REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2006 nr 7 poz. 124

ZARZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 30 sierpnia 2006 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Sprawiedliwości

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.1) zarządza się, co następuje:

§ 1. W załączniku do zarządzenia Nr 179/06/DO Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 lipca 2006 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Sprawiedliwości (Dz. Urz. Min. Sprawiedl. Nr 6, poz. 118) wprowadza się następujące zmiany:

1) § 3 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Dyrektor Generalny realizuje swoje zadania przy pomocy Biura Dyrektora Generalnego, którym kieruje.”;

2) § 4 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Ustala się następujące symbole literowe podstawowych komórek organizacyjnych Ministerstwa:

1) Gabinet Polityczny Ministra – „GPM”,

2) Biuro Ministra – „BM”,

3) Biuro Dyrektora Generalnego – „BDG”,

4) Departament Legislacyjno-Prawny – „DL–P”,

5) Departament Sądów Powszechnych – „DSP”,

6) Departament Wykonania Orzeczeń i Probacji – „DWOiP”,

7) Departament Współpracy Międzynarodowej i Prawa Europejskiego – „DWM”,

8) Departament Organizacyjny – „DO”,

9) Departament Kadr – „DK”,

10) Departament Budżetu i Majątku Skarbu Państwa – „DB”,

11) Departament Centrum Ogólnopolskich Rejestrów Sądowych i Informatyzacji Resortu – „DCORS”,

12) Departament Sądów Wojskowych – „DSW”,

13) Departament Nadzoru nad Aplikacjami Prawniczymi – „DNAP”,

14) Biuro Informacyjne Krajowego Rejestru Karnego – „B–KRK”,

15) Biuro Analiz i Etatyzacji Sądownictwa Powszechnego – „BAiES”,

16) Biuro do Spraw Wydawania Monitora Sądowego i Gospodarczego – „BMSiG”,

17) Biuro Ochrony Informacji Niejawnych i Spraw Obronnych – „BINiSO”,

18-22) Biura Prokuratury Krajowej (Prezydialne, Spraw Konstytucyjnych, Postępowania Przygotowawczego, do Spraw Przestępczości Zorganizowanej, Postępowania Sądowego) – „PR”;

3) w § 7:

a) pkt 5 otrzymuje brzmienie:

„5) Departamentem Organizacyjnym w zakresie wprowadzania zmian w strukturze organizacyjnej Ministerstwa wymagających zmian statutu oraz jednostek organizacyjnych resortu, a także aktualizowania zakresu statystyki,”,

b) pkt 10 otrzymuje brzmienie:

„10) Departamentem Nadzoru nad Aplikacjami w zakresie nadzoru nad aplikacjami,”,

c) dodaje się pkt 10a w brzmieniu:

„10a) Krajowym Centrum Szkolenia Kadr Sądów Powszechnych i Prokuratury w zakresie planowania tematyki szkoleń i innych form doskonalenia zawodowego wszystkich grup pracowników resortu sprawiedliwości,”,

d) pkt 12 otrzymuje brzmienie:

„12) Biurem Dyrektora Generalnego w zakresie planowania i wykonania budżetu Ministerstwa Sprawiedliwości, w tym w zakresie opiniowania przewidywanych bądź wnioskowanych wydatków dotyczących Ministerstwa, ustalania skutków finansowych dla Ministerstwa projektowanych aktów normatywnych.”;

4) w § 12:

a) ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Pisma kierowane do Prezydenta RP, Marszałków Sejmu i Senatu RP, Prezesa Rady Ministrów, ministrów i kierowników urzędów centralnych, Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego, Przewodniczącego Krajowej Rady Sądownictwa, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Prezesa Prokuratorii Generalnej oraz do osób stojących na czele najwyższych organów partii politycznych, kościołów i związków wyznaniowych podpisują: Minister Sprawiedliwości – Prokurator Generalny lub inny właściwy członek Kierownictwa resortu.”,

b) ust. 6 otrzymuje brzmienie:

„6. Dyrektor Generalny podpisuje wszystkie pisma związane z decyzjami podejmowanymi w zakresie realizacji zadań określonych w § 3 ust. 2 i § 151.”;

5) w § 15:

a) w ust. 1:

– uchyla się pkt 12,

– pkt 21 otrzymuje brzmienie:

