REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2022 poz. 26
ZARZĄDZENIE NR 26/22
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 4 sierpnia 2022 r.
w sprawie szczegółowych zasad przyznawania i użytkowania w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym telefonów komórkowych, urządzeń komórkowych i kart SIM wykorzystywanych w ruchomych publicznych sieciach telefonicznych
Na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2021 r. poz. 1671 i 2333 oraz z 2022 r. poz. 1488), zarządza się, co następuje:
§ 1.
1) zasady przyznawania i użytkowania telefonów komórkowych, urządzeń komórkowych i kart SIM wykorzystywanych w ruchomych publicznych sieciach telefonicznych;
2) zasady rozliczania przekroczeń limitów oraz uszkodzonych lub utraconych telefonów komórkowych, urządzeń komórkowych i kart SIM;
3) obowiązki Biura Teleinformatyki, zwanego dalej „BT" oraz Biura Finansów zwanego dalej „BF" w zakresie realizacji umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych oraz rozliczania, o którym mowa w pkt 2.
Rozdział 1.
Przepisy ogólne
§ 2.
1) jednostka organizacyjna - jednostkę organizacyjną Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej „CBA", o której mowa w § 3 załącznika do zarządzenia nr 72 Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2010 r. w sprawie nadania statutu Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu (M.P. Nr 76, poz. 953, z 2019 r. poz. 259 oraz z 2021 poz. 618);
2) karta SIM - kartę mikroprocesorową z modułem identyfikacji abonenta - numerem telefonicznym;
3) karta SIM z taryfą VOICE - kartę mikroprocesorową z modułem identyfikacji abonenta - numerem telefonicznym, służącą do połączeń głosowych z dostępnym pakietem danych internetowych określonych przez operatora sieci komórkowej w obowiązującej umowie;
4) karta SIM z taryfą DATA - kartę mikroprocesorową z modułem identyfikacji abonenta - numerem telefonicznym, umożliwiającą dostęp do nielimitowanego pakietu danych internetowych;
5) limit - miesięczną kwotę wydatków brutto opłacanych ze środków budżetowych CBA, ustaloną w decyzji Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej „Szefem CBA", na podstawie propozycji dyrektora BT, przypisaną do każdej karty SIM, oraz wielkość transferu danych w sieci Internet;
6) przełożony służbowy - kierownika jednostki organizacyjnej, w której użytkownik pełni służbę albo świadczy pracę;
7) telefon komórkowy - aparat telefoniczny działający w ramach ruchomej publicznej sieci telefonicznej, przekazany użytkownikowi do użytku służbowego;
8) urządzenie komórkowe - sprzęt inny niż telefon komórkowy, w szczególności: modem, router, tablet, netbook oraz inne urządzenia z wbudowanym modemem GSM, wykorzystywany do komunikacji z wykorzystaniem karty SIM w ruchomej publicznej sieci telefonicznej, przekazane użytkownikowi do użytku służbowego;
9) użytkownik - funkcjonariusza albo pracownika CBA.
Rozdział 2.
Przyznawanie telefonów komórkowych, urządzeń komórkowych oraz kart SIM
§ 3.
2. Zastępcy Szefa CBA oraz kierownikowi jednostki organizacyjnej telefon komórkowy, urządzenie komórkowe lub kartę SIM przyznaje Szef CBA na podstawie wniosku.
3. Pozostałym użytkownikom telefon komórkowy, urządzenie komórkowe lub kartę SIM na podstawie wniosku przełożonego służbowego, przyznaje dyrektor BT.
4. Karta SIM z taryfą VOICE wraz z telefonem komórkowym służy wyłącznie do użytkowania z wykorzystaniem telefonów komórkowych i urządzeń komórkowych. Dopuszcza się wydanie wyłącznie telefonu komórkowego albo wyłącznie karty SIM z taryfą VOICE.
5. Kartę SIM z taryfą DATA wraz z urządzeniem komórkowym wydaje się na okres trwania umowy z operatorem, z zastrzeżeniem możliwości wcześniejszego rozwiązania umowy.
6. Karty o których mowa w ust. 4-5 przyznaje się na wniosek, o którym mowa w ust. 2 albo ust. 3. Dopuszcza się przyznanie bez wniosku, telefonu komórkowego, urządzenia komórkowego, karty SIM do celów testowych dla specjalistów, o których mowa w § 2 pkt 3 lit. a-c, zarządzenia nr 1/19 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 4 stycznia 2019 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura Teleinformatyki Centralnego Biura Antykorupcyjnego (Dz. Urz. CBA poz. 1 i 32), a także w przypadku konieczności wymiany urządzenia w związku z brakiem naprawy serwisowej.
