REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2024 poz. 58

ZARZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI

z dnia 11 września 2024 r.

w sprawie powołania Rady Dyrektorów Przedszkoli

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1050) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Powołuje się Radę Dyrektorów Przedszkoli, zwaną dalej „Radą”.

2. Rada jest organem pomocniczym Ministra Edukacji.

§ 2.

1. W skład Rady wchodzą:

1) przewodniczący - Katarzyna Lubnauer - sekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej;

2) zastępca przewodniczącego - Tomasz Głowacki - zastępca dyrektora Departamentu Kształcenia Ogólnego w Ministerstwie Edukacji Narodowej;

3) członkowie:

a) Dorota Łosiowska-Zawada - dyrektor Przedszkola nr 17 „Kółko Graniaste” w Warszawie,

b) Jolanta Ziejewska - dyrektor Zespołu Przedszkoli w Nowym Sączu,

c) Ilona Mistarz - dyrektor Przedszkola Miejskiego nr 7 w Jaworznie,

d) Elżbieta Smyczyńska - dyrektor Przedszkola Publicznego nr 12 w Rzeszowie,

e) Agnieszka Nowakowska - dyrektor Przedszkola Miejskiego nr 3 im. Marii Kownackiej w Toruniu,

f) Marta Roróg - dyrektor Przedszkola Publicznego nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Pyrzycach,

g) Przemysław Fabisiak - dyrektor Przedszkola Miejskiego nr 2 w Olsztynie,

h) Urszula Pawlak - dyrektor Miejskiego Przedszkola Publicznego nr 6 w Bolesławcu,

i) Stanisława Szpyra - dyrektor Publicznego Przedszkola w Kłodawie,

j) Katarzyna Kaczmarska - dyrektor Przedszkola Publicznego nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Ozimku,

k) Patrycja Kociemska - dyrektor Niepublicznego Przedszkola Mały Domek w Zgierzu,

l) Katarzyna Petelczyc - dyrektor Przedszkola Samorządowego nr 7 „Kasztanowy Zakątek” w Białymstoku,

m) Tomasz Dobrowolski - dyrektor Przedszkola Miejskiego Integracyjnego nr 8 „Zamek Skarbów” w Słupsku,

n) Anna Kazanowska - dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych im. Batalionów Chłopskich w Terpentynie,

o) Honorata Dobrowolska - dyrektor Publicznego Przedszkola nr 2 „Miś Uszatek” w Pleszewie,

p) Agnieszka Mulik - dyrektor Samorządowego Publicznego Przedszkola w Strawczynie.

2. Minister Edukacji albo przewodniczący Rady mogą zapraszać do udziału w pracach Rady, z głosem doradczym, osoby, których kwalifikacje, wiedza lub doświadczenie mogą być przydatne w pracach Rady.

§ 3.

Do zadań Rady należy w szczególności:

1) inicjowanie i opiniowanie zmian w wychowaniu przedszkolnym, w tym:

a) udział w tworzeniu rozwiązań organizacyjno-prawnych,

b) organizowanie wstępnych konsultacji nowych rozwiązań organizacyjno-prawnych w środowisku dyrektorów przedszkoli i szkół oraz osób kierujących innymi formami wychowania przedszkolnego,

c) przygotowywanie opinii i stanowisk dla Ministra Edukacji w zakresie rozwiązań organizacyjno-prawnych, w tym opiniowanie projektów aktów normatywnych;

2) organizowanie i wspieranie działań informacyjno-promocyjnych z zakresu wychowania przedszkolnego, w szczególności w środowisku oświatowym;

3) przekazywanie Ministrowi Edukacji wniosków z analizy otoczenia funkcjonowania organów prowadzących przedszkola i szkoły oraz organów sprawujących nadzór pedagogiczny.

§ 4.

1. Przewodniczący Rady kieruje pracami Rady, w szczególności zwołuje i prowadzi posiedzenia Rady.

2. W przypadku nieobecności przewodniczącego Rady zastępuje go zastępca przewodniczącego Rady.

§ 5.

1. Rada działa na posiedzeniach.

2. Posiedzenia Rady mogą odbywać się przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej zapewniających w szczególności:

1) transmisję obrad posiedzenia w czasie rzeczywistym;

2) wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym umożliwiającą uczestnikom posiedzenia wypowiadanie się w jego toku.

§ 6.

1. Rada podejmuje stanowiska i wydaje opinie w drodze głosowania zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu Rady. Kwestie sporne powstałe w toku prac Rady rozstrzyga przewodniczący Rady.

2. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego Rady.

3. Rada może podejmować stanowiska i wydawać opinie w trybie obiegowym, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. O rozpatrzeniu sprawy w trybie obiegowym decyduje przewodniczący Rady.

4. Z posiedzenia Rady sporządza się notatkę zawierającą program posiedzenia, najistotniejsze rozstrzygnięcia i wnioski. Notatkę podpisuje przewodniczący Rady.

§ 7.

Obsługę Rady zapewnia Departament Kształcenia Ogólnego w Ministerstwie Edukacji Narodowej.

§ 8.

1. Wydatki związane z działalnością Rady są pokrywane z części 30 budżetu państwa - Oświata i wychowanie.

2. Za udział w pracach Rady nie przysługuje wynagrodzenie.

3. Członkom Rady zamieszkałym poza miejscowością, w której odbywa się posiedzenie Rady, przysługuje zwrot kosztów przejazdu związanych z uczestnictwem w posiedzeniu Rady.

4. Zwrot kosztów przejazdu, o którym mowa w ust. 3, następuje na podstawie wniosku, złożonego w terminie 7 dni od dnia posiedzenia Rady. Do wniosku dołącza się dokument potwierdzający poniesione wydatki, w szczególności rachunek, fakturę lub bilet, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach - informację o wysokości poniesionych kosztów przejazdu samochodem zawartych we wniosku.

5. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 4, Departament Kształcenia Ogólnego udostępnia członkowi Rady, który poniósł koszty, o których mowa w ust. 3.

§ 9.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Edukacji: B. Nowacka

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2024-09-12
  • Data wejścia w życie: 2024-09-13
  • Data obowiązywania: 2024-09-13
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA