REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Diesle stają się coraz czystsze. Przykład? Technologia Twindosing stosowana w silnikach TDI Volkswagena. Ta zakłada podwójny wtrysk AdBlue i zastosowanie dwóch filtrów SCR.
Topowa limuzyna ze Szwecji jest nieco nudna i zdecydowanie brakuje jej polotu. Z drugiej strony korzysta z benzyniaka zbudowanego przez Yamahę, posiada szereg inteligentnych systemów bezpieczeństwa i co najważniejsze, nie psuje się na każdym kroku!

REKLAMA

Jak coś jest do wszystkiego, to jest do... niczego? No właśnie okazuje się, że nie. I choć opony całoroczne sprawdzają się w naprawdę zróżnicowanych warunkach, nadal nie są dobrym pomysłem dla wszystkich kierowców. Zatem kiedy warto kupić wielosezonówki?
Mercedes A 200 Sedan ma serię dość mocnych zalet. Wygląda jak młodszy brat pięknego CLS-a, prowadzi się jak po sznurku, a do tego robi wrażenie ambientami w kabinie. Czy jednak do gwiazdy na masce pasuje silnik Renault? To właśnie sprawdzałem.

REKLAMA

Elektryczna rewolucja na drogach europejskich powoli staje się faktem. Co z punktami ładowania? Zgodnie z nową dyrektywą Parlamentu Europejskiego instalowanie ładowarek przy parkach biurowych i obiektach mieszkalnych stanie się obowiązkowe.
SUV-y muszą być wszechstronne. I Mercedes doskonale to rozumie. Przykład? Niemcy stworzyli model GLA 45 4MATIC+ - na wszelki wypadek, gdybyś wracając z nart postanowił pościgać się na torze!
Salon samochody w Brukseli stał się przestrzenią, w której Niemcy zaprezentowali nowego Opla Insignę GSi. Teraz auto można oficjalnie zamawiać w salonach. Czym się wyróżnia?
Volkswagen Caddy jest obecny w gamie niemieckiej marki od 1979 roku. W tym czasie światło dzienne ujrzały cztery generacje. Ostatnia z nich pojawiła się zaledwie kilka dni temu.
Torsen ma serię zalet - działa niezwykle płynnie, a do tego nie wymaga stosowania elektroniki. Nie ma się zatem co dziwić, że jest często spotykany w nowoczesnych systemach stałego napędu 4x4.
Ma dwie turbosprężarki, wysoką moc i okazuje się oszczędny. Te wszystkie wartości Japończycy osiągnęli w jeden sposób - naszpikowali silnik nowoczesną technologią. Jak zaawansowany motor sprawdza się w czasie eksploatacji?
Napęd 4x4 poprawia trakcję, wpływa na bezpieczeństwo i pozwala na… przekazanie większej mocy na koła. Czy jednak proste układy ze sprzęgłem wielopłytkowym są awaryjne? To właśnie sprawdzimy dziś.
W codziennej eksploatacji kierowca wcale nie potrzebuje stałego 4x4. Układ dołączany jest zatem idealnym rozwiązaniem. Czemu zawdzięcza swoje zalety? Oczywiście prostemu sprzęgłu wielopłytkowemu.
Jest i rodzinna, i dość sportowa. Do tego Mazda CX-5 pierwszej generacji dobrze się prowadzi oraz ma asa w rękawie. Może być autem naprawdę bezawaryjnym. Czemu jednak wyłącznie może być, a nie jest? Sprawdźcie.
Polski rynek motoryzacyjny ma się dobrze. Składa się na niego blisko 350 firm, które generują roczny dochód przekraczający 150 miliardów złotych. A to nie koniec optymistycznych liczb. Produkujemy bowiem ponad 450 tysięcy aut osobowych i 200 tysięcy użytkowych oraz blisko 6 tysięcy autobusów rocznie.
Czy samochód musi mieć napęd na cztery koła, żeby mógł sobie radzić w gorszych warunkach drogowych? Inżynierowie Peugeota uważają, że nie. Właśnie dlatego opracowali system Grip Control. Na czym polega jego działanie i co właściwie daje?
Choć Czesi funkcjonowali w segmencie C, nie mieli w ofercie klasycznego hatchbacka. To zmieniło się teraz, a wszystko za sprawą Skody Scali. Jak model sprawdza się w topowej wersji Style napędzanej 115-konnym silnikiem 1.0 TSI DSG?
Kupując Nissana lub Renault kierowcy mogą naciąć się na nazwę Xtronic. Tak, oznacza ona automatyczną przekładnię. Tylko co tak właściwie mówi to określenie z eksploatacyjnego punktu widzenia?
3 marca 2020 roku oficjalnie rozpoczną się targi motoryzacyjne w Genewie. Podczas tej imprezy Toyota zaprezentuje światu nowego SUV-a segmentu B. Auto będzie oczywiście hybrydowe!
Amerykanie prezentują nowość - oponę Goodyear EfficientGrip Performance 2. Oficjalne zapowiedź modelu brzmi wyśmienicie - szacowany przebieg jest o 50 proc. dłuższy od poprzednika i 20 proc. dłuższy od modelu Michelina.
Nie od dziś wiadomo, że zmianę należy zacząć od... siebie! Z takiego właśnie założenia wyszedł Volkswagen Group Polska podczas podejmowania działań na rzecz elektromobilności. Firma udostępniła właśnie na terenie swojej siedziby aż 36 punktów ładowania.

REKLAMA