REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2006 nr 11 poz. 40
ZARZĄDZENIE Nr 33 MINISTRA TRANSPORTU
z dnia 20 grudnia 2006 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Transportu
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.1)), zarządza się, co następuje:
§ 1
W zarządzeniu nr 19 Ministra Transportu z dnia 25 lipca 2006 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Transportu (Dz. Urz. MT Nr 4, poz. 22 i Nr 9, poz. 34) w załączniku wprowadza się następujące zmiany.
1) w § 2 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) zarządzenia nr 72 Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 maja 2006 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Transportu (M.P. Nr 33, poz. 357 i Nr 53, poz. 573);”;
2) § 4 otrzymuje brzmienie:
„1. Dyrektor Generalny realizuje politykę personalną, dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w Ministerstwie, zapewnia funkcjonowanie i ciągłość pracy Ministerstwa, warunki jego działania oraz organizację pracy, w szczególności poprzez:
1) dokonywanie czynności wynikających z nawiązania i trwania stosunku pracy z członkami korpusu służby cywilnej oraz czynności związanych z ustaniem stosunku pracy;
2) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie prawidłowego wykonywania przez nie zadań określonych przez Ministra;
3) nadzorowanie organizacji przebiegu prac nad terminowym przygotowaniem projektu budżetu i układu wykonawczego budżetu w części dotyczącej Ministerstwa;
4) występowanie z wnioskiem do Ministra o nadanie regulaminu organizacyjnego Ministerstwa oraz zatwierdzanie wewnętrznych regulaminów organizacyjnych komórek organizacyjnych Ministerstwa;
5) ustalanie regulaminu pracy Ministerstwa;
6) gospodarowanie mieniem Ministerstwa, reprezentowanie Skarbu Państwa w odniesieniu do mienia Ministerstwa oraz zapewnianie prowadzenia ewidencji mienia Skarbu Państwa będącego w posiadaniu Ministerstwa;
7) prowadzenie kontroli i audytu wewnętrznego w Ministerstwie.
2. W celu realizacji zadań Dyrektor Generalny wydaje akty wewnętrzne.”;
3) w § 7:
a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) przepisy ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 170, poz. 1218);”,
b) dodaje się pkt 2a w brzmieniu:
„2a) przepisy ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o państwowym zasobie kadrowym i wysokich stanowiskach państwowych (Dz. U. Nr 170, poz. 1217);”;
4) § 16 otrzymuje brzmienie:
„§ 16
1. W skład Ministerstwa wchodzi Gabinet Polityczny Ministra i następujące komórki organizacyjne:
1) Sekretariat Ministra;
2) Departament Kolei i Transportu Kolejowego;
3) Departament Dróg i Transportu Drogowego;
4) Departament Rządowego Programu Budowy Dróg i Autostrad;
5) Departament Transportu Lotniczego;
6) Departament Planowania Strategicznego i Polityki Transportowej;
7) Departament Funduszy Strukturalnych;
8) Departament Funduszu Spójności;
9) Departament Inwestycji i Analiz Ekonomicznych;
10) Departament Budżetu i Finansowania;
11) Departament Współpracy z Zagranicą i Organizacji Międzynarodowych;
12) Departament Prawny;
13) Departament Telekomunikacji;
14) Departament Poczty;
15) Departament Spraw Obronnych;
16) Departament Kontroli, Skarg i Wniosków;
17) Biuro Informacji i Promocji;
18) Biuro Dyrektora Generalnego;
19) Biuro Ochrony Informacji Niejawnych;
20) Biuro Audytu Wewnętrznego;
21) Biuro Administracyjne;
22) Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
2. W strukturze wewnętrznej komórek organizacyjnych mogą być utworzone wydziały, zespoły i stanowiska pracy.
3. W komórce organizacyjnej może zostać utworzony wydział, gdy rodzaj spraw i wielkość pracy w zakresie jednorodnych zadań wymaga co najmniej 5 etatów, a w szczególnych przypadkach nie mniej niż 3 etaty.
4. Dyrektor komórki organizacyjnej, w wewnętrznym regulaminie organizacyjnym komórki organizacyjnej, określa podporządkowanie wydziałów, zespołów i stanowisk pracy.
5. Przy Ministrze działają:
1) Rada do Spraw Autostrad;
2) Rada do Spraw Promocji Żeglugi Śródlądowej;
3) Rada Ochrony i Ułatwień Lotnictwa Cywilnego;
4) Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych;
5) Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych.
6. Przy Ministrze funkcjonuje Komisja Orzekająca w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych oraz Rzecznik Dyscypliny Finansów Publicznych.
7. W Ministerstwie działają:
1) Rzecznik Prasowy podległy bezpośrednio Ministrowi;
2) Komisja Dyscyplinarna rozpoznająca sprawy dyscyplinarne członków korpusu służby cywilnej oraz Rzecznik Dyscyplinarny;
3) Biuro Obsługi Transportu Międzynarodowego – gospodarstwo pomocnicze;
4) Główna Biblioteka Komunikacyjna – na zasadach określonych odrębnymi przepisami i regulaminem nadanym przez Ministra, definiującym zadania, organizację oraz szczegółowy zakres działania biblioteki.”;
5) w § 19 w ust. 1 dodaje się pkt 18 w brzmieniu:
„18) prowadzenie obsługi Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych.”;
6) w § 22 w ust. 1 po pkt 7 dodaje się pkt 7a w brzmieniu:
„7a) koordynacja działań Ministerstwa w zakresie Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko 2007–2013”;”;
7) w § 26:
a) w ust. 1 uchyla się pkt 11,
b) w ust. 2 uchyla się pkt 7;
8) § 33 otrzymuje brzmienie:
„§ 33
BIURO INFORMACJI I PROMOCJI
I. Do zadań Biura należy kreowanie i realizacja polityki informacyjnej i promocyjnej Ministra i Ministerstwa, we współpracy z Kierownictwem Ministerstwa oraz z dyrektorami komórek organizacyjnych Ministerstwa i jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra. Do zadań Biura należy w szczególności:
1) obsługa medialna wizyt i spotkań z udziałem Ministra i członków Kierownictwa;
2) planowanie, przygotowywanie oraz prowadzenie konferencji prasowych i briefingów wraz z opracowywaniem materiałów dla dziennikarzy;
3) przygotowywanie materiałów informacyjno-promocyjnych dla mediów;
4) opracowywanie materiałów z zakresu działania Ministerstwa – we współpracy z Kierownictwem Ministerstwa;
5) przygotowywanie i rozsyłanie bieżących komunikatów do mediów;
6) przygotowywanie sprostowań do publikacji medialnych;
7) opracowywanie i udzielanie odpowiedzi na pytania kierowane do Biura Informacji i Promocji oraz na ogólny adres internetowy Ministerstwa info@mt.gov.pl;
8) monitorowanie mediów i ich analiza;
9) redagowanie strony internetowej Ministerstwa, w tym przygotowywanie serwisu bieżących wydarzeń;
10) przygotowywanie najważniejszych doniesień informacyjnych dla członków Kierownictwa;
11) prowadzenie, we współpracy z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa oraz jednostkami podległymi i nadzorowanymi, działań promocyjnych i informacyjnych dotyczących funduszy europejskich;
12) koordynacja prac związanych z redagowaniem Biuletynu Informacji Publicznej;
13) przyznawanie patronatów Ministra i Ministerstwa dla organizatorów targów, konferencji i seminariów oraz przygotowywanie wpisów do wydawnictw okolicznościowych;
14) organizacja i współorganizacja konkursów i imprez patronackich;
15) opracowywanie materiałów i tez do wystąpień Ministra;
16) przygotowywanie listów i pism okolicznościowych Ministra;
17) autoryzacja wywiadów;
18) redagowanie i wysyłanie internetowego Biuletynu Informacyjnego;
19) inicjowanie, prowadzenie i koordynacja działalności w zakresie informacji naukowej, technicznej i ekonomicznej objętej działaniem Ministra Transportu.
II. W skład Biura wchodzą:
1) Wydział Informacji i Promocji;
2) Zespół ds. Informacji Naukowej i Technicznej;
3) Stanowisko ds. Monitorowania Mediów;
4) Stanowisko ds. obsługi anglojęzycznej strony internetowej.”;
9) § 37 otrzymuje brzmienie:
„§ 37
BIURO ADMINISTRACYJNE
I. Do zakresu działania Biura Administracyjnego należy wykonywanie zadań dysponenta budżetu państwa trzeciego stopnia oraz wykonywanie funkcji głównego księgowego Ministerstwa, zarządzanie nieruchomościami przekazanymi Ministerstwu w trwały zarząd, gospodarowanie mieniem Skarbu Państwa pozostającym w dyspozycji Ministerstwa, prowadzenie obsługi administracyjno-gospodarczej, gospodarowanie środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz prowadzenie spraw bhp i ppoż., a w szczególności:
1) planowanie dochodów i wydatków budżetowych Ministerstwa oraz realizacja, kontrola, analiza i ocena ich wykonania, jak również przygotowywanie wniosków w sprawach zmian w planie finansowym Ministerstwa, w zakresie właściwości Biura;
2) prowadzenie obsługi finansowo-księgowej i sprawozdawczości z wykonania budżetu w zakresie właściwości dysponenta trzeciego stopnia środków budżetowych;
3) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
4) likwidacja płac i innych należności pracowniczych oraz wykonywanie zadań płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych oraz płatnika składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne;
5) prowadzenie obsługi finansowej przedstawicielstw zagranicznych Ministerstwa, opłacanie składek do organizacji międzynarodowych oraz rozliczanie krajowych i zagranicznych delegacji służbowych pracowników Ministerstwa, kosztów zagranicznych delegacji służbowych oraz realizacja zadań związanych z zakupem biletów dla celów służbowych;
6) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem trwałego zarządu nieruchomościami Skarbu Państwa przekazanymi Ministerstwu;
7) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem odpowiedniego stanu technicznego budynków zgodnie z obowiązującymi przepisami;
8) prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz gospodarowanie nimi;
9) administrowanie środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
10) prowadzenie spraw z zakresu warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp w Ministerstwie;
1) prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem ochrony przeciwpożarowej w budynkach Ministerstwa;
12) prowadzenie zadań obrony cywilnej związanych z ochroną budynków Ministerstwa i pracowników Ministerstwa oraz zadań dotyczących instruktażu pracowników Ministerstwa w zakresie powszechnej samoobrony;
13) prowadzenie kancelarii głównej i obsługi kancelaryjnej komórek organizacyjnych Ministerstwa;
14) obsługa komórek organizacyjnych Ministerstwa w zakresie usług poligraficznych;
15) zaopatrzenie w materiały, przedmioty nietrwałe i środki trwałe, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Ministerstwa;
16) prowadzenie gospodarki magazynowej;
17) obsługa Ministerstwa w zakresie łączności wewnętrznej i zewnętrznej;
18) obsługa transportowa Ministerstwa;
19) prowadzenie Archiwum Zakładowego Ministerstwa;
20) prowadzenie obsługi administracyjno-technicznej Komisji Orzekającej w sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych;
21) nadzór nad Biurem Obsługi Transportu Międzynarodowego w zakresie wynikającym z właściwości Biura.
II. W skład Biura wchodzą:
1) Wydział Księgowości;
2) Wydział Planowania i Rozliczeń Finansowych;
3) Wydział Rachuby Płac;
4) Wydział Spraw Administracyjnych i Socjalnych;
5) Wydział Gospodarczy;
6) Zespół Obsługi Technicznej;
7) Zespół Obsługi Transportowej;
8) Stanowisko ds. Archiwum Zakładowego;
9) Stanowisko ds. Obrony Cywilnej;
10) Stanowisko ds. BHP;
11) Stanowisko ds. P.Poż.”.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2007 r.
Minister Transportu |
Jerzy Polaczek |
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w: Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 273, poz. 2703 i Nr 238, poz. 2390, z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 i Nr 169, poz. 1414, oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319 i Nr 170, poz. 1217.
- Data ogłoszenia: 2006-12-21
- Data wejścia w życie: 2007-01-01
- Data obowiązywania: 2007-01-01
- Dokument traci ważność: 2007-11-16
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA