REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2024 poz. 44

ZARZĄDZENIE NR 29
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI1)

z dnia 20 sierpnia 2024 r.

w sprawie powołania Komitetu do spraw wyboru lokalnych strategii rozwoju w programie Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021-2027 oraz ustalenia regulaminu tego Komitetu

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o wspieraniu zrównoważonego rozwoju sektora rybackiego z udziałem Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury na lata 2021-2027 (Dz. U. poz. 1273) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Powołuje się Komitet do spraw wyboru lokalnych strategii rozwoju w programie Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021-2027, zwany dalej „Komitetem”, który jest komitetem, o którym mowa w art. 32 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej (Dz. Urz. UE L 231 z 30.06.2021, str. 159, z późn. zm.2)).

§ 2.

1. W skład Komitetu wchodzą:

1) przewodniczący Komitetu - dyrektor Departamentu Rybołówstwa w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zwanym dalej „Ministerstwem”, albo inny wyznaczony przez tego dyrektora przedstawiciel tego Departamentu;

2) zastępca przewodniczącego Komitetu - wyznaczony przez przewodniczącego Komitetu przedstawiciel Departamentu Rybołówstwa w Ministerstwie;

3) przedstawiciel Departamentu Hodowli i Ochrony Roślin w Ministerstwie wyznaczony przez dyrektora tego Departamentu;

4) przedstawiciel Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury Wsi w Ministerstwie wyznaczony przez dyrektora tego Departamentu;

5) dwóch przedstawicieli Departamentu Wspólnej Polityki Rolnej w Ministerstwie wyznaczonych przez dyrektora tego Departamentu;

6) pięciu przedstawicieli Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wyznaczonych przez Prezesa tej Agencji;

7) dwóch przedstawicieli Morskiego Instytutu Rybackiego - Państwowego Instytutu Badawczego w Gdyni wyznaczonych przez dyrektora tego Instytutu;

8) dwóch przedstawicieli Instytutu Rybactwa Śródlądowego im. Stanisława Sakowicza - Państwowego Instytutu Badawczego w Olsztynie wyznaczonych przez dyrektora tego Instytutu.

2. Podmioty wymienione w ust. 1 wyznaczają członków Komitetu, o których mowa w ust. 1, zwanych dalej „członkami Komitetu”, spośród pracowników Ministerstwa i instytucji wymienionych w tym przepisie.

3. Członków Komitetu powołuje i odwołuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

4. W przypadku gdy członek Komitetu przestanie być pracownikiem Ministerstwa lub instytucji wymienionych w ust. 1, przestaje być członkiem Komitetu. Jednocześnie właściwy podmiot wymieniony w ust. 1 jest obowiązany do niezwłocznego wyznaczenia na jego miejsce nowego członka Komitetu.

5. Członkowie Komitetu wykonują swoje funkcje osobiście.

§ 3.

Komitet realizuje zadanie, o którym mowa w art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o wspieraniu zrównoważonego rozwoju sektora rybackiego z udziałem Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury na lata 2021-2027.

§ 4.

Ustala się regulamin Komitetu do spraw wyboru lokalnych strategii rozwoju w programie Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021-2027, który stanowi załącznik do zarządzenia.

§ 5.

Obsługę Komitetu zapewnia Departament Rybołówstwa w Ministerstwie.

§ 6.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi: C. Siekierski


1) Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej - rybołówstwo, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. U. poz. 2706).

2) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 261 z 22.07.2021, str. 58, Dz. Urz. UE L 241 z 19.09.2022, str. 16, Dz. Urz. UE L 275 z 25.10.2022, str. 23, Dz. Urz. UE L 63 z 28.02.2023, str. 1, Dz. Urz. UE L 130 z 16.05.2023, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 2024/795 z 29.02.2024.

Załącznik 1. [REGULAMIN KOMITETU DO SPRAW WYBORU LOKALNYCH STRATEGII ROZWOJU W PROGRAMIE FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA RYBACTWA NA LATA 2021–2027]

Załącznik do zarządzenia nr 29
Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi
z dnia 20 sierpnia 2024 r. (poz. 44)

REGULAMIN KOMITETU DO SPRAW WYBORU LOKALNYCH STRATEGII ROZWOJU W PROGRAMIE FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA RYBACTWA NA LATA 2021-2027

§ 1. Regulamin Komitetu do spraw wyboru lokalnych strategii rozwoju w programie Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021-2027, zwany dalej „regulaminem Komitetu”, określa zasady działania Komitetu do spraw wyboru lokalnych strategii rozwoju w programie Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021-2027, zwanego dalej „Komitetem”, który jest komitetem, o którym mowa w art. 32 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej (Dz. Urz. UE L 231 z 30.06.2021, str. 159, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem 2021/1060”, w tym podział zadań między członków Komitetu, oraz zasady wynagradzania członków Komitetu.

§ 2. Użyte w regulaminie Komitetu określenia oznaczają:

1) konflikt interesów - konflikt interesów w rozumieniu art. 61 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 z dnia 18 lipca 2018 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, zmieniającego rozporządzenia (UE) nr 1296/2013, (UE) nr 1301/2013, (UE) nr 1303/2013, (UE) nr 1304/2013, (UE) nr 1309/2013, (UE) nr 1316/2013, (UE) nr 223/2014 i (UE) nr 283/2014 oraz decyzję nr 541/2014/UE, a także uchylającego rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012 (Dz. Urz. UE L 193 z 30.07.2018, str. 1, z późn. zm.);

2) LSR - strategię rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność określoną w art. 32 rozporządzenia 2021/1060, w ramach Europejskiego Funduszu Morskiego Rybackiego i Akwakultury;

3) program - program Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021-2027;

4) sprzeciw - sprzeciw, o którym mowa w art. 35 ust. 2 ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o wspieraniu zrównoważonego rozwoju sektora rybackiego z udziałem Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury na lata 2021-2027 (Dz. U. poz. 1273), zwanej dalej „ustawą o EFMRA”;

5) strona programu - stronę internetową, o której mowa w art. 49 ust. 1 rozporządzenia 2021/1060, dostępną pod adresem: https://www.rybactwo.gov.pl;

6) wniosek - wniosek o wybór LSR, o którym mowa w art. 32 ustawy o EFMRA, wraz z załącznikami do tego wniosku.

§ 3. 1. Do zadań przewodniczącego Komitetu należy:

1) zwoływanie posiedzeń Komitetu, w tym wyznaczanie ich terminów i ustalanie trybu ich przeprowadzania;

2) prowadzenie posiedzeń Komitetu;

3) przygotowywanie porządku posiedzenia Komitetu;

4) koordynowanie prac Komitetu i kierowanie tymi pracami w sposób zapewniający przestrzeganie przez członków Komitetu przy wykonywaniu ich zadań zasady bezstronności i poufności oraz obowiązujących przepisów prawa, a także eliminowanie konfliktów interesów;

5) podział zadań między członków Komitetu, w tym w zakresie oceny wniosków lub rozpatrywania sprzeciwów, i wyznaczanie terminów ich realizacji;

6) powoływanie zespołów oceniających spośród członków Komitetu do oceny wniosków lub rozpatrywania sprzeciwów, zwanych dalej „zespołami oceniającymi”;

7) zatwierdzanie kart oceny sporządzonych przez zespoły oceniające w celu potwierdzenia ich kompletności;

8) rozstrzyganie rozbieżności w zakresie ocen dokonywanych przez członków Komitetu wchodzących w skład danego zespołu oceniającego i przedstawianie na posiedzeniu Komitetu propozycji rozstrzygnięcia tych rozbieżności;

9) podpisywanie uchwał Komitetu, protokołów z posiedzeń Komitetu i innych dokumentów będących przedmiotem prac Komitetu, w tym kierowanych na zewnątrz.

2. W przypadku nieobecności przewodniczącego Komitetu, czasowej niemożności wykonywania przez niego zadań lub wystąpienia konfliktu interesów jego zadania wykonuje zastępca przewodniczącego Komitetu.

§ 4. Przed przystąpieniem do realizacji zadań w ramach Komitetu członek Komitetu wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych podanych w związku z jego udziałem w pracach Komitetu przez podpisanie oświadczenia w zakresie przetwarzania tych danych. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do regulaminu Komitetu.

§ 5. 1. Przed przystąpieniem do realizacji zadań w ramach Komitetu członek Komitetu jest obowiązany do zapoznania się z obowiązującymi przepisami prawnymi i dokumentami dotyczącymi wyboru LSR, a w szczególności z:

1) regulaminem Komitetu;

2) warunkami dostępu oraz kryteriami oceny LSR, o których mowa w art. 29 ust. 1 i 2 ustawy o EFMRA, oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 26 ust. 3 i art. 29 ust. 6 tej ustawy;

3) regulaminem konkursu, o którym mowa w art. 31 ust. 1 ustawy o EFMRA;

4) ogłoszeniem o konkursie, o którym mowa w art. 33 ust. 1 ustawy o EFMRA, wraz z dokumentacją dotyczącą tego konkursu, opublikowaną na stronie programu.

2. Zapoznanie się z przepisami i dokumentami, o których mowa w ust. 1, członek Komitetu potwierdza na piśmie przez podpisanie oświadczenia o zapoznaniu się z tymi przepisami i dokumentami. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do regulaminu Komitetu.

§ 6. 1. Członek Komitetu jest obowiązany zgłosić przewodniczącemu Komitetu konflikt interesów dotyczący tego członka Komitetu i wyłączyć się z podejmowania czynności i rozstrzygnięć, których ten konflikt może dotyczyć, niezwłocznie po powzięciu podejrzenia o wystąpieniu lub możliwości wystąpienia tego konfliktu.

2. Przewodniczący Komitetu ujawnia konflikt interesów zastępcy przewodniczącego Komitetu.

§ 7. 1. Komitet działa na posiedzeniach.

2. Posiedzenia Komitetu odbywają się w siedzibie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zwanego dalej „Ministerstwem”.

3. Komitet może prowadzić prace w trybie zdalnym za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Decyzję o przeprowadzeniu posiedzenia Komitetu w trybie zdalnym podejmuje przewodniczący Komitetu.

4. Przed planowanym posiedzeniem Komitetu Departament Rybołówstwa w Ministerstwie przekazuje członkom Komitetu informację o terminie posiedzenia Komitetu i trybie jego przeprowadzenia, a także proponowany porządek posiedzenia Komitetu oraz dokumenty lub materiały będące przedmiotem prac Komitetu na tym posiedzeniu w terminie umożliwiającym zapoznanie się z nimi.

5. Przed otwarciem posiedzenia Komitetu członkowie Komitetu potwierdzają swój udział w tym posiedzeniu przez złożenie podpisu na liście obecności, którą dołącza się do protokołu posiedzenia Komitetu, a w przypadku prowadzenia posiedzenia w trybie zdalnym, o którym mowa w ust. 3, informację o udziale członków Komitetu w tym posiedzeniu zamieszcza się w protokole posiedzenia Komitetu.

6. Porządek posiedzenia Komitetu jest zatwierdzany przez członków Komitetu na początku każdego posiedzenia Komitetu.

7. Przewodniczący Komitetu może wprowadzić do porządku posiedzenia Komitetu punkty nieprzewidziane w tym porządku.

§ 8. Komitet podejmuje rozstrzygnięcia w formie uchwały zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy składu Komitetu. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego Komitetu, a w przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 2 - głos zastępcy przewodniczącego Komitetu.

§ 9. 1. Z posiedzenia Komitetu sporządza się protokół posiedzenia Komitetu.

2. Departament Rybołówstwa w Ministerstwie przekazuje protokół posiedzenia Komitetu członkom Komitetu w terminie 3 dni roboczych od dnia posiedzenia Komitetu.

3. Członkowie Komitetu, którzy brali udział w posiedzeniu Komitetu, mogą zgłaszać uwagi do projektu protokołu posiedzenia Komitetu w terminie 2 dni roboczych od dnia jego otrzymania.

4. Jeżeli w terminie, o którym mowa w ust. 3:

1) nie zgłoszono uwag - protokół posiedzenia Komitetu uznaje się za przyjęty;

2) zgłoszono uwagi - mogą być one włączone do protokołu posiedzenia Komitetu.

5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4 pkt 2, Departament Rybołówstwa w Ministerstwie niezwłocznie przekazuje członkom Komitetu protokół posiedzenia Komitetu, który uwzględnia zgłoszone uwagi.

6. Jeżeli w terminie 2 dni roboczych od dnia przekazania członkom Komitetu protokołu, o którym mowa w ust. 5, nie wpłyną uwagi do tego protokołu, wówczas uznaje się tę wersję protokołu posiedzenia Komitetu za uzgodnioną i przedkłada ją do podpisu przewodniczącemu Komitetu.

§ 10. 1. W skład zespołu oceniającego wchodzi co najmniej 2 członków Komitetu powołanych przez przewodniczącego Komitetu.

2. Do zadań zespołu oceniającego należy:

1) ocena wniosku wraz z załącznikami do tego wniosku, w tym LSR dołączonej do tego wniosku, utrwalenie wyniku tej oceny na karcie oceny oraz przygotowanie projektu rozstrzygnięcia Komitetu w odniesieniu do tego wniosku zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy o EFMRA i przekazanie tego projektu przewodniczącemu Komitetu;

2) rozpatrzenie sprzeciwu, utrwalenie wyniku rozpatrzenia tego sprzeciwu na karcie oceny oraz przygotowanie projektu rozstrzygnięcia Komitetu w odniesieniu do tego sprzeciwu zgodnie z art. 35 ust. 4-7 ustawy o EFMRA i przekazanie tego projektu przewodniczącemu Komitetu.

3. Zespół oceniający ocenia wniosek lub rozpatruje sprzeciw poza posiedzeniem Komitetu.

4. Zespół oceniający przedstawia na posiedzeniu Komitetu swoje stanowisko w odniesieniu do danego wniosku lub sprzeciwu wraz z projektem rozstrzygnięcia Komitetu w odniesieniu do tego wniosku lub sprzeciwu.

§ 11. 1. Obsługa Komitetu przez Departament Rybołówstwa w Ministerstwie obejmuje czynności organizacyjne i techniczne mające na celu przygotowanie oraz obsługę prac i posiedzeń Komitetu, do których należy:

1) informowanie członków Komitetu o terminie posiedzeń Komitetu oraz trybie ich przeprowadzania;

2) koordynowanie przygotowania oraz przekazywania członkom Komitetu dokumentów i materiałów będących przedmiotem prac Komitetu;

3) sporządzanie protokołów z posiedzeń Komitetu i ich przekazywanie członkom Komitetu;

4) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z pracami i posiedzeniami Komitetu;

5) zapewnienie możliwości udziału w pracach Komitetu członkom Komitetu ze szczególnymi potrzebami, w tym osobom z niepełnosprawnościami, przez zapewnienie dostępności w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240, z późn. zm.);

6) publikacja na stronie programu uchwał Komitetu oraz dokumentów i materiałów będących przedmiotem prac Komitetu lub wskazanych przez przewodniczącego Komitetu;

7) wykonywanie innych czynności technicznych lub organizacyjnych związanych z przygotowaniem oraz obsługą prac i posiedzeń Komitetu, zleconych przez przewodniczącego Komitetu.

2. Departament Rybołówstwa w Ministerstwie może przekazywać członkom Komitetu informacje, dokumenty, materiały i protokoły wymienione w ust. 1 pkt 1- 3 za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

§ 12. 1. Członkom Komitetu będącym pracownikami Ministerstwa za zrealizowanie zadań członka Komitetu, w tym za pracę w zespole oceniającym, można przyznać dodatkowe świadczenie pieniężne finansowane z budżetu państwa części 62 - Rybołówstwo, dział 750 - Administracja publiczna, rozdział 75001 - Urzędy naczelnych i centralnych organów administracji rządowej, ze środków finansowych zaplanowanych na finansowanie i współfinansowanie pomocy technicznej w ramach programu.

2. Członkom Komitetu będącym pracownikami Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa za zrealizowanie zadań członka Komitetu, w tym za pracę w zespole oceniającym, można przyznać dodatkowe świadczenie pieniężne finansowane ze środków finansowych będących w dyspozycji tej Agencji.

3. Członkom Komitetu będącym pracownikami Morskiego Instytutu Rybackiego - Państwowego Instytutu Badawczego w Gdyni i Instytutu Rybactwa Śródlądowego im. Stanisława Sakowicza - Państwowego Instytutu Badawczego w Olsztynie za zrealizowanie zadań członka Komitetu, w tym za pracę w zespole oceniającym, przysługuje jednorazowe wynagrodzenie określone w umowie dotyczącej realizacji zadań członka Komitetu, zawartej w formie pisemnej pomiędzy Ministerstwem a takim członkiem Komitetu, w wysokości nie wyższej niż 4400 zł brutto, finansowane z budżetu państwa części 62 - Rybołówstwo, dział 750 - Administracja publiczna, rozdział 75001 - Urzędy naczelnych i centralnych organów administracji rządowej, ze środków finansowych zaplanowanych na finansowanie i współfinansowanie pomocy technicznej w ramach programu.

4. Członkom Komitetu nie przysługuje zwrot kosztów związanych z ich udziałem w posiedzeniach Komitetu, w tym kosztów przejazdu i zakwaterowania.

Załączniki do regulaminu
Komitetu do spraw wyboru
lokalnych strategii rozwoju
w programie Fundusze
Europejskie dla Rybactwa
na lata 2021-2027

Załącznik nr 1

WZÓR - OŚWIADCZENIE W ZAKRESIE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH PODANYCH W ZWIĄZKU Z UDZIAŁEM W PRACACH KOMITETU DO SPRAW WYBORU LOKALNYCH STRATEGII ROZWOJU W PROGRAMIE FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA RYBACTWA NA LATA 2021-2027

Załącznik nr 2

WZÓR - OŚWIADCZENIE O ZAPOZNANIU SIĘ Z OBOWIĄZUJĄCYMI PRZEPISAMI PRAWNYMI I DOKUMENTAMI DOTYCZĄCYMI WYBORU LOKALNYCH STRATEGII ROZWOJU W PROGRAMIE FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA RYBACTWA NA LATA 2021-2027

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2024-08-20
  • Data wejścia w życie: 2024-08-21
  • Data obowiązywania: 2024-08-21
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA