanie stanowisk dla Ministra Sprawiedliwości w sprawach dotyczących gospodarowania mieniem jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Sprawiedliwości, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm. 12)),
10) prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem ochrony przeciwpożarowej w Ministerstwie Sprawiedliwości oraz nadzór nad zapewnieniem tej ochrony w jednostkach organizacyjnych resortu,
11) ustalanie, na wniosek departamentów/biur, skutków finansowych projektowanych przez te komórki organizacyjne aktów normatywnych, po przedłożeniu niezbędnych do tego informacji,
12) opiniowanie, w zakresie skutków finansowych, projektów aktów normatywnych przedstawianych przez Centralny Zarząd Służby Więziennej,
13) opiniowanie, na wniosek Departamentu Legislacyjno-Prawnego, projektów aktów normatywnych, przedstawianych Ministrowi Sprawiedliwości do uzgodnienia przez inne podmioty, w aspekcie skutków finansowych projektowanych regulacji dla budżetu resortu,
14) opiniowanie wniosków o powołanie i odwołanie dyrektorów sądów apelacyjnych i sądów okręgowych, kierowników finansowych sądów rejonowych oraz ich zastępców,
15) opracowywanie i przedkładanie ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych projektu budżetu w układzie zadaniowym wraz z uzasadnieniem,
16) monitorowanie wykonania wydatków w układzie zadaniowym i sporządzanie informacji w tym zakresie
2. Prawa i obowiązki Głównego Księgowego Budżetu Resortu określają odrębne przepisy.”
16) Oddział 10 otrzymuje brzmienie:
„Oddział 10
Departament Informatyzacji i Rejestrów Sądowych
§ 23. 1. Do podstawowych zadań Departamentu Informatyzacji i Rejestrów Sądowych należy:
1) prowadzenie spraw związanych z informatyzacją resortu,
2) zapewnienie obsługi informatycznej rozwiązań informatycznych funkcjonujących w Ministerstwie, w tym bezpośrednia obsługa niektórych z nich,
3) opracowywanie kierunków rozwoju IT w resorcie sprawiedliwości,
4) opracowywanie i prowadzenie projektów SI w resorcie sprawiedliwości,
5) realizacja zadań związanych z eksploatacją systemów informatycznych wdrożonych w resorcie sprawiedliwości,
6) realizacja zadań informatycznych finansowanych ze środków pomocowych w ramach funduszy Unii Europejskiej, Norweskiego Mechanizmu Finansowego i innych,
7) nadzór i koordynacja zadań związanych z realizacją i eksploatacją Systemu Dozoru Elektronicznego.
2. W zakresie informatyzacji resortu do zadań departamentu należy w szczególności:
1) określanie kierunków informatyzacji resortu, a w tym:
a) analizowanie potrzeb sądów, prokuratur i Ministerstwa w zakresie wdrażania technik informatycznych,
b) opracowywanie projektów harmonogramu zamierzonych działań, ustalanie priorytetów i przedstawianie ich do akceptacji Kierownictwu Ministerstwa,
2) koordynacja działań informatyzacyjnych resortu zgodnie z zatwierdzanymi kierunkami i planami, w tym realizacja zadań centralnych,
3) współpraca z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa przy określaniu środków finansowych dla realizacji działań informatyzacyjnych resortu, udział w planowaniu środków finansowych na cele informatyczne oraz zarządzanie wydatkowaniem środków finansowych przeznaczonych na realizowane przez departament zadania,
4) współpraca z Departamentem Współpracy Międzynarodowej i Prawa Europejskiego oraz polskimi i zagranicznymi organizacjami i instytucjami w zakresie pozyskiwania i wykorzystywania środków pomocowych przeznaczonych na finansowanie zadań realizowanych przez departament,
5) realizacja zadań wynikających ze strategii informatyzacji resortu sprawiedliwości,
6) wprowadzanie centralnych systemów informatycznych w resorcie sprawiedliwości i nadzór nad ich eksploatacją,
7) wprowadzanie i realizacja procesowego zarządzania usługami IT w resorcie sprawiedliwości,
8) realizacja zadań IT na rzecz prokuratury i więziennictwa na zasadzie usługowej,
9) koordynacja działań zabezpieczających prawidłowe funkcjonowanie systemów informatycznych juz istniejących w jednostkach organizacyjnych resortu, w tym opiniowanie i standaryzacja zakupów,
10) przygotowywanie standardów związanych z informatyką w resorcie sprawiedliwości w oparciu o istniejące międzynarodowe i przyjęte dla administracji państwowej normy jakości oraz sprawowanie nadzoru nad ich stosowaniem,
11) organizowanie seminariów, szkoleń i spotkań konsultacyjnych związanych z projektami informatycznymi realizowanymi przez departament,
12) tworzenie we współpracy z Departamentem Kadr struktur kadr informatycznych w jednostkach resortu sprawiedliwości.
3. W zakresie zapewnienia obsługi informatycznej funkcjonujących w Ministerstwie rozwiązań informatycznych do zadań departamentu należy w szczególności:
1) zapewnienie nadzoru nad całością obsługi informatycznej w Ministerstwie i realizowanej przez departamenty i biura,
2) obsługa techniczna systemów informatycznych w wybranych komórkach organizacyjnych Ministerstwa oraz obsługa systemów resortowych eksploatowanych w Ministerstwie,
3) nadzór nad prawidłowością zabezpieczania zasobów informatycznych w jednostkach organizacyjnych resortu,
4) określanie użytkowników sprzętu komputerowego, wskazywanie przemieszczeń tego sprzętu oraz współpraca z Biurem Administracyjno-Finansowym w zakresie prowadzenia gospodarki sprzętem komputerowym wraz z prowadzeniem kart indywidualnego wyposażenia pracowników.
4. W zakresie rejestrów sądowych do zadań departamentu należy w szczególności:
1) organizacja i koordynacja prac projektowych związanych z tworzeniem lub rozwojem komputerowych systemów rejestrów sądowych zgodnie z przyjętymi harmonogramami prac,
2) sprawowanie ogólnego nadzoru nad realizacją projektów,
3) bieżąca współpraca z instytucjami zewnętrznymi, związana z zapewnieniem środków finansowych na realizację projektów,
4) zarządzanie wydatkowaniem środków finansowych przeznaczonych na realizację projektów,
5) opracowywanie projektów aktów normatywnych umożliwiających wdrażanie, stosowanie i rozwój poszczególnych systemów w sądach i prokuraturach,
6) merytoryczne przygotowanie zamówień w ramach poszczególnych projektów oraz nadzór nad ich realizacją,
7) koordynacja prac w zakresie przygotowania jednostek resortu sprawiedliwości do wdrożenia, a następnie wdrażania przygotowanych rozwiązań w tych jednostkach,
8) współpraca z MSWiA, KGP, CZSW oraz innymi instytucjami zewnętrznymi w zakresie dostępu do prowadzonych i projektowanych baz danych w ramach realizowanych projektów.
5. W zakresie eksploatacji i rozwoju rejestrów sądowych do zadań departamentu należy w szczególności:
1) wykonywanie zadań Centrali rejestrów sądowych, dotyczących prowadzenia centralnych urządzeń rejestrowych,
2) wykonywanie zadań Centralnej Informacji dotyczącej rejestrów sądowych, w tym nadzór nad działalnością ich ekspozytur lub oddziałów terenowych,
3) wykonywanie czynności związanych z wprowadzaniem danych do poszczególnych rejestrów w sytuacjach, gdy wprowadzenie tych danych jest niemożliwe we właściwym sądzie,
4) koordynacja eksploatacji rozwiązań informatycznych oraz urządzeń technicznych związanych z funkcjonowaniem poszczególnych systemów,
5) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania centralnych urządzeń informatycznych oraz oprogramowania, w oparciu o które funkcjonują przedmiotowe systemy w ramach Centralnego Ośrodka Przetwarzania Danych Ministerstwa Sprawiedliwości.
6. W zakresie realizacji zadań związanych z dostosowaniem resortu sprawiedliwości do współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen do zadań departamentu należy w szczególności:
1) rozwój i dostosowanie resortowych systemów teleinformatycznych do spełnienia funkcji lokalnych systemów informatycznych krajowego komponentu Systemu Informacyjnego Schengen /SIS/, w tym przygotowanie posiadanych zasobów informacyjnych do automatycznej współpracy z SIS,
2) monitorowanie i koordynacja zadań związanych z dostosowaniem resortu sprawiedliwości do współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen wynikających z postanowień porozumień zawartych z Instytucją Pośredniczącą.
7. W zakresie zadań związanych z Systemem Dozoru Elektronicznego do zadań departamentu należy w szczególności:
1) sprawowanie ogólnego nadzoru nad realizacją projektu, w tym organizacja i koordynacja prac projektowych związanych z tworzeniem i rozwojem Systemu Dozoru Elektronicznego zgodnie z przyjętym harmonogramem prac,
2) koordynacja prac w zakresie przygotowania jednostek resortu sprawiedliwości do wdrożenia Systemu,
3) współpraca z Departamentem Wykonania Orzeczeń i Probacji w zakresie rozwiązań ustawowych i systemowych w ramach realizowanego projektu, w tym opracowywanie projektów aktów normatywnych umożliwiających wdrażanie i rozwój systemu w jednostkach resortu sprawiedliwości,
4) nadzór nad eksploatacją oraz zapewnienie prawidłowego funkcjonowania rozwiązań informatycznych związanych z funkcjonowaniem Systemu.”;
17) w § 24 uchyla się ust. 2;
18) w § 25 uchyla się ust. 2;
19) w § 26 uchyla się ust. 2-4;
20) w § 29 uchyla się ust. 2;
21) Oddział 17 otrzymuje brzmienie:
„Oddział 17
Biuro Ochrony Informacji Niejawnych, Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych
§ 30. 1. Do podstawowych zadań Biura Ochrony Informacji Niejawnych, Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych należy:
1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przekazywanych lub przechowywanych w Ministerstwie,
2) zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne,
3) przeprowadzanie postępowań sprawdzających,
4) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,
5) prowadzenie Kancelarii Tajnej Ministerstwa i oddziałów tej Kancelarii,
6) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
7) okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów niejawnych,
8) nadzorowanie realizacji planu ochrony informacji niejawnych,
9) realizowanie przedsięwzięć z zakresu zarządzania kryzysowego, w tym planowania cywilnego i ochrony infrastruktury krytycznej w Ministerstwie oraz jednostkach organizacyjnych podległych i nadzorowanych przez Ministra Sprawiedliwości,
10) wdrażanie i doskonalenie procedur Narodowego Systemu Pogotowia Kryzysowego będących we właściwości Ministra Sprawiedliwości,
11) przygotowywanie analiz, opinii, wniosków i propozycji rozwiązań systemowych na potrzeby Zespołu Zarządzania Kryzysowego w Ministerstwie Sprawiedliwości,
12) zapewnienie sprawnego funkcjonowania stałego dyżuru w Ministerstwie oraz jednostkach organizacyjnych i nadzorowanych przez Ministra,
13) planowanie i koordynowanie przygotowań Ministerstwa do udziału w krajowych i międzynarodowych ćwiczeniach zarządzania kryzysowego,
14) zapewnienie ochrony fizycznej obiektów Ministerstwa, w tym kontrola ruchu osobowego w tych obiektach,
15) realizowanie zadań Ministra w zakresie obronności państwa zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2004 r. Nr 241, poz. 2416, z późn. zm. 13)) i innych ustaw oraz wydanymi na ich podstawie aktami wykonawczymi.”,
22) po Oddziale 17 dodaje się Oddział 18 w brzmieniu:
„Oddział 18
Biuro Administracyjno-Finansowe
§ 301. 1. Do podstawowych zadań Biura Administracyjno-Finansowego należy:
1) prowadzenie spraw z zakresu konstrukcji i realizacji budżetu Ministerstwa, a także związanych z zapewnieniem warunków działania Urzędu w zakresie zarządzania nieruchomościami i mieniem, remontami, gospodarką transportową i zaopatrzeniem, zapewnieniem niezbędnych usług i składników majątkowych oraz prowadzeniem obsługi kancelaryjnej Ministerstwa, w tym:
a) przygotowywanie projektu planu finansowego Ministerstwa,
b) opracowanie układu wykonawczego Ministerstwa po uchwaleniu ustawy budżetowej na dany rok,
c) kontrola dokumentacji finansowej pod względem formalnym i rachunkowym,
d) prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej dochodów i wydatków budżetowych,
e) sporządzanie sprawozdań budżetowych,
f) prowadzenie rachunkowości urzędu,
g) sporządzanie dokumentacji płacowej,
h) prowadzenie obsługi kasowej Ministerstwa,
i) prowadzenie rejestru zawartych umów, które powodują powstanie zobowiązań finansowych dla Ministerstwa,
j) rozliczanie kosztów krajowych i zagranicznych wyjazdów służbowych,
k) prowadzenie ewidencji oraz gospodarki rzeczowymi składnikami majątkowymi, pozostającymi w zarządzie Ministerstwa, z wyłączeniem gospodarki sprzętem komputerowym, którą prowadzi Departament Informatyzacji i Rejestrów Sądowych,
I) administrowanie nieruchomościami pozostającymi w posiadaniu Ministerstwa,
m) prowadzenie spraw związanych z zakupem sprzętu, materiałów i wyposażenia biurowego oraz usług z zakresu obsługi administracyjno-gospodarczej,
n) planowanie i realizacja zadań inwestycyjno-remontowych w odniesieniu do nieruchomości pozostających w posiadaniu Ministerstwa,
o) zapewnienie obsługi oraz dokonywanie rozliczeń w zakresie zakwaterowania, transportu, poligrafii, łączności telefonicznej, opieki zdrowotnej pracowników oraz gromadzenia i udostępniania zbiorów bibliotecznych Ministerstwa,
p) obsługa kancelaryjna Ministerstwa przez Kancelarię Główną w zakresie ustalonym przez instrukcję kancelaryjną,
2) dokonywanie kontroli formalno-rachunkowej przekazywanych przez Departament Wykonania Orzeczeń i Probacji dowodów księgowych dotyczących Funduszu Pomocy Postpenitencjarnej,
3) nadzór nad zakładami budżetowymi, ich organizacją i funkcjonowaniem oraz prowadzenie w tym zakresie zbiorczej sprawozdawczości,
4) przygotowywanie planów dotyczących wymiany pojazdów służbowych w resorcie sprawiedliwości, współpraca i monitorowanie działań związanych z zakupami samochodów dla jednostek organizacyjnych resortu sprawiedliwości.
2. Na czele Wydziału Rachunkowości Budżetowej stoi główny księgowy Ministerstwa Sprawiedliwości, którego prawa i obowiązki określają odrębne przepisy.”,
23) Rozdział 3 otrzymuje brzmienie:
„Rozdział 3
Prokuratura Krajowa
§ 31. 1. Do zadań Prokuratury Krajowej należy w szczególności:
1) nadzorowanie i koordynowanie pracy podległych jednostek organizacyjnych prokuratury w zakresie wykonywania ich ustawowych zadań,
2) podejmowanie działań związanych z wykonywaniem konstytucyjnych uprawnień Prokuratora Generalnego do inicjowania kontroli konstytucyjności i legalności aktów normatywnych oraz realizacja wynikających z ustawy z dnia 1 sierpnia 1997 r. o Trybunale Konstytucyjnym (Dz. U. Nr 102, poz. 643, z późn. zm.14)) uprawnień i obowiązków procesowych Prokuratora Generalnego w sprawach rozpoznawanych przez Trybunał Konstytucyjny,
3) udział prokuratorów Prokuratury Krajowej w postępowaniu przed Trybunałem Konstytucyjnym, Sądem Najwyższym i Naczelnym Sądem Administracyjnym,
4) podejmowanie działań związanych z wykonywaniem przez Prokuratora Generalnego zastrzeżonych dla niego uprawnień procesowych w postępowaniu karnym, cywilnym, administracyjnym i innych postępowaniach,
5) współpraca międzynarodowa w zakresie ścigania przestępczości,
6) określanie celów i środków gromadzenia, przetwarzania i udostępniania danych z systemów informatycznych prokuratury, określanie zasad użytkowania ogólnopolskich systemów informatycznych prokuratury oraz prowadzenie analiz z wykorzystaniem danych zawartych w tych systemach,
7) przygotowywanie informacji dla Prezydenta, Sejmu, Senatu, Rady Ministrów i innych organów w zakresie działania prokuratury, zgodnie z właściwością biur.
2. W skład Prokuratury Krajowej wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Biuro Prezydialne,
2) Biuro Spraw Konstytucyjnych,
3) Biuro Postępowania Przygotowawczego,
4) Biuro do Spraw Przestępczości Zorganizowanej,
5) Biuro Postępowania Sądowego,
6) Biuro Obrotu Prawnego z Zagranicą.
3. Wewnętrzną organizację i szczegółowy zakres zadań poszczególnych biur w Prokuraturze Krajowej określają odrębne przepisy.
§ 32. 1. Prokuraturą Krajową kieruje - w zakresie określonym przez Prokuratora Generalnego w podziale czynności członków Kierownictwa Ministerstwa - Prokurator Krajowy. Prokurator Krajowy jest administratorem danych gromadzonych i przetwarzanych w ogólnopolskich systemach informatycznych prokuratury.
2. Prokurator Krajowy zarządzeniem określa podział zadań i zakres czynności prokuratorów w Prokuraturze Krajowej.
3. Wszystkie biura Prokuratury Krajowej współdziałają stale z Biurem Prezydialnym w zakresie zadań wspólnych, a nadto związanych z informatyzacją prokuratury.
§ 33.1. Biurem w Prokuraturze Krajowej kieruje dyrektor.
2. W biurze może być ustanowiony zastępca dyrektora, jeżeli przemawia za tym zakres zadań powierzonych temu biuru.
3. Zastępca dyrektora biura kieruje bezpośrednio pracą Wydziału /wydziałów/ lub zespołu /zespołów/ wchodzących w skład biura.
4. Dyrektorzy biur są administratorami danych gromadzonych i przetwarzanych w lokalnym systemie informatycznym właściwego biura.”;
24) uchyla się Rozdział 4.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Minister Sprawiedliwości: Zbigniew Ćwiąkalski
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600.
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 249, poz. 1832, z 2007 r. Nr 17, poz. 96, Nr 50, poz. 331, Nr 99, poz. 660, Nr 123, poz. 847 i Nr 176, poz. 1242 oraz z 2008 r. Nr 98, poz. 634.
3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 218, poz. 1592 i Nr 249, poz. 1832 oraz z 2007 r. Nr 123, poz. 847 i Nr 176, poz. 1242.
4) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2001 r. Nr 98, poz. 1071, Nr 123, poz. 1353 i Nr 128, poz. 1403, z 2002 r. Nr 1, poz. 18, Nr 153, poz. 1271 i Nr 240, poz. 2052, z 2003 r. Nr 228, poz. 2256, z 2005 r. Nr 10, poz. 71 i Nr 169, poz. 1417, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1218, Nr 220, poz. 1600 i Nr 218, poz. 1592 oraz z 2007 r. Nr 89, poz. 589.
5) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2001 r. Nr 98, poz. 1070, z 2003 r. Nr 228, poz. 2256 z 2005 r.
6) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U z 1997 r. Nr 128, poz. 840, z 1999 r. Nr 64, poz. 729 i Nr 83, poz. 931, z 2000 r. Nr 48, poz. 548, Nr 93, poz. 1027 i Nr 116, poz. 1216,z 2001r. Nr 98, poz. 1071, z 2003 r. Nr 111, poz. 1061, Nr 121, poz. 1142, Nr 179, poz. 1750, Nr 199, poz. 1935 i Nr 228, poz. 2255, z 2004 r. Nr 25, poz. 219, Nr 69, poz. 626, Nr 93, poz. 889 i Nr 243, poz. 2426, z 2005 r. Nr 86, poz. 732, Nr 90, poz. 757, Nr 132, poz. 1109, Nr 163, poz. 1363, Nr 178, poz. 1479 i Nr 180, poz. 1493, z 2006 r. Nr 190, poz. 1409, Nr 218, poz. 1592 i Nr 226, poz. 1648, z 2007 r. Nr 89, poz. 589, Nr 123, poz. 850, Nr 124, poz. 859 i Nr 192, poz. 1378 oraz z 2008 r. Nr 90, poz. 560, Nr 122, poz. 782 i Nr 192, poz. 1378.
7) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2001 r. Nr 100, poz. 1080 i Nr 128, poz. 1405, z 2002 r. Nr 135, poz. 1146 i Nr 240, poz. 2052, z 2003 r. Nr 63, poz. 590 i Nr 213, poz. 2081, z 2004 r. Nr 240, poz. 2407 oraz z 2008 r. Nr 90, poz. 562.
8) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1965 r. Nr 15, poz. 113, z 1974 r. Nr 27, poz. 157 i Nr 39, poz. 231, z 1975 r. Nr 45, poz. 234, z 1982 r. Nr 11, poz. 82 i Nr 30, poz. 210, z 1983 r. Nr 5, poz. 33, z 1984 r. Nr 45, poz. 241 i 242, z 1985 r. Nr 20, poz. 86, z 1987 r. Nr 21, poz. 123, z 1988 r. Nr 41, poz. 324, z 1989 r. Nr 4, poz. 21 i Nr 33, poz. 175, z 1990 r. Nr 14, poz. 88, Nr 34, poz. 198, Nr 53, poz. 306, Nr 55, poz. 318 i Nr 79, poz. 464, z 1991 r. Nr 7, poz. 24, Nr 22, poz. 92 i Nr 115, poz. 496, z 1993 r. Nr 12, poz. 53, z 1994 r. Nr 105, poz. 509, z 1995 r. Nr 83, poz. 417, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, Nr 43, poz. 189, Nr 73, poz. 350 i Nr 149, poz. 703, z 1997 r. Nr 43, poz. 270, Nr 54, poz. 348, Nr 75, poz. 471, Nr 102, poz. 643, Nr 117, poz. 752, Nr 121, poz. 769 i 770, Nr 133, poz. 882, Nr 139, poz. 934, Nr 140, poz. 940 i Nr 141, poz. 944, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 117, poz. 757, z 1999 r. Nr 52, poz. 532, z 2000 r. Nr 22, poz. 269 i 271, Nr 48, poz. 552 i 554, Nr 55, poz. 665, Nr 73, poz. 852, Nr 94, poz. 1037, Nr 114, poz. 1191 i 1193 i Nr 122, poz. 1314, 1319, 1322, z 2001 r. Nr 4, poz. 27, Nr 49, poz. 508, Nr 63, poz. 635, Nr 98, poz. 1069, 1070 i 1071, Nr 123, poz. 1353, Nr 125, poz. 1368 i Nr 138, poz. 1546, z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 26, poz. 265, Nr 74, poz. 676, Nr 84, poz. 764, Nr 126, poz. 1069 i 1070, Nr 129, poz. 1102, Nr 153, poz. 1271, Nr 219, poz. 1849 i Nr 240, poz. 2058, z 2003 r. Nr 41, poz. 360, Nr 42, poz. 363, Nr 60, poz. 535, Nr 109, poz. 1035, Nr 119, poz. 1121, Nr 130. poz. 1188, Nr 139, poz. 1323, Nr 199, poz. 1939 i Nr 228, poz. 2255, z 2004 r. Nr 9, poz. 75, Nr 11, poz. 101, Nr 68, poz. 623, Nr 91, poz. 871, Nr 93, poz. 891, Nr 121, poz. 1264, Nr 162, poz. 1691, Nr 169, poz. 1783, Nr 172, poz. 1804, Nr 204, poz. 2091, Nr 210, poz. 2135, Nr 236, poz. 2356 i Nr 237, poz. 2384, z 2005 r. Nr 13, poz. 98, Nr 22, poz. 185, Nr 86, poz. 732, Nr 122, poz. 1024, Nr 143, poz. 1199, Nr 150, poz. 1239, Nr 167, poz. 1398, Nr 169, poz. 1413 i 1417, Nr 172, poz. 1438, Nr 178, poz. 1478, Nr 183, poz. 1538, Nr 264, poz. 2205 i Nr 267, poz. 2258, z 2006 r. Nr 12, poz. 66 Nr 66, poz. 466, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 186, poz. 1379, Nr 208, poz. 1537 i 1540, Nr 226, poz. 1656 i Nr 235, poz. 1699, z 2007 r. Nr 7, poz. 58, Nr 47, poz. 319, Nr 50, poz. 331, Nr 99, poz. 662, Nr 106, poz. 731, Nr 112, poz. 766 i 769, Nr 115, poz. 794, Nr 121, poz. 831, Nr 123, poz. 849, Nr 176, poz. 1243, Nr 181, poz. 1287, Nr 192, poz. 1378 i Nr 247, poz. 1845 oraz z 2008 r. Nr 59, poz. 367, Nr 96, poz. 609 i 619, Nr 110, poz. 706, Nr 116, poz. 731, Nr 119, poz. 772, Nr 120, poz. 779, Nr 122, poz. 796, Nr 181, poz. 1287 i Nr 192, poz. 1378.
9) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1970 r. Nr 13, poz. 116, z 1971 r. Nr 13, poz. 128, z 1973 r. Nr 47, poz. 281, z 1974 r. Nr 22, poz. 132, z 1990 r. Nr 73, poz. 436 oraz z 1991 r. Nr 33, poz. 139.
10) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 83, poz. 561,Nr 85, poz. 571, Nr 115, poz. 789, Nr 165, poz. 1171 i Nr 176, poz. 1242.
11) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832, oraz z 2007 r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140, poz. 984.
12) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 281, poz. 2782, z 2005 r. Nr 130, poz. 1087, Nr 169, poz. 1420 i Nr 175, poz. 1459, z 2006 r. Nr 64, poz. 456, Nr 104, poz. 708 i Nr 220, poz. 1600 i 1601, z 2007 r. Nr 173, poz. 1218 oraz z 2008 r. Nr 59, poz. 369.
13) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 210, poz. 2036, z 2004 r. Nr 277, poz. 2742, z 2005 r. Nr 180, poz. 1496, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711 i Nr 220, poz. 1600 oraz z 2007 r. Nr 107, poz. 732 i Nr 176, poz. 1242.
14) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. Nr 48, poz. 552 i Nr 53, poz. 638, z 2001 r. Nr 98, poz. 1070 oraz z 2005 r. Nr 169, poz. 1417.
- Data ogłoszenia: 2008-12-09
- Data wejścia w życie: 2008-11-06
- Data obowiązywania: 2008-11-06
- Dokument traci ważność: 2010-03-31
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA