REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2019 poz. 23
ZARZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW, INWESTYCJI I ROZWOJU1)
z dnia 8 listopada 2019 r.
w sprawie ustalenia podziału pracy w kierownictwie Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju
Na podstawie art. 37 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171) zarządza się, co następuje:
§ 1.
2. Minister nadzoruje merytorycznie:
1) Biuro Komunikacji;
2) Biuro Ministra;
3) Biuro Obsługi Pełnomocnika Rządu do spraw Małych i Średnich Przedsiębiorstw;
4) Biuro Rzecznika Funduszy Europejskich;
5) Departament Budżetu Rozwoju;
6) Departament Certyfikacji i Desygnacji;
7) Departament Prawny;
8) Departament Promocji Funduszy Europejskich;
9) Departament Strategii Rozwoju.
§ 2.
2. Do wyłącznej kompetencji Ministra należy:
1) kierowanie założeń do projektów ustaw, ustaw, rozporządzeń i uchwał Rady Ministrów oraz strategii, programów i polityk pod obrady Rady Ministrów;
2) występowanie do Prezesa Rady Ministrów o powołanie lub odwołanie z określonych stanowisk lub funkcji;
3) powoływanie i wyznaczanie, a także odwoływanie i cofanie wyznaczenia na określone stanowiska lub funkcje, w ramach właściwości wynikającej z obowiązujących przepisów.
3. Sekretarze Stanu i Podsekretarz Stanu realizują zadania w zakresie powierzonych kompetencji określone dla działów administracji rządowej - budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo i rozwój regionalny.
4. Sekretarze Stanu i Podsekretarz Stanu, każdy w zakresie określonym zarządzeniem, są upoważnieni, z zastrzeżeniem ust. 12 i 13, do załatwiania spraw w imieniu Ministra, w tym do przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków.
5. Sekretarz Stanu Artur Soboń podpisuje w zastępstwie Ministra akty wykonawcze do ustaw, zarządzenia Ministra, wytyczne, komunikaty oraz obwieszczenia.
6. Sekretarz Stanu Waldemar Buda, jako Pełnomocnik Rządu do spraw partnerstwa publiczno-prywatnego:
1) może, w porozumieniu z Ministrem, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, wnosić do rozpatrzenia przez Radę Ministrów projekty dokumentów rządowych wynikających z zakresu swojego działania;
2) może przedstawiać Radzie Ministrów analizy, oceny i wnioski oraz projekty dokumentów związanych z realizacją powierzonych mu zadań;
3) podpisuje pisma w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń Rady Ministrów wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
7. Sekretarz Stanu Waldemar Buda podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
8. Sekretarz Stanu Grzegorz Puda, jako Pełnomocnik Rządu do spraw przygotowania Światowego Forum Miejskiego w Katowicach w roku 2022:
1) może, w porozumieniu z Ministrem, przedstawiać Radzie Ministrów analizy, oceny i wnioski związane z przygotowaniem i realizacją Światowego Forum Miejskiego w Katowicach w roku 2022;
2) podpisuje pisma w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń Rady Ministrów wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
9. Podsekretarz Stanu Małgorzata Jarosińska-Jedynak podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Komitetu do Spraw Europejskich oraz do Sekretarza Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetów oraz rozpatrywanych przez Komitety, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń Komitetów wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
10. Sekretarze Stanu, Podsekretarz Stanu i Dyrektor Generalny podpisują, z upoważnienia Ministra, pisma w zakresie nadzorowanej problematyki, a w szczególności:
1) do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, przesyłające opracowane w Ministerstwie stanowiska Rządu do poselskich projektów ustaw, po ich rozpatrzeniu przez Radę Ministrów;
2) do Sekretarza Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie;
3) przesyłające opracowane w Ministerstwie projekty dokumentów rządowych, kierowane do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania;
4) zawierające uwagi do projektów zgłaszanych w toku uzgodnień międzyresortowych;
5) będące odpowiedziami na interpelacje, interwencje, zapytania i wystąpienia poselskie, oświadczenia i wystąpienia senatorskie oraz na wystąpienia posłów Parlamentu Europejskiego skierowane do Ministra;
6) do posłów i senatorów, w sprawach zgłaszanych skarg i interwencji.
11. Pisma, o których mowa w ust. 1 i 10, powinny być przygotowane z wykorzystaniem wzoru formularza Ministra i zaakceptowane przez kierującego właściwą merytorycznie komórką organizacyjną Ministerstwa, a przedkładane do podpisu Ministra - zaakceptowane również przez nadzorującego członka kierownictwa Ministerstwa.
12. Wydawanie decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń, udzielanie odpowiedzi na skargi przewidziane w ustawie z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2018 r. poz. 1302, z późn. zm.2)), wnoszenie środków odwoławczych oraz innych pism procesowych w postępowaniach przed sądami administracyjnymi, powszechnymi oraz Sądem Najwyższym, a także pism przedsądowych w sprawach cywilnych i pism w postępowaniu egzekucyjnym wymaga odrębnego upoważnienia albo pełnomocnictwa.
13. Złożenie przez Sekretarzy Stanu, Podsekretarza Stanu lub Dyrektora Generalnego oświadczenia woli w imieniu Ministra wymaga uprzedniego uzyskania upoważnienia albo pełnomocnictwa w formie prawem przewidzianej.
§ 3.
2. Sekretarze Stanu, Podsekretarz Stanu i Dyrektor Generalny współdziałają w realizacji ustawowych zadań Ministra przez:
1) uzgadnianie podejmowanych inicjatyw;
2) wzajemne informowanie się o kluczowych zagadnieniach wchodzących w zakres ich obowiązków oraz kierunkowych rozstrzygnięciach.
3. Sekretarze Stanu, Podsekretarz Stanu i Dyrektor Generalny przedkładają kierownictwu Ministerstwa dokumenty w sprawach wymagających rozstrzygnięć oraz informacje i propozycje w innych ważnych sprawach.
4. Sekretarze Stanu i Podsekretarz Stanu realizujący zadania w zakresie działu administracji rządowej - rozwój regionalny odpowiadają za monitorowanie realizacji zadań określonych w art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2019 r. poz. 1295 i 2020) oraz w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2018 r. poz. 1431 i 1544 oraz z 2019 r. poz. 730 i 1572), dotyczących wydawania wytycznych.
5. Sekretarze Stanu i Podsekretarz Stanu w zakresie swojej właściwości dokonują kontroli zgodności z polityką Rady Ministrów aktów prawa miejscowego.
6. Sekretarze Stanu i Podsekretarz Stanu w zakresie swojej właściwości realizują zadania:
1) wynikające z nadzoru Ministra nad organami i jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi;
2) związane z wykonywaniem kompetencji kierownika zamawiającego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843).
7. Sekretarze Stanu, Podsekretarz Stanu i Dyrektor Generalny wykonują powierzone im zadania przy pomocy kierujących komórkami organizacyjnymi Ministerstwa.
§ 4.
1) budownictwa, geodezji i kartografii;
2) gospodarki nieruchomościami, w tym orzecznictwa dotyczącego lokalizacji inwestycji, zezwoleń i pozwoleń na realizację inwestycji;
3) mieszkalnictwa;
4) ograniczania lub pozbawiania praw do nieruchomości oraz uwłaszczania osób prawnych;
5) nadzoru nad przygotowaniem, realizacją i monitorowaniem strategii ponadregionalnych, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru strategicznej interwencji Polski Wschodniej;
6) realizacji, w tym osiągnięcia wydatkowania środków zgodnie z założeniami Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 oraz Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
2. W sprawach, o których mowa w ust. 1, Sekretarz Stanu Artur Soboń reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
3. Sekretarz Stanu Artur Soboń nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Architektury, Budownictwa i Geodezji;
2) Departament Gospodarki Nieruchomościami;
3) Departament Lokalizacji Inwestycji;
4) Departament Mieszkalnictwa;
5) Departament Orzecznictwa;
6) Departament Programów Ponadregionalnych;
7) Gabinet Polityczny Ministra.
4. Sekretarz Stanu Artur Soboń w imieniu Ministra sprawuje nadzór nad realizacją zadań:
1) Głównego Geodety Kraju;
2) Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego;
3) Instytutu Geodezji i Kartografii w Warszawie;
4) Instytutu Techniki Budowlanej w Warszawie;
5) Krajowego Zasobu Nieruchomości.
§ 5.
1) koordynacji wdrażania programów operacyjnych w ramach NSRO i UP;
2) planowania i zagospodarowania przestrzennego;
3) koordynacji wdrażania Regionalnych Programów Operacyjnych;
4) realizacji, w tym osiągnięcia wydatkowania środków zgodnie z założeniami programów Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa 2007-2013, programów Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa 2014-2020, programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej w latach 2007-2013 oraz programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej w latach 2014-2020.
2. W sprawach, o których mowa w ust. 1, Sekretarz Stanu Waldemar Buda reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
3. Sekretarz Stanu Waldemar Buda, jako Pełnomocnik Rządu do spraw partnerstwa publiczno-prywatnego, realizuje zadania określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 lipca 2019 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do spraw partnerstwa publiczno-prywatnego (Dz. U. poz. 1307).
4. Sekretarz Stanu Waldemar Buda reprezentuje Ministra w Stałym Komitecie Rady Ministrów oraz Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.
5. Sekretarz Stanu Waldemar Buda nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Koordynacji Wdrażania Funduszy Unii Europejskiej;
2) Departament Polityki Przestrzennej;
3) Departament Regionalnych Programów Operacyjnych;
4) Departament Współpracy Terytorialnej.
6. Sekretarz Stanu Waldemar Buda nadzoruje Departament Partnerstwa Publiczno-Prywatnego w zakresie zadań związanych z obsługą Pełnomocnika Rządu do spraw partnerstwa publiczno-prywatnego, określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 lipca 2019 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do spraw partnerstwa publiczno-prywatnego.
7. Sekretarz Stanu Waldemar Buda w imieniu Ministra sprawuje nadzór nad realizacją zadań Centrum Projektów Europejskich.
§ 6.
1) realizacji zadań wynikających z ustawy z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1445, 1572 i 2020), koordynacji i realizacji wdrażania działań wynikających z Polityki Rządu w zakresie rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego oraz prowadzenia Platformy PPP;
2) nadzoru nad realizacją zadań na rzecz UP, w zakresie projektów inwestycyjnych, w tym generujących dochód i hybrydowych oraz zadań związanych z koordynacją współpracy z inicjatywą JASPERS;
3) realizacji zadań związanych z monitorowaniem i koordynacją wsparcia programów i inwestycji infrastrukturalnych w Polsce;
4) koordynacji Planu Inwestycyjnego dla Europy, zwanego "Planem Junckera", w Polsce w zakresie Europejskiego Funduszu na rzecz Inwestycji Strategicznych, współpracy z Europejskim Centrum Doradztwa Inwestycyjnego oraz Europejskim Portalem Projektów Inwestycyjnych;
5) realizacji, w tym osiągnięcia wydatkowania środków zgodnie z założeniami Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 oraz instrumentu "Łącząc Europę" (CEF), w ramach sektora transportu;
6) nadzoru w zakresie wytycznych ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego dotyczących dofinansowania usług publicznych w transporcie zbiorowym oraz w sektorze gospodarki odpadami komunalnymi.
2. W sprawach, o których mowa w ust. 1, Sekretarz Stanu Grzegorz Puda reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
3. Sekretarz Stanu Grzegorz Puda, jako Pełnomocnik Rządu do spraw przygotowania Światowego Forum Miejskiego w Katowicach w roku 2022, realizuje zadania określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 4 czerwca 2019 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do spraw przygotowania Światowego Forum Miejskiego w Katowicach w roku 2022 (Dz. U. poz. 1036).
4. Sekretarz Stanu Grzegorz Puda nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Partnerstwa Publiczno-Prywatnego, z zastrzeżeniem § 5 ust. 6;
2) Departament Programów Infrastrukturalnych.
5. Sekretarz Stanu Grzegorz Puda nadzoruje Departament Spraw Europejskich i Współpracy Międzynarodowej w zakresie zadań związanych z obsługą Pełnomocnika Rządu do spraw przygotowania Światowego Forum Miejskiego w Katowicach w roku 2022, określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 4 czerwca 2019 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do spraw przygotowania Światowego Forum Miejskiego w Katowicach w roku 2022.
§ 7.
1) realizacji, w tym osiągnięcia wydatkowania środków zgodnie z założeniami Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020, Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 oraz Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020;
2) nadzorowania realizacji zadań związanych z zapewnieniem funkcjonowania Europejskiego Funduszu Społecznego;
3) realizacji, w tym osiągnięcia wydatkowania środków zgodnie z założeniami projektów finansowanych z Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy;
4) koordynacji spraw europejskich i współpracy międzynarodowej.
2. W sprawach, o których mowa w ust. 1, Podsekretarz Stanu Małgorzata Jarosińska-Jedynak reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
3. Podsekretarz Stanu Małgorzata Jarosińska-Jedynak reprezentuje Ministra w Komitecie do Spraw Europejskich oraz Komitecie Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji.
4. Podsekretarz Stanu Małgorzata Jarosińska-Jedynak nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Europejskiego Funduszu Społecznego;
2) Departament Programów Pomocowych;
3) Departament Programów Wsparcia Innowacji i Rozwoju;
4) Departament Rozwoju Cyfrowego;
5) Departament Spraw Europejskich i Współpracy Międzynarodowej, z zastrzeżeniem § 6 ust. 5.
5. Podsekretarz Stanu Małgorzata Jarosińska-Jedynak w imieniu Ministra sprawuje nadzór nad:
1) działalnością Wydziału Polityki Regionalnej i Spójności przy Stałym Przedstawicielstwie Rzeczypospolitej Polskiej przy Unii Europejskiej w Brukseli;
2) realizacją zadań Instytutu Rozwoju Miast i Regionów.
§ 8.
2. Ponadto Dyrektor Generalny odpowiada za nadzorowanie:
1) spraw związanych z budową, rozwojem, utrzymaniem oraz zapewnieniem bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych w Ministerstwie;
2) spraw dotyczących kontroli w działach administracji rządowej kierowanych przez Ministra;
3) realizacji zadań dysponenta trzeciego stopnia części budżetowej 18 - Budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo i 34 - Rozwój regionalny;
4) spraw dotyczących zarządzania kryzysowego, spraw obronnych i ochrony informacji niejawnych.
3. Dyrektor Generalny nadzoruje merytorycznie:
1) Biuro Administracyjne;
2) Biuro Dyrektora Generalnego;
3) Biuro Polityki Bezpieczeństwa;
4) Biuro Zarządzania Zasobami Ludzkimi;
5) Departament Informatyki;
6) Departament Kontroli.
§ 9.
1) realizacja zadań dotyczących współdziałania z organami władzy ustawodawczej, administracji rządowej i samorządu terytorialnego, partii politycznych, związków zawodowych i organizacji społecznych, powierzonych przez nadzorującego członka kierownictwa Ministerstwa;
2) dokonywanie, na polecenie nadzorującego członka kierownictwa Ministerstwa, oceny merytorycznej i formalnej materiałów przedkładanych Ministrowi.
2. Szczegółowe zadania Gabinetu Politycznego Ministra ustala nadzorujący członek kierownictwa Ministerstwa.
§ 10.
2. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra oraz Sekretarza Stanu Artura Sobonia, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Sekretarz Stanu Waldemar Buda.
3. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu Artura Sobonia oraz Sekretarza Stanu Waldemara Budy, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Sekretarz Stanu Grzegorz Puda.
4. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra i Sekretarzy Stanu, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Podsekretarz Stanu Małgorzata Jarosińska-Jedynak.
5. Sekretarz Stanu Artur Soboń oraz Sekretarz Stanu Waldemar Buda zastępują się wzajemnie.
6. Sekretarza Stanu Grzegorza Pudę zastępuje Sekretarz Stanu Waldemar Buda.
7. W przypadku jednoczesnej nieobecności Sekretarzy Stanu, Sekretarzy Stanu zastępuje Podsekretarz Stanu Małgorzata Jarosińska-Jedynak.
8. Podsekretarza Stanu Małgorzatę Jarosińska-Jedynak w przypadku nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Grzegorz Puda.
9. O nieobecności Ministra, Sekretarzy Stanu, Podsekretarza Stanu i Dyrektora Generalnego oraz osobach zastępujących, Biuro Ministra zawiadamia niezwłocznie członków kierownictwa Ministerstwa.
§ 11.
§ 12.
§ 13.
§ 14.
§ 15.
MINISTER FINANSÓW, INWESTYCJI I ROZWOJU |
|
1) Minister Finansów, Inwestycji i Rozwoju kieruje działami administracji rządowej - budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo i rozwój regionalny, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 i 5 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 września 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju (Dz. U. poz. 1841).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2018 r. poz. 1467 i 1629 oraz z 2019 r. poz. 11, 183, 934 i 2070.
- Data ogłoszenia: 2019-11-12
- Data wejścia w życie: 2019-11-12
- Data obowiązywania: 2019-11-12
- Dokument traci ważność: 2019-11-26
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA