REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2025 poz. 9

ZARZĄDZENIE NR 9/2025
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO

z dnia 23 kwietnia 2025 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 39 ust. 6-8 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1050 i 1473), zarządza się, co następuje:

§ 1.

W zarządzeniu nr 19/2024 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 4 września 2024 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego (Dz. Urz. GITD z 2024 r. poz. 19), w załączniku wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 6:

a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Dyrektor komórki organizacyjnej kieruje wykonaniem zadań komórki organizacyjnej samodzielnie lub przy pomocy zastępcy lub zastępców dyrektora. Zastępca dyrektora kieruje pracami komórki organizacyjnej w zakresie spraw przydzielonych mu przez dyrektora oraz wynikających z opisu stanowiska pracy. Zastępca dyrektora odpowiada przed dyrektorem za realizację powierzonych mu zadań. W sprawach wykraczających poza zakres powierzonych zadań zastępca dyrektora zastępuje dyrektora w przypadku jego nieobecności. Jeżeli w komórce organizacyjnej utworzono więcej niż jedno stanowisko zastępcy dyrektora, kolejność zastępstw określa wewnętrzny regulamin komórki organizacyjnej.”,

b) po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

„2a. W przypadku nieobsadzenia stanowiska dyrektora, komórką organizacyjną kieruje zastępca dyrektora, zgodnie z ust. 2, albo osoba wyznaczona przez Dyrektora Generalnego.”;

2) w § 13 w ust. 1 w pkt 4 uchyla się lit. l;

3) w § 16 w pkt 26 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 27 w brzmieniu:

„27) prowadzi i aktualizuje ewidencję majątku, udziela wsparcia oraz prowadzi instruktaż w zakresie terminowego i prawidłowego przeprowadzania inwentaryzacji.”;

4) § 17 otrzymuje brzmienie:

„§ 17. 1. W strukturze Biura Dyrektora Generalnego funkcjonuje Zespół Radców Prawnych, którego praca podlega bezpośrednio Głównemu Inspektorowi.

2. Dyrektor Biura Dyrektora Generalnego odpowiada za zapewnienie organizacji pracy Zespołu Radców Prawnych, w tym zapewnienie koordynacji pomocy prawnej oraz warunków niezbędnych do niezależnego, obiektywnego i efektywnego świadczenia pomocy prawnej przez radców prawnych zatrudnionych w Zespole Radców Prawnych.

3. Czynności z zakresu świadczenia pomocy prawnej zlecają radcom prawnym zatrudnionym w Zespole Radców Prawnych bezpośrednio: Główny Inspektor, Zastępcy Głównego Inspektora, Dyrektor Generalny, kierujący komórką audytu wewnętrznego, Inspektor Ochrony Danych, Pełnomocnik do spraw bezpieczeństwa informacji, Pełnomocnik do spraw bezpieczeństwa cyberprzestrzeni, dyrektorzy komórek organizacyjnych i ich zastępcy, a za zgodą dyrektora także naczelnicy wydziałów.

4. Dyrektor Biura Dyrektora Generalnego może odmówić udzielenia odpowiedzi na skierowane do Zespołu Radców Prawnych zapytanie prawne w sytuacji, gdy zlecona czynność wykracza poza zakres pomocy prawnej, albo w sprawie nie występuje problem prawny, albo gdy dostrzeże potencjalny konflikt pomiędzy interesem pytającego a interesem GITD.”;

5) w § 18:

a) ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Radcowie prawni, o których mowa w ust. 1, w przypadku, gdy świadczą pomoc prawną w zakresie wykraczającym poza zakres właściwości komórki organizacyjnej, w której są zatrudnieni, przekazują każdorazowo informację o tym Dyrektorowi Biura Dyrektora Generalnego, który po uzgodnieniu z Głównym Inspektorem może podjąć decyzję o przejęciu do prowadzenia sprawy w całości lub w części przez Zespół Radców Prawnych.”;

b) uchyla się ust. 4;

6) w § 24 uchyla się pkt 7;

7) w § 28 po pkt 2 dodaje się przecinek i dodaje się pkt 3 w brzmieniu:

„3) Pełnomocnik do spraw zgłaszania naruszeń prawa.”.

§ 2.

1. W przypadku komórek organizacyjnych Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w których niniejsze zarządzenie wprowadza zmiany, dyrektorzy komórek organizacyjnych, przedłożą Dyrektorowi Generalnemu Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego do zatwierdzenia zmiany regulaminów wewnętrznych komórek organizacyjnych, w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia.

2. Do czasu zatwierdzenia przez Dyrektora Generalnego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego zmian do regulaminów wewnętrznych komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1, zachowują moc dotychczas obowiązujące regulaminy wewnętrzne komórek organizacyjnych Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, w zakresie w jakim są zgodne z niniejszym zarządzeniem.

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

p.o. Głównego Inspektora Transportu Drogowego: Artur Czapiewski

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2025-04-24
  • Data wejścia w życie: 2025-04-24
  • Data obowiązywania: 2025-04-24

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA