REKLAMA
Monitor Polski - rok 2021 poz. 767
ZARZĄDZENIE NR 141
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 16 sierpnia 2021 r.
w sprawie Komitetu Sterującego do spraw Projektu Elektroniczna Karta Zgonu
Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2021 r. poz. 178, 1192 i 1535) zarządza się, co następuje:
§ 1.
2. Komitet jest organem pomocniczym Rady Ministrów.
§ 2.
1) określanie kierunku prac prowadzonych w celu wdrożenia Projektu Elektroniczna Karta Zgonu, zwanego dalej "Projektem EKZ";
2) koordynowanie i monitorowanie prac realizowanych przez poszczególnych członków Komitetu, zgodnie z ich właściwością, w ramach Projektu EKZ;
3) opracowywanie propozycji działań w zakresie wdrożenia Projektu EKZ oraz utrzymania i doskonalenia wdrożonych rozwiązań;
4) przedstawianie założeń niezbędnych dla realizacji Projektu EKZ;
5) monitorowanie postępów w realizacji Projektu EKZ.
§ 3.
1) przewodniczący Komitetu - przedstawiciel ministra właściwego do spraw zdrowia, w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu;
2) pozostali członkowie Komitetu:
a) Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów do spraw reformy regulacji administracyjnych związanych z ruchem naturalnym ludności i ochrony miejsc pamięci,
b) po jednym przedstawicielu, w randze dyrektora albo zastępcy dyrektora, wyznaczonym przez:
- Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,
- ministra właściwego do spraw wewnętrznych,
- ministra właściwego do spraw informatyzacji,
- Dyrektora Centrum e-Zdrowia,
- Głównego Inspektora Sanitarnego,
- Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego,
- Dyrektora Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH - Państwowego Instytutu Badawczego;
3) sekretarz Komitetu - pracownik Departamentu Wsparcia Organizacji w Centrum e-Zdrowia.
2. Przewodniczący Komitetu może zapraszać, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komitetu, do udziału w pracach Komitetu z głosem doradczym przedstawicieli innych niż wymienione w ust. 1 organów, instytucji lub przedstawicieli organizacji lub przedsiębiorców, a także specjalistów lub ekspertów, których wiedza i doświadczenie mogą być wykorzystane w realizacji zadań Komitetu.
3. Członka Komitetu może zastąpić w pracach Komitetu, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, upoważniony przedstawiciel.
§ 4.
1) zwoływanie posiedzeń Komitetu;
2) kierowanie pracami Komitetu.
2. W przypadku nieobecności przewodniczącego Komitetu jego zadania wykonuje zastępca przewodniczącego Komitetu wyznaczony przez przewodniczącego Komitetu spośród członków Komitetu.
§ 5.
2. Przewodniczący Komitetu, z własnej inicjatywy albo na wniosek członka Komitetu, może zadecydować o odbyciu posiedzenia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, co obejmuje w szczególności:
1) transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym między uczestnikami posiedzenia,
2) wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym, w ramach której uczestnicy posiedzenia mogą wypowiadać się w toku posiedzenia
- z zachowaniem niezbędnych zasad bezpieczeństwa.
§ 6.
2. Członkowie Komitetu mogą wyznaczyć do udziału w pracach grup roboczych pracowników obsługujących ich urzędy albo reprezentujących kierowane przez nich instytucje.
§ 7.
2. Prawo udziału w podejmowaniu rozstrzygnięć Komitetu nie przysługuje sekretarzowi Komitetu oraz osobom zaproszonym do udziału w pracach Komitetu, o których mowa w § 3 ust. 2.
§ 8.
2. Posiedzenia Komitetu przygotowuje i obsługuje sekretarz Komitetu.
3. Do zadań sekretarza Komitetu należy:
1) zapewnianie właściwego przygotowania i sprawnej obsługi posiedzeń Komitetu, w tym:
a) przygotowanie projektu porządku posiedzenia oraz koordynacja przygotowania i dostarczenia materiałów i projektów dokumentów przeznaczonych do rozpatrzenia, w szczególności projektów uchwał,
b) sporządzenie listy obecności na posiedzeniu Komitetu,
c) sporządzenie protokołu posiedzenia Komitetu, zawierającego w szczególności:
- porządek posiedzenia,
- imiona i nazwiska osób biorących udział w posiedzeniu,
- wnioski osób biorących udział w posiedzeniu,
- odpisy uchwał Komitetu podjętych podczas posiedzenia,
- inne ustalenia Komitetu i przewodniczącego Komitetu;
2) uczestniczenie w posiedzeniach Komitetu;
3) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej prac Komitetu, w szczególności uchwał i protokołów posiedzeń;
4) wykonywanie innych zadań zleconych przez przewodniczącego Komitetu.
4. Protokół posiedzenia Komitetu podpisują przewodniczący Komitetu i sekretarz Komitetu, a w przypadku nieobecności przewodniczącego Komitetu zastępca przewodniczącego Komitetu oraz sekretarz Komitetu.
§ 9.
§ 10.
§ 11.
2. Sprawozdania, o których mowa w ust. 1, zawierają w szczególności:
1) dane identyfikacyjne, w tym informacje o osobie sporządzającej i zatwierdzającej sprawozdanie, podstawie prawnej utworzenia Komitetu oraz okresie objętym sprawozdaniem;
2) wskazanie liczby i terminów odbytych posiedzeń Komitetu;
3) określenie postępów w pracach Komitetu w odniesieniu do zadań, o których mowa w § 2;
4) wnioski i rekomendacje wynikające z prac Komitetu;
5) informacje dotyczące celowości dalszego działania Komitetu;
6) inne niezbędne informacje o funkcjonowaniu Komitetu.
§ 12.
§ 13.
§ 14.
Prezes Rady Ministrów: M. Morawiecki
- Data ogłoszenia: 2021-08-23
- Data wejścia w życie: 2021-08-24
- Data obowiązywania: 2022-02-23
- Dokument traci ważność: 2023-02-28
REKLAMA
Monitor Polski
REKLAMA
REKLAMA