REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2019 poz. 43

ZARZĄDZENIE NR 37
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

z dnia 5 grudnia 2019 r.

w sprawie powołania Rady Rodziny

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz.U. z 2019 r. poz. 1171, z póź. zm.) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanym dalej „Ministerstwem”, powołuje się Radę Rodziny jako organ opiniodawczo-doradczy Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministrem”.

§ 2.

Do zadań Rady Rodziny, zwanej dalej „Radą”, należy:

1) inicjowanie i wspieranie działań na rzecz promowania kultury prorodzinnej oraz promocja tradycyjnej rodziny;

2) opracowywanie kierunków działań, których celem jest poprawa sytuacji demograficznej w Polsce;

3) przedstawianie Ministrowi propozycji rozwiązań w zakresie polityki demograficznej w Polsce;

4) opracowanie Regulaminu prac Rady.

§ 3.

1. Rada jest powoływana na 4-letnią kadencję.

2. W skład Rady wchodzą osoby wyróżniające się wiedzą i doświadczeniem w kwestiach związanych z polityką demograficzną, w szczególności powołane spośród kandydatów zgłoszonych przez:

a) administrację rządową,

b) organizacje pozarządowe, podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2019 r. poz. 688) oraz związki i porozumienia tych podmiotów,

c) uczelnie i instytucje badawcze.

3. Kandydatów na członków Rady, za ich zgodą, zgłaszają podmioty wymienione w ust. 2, na 3 miesiące przed upływem kadencji pracującej Rady.

4. Członków Rady powołuje i odwołuje Minister spośród zgłoszonych kandydatów, o których mowa w ust. 2, za wyjątkiem pierwszego składu Rady, który powołuje Minister na wniosek Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Demograficznej.

5. Prezydium Rady składa się z:

1) Przewodniczącego Rady, który powoływany jest przez Ministra;

2) dwóch Zastępców Przewodniczącego Rady;

3) Sekretarza Rady.

6. Członków Prezydium Rady wybiera Rada spośród swoich członków.

7. Przewodniczący Rady może zapraszać do udziału w posiedzeniach Rady, z głosem doradczym, osoby inne niż wymienione w ust. 2.

§ 4.

1. Do zadań Przewodniczącego Rady należy:

1) kierowanie pracami Rady;

2) planowanie i organizowanie prac Rady;

3) zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Rady;

4) ustalanie harmonogramu prac Rady;

5) występowanie w zakresie określonym w § 2 pkt 1-3 do kierujących komórkami organizacyjnymi Ministerstwa o udostępnianie informacji i dokumentów niezbędnych do prac Rady;

6) występowanie na zewnątrz w sprawach dotyczących działalności Rady;

7) informowanie Ministra na bieżąco o postępach prac Rady.

2. Przewodniczący Rady wykonuje swoje zadania przy pomocy Zastępców Przewodniczącego Rady i Sekretarza Rady.

§ 5.

Do zadań Sekretarza Rady należy:

1) koordynowanie prac zespołów tematycznych;

2) przedstawianie propozycji ustaleń w sprawach organizacyjnych;

3) sporządzanie protokołu z posiedzenia Rady;

4) dokumentowanie obecności członków Rady na posiedzeniach Rady;

5) przechowywanie dokumentacji;

6) prowadzenie spraw proceduralnych oraz organizowanie przepływu informacji w związku z działalnością Rady;

7) wykonywanie innych zadań zleconych przez Przewodniczącego Rady lub Zastępcę Przewodniczącego Rady.

§ 6.

Prezydium Rady:

1) wykonuje zadania Rady w okresie między jej posiedzeniami;

2) opracowuje i przedstawia na posiedzeniu Rady projekty planów prac Rady;

3) powierza zadania doraźnym zespołom tematycznym;

4) przygotowuje coroczne sprawozdania z działalności Rady.

§ 7.

W celu realizacji zadań Rada może powoływać stałe oraz doraźne zespoły tematyczne spośród członków Rady.

§ 8.

1. Rada obraduje na posiedzeniach, które odbywają się nie rzadziej niż cztery razy w ciągu roku kalendarzowego.

2. Prace Rady mogą być prowadzone w trybie obiegowym przy użyciu poczty elektronicznej.

3. Z posiedzenia Rady Sekretarz Rady sporządza protokół.

4. Protokół z posiedzenia Rady akceptuje i podpisuje Przewodniczący Rady.

5. Protokół jest przekazywany wszystkim członkom Rady przed jej następnym posiedzeniem.

§ 9.

1. Za udział w pracach Rady nie przysługuje wynagrodzenie.

2. Za udział w pracach Rady członkom Rady oraz osobom, o których mowa w § 3 ust. 7 przysługuje zwrot kosztów przejazdów na terenie kraju, na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz.U. poz. 167) oraz obowiązujących w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Wytycznych Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie warunków zwrotu kosztów podróży członkom organów opiniodawczych, doradczych, opiniodawczo-doradczych, rad, zespołów i komisji działających przy Ministrze Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

3. Zwrot kosztów, o których mowa w ust. 2, nie przysługuje, jeżeli udział w pracach Rady odbywa się w ramach podróży służbowej w rozumieniu Kodeksu pracy lub przepisów odrębnych.

4. Wydatki, o których mowa w ust. 2, są finansowane ze środków będących w dyspozycji Biura Ministra w ramach budżetu części 63 na dany rok budżetowy.

§ 10.

Obsługę organizacyjno-biurową i administracyjną Rady zapewnia Biuro Ministra.

§ 11.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

 

MINISTER RODZINY,
PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

Marlena Maląg

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2019-12-05
  • Data wejścia w życie: 2019-12-05
  • Data obowiązywania: 2023-03-11
  • Dokument traci ważność: 2024-04-27

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA