REKLAMA
Monitor Polski - rok 2012 poz. 631
ZARZĄDZENIE Nr 69
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 29 sierpnia 2012 r.
w sprawie powołania Międzyresortowego Zespołu do spraw Współpracy ze Strażami Gminnymi (Miejskimi)
Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 3 i ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:
2. Zespół jest organem pomocniczym Prezesa Rady Ministrów.
1) przewodniczący – podsekretarz stanu w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw wewnętrznych, sprawujący nadzór nad prowadzeniem spraw z zakresu ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego;
2) zastępca przewodniczącego – sekretarz lub podsekretarz stanu albo dyrektor departamentu, wyznaczony przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych;
3) członkowie:
a) sekretarz lub podsekretarz stanu, wyznaczony przez ministra właściwego do spraw:
– administracji publicznej,
– transportu,
b) Komendant Główny Policji;
4) sekretarz – wyznaczony przez przewodniczącego Zespołu, pracownik komórki organizacyjnej sprawującej nadzór nad prowadzeniem spraw z zakresu ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw wewnętrznych.
2. Do udziału w pracach Zespołu, na prawach członka Zespołu, przewodniczący Zespołu zaprasza przedstawicieli:
1) Związku Miast Polskich;
2) Unii Metropolii Polskich;
3) Unii Miasteczek Polskich;
4) Związku Gmin Wiejskich;
5) Federacji Regionalnych Związków Gmin i Powiatów RP;
6) Krajowej Rady Komendantów Straży Miejskich i Gminnych Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Członkowie Zespołu biorą udział w jego pracach osobiście.
4. Członkowie Zespołu mogą być, za zgodą przewodniczącego Zespołu, zastępowani w pracach Zespołu przez pisemnie upoważnionych przedstawicieli.
5. W pracach Zespołu mogą brać udział, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Zespołu, zaproszone przez przewodniczącego Zespołu, w tym przedstawiciele wojewodów, zainteresowanych organów państwowych i samorządu terytorialnego, instytucji i organizacji, a także eksperci.
1) opracowywanie i rekomendowanie kierunków współpracy Policji, straży gminnych (miejskich) oraz samorządu terytorialnego w zakresie prewencji i ochrony porządku publicznego;
2) koordynowanie współdziałania centralnych i terenowych organów administracji rządowej z organami samorządu terytorialnego w zakresie ochrony porządku publicznego na terenie gminy;
3) konsultacje w ramach prac nad projektami przepisów dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego;
4) przygotowywanie propozycji rozwiązań prawnych w zakresie funkcjonowania straży gminnych (miejskich) oraz opiniowanie propozycji zmian w powyższym zakresie.
2. Organy administracji rządowej i samorządowej udzielają Zespołowi niezbędnej pomocy w wykonywaniu jego zadań, w zakresie swoich kompetencji.
1) zwołuje posiedzenia Zespołu nie rzadziej niż dwa razy do roku i przewodniczy jego obradom;
2) ustala harmonogram prac Zespołu, terminy i program kolejnych posiedzeń Zespołu, z uwzględnieniem wniosków zgłaszanych przez członków Zespołu;
3) przedstawia Prezesowi Rady Ministrów wnioski będące efektem prac Zespołu.
2. Zastępca przewodniczącego pełni obowiązki przewodniczącego Zespołu w razie jego nieobecności.
2. Członkowie Zespołu mogą wyznaczyć do udziału w grupach roboczych i zespołach doradczych pracowników swoich urzędów.
3. Przewodniczący Zespołu może zlecać wykonanie opracowań, analiz, raportów lub ekspertyz.
2. Uzgodnione projekty uchwał mogą być poddane pod głosowanie w trybie obiegowym.
3. Osobom zaproszonym do udziału w pracach Zespołu oraz pracownikom, o których mowa w § 5 ust. 2, nie przysługuje prawo udziału w głosowaniu nad uchwałami.
4. Korespondencja wymieniana w ramach Zespołu może być przesyłana za pośrednictwem poczty elektronicznej.
2. Wydatki związane z działalnością Zespołu są pokrywane z budżetu państwa z części, której dysponentem jest minister właściwy do spraw wewnętrznych.
3. Udział w pracach Zespołu jest nieodpłatny.
4. Koszty delegacji osób uczestniczących w pracach Zespołu ponoszą właściwe jednostki delegujące.
2. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać:
1) dane identyfikacyjne (osoba sporządzająca i zatwierdzająca dokument, podstawa prawna utworzenia Zespołu, okres objęty sprawozdaniem);
2) wnioski płynące z prac Zespołu;
3) plany działalności na kolejny okres;
4) informacje o ewentualnych zagrożeniach realizacji celów;
5) określenie liczby i dat posiedzeń w okresie sprawozdawczym;
6) inne niezbędne informacje o funkcjonowaniu Zespołu.
3. Do sprawozdania, o którym mowa w ust. 1, dołącza się kopie podjętych uchwał.
Prezes Rady Ministrów: D. Tusk
- Data ogłoszenia: 2012-09-03
- Data wejścia w życie: 2012-09-04
- Data obowiązywania: 2017-05-04
- Dokument traci ważność: 2019-01-06
REKLAMA
Monitor Polski
REKLAMA
REKLAMA