REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
inFakt

inFakt to firma oferująca nowoczesne usługi księgowe i fakturowe

inFakt.pl oferuje księgowość w Ogólnopolskim Biurze Rachunkowym. Jest to unikatowe połączenie obsługi księgowej przez biuro rachunkowe z dostępem do aplikacji księgowej online. Każdego klienta obsługuje dedykowana księgowa lub księgowy, która składa za niego deklaracje i reprezentuje go przed urzędami. Jednocześnie przedsiębiorca ma dostęp do programu online, w którym m.in. wystawia faktury i sprawdza kwoty podatków. Dokumenty kosztowe dostarcza się w postaci skanów elektronicznych.
Więcej: https://www.infakt.pl/ogolnopolskie-biuro-rachunkowe

Oprócz tego inFakt oferuje Program do Księgowości online https://www.infakt.pl/program-do-ksiegowosci oraz Program do Fakturowania https://www.infakt.pl/program-do-fakturowania, które ułatwiają i przyspieszają dopełnianie formalności związanych z prowadzeniem firmy. Obie usługi także można testować bez opłat. Osoby, które nie prowadzą jeszcze działalności mogą zgłosić się do księgowych inFaktu, aby skorzystać z usługi Zakładania Firmy. Dzięki niej mogą przejść "na swoje" bez wychodzenia z domu.


Kontakt:
inFakt sp. z o.o.
ul. Kącik 4
30-549 Kraków
https://www.infakt.pl/
kontakt: info@infakt.pl

Rząd przygotował zmiany w mechanizmie podzielonej płatności (split payment). Zgodnie z propozycją zwrot środków zgromadzonych na rachunku VAT będzie odbywał się w ciągu trzech dni zamiast dotychczasowych 25.
Konieczność pracy zdalnej, dystansowanie społeczne, wiele nowych i nie zawsze precyzyjnych regulacji wprowadzonych w ramach tarczy antykryzysowej – wszystko to sprawiło, że w ostatnich miesiącach na znaczeniu zyskała e-księgowość, a przedsiębiorcy przekonują się do elektronicznego przechowywania dokumentów.

REKLAMA

Zwolnienie z ZUS, świadczenie postojowe oraz mikropożyczka – to były najważniejsze formy pomocy, z jakich skorzystali do tej pory przedsiębiorcy w czasie pandemii. Eksperci podatkowi podsumowują najpopularniejsze przepisy tarcz antykryzysowych i wskazują, które regulacje wprowadzały najwięcej wątpliwości i wymagały doprecyzowania.
Od 1 lipca 2020 roku zaczynają obowiązywać nowe stawki VAT. Wszystko to za sprawą długo oczekiwanej nowej matrycy stawek podatku. Wyjaśniamy, co się zmieni – na co podatek VAT będzie wyższy, a na co niższy.

REKLAMA

Premier Mateusz Morawiecki zaprezentował ostateczną wersję projektu o możliwości rozliczania podatku CIT w wersji estońskiej. Z szacunków wynika, że nawet 97% spółek w Polsce skorzysta na estońskim CIT. Jakie warunki musi spełnić firma, aby mogła skorzystać z tego rozwiązania?
Mikropożyczka dla przedsiębiorców w wysokości 5000 złotych jest jednym ze sztandarowych elementów ustaw antykryzysowych. Według ostatnich zapowiedzi rządu jej umorzenie będzie możliwe bez składania wniosków.
W Sejmie pojawił się nowy projekt nowelizacji ustawy Prawo przedsiębiorców. Dotyczy częściowego obniżenia ZUS dla samozatrudnionych podczas urlopu. Zgodnie z zaproponowaną zmianą przedsiębiorca będzie mógł skorzystać z 50% zniżki na obowiązkowe składki społeczne w wybranym przez siebie miesiącu.
Aktualna sytuacja wywołana pandemią koronawirusa spowodowała, że u wielu przedsiębiorców doszło do zaburzenia płynności finansowej. Przekłada się to między innymi na zwolnienia pracowników, rozwiązywanie umów zlecenie oraz kłopot z terminowym regulowaniem zobowiązań, np. z tytułu umowy leasingu.
Przed wejściem w życie tzw. Tarczy Antykryzysowej 2.0 zapowiadano, że ze zwolnienia z ZUS będą mogli skorzystać przedsiębiorcy opłacający składki wyłącznie za siebie, niezależnie od osiągniętego przychodu. Jednak po publikacji ustawy okazało się, że dotychczasowy limit dla zwolnień z ZUS nie został zniesiony. Ustawodawca zlikwidował go za to dla przedsiębiorców, którzy ubiegają się o świadczenie postojowe. Zwolnienia nie obejmą także korzystających z ulgi na start.
Rządowa „tarcza antykryzysowa” przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS za trzy miesiące: marzec, kwiecień oraz maj. Mogą z tego skorzystać przedsiębiorcy, którzy prowadzili działalność gospodarczą przed 1 lutego 2020 roku. Drugim, znacznie bardziej kontrowersyjnym obostrzeniem dla przedsiębiorców, jest kryterium osiągnięcia przychodu nie wyższego niż 15 681 PLN, co nie jest właściwym miernikiem kondycji finansowej przedsiębiorstwa.
W specustawie o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 znalazły się zapisy o możliwości polecenia pracownikowi wykonywania tzw. pracy zdalnej. Eksperci wyjaśniają, na czym polegają nowe zmiany oraz jakie prawa i obowiązki mają pracownik i pracodawca.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez rząd termin złożenia zeznania w podatku dochodowym od osób fizycznych miał zostać przesunięty. Jednak w projekcie tzw. "tarczy antykryzysowej", który pojawił się późnym wieczorem w sobotę, nie ma o tym żadnej wzmianki.
W odpowiedzi na sytuację wywołaną koronawirusem, w dniu 18 marca zostały przedstawione założenia pakietu antykryzysowego. Pakiet oparty jest na pięciu filarach, a dwa pierwsze skierowane są dla pracowników i przedsiębiorców.
Wszystko wskazuje na to, że tegoroczny tłusty czwartek jest już ostatnim, kiedy na pączki obowiązują trzy stawki VAT. Od 1 kwietnia zacznie bowiem w pełni obowiązywać nowa matryca stawek VAT, której wybrane przepisy funkcjonują od 1 listopada 2019 r. Dotychczas wprowadzone zmiany nie objęły jednak pączka.
Niektórzy podatnicy, rozliczając podatek dochodowy za 2019 rok, po raz pierwszy będą mogli skorzystać z preferencyjnego opodatkowania dochodów z praw własności intelektualnej – IP BOX (Intellectual Property Box). Ulga dotyczy m.in. programistów. Jakie warunki należy spełnić, aby z niej skorzystać?
W ocenie mikroprzedsiębiorców obowiązkowy split payment to najgorsza zmiana w prawie wprowadzona w 2019 roku. Z kolei z regulacji, które weszły lub wejdą w życie w 2020 roku, najwięcej zastrzeżeń budzi konieczność wystawiania faktur tylko do paragonów z wprowadzonym NIP. Ponadto przedstawiciele małego biznesu uważają, że polityka rządu względem nich jest źle prowadzona.
Od lutego 2020 roku przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z tzw. ZUS+, czyli nowego modelu rozliczania składek na ubezpieczenia społeczne. Rozwiązanie jest adresowane do tych, którzy w poprzednim roku kalendarzowym osiągnęli przychód nie wyższy niż 120 tysięcy złotych brutto. Może ono przynieść przedsiębiorcy nawet kilkaset złotych oszczędności.
Mija termin zapłaty zaliczki za podatek dochodowy według nowych zasad. Do 20 stycznia podatnik musi bezwzględnie zapłacić zaliczkę na podatek dochodowy za ostatni okres rozliczeniowy 2019 roku. O czym należy pamiętać wpłacając zaliczkę?
W bieżącym roku istotnie zmodyfikowano przepisy prawa pracy, w tym dotyczące przetwarzania danych osobowych kandydatów do pracy czy dochodzenia roszczeń związanych z mobbingiem. Eksperci inFakt wskazują najważniejsze zmiany i tłumaczą, na czym polegają nowe regulacje.
Od początku 2020 roku wpłaty do urzędu skarbowego z tytułu podatków (PIT, CIT, VAT) będą dokonywane na nowe mikrorachunki podatkowe. Będzie to dotyczyło nie tylko osób prowadzących działalność gospodarczą, ale także wynajmujących mieszkanie czy też prowadzących tzw. działalność bez rejestracji.

REKLAMA