7. Zawarcie kolejnej umowy, o której mowa w ust. 5 wymaga sporządzenia wniosku, o którym mowa w ust. 2 albo ust. 3.
8. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 2-3, określają załączniki nr 1.
9. Zmiana numeru telefonu lub karty SIM odbywa się na podstawie wniosku przełożonego służbowego, według wzoru określonego w załączniku nr 2.
§ 4.
2. Wniosek o przyznanie karty SIM oraz wydanie telefonu komórkowego lub urządzenia komórkowego rejestruje się w BT.
3. Wydanie lub odebranie telefonu komórkowego, urządzenia komórkowego lub karty SIM wraz z przypisanym numerem telefonu odbywa się w oparciu o dokument wydania lub zwrotu do magazynu, sporządzonego w trzech egzemplarzach, z których jeden otrzymuje użytkownik, drugi przekazywany jest do BT, a trzeci do Biura Logistyki CBA, zwanego dalej „BL".
4. Dokumenty, o których mowa w ust. 3, przekazywane są niezwłocznie przez BT do BL po uprzednim wprowadzeniu danych do systemu „Narzędzie Informatycznego Wspierania Administracji" zwanego dalej „NIWA".
5. Zmiana użytkownika telefonów komórkowych, urządzeń komórkowych lub kart SIM, dokonuje się na postawie wniosków, o których mowa w § 3 ust. 2 albo ust. 3.
6. Do zmiany, o której mowa w ust. 5 nie stosuje się dokumentu wewnętrznego MT, o którym mowa w § 9 ust. 1 pkt 2 „Zasad gospodarowania składnikami majątkowymi w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym" stanowiących załącznik nr 2 do zarządzenia nr 26/19 Szefa CBA z dnia 3 grudnia 2019 r. w sprawie zasad (polityki) rachunkowości Centralnego Biura Antykorupcyjnego (Dz. Urz. CBA poz. 28 oraz z 2021 r. poz. 4, 5 i 15 oraz z 2022 r. poz. 24).
§ 5.
2. W uzasadnionych przypadkach przełożony służbowy może odebrać użytkownikowi kartę SIM, telefon komórkowy lub urządzenie komórkowe. Odebraną kartę SIM, telefon komórkowy lub urządzenie komórkowe niezwłocznie przekazuje się do BT.
Rozdział 3.
Zasady użytkowania telefonów komórkowych, urządzeń komórkowych i kart SIM
§ 6.
2. Użytkownik nie może przekazać do użytkowania osobom trzecim telefonu komórkowego, urządzenia komórkowego lub karty SIM.
3. Przed wydaniem telefonu komórkowego, urządzenia komórkowego lub karty SIM użytkownik, zapoznaje się z niniejszym zarządzeniem i potwierdza ten fakt na karcie zapoznania własnoręcznym podpisem. Wzór karty zapoznania stanowi załącznik nr 3.
4. Użytkownik jest zobowiązany, odbierać połączenia przychodzące, w szczególności od przełożonego oraz szefa zmiany służby ochrony, a w przypadku braku takiej możliwości nawiązać niezwłocznie połączenie zwrotne.
5. Poza czasem służby, funkcjonariusz ma obowiązek odbierać połączenia przychodzące od przełożonego oraz szefa zmiany służby ochrony, a w przypadku braku takiej możliwości nawiązać niezwłocznie połączenie zwrotne.
6. Użytkownik nie może wykorzystywać w celach prywatnych numeru komórkowego do realizacji płatności SMS za dostęp do płatnych serwisów. Użytkownik ma obowiązek zapewnić bezpieczeństwo służbowym danym, aplikacjom oraz oprogramowaniu znajdującym się na użytkowanych urządzeniach służbowych.
7. Użytkownik nie może korzystać ze służbowych kart SIM w prywatnych telefonach lub urządzeniach komórkowych oraz z prywatnych kart SIM w służbowych telefonach lub urządzeniach komórkowych.
8. Użytkownik jest obowiązany zwrócić telefon komórkowy, urządzenie komórkowe lub kartę SIM do BT najpóźniej w dniu ustania stosunku służbowego lub stosunku pracy. W przypadku braku zwrotu z przyczyn leżących po stronie użytkownika, BF wystawia użytkownikowi notę obciążeniową na kwotę stanowiącą aktualną wartość rynkową każdego posiadanego na stanie telefonu komórkowego lub urządzenia komórkowego lub karty SIM z uwzględnieniem wartości jego zużycia. W przypadku śmierci użytkownika nie wystawia się noty obciążeniowej.
9. Zwracany telefon komórkowy lub urządzenie komórkowe powinno być przywrócone do ustawień fabrycznych, pozbawione zabezpieczeń, wylogowane ze wszystkich internetowych kont, w tym kont e-mail oraz odłączone od zasobów chmurowych.
§ 7.
1) utraty karty SIM, telefonu komórkowego lub urządzenia komórkowego, użytkownik niezwłocznie informuje o zaistniałym zdarzeniu:
a) BT - za pośrednictwem linii Help Desk, a poza godzinami służby lub pracy służbę ochrony oraz BT za pośrednictwem poczty elektronicznej (zgloszenia@cba.gov.pl),
b) bezpośredniego przełożonego;
2) uszkodzenia karty SIM, telefonu komórkowego lub urządzenia komórkowego, użytkownik niezwłocznie informuje o zaistniałym zdarzeniu:
a) BT - za pośrednictwem linii Help Desk lub poprzez kontakt z osobami wyznaczonymi przez BT do obsługi telefonii komórkowej,
b) bezpośredniego przełożonego.
2. Informację otrzymaną przez służbę ochrony, szef zmiany służby ochrony, niezwłocznie przekazuje do BT.
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, użytkownik sporządza notatkę służbową zawierającą opis stanu faktycznego z podaniem przyczyny wystąpienia zdarzenia.
4. W przypadku serwisowania uszkodzonego telefonu komórkowego lub urządzenia komórkowego do dokumentacji BT dołącza się opinię serwisu w zakresie kosztów naprawy.
5. Wszelkie naprawy telefonów komórkowych lub urządzeń komórkowych odbywają się wyłącznie za pośrednictwem BT. Użytkownik nie może samodzielnie naprawiać i ingerować mechanicznie w telefonach komórkowych i urządzeniach komórkowych.
§ 8.
§ 9.
2. Użytkownik ma możliwość wykupu telefonu komórkowego lub urządzenia komórkowego, które podlegało powszechnej wymianie oraz którego był ostatnim użytkownikiem przez okres minimum jednego roku.
3. Wartość rynkową telefonu komórkowego lub urządzenia komórkowego ustala zespół powołany decyzją dyrektora BT. Z czynności tych sporządzany jest protokół, który przekazywany jest do Komisji do spraw oceny przydatności składników rzeczowych majątku ruchomego.
§ 10.
2. Zapłata ceny i wydanie składnika majątkowego stanowią podstawę do:
1) sporządzenia dokumentu wewnętrznego LT, o którym mowa w § 9 ust. 1 pkt 3 załącznika nr 2 „Zasady gospodarowania składnikami majątkowymi w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym" do zarządzenia nr 26/19 Szefa CBA z dnia 3 grudnia 2019 r. w sprawie zasad (polityki) rachunkowości Centralnego Biura Antykorupcyjnego;
2) wykreślenia sprzedanego telefonu komórkowego lub urządzenia komórkowego z systemu NIWA.
§ 11.
1) dokonanie cesji użytkowanego numeru abonenckiego;
2) sprzedaż użytkowanego telefonu komórkowego lub urządzenia komórkowego.
2. Sprzedaż następuje na podstawie umowy, a zapłata w oparciu o wystawioną przez BF notę księgową. Przepis § 10 ust. 2 stosuje się.
§ 12.
Rozdział 4.
Zasady rozliczania przekroczeń limitów oraz uszkodzonych lub utraconych telefonów komórkowych, urządzeń komórkowych i kart SIM
§ 13.
2. BT, w terminie 14 dni od otrzymania bilingów, przygotowuje i przekazuje przełożonym służbowym zestawienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podległych im użytkowników, według wzoru określonego w załączniku nr 4.
3. Zestawienie o którym mowa w ust. 1, obejmujące wszystkich użytkowników, przekazuje się do BF w formacie umożliwiającym jego eksport do systemu rozliczeniowego.
4. Przełożony służbowy zapoznaje użytkownika z kwotą przekroczenia przyznanego mu limitu.
5. Użytkownik podpisem potwierdza zapoznanie się z kwotą przekroczonego limitu, oraz wskazuje sposób uregulowania należności z tego tytułu lub składa do przełożonego służbowego wniosek, o którym mowa w § 14 ust. 1.
6. Przełożony służbowy w zestawieniu, o którym mowa w ust. 2, wskazuje, które osoby należy obciążyć oraz które przekroczenia limitów należy umorzyć określając wysokość umorzenia. Uzupełnione i podpisane przez użytkowników zestawienie przekazywane jest do BF w terminie 14 dni od jego otrzymania.
§ 14.
2. Przełożony służbowy w oparciu o analizę bilingu użytkownika oraz notatkę służbową umarza przekroczenie limitu wynikające z realizacji obowiązków służbowych.
3. BT przekazuje billingi użytkownika na podstawie jego pisemnego zgłoszenia lub pisemnego zgłoszenia przełożonego służbowego. Zgłoszenie takie może być dokonane za pomocą wewnętrznej służbowej poczty elektronicznej. Billingi udostępnia się wyłącznie w celu dokonania rozliczenia przekroczenia przyznanego limitu lub rozliczenia służby lub pracy.
4. BF informuje BT o wysokości umorzeń kwot przekroczenia limitu przez poszczególnych użytkowników.
§ 15.
1) wpłacie w kasie CBA lub na rachunek CBA, w terminie 7 dni od dnia zapoznania się z kwotą przekroczenia limitu;
2) potrąceniu z uposażenia, wynagrodzenia lub innych przysługujących użytkownikowi świadczeń, na podstawie każdorazowo złożonego przez niego oświadczenia o zgodzie na potrącenie.
§ 16.
§ 17.
1) pozytywne zaopiniowanie wniosku przez przełożonego służbowego i dyrektora BF;
2) terminowe regulowanie dotychczasowych należności;
3) wskazanie, że zobowiązanie zostanie spłacone w roku budżetowym, w którym powstało.
§ 18.
1) dokumenty potwierdzające użytkowanie telefonu komórkowego, urządzenia komórkowego lub karty SIM przez konkretnego użytkownika,
2) noty obciążeniowe z dokumentami poświadczającym ich doręczenie użytkownikowi,
3) dokumenty potwierdzające wysokość powstałej szkody lub dochodzonej kwoty,
4) korespondencję pomiędzy przełożonym służbowym, BT oraz BF a użytkownikiem
- przekazuje są do Biura Prawnego CBA, celem dochodzenia roszczenia.
§ 19.
Rozdział 5.
Obowiązki BT
§ 20.
1) opracowanie zasad dotyczących okresu użytkowania i wymiany telefonów komórkowych lub urządzeń komórkowych z zastrzeżeniem przepisu § 11;
2) informowanie, za pośrednictwem portalu wewnętrznego CBA, użytkowników o obowiązujących cenach usług telekomunikacyjnych, ich zakresie oraz warunkach ich świadczenia;
3) prowadzenie podręcznej ewidencji dotyczącej użytkowanych telefonów komórkowych lub urządzeń komórkowych oraz kart SIM;
4) przechowywanie nieużywanych telefonów komórkowych i urządzeń komórkowych oraz kart SIM do czasu ich zagospodarowania;
5) przechowywania kart zapoznania, o których mowa w § 6 ust. 3.
Rozdział 6.
Przepisy końcowe
§ 21.
§ 22.
z up. Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego
Zastępca Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego
Daniel Karpeta
Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 26/22
Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego
z dnia 4 sierpnia 2022 r.
WZÓR WNIOSKU O WYDANIE SŁUŻBOWEGO TELEFONU KOMÓRKOWEGO*, SŁUŻBOWEGO URZĄDZENIA KOMÓRKOWEGO*, KARTY SIM*
Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 26/22
Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego
z dnia 4 sierpnia 2022 r.
WZÓR - WNIOSEK O ZMIANĘ SŁUŻBOWEGO NUMERU TELEFONU/WYMIANĘ KARTY SIM
Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Nr 26/22
Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego
z dnia 4 sierpnia 2022 r.
WZÓR - KARTA ZAPOZNANIA
Załącznik Nr 4 do Zarządzenia Nr 26/22
Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego
z dnia 4 sierpnia 2022 r.
WZÓR - ZBIORCZE ZESTAWIENIE PRZEKROCZEŃ PRZYZNANYCH LIMITÓW NA TELEFONY KOMÓRKOWE
- Data ogłoszenia: 2022-08-05
- Data wejścia w życie: 2022-08-08
- Data obowiązywania: 2023-06-02
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA