REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2024 poz. 50

ZARZĄDZENIE NR 50
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

z dnia 10 grudnia 2024 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutu Głównej Bibliotece Pracy i Zabezpieczenia Społecznego

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 8 ust. 2 pkt 1 i art. 11 ust. 1 i 3 w związku z art. 15 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2393) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W zarządzeniu nr 28 Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 września 2013 r. w sprawie nadania statutu Głównej Bibliotece Pracy i Zabezpieczenia Społecznego (Dz. Urz. Min. Prac. i Pol. Społ. poz. 29) w załączniku do zarządzenia wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) państwową jednostką budżetową, nadzorowaną przez Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministrem”;”;

2) w § 3 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) działalności bibliotecznej, bibliograficznej, informacyjnej, naukowej i wydawniczej oraz zaspokajanie potrzeb informacyjnych pracowników Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministerstwem”, a także pracowników innych jednostek, w tym naukowych i dydaktycznych oraz osób będących członkami związków zawodowych i organizacji społecznych;”;

3) po § 8 dodaje się § 8a-§ 8e w brzmieniu:

„§ 8a. 1. Przy Bibliotece działa, jako organ opiniodawczo-doradczy, powołana przez Ministra Rada Biblioteczna, zwana dalej „Radą”.

2. Do zadań Rady należy:

1) opiniowanie planów pracy oraz sprawozdań z działalności, o których mowa w § 6 pkt 6;

2) opiniowanie kluczowych decyzji w sprawach dotyczących Biblioteki;

3) zajmowanie stanowiska w sprawach bieżącej działalności Biblioteki.

3. W skład Rady wchodzą następujący członkowie:

1) przewodniczący - sekretarz lub podsekretarz stanu w Ministerstwie;

2) sekretarz - przedstawiciel departamentu Ministerstwa odpowiedzialnego za nadzór nad Biblioteką;

3) dyrektor Biblioteki;

4) zastępca dyrektora Biblioteki;

5) dyrektor Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych;

6) dyrektor Centralnego Instytutu Ochrony Pracy;

7) przedstawiciel Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;

8) przedstawiciel Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;

9) 2 przedstawicieli nauki posiadających istotne osiągnięcia naukowe w obszarze pracy i zabezpieczenia społecznego.

4. Członków Rady powołuje i odwołuje Minister.

§ 8b. 1. Rada realizuje zadania na posiedzeniach lub w trybie obiegowym. Dopuszcza się prowadzenie prac przez Radę z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.

2. Decyzje Rady są podejmowane w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów. Każdy członek Rady posiada jeden głos. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego Rady.

§ 8c. 1. Do obowiązków przewodniczącego Rady należy:

1) kierowanie pracami Rady;

2) zwoływanie posiedzeń Rady i określanie porządku obrad;

3) podejmowanie decyzji w przypadkach spornych związanych z funkcjonowaniem Rady.

2. W przypadku nieobecności przewodniczącego Rady jego zadania wykonuje upoważniony przez przewodniczącego Rady członek Rady.

§ 8d. Do obowiązków sekretarza Rady należy:

1) przygotowanie posiedzeń Rady, powiadamianie członków Rady o terminie i miejscu posiedzenia Rady;

2) przechowywanie dokumentacji dotyczącej prac Rady.

§ 8e. Członkowie Rady nie otrzymują z tytułu udziału w pracach Rady dodatkowego wynagrodzenia.”.

§ 2.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

MINISTER RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
AGNIESZKA DZIEMIANOWICZ-BĄK

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2024-12-17
  • Data wejścia w życie: 2024-12-18
  • Data obowiązywania: 2024-12-18

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA