REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2020 poz. 6
ZARZĄDZENIE NR 3
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 6 lutego 2020 r.
w sprawie funkcjonowania w Komendzie Głównej Policji „Policyjnego Telefonu Zaufania dla Osób Dotkniętych Przemocą w Rodzinie”
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2019 r. poz. 161, z późn. zm.1)) postanawia się, co następuje:
§ 1.
§ 2.
2. W godzinach innych niż wskazane w ust. 1 funkcjonuje aparat zgłoszeniowy, który informuje osobę dzwoniącą o:
1) godzinach funkcjonowania Telefonu Zaufania;
2) możliwości ponownego kontaktu telefonicznego w godzinach funkcjonowania Telefonu Zaufania;
3) możliwości kontaktu z Centrum Powiadamiania Ratunkowego - numerem alarmowym nr 112, w przypadku sytuacji niecierpiącej zwłoki.
§ 3.
2. Kierownik komórki organizacyjnej Komendy Głównej Policji właściwej w sprawach prewencji wyznacza osobę odpowiedzialną za bieżące funkcjonowanie Telefonu Zaufania.
3. Do obsługi Telefonu Zaufania wyznacza się funkcjonariuszy Policji pełniących służbę w komórce organizacyjnej Komendy Głównej Policji właściwej w sprawach prewencji, zwanych dalej „dyżurującymi”.
4. Dyżurujący wykonują swoje obowiązki związane z obsługą Telefonu Zaufania w ramach podstawowego rozkładu czasu służby.
5. Grafik dyżurów w ujęciu miesięcznym sporządza osoba odpowiedzialna za bieżące funkcjonowanie Telefonu Zaufania, a zatwierdza kierownik komórki organizacyjnej Komendy Głównej Policji właściwej w sprawach prewencji lub osoba przez niego wyznaczona.
§ 4.
1) sprawdzenie przed przystąpieniem do obsługi Telefonu Zaufania, czy telefon jest naładowany i sprawny;
2) uruchomienie Telefonu Zaufania poprzez kombinację klawiszy „#21#zadzwoń”;
3) wykonanie próby połączenia telefonicznego na numer Telefonu Zaufania, celem potwierdzenia jego uruchomienia;
4) podejmowanie rozmowy, zgłaszając się słowami: „Policyjny Telefon Zaufania dla Osób Dotkniętych Przemocą w Rodzinie”;
5) informowanie osoby telefonującej o identyfikacji numeru telefonu, z którego przeprowadza rozmowę;
6) stosowanie do osób anonimowych takiego samego trybu postępowania, jak do osób ujawniających swoje dane osobowe;
7) po zakończeniu dyżuru przełączenie Telefonu Zaufania poprzez kombinację klawiszy „*21*908#zadzwoń”;
8) wykonanie próby połączenia telefonicznego na numer Telefonu Zaufania, celem potwierdzenia uruchomienia aparatu zgłoszeniowego;
9) zgłaszanie awarii Telefonu Zaufania do Wydziału Obsługi Końcowego Użytkownika Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Policji.
§ 5.
1) informowanie osób telefonujących o trybie i sposobie postępowania w przypadku podejrzenia wystąpienia zjawiska przemocy w rodzinie;
2) informowanie osób telefonujących o możliwości uzyskania pomocy i wsparcia w instytucjach, organizacjach lub placówkach świadczących pomoc osobom dotkniętym przemocą w rodzinie;
3) podjęcie niezwłocznego działania, które będzie zmierzało do zapobieżenia popełnienia czynu zabronionego, zagrożenia życia lub zdrowia ludzkiego albo utraty mienia znacznej wartości w przypadku powzięcia informacji o podejrzeniu popełnienia czynu zabronionego, zagrożenia życia lub zdrowia ludzkiego albo utraty mienia znacznej wartości;
4) zachowanie poufności podczas przeprowadzania rozmowy telefonicznej, celem zapewnienia należytej ochrony przetwarzanych danych osobowych rozmówcy;
5) bieżące dokumentowanie faktu przeprowadzenia rozmowy telefonicznej w „Książce przebiegu służby - Telefonu Zaufania”, zwanej dalej „Książką”.
§ 6.
2. Rozmowa nie może być prowadzona w sposób zniechęcający osobę telefonującą do dalszego przekazywania informacji lub odsyłający ją do innych organów i instytucji, chyba że z rozmowy jednoznacznie wynika, że przekazywane informacje nie dotyczą celów funkcjonowania Telefonu Zaufania albo Policja nie jest ich właściwym adresatem.
§ 7.
2. Wpis w Książce zawiera:
1) datę oraz dokładną godzinę rozpoczęcia rozmowy;
2) w miarę możliwości dane osoby telefonującej, ujawniony numer jej telefonu, cechy charakteryzujące rozmówcę, umożliwiające ewentualną identyfikację osoby anonimowej;
3) krótki opis przedstawianej sprawy lub rozmowy;
4) ewentualne uwagi i spostrzeżenia dyżurującego.
§ 8.
§ 9.
§ 10.
Komendant Główny Policji |
z up. Pierwszy Zastępca Komendanta Głównego Policji |
|
- Data ogłoszenia: 2020-02-17
- Data wejścia w życie: 2020-03-03
- Data obowiązywania: 2024-05-16
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA