REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2008 nr 2 poz. 8

ZARZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 31 stycznia 2008 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Sprawiedliwości

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.1) zarządza się, co następuje:

§. 1. W załączniku do zarządzenia nr 179/06/DO Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 lipca 2006 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Sprawiedliwości (Dz. Urz. Min. Sprawiedl. Nr 6, poz. 118, Nr 7, poz. 124 i 125 i Nr 8, poz. 131, z 2007 r. Nr 4 poz. 17, Nr 9 poz. 38 i Nr 10, poz. 44 oraz z 2008 r. Nr 1, poz. 3) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 6:

a) w ust. 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3) sprawowanie zastępstwa sądowego Ministra Sprawiedliwości – Prokuratora Generalnego w sprawach należących do kompetencji departamentów i biur.”,

b) w ust. 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2) uzgadnianie projektów aktów normatywnych ze wszystkimi zainteresowanymi merytorycznie departamentami (biurami), w tym Departamentem Legislacyjno-Prawnym, a także przeprowadzanie konsultacji społecznych projektów aktów normatywnych oraz przekazywanie uzgodnionych projektów Departamentowi Legislacyjno-Prawnemu do dalszego prowadzenia, z zastrzeżeniem pkt 3,”,

c) ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„4. W wypadku gdy zadanie wymaga współdziałania kilku departamentów (biur), wiodącą jednostkę organizacyjną wyznacza właściwy członek kierownictwa Ministerstwa, z zachowaniem przepisu § 7, który rozstrzyga też ewentualne spory kompetencyjne między dyrektorami.”,

d) dodaje się ust. 4a w brzmieniu:

„4a. Minister lub z jego upoważnienia inny członek kierownictwa, może tworzyć zespoły, również z udziałem ekspertów, dla wypracowania rozwiązań mających istotne znaczenie dla funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości.”;

2) w § 7:

a) po pkt 3 dodaje się pkt 3a w brzmieniu:

„3a) Departamentem Sądów Powszechnych w zakresie dotyczącym działalności sądów powszechnych i rodzinnych ośrodków diagnostyczno-konsultacyjnych,”,

b) pkt 5 otrzymuje brzmienie:

„5) Departamentem Organizacyjnym w zakresie wprowadzania zmian w strukturze jednostek organizacyjnych resortu, a także aktualizowania zakresu statystyki,”,

c) pkt 12 otrzymuje brzmienie:

„12) Biurem Dyrektora Generalnego w zakresie planowania i wykonania budżetu Ministerstwa Sprawiedliwości, wprowadzania zmian w strukturze organizacyjnej Ministerstwa, opiniowania przewidywanych bądź wnioskowanych wydatków dotyczących Ministerstwa, ustalania skutków finansowych dla Ministerstwa projektowanych aktów normatywnych oraz nadsyłaniem informacji o sprawach, w których sprawowane jest zastępstwo sądowe,”;

3) w § 15:

a) w ust. 1 pkt 6 otrzymuje brzmienie:

„6) organizowanie pracy sekretariatów członków kierownictwa Ministerstwa oraz Kancelarii Biura, z wyjątkiem sekretariatów Zastępców Prokuratora Generalnego,”,

b) po pkt 23 dodaje się pkt 23a w brzmieniu:

„23a) przygotowywanie zarządzenia kompetencyjnego określającego zakresy czynności członków kierownictwa,”;

4) w § 151 ust. 1 po pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:

„6a) koordynowanie nowych rozwiązań w działalności Ministerstwa Sprawiedliwości, w tym przygotowywanie projektu statutu Ministerstwa,”;

5) § 17 otrzymuje brzmienie:

„§ 17. 1. Do podstawowych zadań Departamentu Sądów Powszechnych należy:

1) sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjną sądów w zakresie sprawności postępowania i organizacji pracy we wszystkich rodzajach spraw,

2) wyrażanie opinii w kwestii merytorycznej zasadności zarzutów dotyczących oczywistej i rażącej obrazy przepisów prawa, mogącej stanowić podstawę odpowiedzialności dyscyplinarnej sędziów i referendarzy sądowych,

