REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
inFakt

inFakt to firma oferująca nowoczesne usługi księgowe i fakturowe

inFakt.pl oferuje księgowość w Ogólnopolskim Biurze Rachunkowym. Jest to unikatowe połączenie obsługi księgowej przez biuro rachunkowe z dostępem do aplikacji księgowej online. Każdego klienta obsługuje dedykowana księgowa lub księgowy, która składa za niego deklaracje i reprezentuje go przed urzędami. Jednocześnie przedsiębiorca ma dostęp do programu online, w którym m.in. wystawia faktury i sprawdza kwoty podatków. Dokumenty kosztowe dostarcza się w postaci skanów elektronicznych.
Więcej: https://www.infakt.pl/ogolnopolskie-biuro-rachunkowe

Oprócz tego inFakt oferuje Program do Księgowości online https://www.infakt.pl/program-do-ksiegowosci oraz Program do Fakturowania https://www.infakt.pl/program-do-fakturowania, które ułatwiają i przyspieszają dopełnianie formalności związanych z prowadzeniem firmy. Obie usługi także można testować bez opłat. Osoby, które nie prowadzą jeszcze działalności mogą zgłosić się do księgowych inFaktu, aby skorzystać z usługi Zakładania Firmy. Dzięki niej mogą przejść "na swoje" bez wychodzenia z domu.


Kontakt:
inFakt sp. z o.o.
ul. Kącik 4
30-549 Kraków
https://www.infakt.pl/
kontakt: info@infakt.pl

Od początku tego roku obowiązują znowelizowane przepisy ustawy o PIT. Kwota wolna jest określona w stałej wysokości, natomiast kwota zmniejszająca podatek została urozmaicona, co jest nowum, gdyż do tej pory była jednakowa dla wszystkich podmiotów uprawnionych.
Istnieją pewne sytuacje, w których może nastąpić wykreślenie przedsiębiorcy z rejestru VAT. Co więcej, może się to stać bez wydawania żadnego ostrzeżenia i poinformowania o tym przez urząd skarbowy. Dla przedsiębiorcy może to oznaczać poważne problemy.

REKLAMA

Prowadzenie firmy nieodłącznie związane jest ze sprzedażą i dokonywaniem zakupów. A prawo do odliczenia podatku VAT od przeprowadzanych transakcji to jeden z przywilejów VAT-owców. Zdarzają się jednak momenty, w których takie postępowanie nie jest możliwe.
Do podstawowych obowiązków związanych z prowadzeniem firmy należy dokonywanie przelewów na rzecz państwa. Niejednokrotnie zdarza się tu, że przedsiębiorca – z różnych względów – popełnia jakiś błąd. A to zapłaci zbyt niską lub zbyt wysoką kwotę, a to pomyli numer konta albo urząd skarbowy. Podpowiadamy, jak naprawić swoją pomyłkę.

REKLAMA

W przypadku zdecydowanej większości polskich przedsiębiorców składka zdrowotna jest jednym z tych zobowiązań względem państwa, od których bardzo trudno uciec. Istnieje jednak pewne grono osób prowadzących działalność gospodarczą mających szansę na zwolnienie z jej zapłaty.
Bez odpowiedniego pojazdu wielu przedsiębiorców nie wyobraża sobie codziennego funkcjonowania. Co warte podkreślenia, w firmie można użytkować nie tylko samochód. Motocykl, motorower czy skuter to również świetna opcja. Uwaga jednak – użytkowanie każdego z nich wymaga odpowiedniego rozliczenia pod kątem VAT. A to może okazać się nie tak łatwe.
Wiele wątpliwości budzi kwestia sprzedaży towarów do Unii Europejskiej przez przedsiębiorcę zwolnionego z VAT na podstawie limitu obrotów. Jeżeli przedsiębiorca korzysta z tego typu zwolnienia, ma prawo sprzedawać swoje towary do krajów UE ze stawką „zw” - bez dodatkowych obowiązków.
Prace świadczone na rzecz klientów z krajów nienależących do Unii Europejskiej wymagają odpowiedniego rozliczenia. Specyfika eksportu usług poza obręb unijnych granic może jednak sprawiać kłopoty. Jakie są podstawowe zasady rozliczania VAT przy dokonywaniu sprzedaży usług poza granice UE?
Wielu przedsiębiorców korzysta z comiesięcznego sposobu rozliczania podatku VAT. Przepisy dają jednak firmom możliwość skorzystania z przywileju, jakim jest płacenie podatku tylko 4 razy w roku. Przejście na kwartalne rozliczanie podatku VAT może się wiązać z korzyściami – szczególnie, jeśli przedsiębiorca prowadzi swoją księgowość samodzielnie.
Zakup towaru spoza Unii Europejskiej to dość powszechna transakcja dokonywana przez szerokie grono polskich firm. Transakcje tego typu wymagają niestandardowych formalności. Jak prawidłowo rozliczyć zakup towaru spoza UE w przypadku podatnika zwolnionego z VAT?
Zostanie podatnikiem VAT jest dla wielu przedsiębiorców decyzją w pełni dobrowolną. Jeśli nie przekroczono limitu przychodów albo wykonywana działalność nie jest odgórnie zobligowana do rejestracji, nie ma takiego obowiązku. Warto jednak sprawdzić, jakie korzyści może przynieść rejestracja do VAT.
Przyszły rok przyniesie przedsiębiorcom sporo zmian. Wśród nich znajdzie się uproszczenie zasad poprawiania i wykreślania wpisów w CEiDG. Celem nowelizacji ustawy o swobodzie działalności gospodarczej jest m.in. walka z nieuczciwymi firmami, skrócenie procedur i po prostu ułatwienie prowadzenia działalności przedsiębiorcom.
Jak będzie wyglądała kwestia nowych zwolnień lekarskich? Czy będą dostarczane do pracodawcy? Czy to prawda, że elektroniczne zwolnienie zastąpi dotychczas stosowane papierowe L4? I pytanie najważniejsze – kiedy e-zwolnienie wejdzie w życie? W poniższym artykule dowiesz się wszystkiego, co powinieneś wiedzieć o e-zwolnieniach.
Nabywca, który zwróci się do sprzedawcy z prośbą o wprowadzenie zmian na fakturze, która jest w pełni zgodna z prawem, może spotkać się z jego odmową. W takim przypadku „zmuszenie” przedsiębiorcy do podjęcia jakichkolwiek działań nie jest możliwe. Ale zdarzają się sytuacje, kiedy do wystawienia faktury albo jej poprawy obligują przepisy.
Przez ponad rok spore grono przedsiębiorców wykorzystujących samochód osobowy zarówno w firmie, jak i prywatnie, czekało na możliwość odliczenia 50% VAT od paliwa. Taka opcja stała się już dostępna! Przypominamy, że 1 lipca 2015 r. w życie weszły nowe zasady odliczania VAT. Przełoży się to bezpośrednio na oszczędności w prowadzeniu działalności gospodarczej.
Wielu przedsiębiorców zakładających działalność zastanawia się nad kwestiami prowadzenia księgowości. Czy samodzielnie zająć się rozliczeniami? A może zatrudnić dedykowaną księgową? Sprawdź na co zwrócić uwagę decydując się na samodzielną księgowość.
W umowach pomiędzy przedsiębiorcami zwykle wymagana jest określona forma, za pomocą której możliwe jest np. składanie zamówień, akceptowanie czy zmienianie warunków. Czasami jednak takich ustaleń nie ma. Wówczas w natłoku rozmaitych informacji można pominąć e-maila od kontrahenta i nie odpowiedzieć mu w ogóle. Co ciekawe w niektórych przypadkach w świetle przepisów brak odpowiedzi oznacza zgodę.
Z prowadzeniem firmy – oprócz ryzyka gospodarczego – wiąże się także ryzyko wystąpienia niespodziewanych zdarzeń losowych. W ich wyniku towar przeznaczony do sprzedaży może ulec zniszczeniu lub utracie i nie nadawać się do dalszej odsprzedaży. Jakie formalności obowiązują wówczas przedsiębiorcę?
Standardowo wystawienie faktury to wynik transakcji zachodzącej pomiędzy dwiema stronami – nabywcą i kupującym. Czasami jednak zdarza się, że pojawia się jeszcze trzecia strona, którą można określić pośrednikiem. Dokonuje on zakupu w imieniu faktycznego nabywcy. W takiej sytuacji niezbędne może być refakturowanie.
Przedsiębiorca, który nie zapłaci zobowiązania na rzecz państwa w terminie jest zmuszony doliczać odsetki do zaległości. Ten temat może jednak budzić liczne wątpliwości dotyczące tego kiedy zapłata odsetek jest potrzebna, a także jak formalnie dokonać wpłaty odsetek, żeby mieć pewność, że zaległość przestanie istnieć.

REKLAMA