„21) koordynacja realizacji obowiązków wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej, poprzez współpracę z wyznaczonymi pełnomocnikami poszczególnych komórek organizacyjnych, a także przygotowywanie decyzji i postanowień łącznie z odwołaniami od decyzji prezesów sądów,”,

b) w ust. 2 uchyla się pkt 4;

6) po Oddziale 2 dodaje się Oddział 2a w brzmieniu:

„Oddział 2a

Biuro Dyrektora Generalnego

§ 151. 1. Do podstawowych zadań Biura Dyrektora Generalnego należy:

1) wdrażanie modelu służby cywilnej w Ministerstwie Sprawiedliwości,

2) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi korpusu służby cywilnej i pozostałymi pracownikami Ministerstwa, z wyłączeniem sędziów, prokuratorów i referendarzy sądowych, w tym:

a) prowadzenie spraw osobowych pracowników w zakresie naboru do służby cywilnej oraz zatrudnianie na stanowiska robotnicze i obsługi, zmiany lub zakończenia stosunku pracy,

b) zarządzanie środkami na wynagrodzenia osobowe, nagrody i premie oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne ww. grup zawodowych,

c) zarządzanie danymi osobowymi oraz prowadzenie zbioru akt osobowych ww. grup zawodowych,

d) sporządzanie okresowych analiz, ocen stanu zatrudnienia i potrzeb kadrowych Ministerstwa w zakresie członków korpusu służby cywilnej i pracowników niebędących członkami służby cywilnej,

e) realizacja procesu dokształcania i rozwoju zawodowego członków korpusu służby cywilnej i pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej poprzez opracowywanie planów kształcenia, organizację szkoleń i zarządzanie środkami finansowymi przeznaczonymi na ten cel,

3) sporządzanie opisów stanowisk pracowników Ministerstwa Sprawiedliwości,

4) obsługa komisji dyscyplinarnej I instancji dla członków korpusu służby cywilnej Ministerstwa,

5) przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących wynagradzania osobowego członków korpusu służby cywilnej i pracowników niebędących członkami służby cywilnej,

6) prowadzenie kontroli przestrzegania dyscypliny pracy wobec korpusu służby cywilnej i pracowników niebędących członkami służby cywilnej Ministerstwa,

7) przygotowywanie, przy współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi, projektu wewnętrznego aktu prawnego Ministra Sprawiedliwości regulującego zakresy zadań komórek organizacyjnych Ministerstwa (regulamin organizacyjny),

8) przygotowywanie przepisów instrukcji kancelaryjnej i nadzór nad systemem obiegu dokumentów w Ministerstwie,

9) wykonywanie audytu wewnętrznego w Ministerstwie Sprawiedliwości oraz zakładach budżetowych,

10) współpraca z zespołem do opracowania planu strategicznego,

11) rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących spraw osobowych korpusu służby cywilnej oraz innych pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej,

12) opracowywanie w zakresie dochodów i wydatków Ministerstwa projektu planu finansowego oraz planu finansowego – jego realizacja oraz prowadzenie w tym zakresie rachunkowości i sprawozdawczości,

13) opracowywanie projektu planu finansowego państwowego funduszu celowego „Fundusz Pomocy Postpenitencjarnej”, z uwzględnieniem prognozy przychodów przedstawionej przez Centralny Zarząd Służby Więziennej, a następnie planu finansowego Funduszu,

14) wykonywanie planu finansowego Funduszu według zasad określonych w ustawie o finansach publicznych, ustawie – Kodeks karny wykonawczy i przepisach wydanych na ich podstawie,

15) prowadzenie rachunkowości Funduszu zgodnie z zasadami zawartymi w ustawie o rachunkowości oraz sporządzanie na podstawie ksiąg rachunkowych i planów finansowych sprawozdawczości budżetowej Funduszu według zasad ustalonych w odrębnych przepisach,

16) nadzór nad zakładami budżetowymi, ich organizacją i funkcjonowaniem oraz prowadzenie w tym zakresie zbiorczej sprawozdawczości i sporządzanie analiz finansowych,

17) finansowanie zadań budżetowych, prowadzenie obsługi finansowo-księgowej i pełnienie funkcji dysponenta III stopnia środków budżetowych Ministerstwa Sprawiedliwości,

18) opracowywanie planu zamówień publicznych, prowadzenie pod względem proceduralno-dokumentacyjnym postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, w tym udział w pracach komisji przetargowych, we współpracy z komórkami organizacyjnymi zgłaszającymi potrzebę dokonania zamówienia,

19) realizacja wniosków sędziów i prokuratorów o przyznanie środków na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych (pożyczki),

20) prowadzenie ewidencji oraz gospodarki rzeczowymi składnikami majątkowymi, pozostającymi w zarządzie Ministerstwa, z wyłączeniem gospodarki sprzętem komputerowym, którą prowadzi Departament CORS i Informatyzacji Resortu,

21) administrowanie gmachem Ministerstwa i nadzór nad administracją budynków hotelowych oraz innych nieruchomości i obiektów pozostających w posiadaniu Ministerstwa Sprawiedliwości,

22) zaopatrywanie Ministerstwa w sprzęt i materiały biurowe oraz druki,

23) planowanie i realizacja zadań inwestycyjno-remontowych w odniesieniu do obiektów pozostających w zarządzie Ministerstwa,

24) zapewnienie technicznej obsługi nominacji sędziowskich i prokuratorskich,

25) planowanie i realizacja centralnych zakupów samochodów oraz prowadzenie spraw związanych z gospodarką samochodową w resorcie sprawiedliwości,

26) obsługa transportowa Ministerstwa,

27) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem i obsługą funduszu świadczeń socjalnych w centrali Ministerstwa Sprawiedliwości,

28) realizacja świadczeń socjalnych oraz organizacja czasu wolnego pracowników i emerytów Ministerstwa,

29) koordynowanie zakwaterowania osób delegowanych do pracy w Ministerstwie,

30) nadzór nad Przychodnią Przyzakładową,

31) prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy w Ministerstwie oraz nadzór merytoryczny w tym zakresie nad jednostkami organizacyjnymi resortu,

32) prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem ochrony przeciwpożarowej w Ministerstwie Sprawiedliwości oraz nadzór nad zapewnieniem tej ochrony w jednostkach organizacyjnych resortu,

33) prowadzenie centrali telefonicznej, hali maszyn, powielarni i magazynów,

34) obsługa kancelaryjna Ministerstwa przez Kancelarię Główną w zakresie ustalonym przez instrukcję kancelaryjną.

2. W skład Biura Dyrektora Generalnego wchodzą:

1) Wydział Kadr Służby Cywilnej i Organizacji Ministerstwa,

2) Wydział Rachunkowości Budżetowej,

3) Wydział Administracyjno-Gospodarczy,

4) Wydział Zamówień Publicznych,

5) Wydział Transportu,

6) Wydział Spraw Socjalnych,

7) Stanowisko Pracy do Spraw Audytu Wewnętrznego,

8) Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy,

9) Stanowisko Pracy do Spraw Ochrony Przeciwpożarowej,

10) Kancelaria Główna.

3. Na czele Wydziału Rachunkowości Budżetowej stoi główny księgowy Ministerstwa Sprawiedliwości, którego prawa i obowiązki określają odrębne przepisy.”;

7) w § 17 ust. 2 pkt 5 otrzymuje brzmienie:

„5) wykonywanie czynności związanych z realizacją uprawnień Ministra Sprawiedliwości jako właściwego ministra w stosunku do fundacji.”;

8) w § 20 ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2) koordynowanie nowych rozwiązań w działalności Ministerstwa Sprawiedliwości, w tym przygotowywanie projektu statutu Ministerstwa oraz podziału czynności w Kierownictwie resortu,”;

9) § 21 otrzymuje brzmienie:

„§ 21. 1. Do podstawowych zadań Departamentu Kadr należy, z zastrzeżeniem § 27 ust. 1:

1) realizacja zadań związanych z problematyką zatrudniania sędziów, prokuratorów i pracowników resortu sprawiedliwości oraz stanu spoczynku sędziów i prokuratorów – ich uposażeń i uposażeń rodzinnych,

2) prowadzenie spraw osobowych sędziów sądów powszechnych, prokuratorów powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury, sędziów i prokuratorów w stanie spoczynku oraz członków ich rodzin, pobierających uposażenie rodzinne, asesorów sądowych i prokuratorskich, referendarzy sądowych oraz dyrektorów instytutów naukowo-badawczych, w tym prowadzenie dokumentacji osobowej,

3) przygotowywanie projektów decyzji Ministra Sprawiedliwości – Prokuratora Generalnego związanych z powoływaniem i odwoływaniem z funkcji kierowniczych w resorcie sprawiedliwości,

4) współdziałanie z Krajową Radą Sądownictwa w sprawach dotyczących sędziów,

5) obsługa nominacji sędziowskich i prokuratorskich,

6) przygotowywanie i organizacja zebrań zgromadzeń ogólnych sędziów sądów apelacyjnych oraz zebrań przedstawicieli zgromadzeń ogólnych sędziów w sądach okręgowych,

7) wykonywanie czynności związanych z realizacją uprawnień i obowiązków Ministra Sprawiedliwości, wynikających z przepisów o odpowiedzialności dyscyplinarnej sędziów,

8) opracowywanie informacji we współpracy z jednostkami organizacyjnymi resortu w sprawach zapytań Rzecznika Interesu Publicznego, związanych z realizacją ustawy z dnia 11 kwietnia 1997 r. o ujawnianiu pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z nimi w latach 1944–1990 osób pełniących funkcje publiczne (Dz. U. z 1999 r. Nr 42, poz. 428 z późn. zm.),

9) przygotowywanie projektów decyzji Ministra Sprawiedliwości związanych z powoływaniem i odwoływaniem dyrektorów sądów apelacyjnych i sądów okręgowych oraz kierowników finansowych sądów rejonowych,

10) przygotowywanie projektów decyzji Ministra Sprawiedliwości – Prokuratora Generalnego dotyczących powoływania na stanowiska i określone funkcje prokuratorów Instytutu Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu,

11) realizacja zadań dotyczących spraw osobowych prokuratorów wojskowych jednostek organizacyjnych prokuratury w zakresie uprawnień Prokuratora Generalnego, wynikających z art. 11–13 i 16 ustawy o prokuraturze (Dz. U. z 2002 r. Nr 21, poz. 206, z późn. zm.),

12) wykonywanie czynności związanych z przedstawianiem Państwowej Komisji Wyborczej przez Ministra Sprawiedliwości kandydatów na członków komisji wyborczych oraz komisji ds. referendum,

13) wykonywanie czynności związanych z nadawaniem odznaczeń państwowych pracownikom resortu sprawiedliwości,

14) obsługa odwoławczej komisji dyscyplinarnej dla mianowanych urzędników państwowych zatrudnionych w jednostkach resortu,

15) rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących spraw osobowych wszystkich pracowników resortu, z wyłączeniem korpusu służby cywilnej oraz pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej,

16) prowadzenie kontroli przestrzegania dyscypliny pracy sędziów, prokuratorów i referendarzy sądowych,

17) badanie akt osobowych sędziów i prokuratorów w stanie spoczynku oraz analiza wszelkich zasobów archiwalnych i przygotowywanie projektów decyzji Ministra Sprawiedliwości związanych z realizacją art. 7 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 17 grudnia 1997 r. o zmianie ustawy Prawo o ustroju sądów powszechnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 1998 r. Nr 98, poz. 607, z późn. zm.),

18) opracowywanie materiałów do projektu i układu wykonawczego budżetu resortu sprawiedliwości w zakresie uposażeń i świadczeń sędziów i prokuratorów w stanie spoczynku oraz członków ich rodzin, pobierających uposażenie rodzinne,

19) opracowywanie analiz, informacji, sprawozdań oraz projektów ocen z zakresu uposażeń i świadczeń sędziów i prokuratorów w stanie spoczynku oraz uposażeń rodzinnych,

20) przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących wynagrodzenia osobowego pracowników resortu, z wyłączeniem członków korpusu służby cywilnej i innych pracowników niebędących członkami służby cywilnej,

21) gromadzenie i ocena pod względem formalnym wniosków o przyznanie środków na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych, składanych przez sędziów i prokuratorów, których wynagrodzenia lub uposażenia w stanie spoczynku są finansowane ze środków pozostających w dyspozycji Ministra Sprawiedliwości, a także występowanie do właściwych kolegiów sądów i prokuratur o ich zaopiniowanie.

2. W skład Departamentu Kadr wchodzą:

1) Wydział Spraw Osobowych Sędziów,

2) Wydział Spraw Osobowych Prokuratorów,

3) Wydział do Spraw Sędziów i Prokuratorów w Stanie Spoczynku,

4) Stanowisko Pracy do Spraw Odpowiedzialności Dyscyplinarnej Sędziów.”;

10) w § 23:

a) ust. 2 pkt 7 otrzymuje brzmienie:

„7) organizowanie seminariów, szkoleń i spotkań konsultacyjnych związanych z projektami informatycznymi realizowanymi przez Departament Centrum Ogólnopolskich Rejestrów Sądowych i Informatyzacji Resortu.”;

b) w ust. 3 pkt 4 otrzymuje brzmienie:

„4) określanie użytkowników sprzętu komputerowego, wskazywanie przemieszczeń tego sprzętu oraz współpraca z Biurem Dyrektora Generalnego w zakresie prowadzenia gospodarki sprzętem komputerowym wraz z prowadzeniem kart indywidualnego wyposażenia pracowników,”,

11) Oddział 12 otrzymuje brzmienie:

„Oddział 12

Departament Nadzoru nad Aplikacjami Prawniczymi

„§ 25. 1. Do podstawowych zadań Departamentu Nadzoru nad Aplikacjami Prawniczymi należy:

1) realizacja zadań związanych z nadzorem nad organizacją aplikacji sądowej, prokuratorskiej, referendarskiej i notarialnej,

2) realizacja zadań Ministra Sprawiedliwości związanych z naborem na aplikacje: sądową, prokuratorską i referendarską oraz egzaminami sędziowskimi i prokuratorskimi,

3) zatwierdzanie planów zajęć seminaryjnych dla aplikantów sądowych i prokuratorskich,

4) przygotowywanie i organizowanie egzaminów sędziowskich i prokuratorskich składanych przed komisją powołaną w Ministerstwie Sprawiedliwości,

5) realizacja zadań Ministra Sprawiedliwości związanych z naborem na aplikacje: adwokacką, radcowską i notarialną oraz egzaminami: adwokackim, radcowskim i notarialnym,

6) rozpatrywanie odwołań od decyzji i zażaleń od postanowień przewodniczącego komisji egzaminacyjnej do spraw aplikacji: adwokackiej, radcowskiej i notarialnej oraz przygotowywanie projektów decyzji i postanowień w tych sprawach,

7) rozpatrywanie odwołań od uchwał komisji egzaminacyjnej do spraw aplikacji: adwokackiej, radcowskiej i notarialnej oraz przygotowywanie projektów decyzji w tych sprawach,

8) badanie zgodności z prawem uchwał organów samorządu adwokackiego i radców prawnych w przedmiocie wpisów na listę aplikantów adwokackich bądź aplikantów radcowskich oraz opracowywanie projektów sprzeciwów w tych sprawach,

9) przygotowywanie i organizowanie centralnych szkoleń seminaryjnych aplikantów referendarskich oraz egzaminu referendarskiego,

10) zatwierdzanie staży urzędniczych w sądach i prokuraturach,

11) współpraca z krajowymi i zagranicznymi instytucjami właściwymi w zakresie międzynarodowego szkolenia wstępnego,

12) współpraca z wydziałami prawa uczelni wyższych, instytucjami i placówkami naukowo-badawczymi w zakresie szkolenia wstępnego,

13) współpraca merytoryczna w zakresie działalności wydawniczej resortu w sprawach pozostających we właściwości departamentu.

2. W skład Departamentu Nadzoru nad Aplikacjami Prawniczymi wchodzą:

1) Wydział Aplikacji Sądowej i Prokuratorskiej,

2) Wydział Aplikacji Adwokackiej, Radcowskiej i Notarialnej,

3) Wydział Aplikacji Referendarskiej i Staży Urzędniczych.”;

12) uchyla się § 28 w Oddziale 15.

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2006 r.

Minister Sprawiedliwości: Zbigniew Ziobro

 

 

1 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390, Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414, Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2006-10-13
  • Data wejścia w życie: 2006-09-01
  • Data obowiązywania: 2006-09-01
  • Dokument traci ważność: 2010-03-31

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA