inFakt to firma oferująca nowoczesne usługi księgowe i fakturowe
inFakt.pl oferuje księgowość w Ogólnopolskim Biurze Rachunkowym. Jest to unikatowe połączenie obsługi księgowej przez biuro rachunkowe z dostępem do aplikacji księgowej online. Każdego klienta obsługuje dedykowana księgowa lub księgowy, która składa za niego deklaracje i reprezentuje go przed urzędami. Jednocześnie przedsiębiorca ma dostęp do programu online, w którym m.in. wystawia faktury i sprawdza kwoty podatków. Dokumenty kosztowe dostarcza się w postaci skanów elektronicznych.
Więcej: https://www.infakt.pl/ogolnopolskie-biuro-rachunkowe
Oprócz tego inFakt oferuje Program do Księgowości online https://www.infakt.pl/program-do-ksiegowosci oraz Program do Fakturowania https://www.infakt.pl/program-do-fakturowania, które ułatwiają i przyspieszają dopełnianie formalności związanych z prowadzeniem firmy. Obie usługi także można testować bez opłat. Osoby, które nie prowadzą jeszcze działalności mogą zgłosić się do księgowych inFaktu, aby skorzystać z usługi Zakładania Firmy. Dzięki niej mogą przejść "na swoje" bez wychodzenia z domu.
Kontakt:
inFakt sp. z o.o.
ul. Kącik 4
30-549 Kraków
https://www.infakt.pl/
kontakt: info@infakt.pl
Pierwsze formularze podatkowe PIT za 2018 r. zostały już złożone. Do końca stycznia mieli na to czas podatnicy rozliczający się według ryczałtu i karty podatkowej. Pozostali natomiast powinni spełnić ten obowiązek do końca kwietnia. Warto zwrócić uwagę, że w 2019 roku pojawiło się trochę nowości w rozliczaniu podatku dochodowego.
Zapytani o zeszłoroczne zmiany prawne mikroprzedsiębiorcy najwyżej ocenili e-składkę oraz ulgę na start. Natomiast zdecydowanie negatywne oceny zebrało split payment oraz Jednolity Plik Kontrolny (JPK).
Od początku 2019 roku obowiązują przepisy podatkowe, które regulują transakcje związane z kryptowalutami. Nowe regulacje są korzystne dla osób, które zakupiły bitcoiny w 2019 r., natomiast ci, którzy kupili je przed 2019 i nie sprzedali, teraz muszą opodatkować cały przychód z ich obrotu stawką 19%.
W ofercie pracy pracodawca będzie musiał zamieścić dokładną kwotę brutto zasadniczego wynagrodzenia (wynagrodzenia podstawowego) lub widełki płacy na danym stanowisku. Takie rozwiązanie zakłada projekt ustawy, który trafił do Sejmu.
W okresie świąt większość przedsiębiorców organizuje spotkania okolicznościowe, a także wręcza upominki swoim pracownikom i kontrahentom. Wiąże się to oczywiście z konkretnymi wydatkami po stronie firmy. Które z poniesionych wydatków można uwzględnić w kosztach uzyskania przychodów? Co z podatkiem VAT?
W 2019 r. przedsiębiorca będzie mógł skorzystać z opcji opłacania składek ZUS od przychodu, jeżeli jego przychód z działalności gospodarczej nie przekroczy 63 tys. zł netto. Przy czym, jedynie przedsiębiorca, który opłaca duży ZUS może rozważać płacenie składek od przychodu.
22 listopada 2018 r. to bardzo istotna data, jeżeli chodzi o zmiany w prawie pracy. Tego dnia część umów o pracę zawartych na czas określony ulegnie automatycznemu przekształceniu w umowy stałe, czyli na czas nieokreślony.
12 listopada 2018 r. dniem wolnym od pracy. Ustanowienie przez ustawodawcę dodatkowego dnia wolnego od pracy powoduje konsekwencje dla pracodawców i pracowników. Przyjrzyjmy się jakie skutki niesie ze sobą ustawa w zaproponowanym kształcie.
Przedsiębiorca, który chce zatrudnić cudzoziemca musi zawrzeć z nim pisemną umowę o pracę i przetłumaczyć ją na język zrozumiały dla pracownika. Nowego pracownika należy również zgłosić do ZUS-u, opłacać za niego składki i zaliczki na podatek dochodowy, jak również prowadzić dokumentację pracowniczą.
Od 2019 r. przedsiębiorcy będą mieli możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zapłatę rat leasingowych, ale tylko do kwoty 150 000 zł. Oznacza to, że jedynie dla samochodów do wartości 150 000 zł (kwota netto + VAT niepodlegający odliczeniu) będzie można rozliczyć w kosztach całą wartość zapłaconych rat leasingowych.
Rząd planuje nowelizację przepisów ustawy o podatkach dochodowych. Jedną z proponowanych zmian jest inny sposób rozliczania przychodów z obrotu kryptowalutami. Zgodnie z projektem w tej sprawie, nowe przepisy będą mieć zastosowanie do dochodów uzyskanych od 1 stycznia 2019 r.
Rząd przygotował projekt nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Znajduje się w nim wiele rewolucyjnych zmian. Przedstawiamy kilka z nich, które mogą mieć największe znaczenie zarówno dla przedsiębiorców, jak i księgowych.
Resort finansów planuje istotne zmiany dotyczące zasad rozliczania samochodów osobowych wykorzystywanych w działalności gospodarczej. Nowe regulacje mają wejść w życie już od 1 stycznia 2019 r.
Przedsiębiorca ma obecnie kilka różnych możliwości rozliczania się z ZUS-em. Rodzaj oskładkowania można wybrać w zależności od spełnianych kryteriów i tym samym obniżyć wysokość danin. W wyjątkowych sytuacjach przedsiębiorca może zostać zwolniony z opłacania składek ZUS.
Zgodnie z komunikatem ZUS oraz Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii przedsiębiorcy korzystający z ulgi na start nie podlegają ubezpieczeniom społecznym, czyli nie opłacają składek ZUS ani oni sami, ani ich kontrahenci.
Niektórzy przedsiębiorcy już od początku 2019 roku będą mogli opłacać składki ZUS w zależności od uzyskiwanego przychodu. Takie rozwiązanie będzie dostępne tylko dla osób opłacających tzw. „duży ZUS”. Oprócz osób będących na „małym ZUS” ustawodawca wskazał także innych przedsiębiorców, których nie obejmie to rozwiązanie.
Urzędy skarbowe już po 20 sierpnia mogą wzywać średnich, małych oraz mikroprzedsiębiorców do przedstawienia na żądanie odpowiednich struktur JPK (Jednolitego Pliku Kontrolnego). W tej formie na wezwanie organu skarbowego przedsiębiorcy będą zobowiązani przedstawiać np. dane z wyciągów bankowych czy ksiąg rachunkowych. Brak JPK na wezwanie skarbówki może skutkować nałożeniem kary porządkowej.
Podczas letnich miesięcy wiele osób korzysta z urlopu wypoczynkowego. W związku z tym na pewno warto wiedzieć, że w niektórych okolicznościach pracodawca ma prawo odwołać z niego pracownika, a niewykorzystane dni wolne mogą po pewnym czasie przepaść. Jakie są prawa pracownika i pod jakimi warunkami należy wrócić do firmy z urlopu wypoczynkowego?
Najmniejsi polscy przedsiębiorcy (mikroprzedsiębiorcy) przejawiają umiarkowany optymizm związany z prowadzeniem działalności gospodarczej. Wynika to przede wszystkim z dobrej kondycji finansowej oraz przewidywanych wzrostów przychodów. Najmniejsi przedsiębiorcy odczuwają ogólną satysfakcję z prowadzenia własnego biznesu, jednak negatywny wpływ na ich nastroje mają trudne warunki prowadzenia działalności.
Już 1 lipca 2018 roku wchodzi w życie mechanizm split payment, czyli podzielonej płatności za faktury w obrocie między przedsiębiorcami. Jest to jedna z najbardziej kontrowersyjnych zmian w prawie dla przedsiębiorców w tym roku. Eksperci wskazują, że chociaż stosowanie tego rozwiązania nie jest obowiązkowe, to jednak w praktyce takiej dobrowolności może nie być.
Serwisy Spółek Grupy INFOR PL dbają o Twoją prywatność
My i nasi partnerzy (w łącznej liczbie: 880), na podstawie wyrażonej zgody lub uzasadnionego interesu, przetwarzamy dane osobowe, takie jak: adresy IP i unikalne identyfikatory, wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam, reklamy oparte na ograniczonych danych i pomiarach reklam oraz podobne technologie w następujących celach: spersonalizowane reklamy, wybór spersonalizowanych treści, pomiar reklam i treści, badanie odbiorców oraz ulepszanie usług. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Państwu maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Państwa preferencji i ustawień na naszych stronach.
Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub podobne identyfikatory online (np. identyfikatory oparte na logowaniu, identyfikatory przypisywane losowo, identyfikatory sieciowe) w połączeniu z innymi informacjami (takimi jak rodzaj przeglądarki i informacje w niej zawarte, język, rozmiar ekranu, obsługiwane technologie itp.) mogą być przechowywane lub odczytywane na Twoim urządzeniu celem rozpoznania urządzenia za każdym razem, gdy następuje połączenie z aplikacją lub witryną internetową – w celach tutaj przedstawionych.
W dowolnym momencie mają Państwo możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących przetwarzanych informacji, a także wyrażenia sprzeciwu odnośnie przetwarzania tych danych lub ich wycofania, które na podstawie uzasadnionego interesu nie wymagają Państwa zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej wcześniej zgody. W celu zmiany ustawień (przycisk "USTAWIENIA ZAAWANSOWANE") lub wycofania zgody (przycisk "WYCOFUJĘ ZGODĘ") na przetwarzanie danych, należy wyświetlić okno z ustawieniami, klikając w link "Zmień ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce strony. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących prywatności oznacza ich akceptację, co będzie skutkowało zapisywaniem danych osobowych opisanych powyżej na Państwa urządzeniach przez wszystkie serwisy internetowe Spółek Grupy INFOR PL.