3) nadzór nad wdrażaniem nowych rozwiązań prawnych i organizacyjnych w zakresie prowadzenia rejestrów sądowych i ksiąg wieczystych,

4) współpraca z Pełnomocnikiem Ministra Spraw Zagranicznych do Spraw Reprezentowania Rzeczypospolitej Polskiej przed Europejskim Trybunałem Praw Człowieka w Strasburgu,

5) opracowywanie projektów decyzji Ministra Sprawiedliwości podejmowanych na podstawie przepisów ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 39, poz. 353, z późn. zm.) oraz przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi wnoszone do wojewódzkiego sądu administracyjnego,

6) opracowywanie projektów decyzji Ministra Sprawiedliwości podejmowanych na podstawie przepisów ustawy z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego (Dz. U. z 2002 r. Nr 42, poz. 371, z późn. zm.) oraz przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi wnoszone do wojewódzkiego sądu administracyjnego,

7) nadzór nad dokonywaniem ocen kwalifikacyjnych referendarzy sądowych,

8) wykonywanie czynności związanych z realizacją uprawnień Ministra Sprawiedliwości, jako właściwego ministra w stosunku do fundacji,

9) współpraca z organizacjami zrzeszającymi syndyków, nadzorców sądowych i zarządców w zakresie funkcjonowania tych instytucji w postępowaniu upadłościowym,

10) nadzór nad terminowością i prawidłowością przekazywania przez sądy rejestrowe ogłoszeń do publikacji w Monitorze Sądowym i Gospodarczym,

11) współpraca z Prokuraturą Krajową w zakresie udziału prokuratora w postępowaniu w sprawach rodzinnych i nieletnich,

12) prowadzenie działalności profilaktycznej w zakresie sądowych i pozasądowych form walki z przestępczością oraz współdziałanie w tym zakresie z właściwymi organami, instytucjami, stowarzyszeniami i fundacjami,

13) współpraca z instytucjami rządowymi i organizacjami pozarządowymi w zakresie zwalczania demoralizacji dzieci i młodzieży, działalności na rzecz rodziny, opieki, wychowania i terapii oraz profilaktyki społecznej,

14) organizowanie narad i konferencji z prezesami sądów, wizytatorami i sędziami,

15) rozpatrywanie skarg i wniosków zawierających zarzuty dotyczące działalności sądów, w zakresie należącym do kompetencji Departamentu,

16) przygotowywanie projektów decyzji Ministra Sprawiedliwości podejmowanych w wyniku odwołań mediatorów od decyzji prezesów sądów okręgowych w sprawach dotyczących odmowy wpisów do wykazu mediatorów do spraw nieletnich oraz przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi wnoszone do wojewódzkiego sądu administracyjnego,

17) wykonywanie zadań związanych z organizacją rodzinnych ośrodków diagnostyczno-konsultacyjnych oraz planowanie pracy tych ośrodków,

18) sprawowanie nadzoru pedagogicznego nad działalnością rodzinnych ośrodków diagnostyczno-konsultacyjnych, w tym organizowanie narad i konferencji dla kierowników i pracowników pedagogicznych rodzinnych ośrodków diagnostyczno-konsultacyjnych,

19) opiniowanie wniosków w sprawie dodatków funkcyjnych, motywacyjnych i związanych z warunkami pracy – dla kierowników ośrodków diagnostyczno-konsultacyjnych,

20) dokonywanie oceny pracy kierowników rodzinnych ośrodków diagnostyczno-konsultacyjnych, a także wykonywanie czynności związanych z odwołaniami od otrzymanej oceny,

21) wykonywanie czynności związanych z przyznawaniem nagród Ministra Sprawiedliwości dla nauczycieli zatrudnionych w rodzinnych ośrodkach diagnostyczno-konsultacyjnych, w tym opracowywanie projektu zarządzenia w sprawie powołania zespołu opiniującego przedmiotowe wnioski,

22) wykonywanie czynności dotyczących wniosków o przyznanie Medalu Komisji Edukacji Narodowej nauczycielom zatrudnionym w rodzinnych ośrodkach diagnostyczno-konsultacyjnych,

23) wykonywanie czynności związanych z postępowaniem kwalifikacyjnym lub egzaminacyjnym dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, w tym:

a) opracowywanie projektów decyzji w sprawie awansu zawodowego nauczycieli oraz odpowiedzi na skargi wnoszone do wojewódzkiego sądu administracyjnego,

b) opracowywanie projektów decyzji o nieważności czynności podejmowanych w postępowaniu o nadanie nauczycielom stopnia awansu zawodowego,

24) wykonywanie czynności związanych z odwołaniami od oceny dorobku zawodowego nauczycieli,

25) współpraca z instytucjami rządowymi, organizacjami pozarządowymi oraz uczelniami w zakresie działalności rodzinnych ośrodków diagnostyczno-konsultacyjnych.

2. W skład Departamentu Sądów Powszechnych wchodzą:

1) Wydział Spraw Karnych,

2) Wydział Spraw Cywilnych,

3) Wydział Spraw z Zakresu Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych,

4) Wydział Spraw Gospodarczych,

5) Wydział Spraw Ksiąg Wieczystych,

6) Wydział Spraw Rodzinnych i Nieletnich,

7) Wydział Praw Człowieka.”;

6) w § 19 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. W skład Departamentu Współpracy Międzynarodowej i Prawa Europejskiego wchodzą:

1) Wydział Współpracy z Zagranicą,

2) Wydział Prawa Międzynarodowego,

3) Wydział Prawno-Traktatowy,

4) Wydział Prawa Wspólnotowego,

5) Wydział do Spraw III Filaru Unii Europejskiej i Rady Europy,

6) Wydział Programów Wspólnotowych,

7) Wydział Koordynacji Polityki Europejskiej.”;

7) § 20 otrzymuje brzmienie:

„§ 20. 1. Do podstawowych zadań Departamentu Organizacyjnego należy, z zastrzeżeniem § 27 ust. 1:

1) opracowywanie rozwiązań organizacyjnych określających funkcjonowanie sądów powszechnych i powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury, a w tym:

a) rozpatrywanie wniosków dotyczących tworzenia, znoszenia i przekształcania sądów i prokuratur, a także zmian struktury wewnętrznej sądów powszechnych,

b) przygotowywanie projektów aktów prawnych związanych ze zmianami struktury jednostek organizacyjnych resortu,

c) opracowywanie projektów przepisów regulaminowych i instrukcyjnych dla sądów i prokuratur,

2) działanie w zakresie usprawnienia i doskonalenia organizacji, metod i techniki pracy innych jednostek organizacyjnych resortu,

3) nadzorowanie pracy inspektorów ds. biurowości oraz opracowywanie zbiorczych informacji związanych z nadzorem nad biurowością sądową i prokuratorską,

4) przeprowadzanie doraźnych wizytacji i lustracji w zakresie prawidłowości stosowania przepisów regulaminowych i instrukcyjnych dotyczących organizacji pracy sekretariatów sądowych, w tym sposobu prowadzenia urządzeń ewidencyjnych oraz rzetelności sporządzania sprawozdań statystycznych,

5) prowadzenie spraw związanych z aktualizacją i zapewnieniem kompletności wzorów formularzy ksiąg i druków resortowych,

6) opiniowanie w zakresie funkcjonalno-użytkowym dokumentacji inwestycyjnej i remontowej budynków sądowych i prokuratorskich,

7) koordynowanie spraw i zadań dotyczących organizowania i funkcjonowania w resorcie policji sądowej,

8) monitorowanie i analizowanie przypadków agresji skierowanej w stosunku do sędziów, prokuratorów i innych pracowników sądów i prokuratur,

9) koordynowanie we współpracy z Departamentem Budżetu i Majątku Skarbu Państwa działań kierowników jednostek organizacyjnych resortu zmierzających do zapewnienia bezpieczeństwa w sądach i prokuraturach,

10) współdziałanie - w granicach uprawnień Ministra Sprawiedliwości - z organami samorządu adwokatów i radców prawnych,

11) badanie zgodności z prawem uchwał organów samorządu adwokatów i radców prawnych i opracowywanie w tym zakresie projektów skarg Ministra Sprawiedliwości do Sądu Najwyższego,

12) badanie zgodności z prawem uchwał organów samorządu adwokackiego i radców prawnych w przedmiocie wpisów na listę adwokatów i listę radców prawnych oraz listę prawników zagranicznych prowadzoną przez okręgowe rady adwokackie i rady okręgowych izb radców prawnych, a także opracowywanie projektów sprzeciwów Ministra Sprawiedliwości w tych sprawach,

13) realizacja zadań Ministra Sprawiedliwości, związanych z testem umiejętności dla kandydatów ubiegających się o wpis na listę adwokatów albo radców prawnych,

14) nadzór nad postępowaniem dyscyplinarnym w sprawach dotyczących adwokatów, radców prawnych oraz prawników zagranicznych, w tym opracowywanie projektów poleceń Ministra Sprawiedliwości o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego, opracowywanie projektów odwołań Ministra Sprawiedliwości od orzeczeń i postanowień kończących postępowanie dyscyplinarne oraz opracowywanie projektów kasacji od prawomocnych orzeczeń Wyższego Sądu Dyscyplinarnego,

15) rozpatrywanie odwołań od uchwał Prezydium Naczelnej Rady Adwokackiej o odmowie wpisu na listę adwokatów oraz skreślenia z tej listy,

16) rozpatrywanie odwołań od uchwał Prezydium Krajowej Rady Radców Prawnych o odmowie wpisu na listę radców prawnych, w przedmiocie zawieszenia prawa do wykonywania zawodu radcy prawnego oraz skreślenia z listy radców prawnych,

17) przekazywanie okręgowym radom adwokackim oraz radom okręgowych izb radców prawnych informacji o stosowaniu przez państwo obce wzajemności w wykonywaniu stałej praktyki przez polskich prawników, jak również przekazywanie tym radom tekstów właściwego prawa obcego w sprawach, o których mowa w art. 7 ust. 4 ustawy z dnia 5 lipca 2002 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2002 r. Nr 126, poz. 1069, z późn. zm.),

18) sprawowanie nadzoru nad działalnością notariuszy i organów samorządu notarialnego, a w tym:

a) przygotowywanie projektów decyzji o powołaniu lub odmowie powołania, odwołaniu notariusza, zmianie siedziby kancelarii notarialnej, powołaniu lub odmowie powołania na asesora notarialnego i prowadzenie w tym zakresie akt osobowych tych osób,

b) przygotowywanie projektów wniosków Ministra Sprawiedliwości o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego, projektów odwołań od orzeczeń sądów dyscyplinarnych I instancji oraz opracowywanie projektów kasacji od prawomocnych orzeczeń Wyższego Sądu Dyscyplinarnego,

c) wykonywanie orzeczeń sądów dyscyplinarnych, co do kary pozbawiającej notariusza prawa prowadzenia kancelarii,

d) badanie zgodności z prawem uchwał organów samorządu notarialnego, opracowywanie w tym zakresie projektów skarg Ministra Sprawiedliwości do Sądu Najwyższego,

e) inicjowanie podejmowania uchwał przez organy samorządu notarialnego w określonych sprawach należących do właściwości tych organów,

f) sprawowanie nadzoru nad działalnością notariuszy i organami samorządu notarialnego, w tym rozpoznawanie skarg i wniosków na działalność samorządu i czynności notariuszy,

g) nadzorowanie wykonywania przez rady izb notarialnych wykonania przez notariuszy obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za wyrządzone szkody przy wykonywaniu czynności notarialnych,

h) dokonywanie oceny pracy notariatu na podstawie analizy protokołów wizytacji i lustracji oraz sprawozdań z wykonywania nadzoru przez organy samorządu notarialnego i wizytatorów ds. notarialnych w sądach apelacyjnych,

i) prowadzenie rejestru kancelarii notarialnych,

19) sprawowanie zwierzchniego nadzoru nad działalnością komorników sądowych i działalnością samorządu komorniczego w sprawach kadrowych i organizacyjno-ustrojowych, a w szczególności:

a) przygotowywanie projektów decyzji w przedmiocie powoływania i odwoływania oraz przenoszenia komorników sądowych do innych rewirów komorniczych i prowadzenie w tym zakresie akt osobowych komorników,

b) przygotowywanie projektów obwieszczeń Ministra Sprawiedliwości o utworzeniu nowych stanowisk komorników sądowych,

c) opracowywanie projektów wniosków Ministra Sprawiedliwości do Sądu Najwyższego o uchylenie uchwał samorządu komorniczego,

d) przygotowywanie projektów wniosków Ministra Sprawiedliwości o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego wobec komorników sądowych,

e) przygotowywanie projektów postanowień Ministra Sprawiedliwości o zawieszeniu komorników w czynnościach, wobec których Minister Sprawiedliwości skierował wniosek o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego,

f) wykonywanie prawomocnych orzeczeń komisji dyscyplinarnych w przypadku orzeczenia kary wydalenia komornika ze służby komorniczej,

g) prowadzenie na stronach internetowych Ministerstwa Sprawiedliwości wykazu rewirów komorniczych położonych na obszarach właściwości poszczególnych sądów apelacyjnych,

20) przeprowadzanie kontroli wykonania obowiązku zawarcia umów ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej adwokatów, notariuszy, radców prawnych i komorników za szkody wyrządzone przy dokonywaniu czynności zawodowych,

21) opracowywanie projektów aktów prawnych z zakresu organizacji pracy ławników, biegłych sądowych i tłumaczy przysięgłych,

22) przygotowywanie projektów decyzji i postanowień Ministra Sprawiedliwości w sprawach dotyczących tłumaczy przysięgłych,

23) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o tłumaczach przysięgłych, w tym m.in.:

a) zapewnienie obsługi Państwowej Komisji Egzaminacyjnej,

b) przygotowywanie świadectw potwierdzających nabycie uprawnień do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego,

c) prowadzenie listy tłumaczy przysięgłych i jej ogłaszanie,

d) obsługa Komisji Odpowiedzialności Zawodowej,

e) przygotowywanie projektów odwołań od orzeczeń Komisji Odpowiedzialności Zawodowej,

24) wykonywanie zadań nadzorczych nad biegłymi sądowymi, w tym przygotowywanie projektów decyzji i postanowień Ministra Sprawiedliwości w sprawach dotyczących biegłych sądowych,

25) wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 15 czerwca 2007 r. o licencji syndyka (Dz. U. Nr 123, poz. 850), to jest:

a) prowadzenie postępowań i przygotowywanie projektów decyzji Ministra Sprawiedliwości w przedmiocie przyznania licencji syndyka bądź odmowy jej przyznania,

b) realizacja czynności związanych ze składaniem ślubowania przez osoby, którym przyznano licencję syndyka oraz wydawaniem dokumentu licencji syndyka,

c) wykonywanie zadań związanych z prowadzeniem przez Ministra Sprawiedliwości listy osób posiadających licencję syndyka, w tym szczególnie z wpisem na tę listę, aktualizacją danych objętych wpisem oraz przekazywaniem listy i dokonanych w niej zmian prezesom sądów okręgowych;

d) przygotowywanie projektów decyzji Ministra Sprawiedliwości w przedmiocie zawieszenia praw wynikających z licencji;

e) wydawanie decyzji w przedmiocie cofnięcia licencji syndyka,

f) prowadzenie postępowania w sprawie uznawania kwalifikacji nabytych w państwach Unii Europejskiej do wykonywania zawodu regulowanego syndyka,

26) organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie sprawozdawczości statystycznej z działalności sądów, prokuratur, notariatu i biur komorniczych,

27) gromadzenie, opracowywanie i analizowanie danych statystycznych w zakresie działania resortu oraz prowadzenie informatycznej bazy danych statystycznych resortu,

28) przetwarzanie we współpracy z Biurem Informacyjnym Krajowego Rejestru Karnego danych statystycznych z prawomocnych orzeczeń,

29) udostępnianie i rozpowszechnianie wyników badań statystycznych resortu m.in. przez publikowanie roczników statystycznych resortu,

30) udział w tworzeniu statystyki publicznej w resorcie sprawiedliwości, w tym definiowanie założeń do systemów informatycznych z zakresu statystyki,

31) organizowanie ogólnopolskich narad Kierownictwa resortu z prezesami sądów apelacyjnych i okręgowych oraz prokuratorami apelacyjnymi i okręgowymi,

32) inicjowanie i organizowanie narad szkoleniowych inspektorów do spraw biurowości oraz kierowników oddziałów administracyjnych sądów i prokuratur,

33) prowadzenie Biblioteki Ministerstwa,

34) prowadzenie Archiwum Zakładowego, w tym sekcji Archiwum Akt Niejawnych,

35) wykonywanie zadań Ministra Sprawiedliwości związanych z odpowiedzialnością dyscyplinarną doradców podatkowych,

36) wykonywanie zadań Ministra Sprawiedliwości związanych z odpowiedzialnością dyscyplinarną biegłych rewidentów,

37) opracowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje, interwencje, dezyderaty oraz zapytania poselskie i senatorskie w zakresie kompetencji Departamentu.

2. W skład Departamentu Organizacyjnego wchodzą:

1) Wydział Organizacji,

2) Wydział Statystyki,

3) Wydział Adwokatury, Radców Prawnych i Doradców Podatkowych,

4) Wydział Notariatu i Komorników Sądowych,

5) Wydział Tłumaczy Przysięgłych,

6) Wydział Syndyków, Biegłych Sądowych oraz Biegłych Rewidentów,

7) Archiwum Zakładowe,

8) Biblioteka.”;

8) w § 21 w ust. 1:

a) po pkt 3 dodaje się pkt 3a w brzmieniu:

„3a) wykonywanie czynności związanych z wyznaczaniem na wniosek prezesa sądu apelacyjnego – sędziego wizytatora z innego sądu apelacyjnego dla dokonania oceny kwalifikacji sędziego ubiegającego się o stanowisko sędziego sądu apelacyjnego oraz czynności w zakresie oceny kwalifikacji kandydata w razie zgłoszenia takiej osoby przez Ministra Sprawiedliwości,”,

b) pkt 8 otrzymuje brzmienie:

„8) wykonywanie zadań związanych z realizacją ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. Nr 63, poz. 425, z późn. zm.),”,

c) po pkt 17 dodaje się pkt 17a w brzmieniu:

„17a) opracowywanie analiz, informacji, danych i sprawozdań w zakresie liczby sędziów i prokuratorów, w zależności od stażu pracy, niezbędnych do wyliczenia wynagrodzeń w poszczególnych stawkach awansowych,”,

d) dodaje się pkt 22 w brzmieniu:

„22) przygotowywanie projektów decyzji Ministra Sprawiedliwości dotyczących delegowania urzędnika sądu lub prokuratury do wykonywania obowiązków służbowych w innym sądzie lub prokuraturze, Ministerstwie Sprawiedliwości lub innej jednostce organizacyjnej podległej Ministrowi Sprawiedliwości albo przez niego nadzorowanej,”;

9) § 25 otrzymuje brzmienie:

„§ 25. 1. Do podstawowych zadań Departamentu Nadzoru nad Aplikacjami Prawniczymi należy:

1) realizacja zadań związanych z nadzorem nad organizacją aplikacji sądowej, prokuratorskiej i referendarskiej,

2) realizacja zadań Ministra Sprawiedliwości związanych z naborem na aplikacje: sądową, prokuratorską i referendarską,

3) realizacja zadań Ministra Sprawiedliwości związanych z przeprowadzeniem egzaminów sędziowskich i prokuratorskich,

4) zatwierdzanie planów zajęć seminaryjnych dla aplikantów sądowych i prokuratorskich,

5) przygotowywanie i organizowanie egzaminów sędziowskich i prokuratorskich składanych przed komisją powołaną w Ministerstwie Sprawiedliwości,

6) przygotowywanie i organizowanie centralnych szkoleń seminaryjnych aplikantów referendarskich,

7) przygotowywanie i organizowanie egzaminów referendarskich przed Centralną Komisją Egzaminacyjną,

8) realizacja zadań Ministra Sprawiedliwości związanych z naborem i odbywaniem aplikacji adwokackiej, radcowskiej i notarialnej,

9) realizacja zadań związanych z nadzorem nad organizacją aplikacji notarialnej,

10) nadzór nad postępowaniami dyscyplinarnymi wobec aplikantów adwokackich i radcowskich, w szczególności przygotowywanie projektów wniosków Ministra Sprawiedliwości o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego, projektów odwołań od orzeczeń sądów dyscyplinarnych I instancji oraz opracowywanie projektów kasacji od prawomocnych orzeczeń Wyższego Sądu Dyscyplinarnego,

11) realizacja zadań Ministra Sprawiedliwości związanych z przeprowadzaniem egzaminów adwokackich, radcowskich i notarialnych,

12) rozpatrywanie odwołań od decyzji, w tym uchwał o wyniku egzaminu i postanowień komisji egzaminacyjnych do spraw aplikacji lub ich przewodniczących, oraz przygotowywanie projektów decyzji i postanowień w tych sprawach,

13) badanie zgodności z prawem uchwał organów samorządu adwokackiego i radców prawnych w przedmiocie wpisów na listę aplikantów adwokackich bądź aplikantów radcowskich oraz opracowywanie projektów sprzeciwów w tych sprawach,

14) współdziałanie – w granicach uprawnień Ministra Sprawiedliwości – z organami samorządu adwokatów, radców prawnych i notariuszy, w zakresie właściwości departamentu,

15) badanie zgodności z prawem uchwał organów samorządu adwokatów i radców prawnych oraz opracowywanie w tych sprawach projektów skarg Ministra Sprawiedliwości do Sądu Najwyższego, w zakresie właściwości departamentu,

16) realizacja zadań związanych z przeprowadzaniem egzaminów: konkursowego na aplikację komorniczą i komorniczego,

17) rozpatrywanie odwołań od uchwał komisji egzaminacyjnych do spraw aplikacji komorniczej,

18) realizacja zadań związanych z przeprowadzaniem egzaminu dla osób ubiegających się o licencję syndyka,

19) rozpatrywanie odwołań do Ministra Sprawiedliwości od decyzji przewodniczącego Komisji odmawiającej dopuszczenia osoby ubiegającej się o licencję syndyka do udziału w egzaminie,

20) zatwierdzanie staży urzędniczych w sądach i prokuraturach,

21) współpraca z krajowymi i zagranicznymi instytucjami właściwymi w zakresie międzynarodowego szkolenia wstępnego,

22) przygotowywanie projektów pism procesowych dotyczących decyzji i postanowień Ministra Sprawiedliwości kierowanych do sądów administracyjnych, w zakresie właściwości departamentu,

23) współpraca z wydziałami prawa uczelni wyższych, instytucjami i placówkami naukowo-badawczymi w zakresie szkolenia wstępnego,

24) współpraca merytoryczna w zakresie działalności wydawniczej resortu w sprawach pozostających we właściwości departamentu.

2. W skład Departamentu Nadzoru nad Aplikacjami Prawniczymi wchodzą:

1) Wydział Aplikacji Sądowej, Prokuratorskiej i Referendarskiej,

2) Wydział Aplikacji Adwokackiej, Radcowskiej i Notarialnej,

3) Wydział Aplikacji Komorniczej, Staży Urzędniczych i Egzaminu na Licencję Syndyka.”;

10) w § 26 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:

„4. W ramach Wydziału Informatycznej Obsługi Systemu funkcjonuje Zespół do Spraw Obsługi Postępowań Przyspieszonych.”;

11) w § 29 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. W skład Biura do Spraw Wydawania Monitora Sądowego i Gospodarczego wchodzą:

1) Wydział Redakcji,

2) Wydział Redakcji Technicznej,

3) Wydział Nadzoru Merytorycznego,

4) Stanowisko Pracy do Spraw Analiz i Rachunków,

5) Stanowisko Pracy do Spraw Kolportażu i Archiwum,

6) Stanowisko Pracy do Spraw Nadzoru nad Siecią Komputerową.”.

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Minister Sprawiedliwości: Zbigniew Ćwiąkalski

 

 

1 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2008-02-27
  • Data wejścia w życie: 2008-01-31
  • Data obowiązywania: 2008-01-31
  • Dokument traci ważność: 2010-03-31

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA