REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2019 poz. 43
ZARZĄDZENIE NR 37
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 5 grudnia 2019 r.
w sprawie powołania Rady Rodziny
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz.U. z 2019 r. poz. 1171, z póź. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1.
W Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanym dalej „Ministerstwem”, powołuje się Radę Rodziny jako organ opiniodawczo-doradczy Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministrem”.
§ 2.
Do zadań Rady Rodziny, zwanej dalej „Radą”, należy:
1) inicjowanie i wspieranie działań na rzecz promowania kultury prorodzinnej oraz promocja tradycyjnej rodziny;
2) opracowywanie kierunków działań, których celem jest poprawa sytuacji demograficznej w Polsce;
3) przedstawianie Ministrowi propozycji rozwiązań w zakresie polityki demograficznej w Polsce;
4) opracowanie Regulaminu prac Rady.
§ 3.
1. Rada jest powoływana na 4-letnią kadencję.
2. W skład Rady wchodzą osoby wyróżniające się wiedzą i doświadczeniem w kwestiach związanych z polityką demograficzną, w szczególności powołane spośród kandydatów zgłoszonych przez:
a) administrację rządową,
b) organizacje pozarządowe, podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2019 r. poz. 688) oraz związki i porozumienia tych podmiotów,
c) uczelnie i instytucje badawcze.
3. Kandydatów na członków Rady, za ich zgodą, zgłaszają podmioty wymienione w ust. 2, na 3 miesiące przed upływem kadencji pracującej Rady.
4. Członków Rady powołuje i odwołuje Minister spośród zgłoszonych kandydatów, o których mowa w ust. 2, za wyjątkiem pierwszego składu Rady, który powołuje Minister na wniosek Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Demograficznej.
5. Prezydium Rady składa się z:
1) Przewodniczącego Rady, który powoływany jest przez Ministra;
2) dwóch Zastępców Przewodniczącego Rady;
3) Sekretarza Rady.
6. Członków Prezydium Rady wybiera Rada spośród swoich członków.
7. Przewodniczący Rady może zapraszać do udziału w posiedzeniach Rady, z głosem doradczym, osoby inne niż wymienione w ust. 2.
§ 4.
1. Do zadań Przewodniczącego Rady należy:
1) kierowanie pracami Rady;
2) planowanie i organizowanie prac Rady;
3) zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Rady;
4) ustalanie harmonogramu prac Rady;
5) występowanie w zakresie określonym w § 2 pkt 1-3 do kierujących komórkami organizacyjnymi Ministerstwa o udostępnianie informacji i dokumentów niezbędnych do prac Rady;
6) występowanie na zewnątrz w sprawach dotyczących działalności Rady;
7) informowanie Ministra na bieżąco o postępach prac Rady.
2. Przewodniczący Rady wykonuje swoje zadania przy pomocy Zastępców Przewodniczącego Rady i Sekretarza Rady.
§ 5.
Do zadań Sekretarza Rady należy:
1) koordynowanie prac zespołów tematycznych;
2) przedstawianie propozycji ustaleń w sprawach organizacyjnych;
3) sporządzanie protokołu z posiedzenia Rady;
4) dokumentowanie obecności członków Rady na posiedzeniach Rady;
5) przechowywanie dokumentacji;
6) prowadzenie spraw proceduralnych oraz organizowanie przepływu informacji w związku z działalnością Rady;
7) wykonywanie innych zadań zleconych przez Przewodniczącego Rady lub Zastępcę Przewodniczącego Rady.
§ 6.
Prezydium Rady:
1) wykonuje zadania Rady w okresie między jej posiedzeniami;
2) opracowuje i przedstawia na posiedzeniu Rady projekty planów prac Rady;
3) powierza zadania doraźnym zespołom tematycznym;
4) przygotowuje coroczne sprawozdania z działalności Rady.
§ 7.
W celu realizacji zadań Rada może powoływać stałe oraz doraźne zespoły tematyczne spośród członków Rady.
§ 8.
1. Rada obraduje na posiedzeniach, które odbywają się nie rzadziej niż cztery razy w ciągu roku kalendarzowego.
2. Prace Rady mogą być prowadzone w trybie obiegowym przy użyciu poczty elektronicznej.
3. Z posiedzenia Rady Sekretarz Rady sporządza protokół.
4. Protokół z posiedzenia Rady akceptuje i podpisuje Przewodniczący Rady.
5. Protokół jest przekazywany wszystkim członkom Rady przed jej następnym posiedzeniem.
§ 9.
1. Za udział w pracach Rady nie przysługuje wynagrodzenie.
2. Za udział w pracach Rady członkom Rady oraz osobom, o których mowa w § 3 ust. 7 przysługuje zwrot kosztów przejazdów na terenie kraju, na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz.U. poz. 167) oraz obowiązujących w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Wytycznych Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie warunków zwrotu kosztów podróży członkom organów opiniodawczych, doradczych, opiniodawczo-doradczych, rad, zespołów i komisji działających przy Ministrze Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
3. Zwrot kosztów, o których mowa w ust. 2, nie przysługuje, jeżeli udział w pracach Rady odbywa się w ramach podróży służbowej w rozumieniu Kodeksu pracy lub przepisów odrębnych.
4. Wydatki, o których mowa w ust. 2, są finansowane ze środków będących w dyspozycji Biura Ministra w ramach budżetu części 63 na dany rok budżetowy.
§ 10.
Obsługę organizacyjno-biurową i administracyjną Rady zapewnia Biuro Ministra.
§ 11.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
MINISTER RODZINY, |
Marlena Maląg |
- Data ogłoszenia: 2019-12-05
- Data wejścia w życie: 2019-12-05
- Data obowiązywania: 2023-03-11
- Dokument traci ważność: 2024-04-27
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA