Europejskie Centrum Konsumenckie
Dołącz do grona ekspertów
Jak nie wpaść w zakupowe pułapki podczas Black Friday, Black Week, Cyber Monday? Przede wszystkim warto dać sobie czas do namysłu i pamiętać o swoich prawach.
O najważniejszych kwestiach dotyczących podróżowania samolotem, koleją, autokarem oraz promem osób z niepełnosprawnością lub o ograniczonej sprawności ruchowej przypomina Europejskie Centrum Konsumenckie wspólnie z UOKiK.
REKLAMA
Skrzynka pocztowa Europejskiego Centrum Konsumenckiego co roku jest przepełniona „Pocztówkami z wakacji” z całej Europy. Poznaj ubiegłoroczne wakacyjne skargi z UE, dowiedz się, jak sobie poradzić z nieprzewidzianymi trudnościami w podróży i gdzie uzyskać pomoc.
O czym warto pamiętać, gdy podróżujemy z dzieckiem samolotem, autem lub pociągiem? Jakie dokumenty są niezbędne? Na co zwrócić uwagę, wybierając hotel?
REKLAMA
Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy UOKiK przedstawia krótkie podsumowanie w zakresie rozwiązywania transgranicznych skarg, tym razem z perspektywy polskiego przedsiębiorcy.
Dzień Europy. Jak działa ECC-Net?
08.05.2023
Z okazji Dnia Europy przypadającego 9 maja, Eurpejskie Centrum Konsumenckie Polska informuje o działalności sieci i podsumowuje miniony rok.
Ponad 80% zgłoszeń, jakie ECK Polska otrzymało w 2022 r., dotyczyło zakupów internetowych. Konsumenci często zgłaszali do ECK problemy związane z subskrypcjami i zwrotem pieniędzy, gdy sklep nie dostarczył zamówienia. Poznaj sposoby na radzenie sobie z podobnymi sytuacjami i płać świadomie!
Niewidoczne nakładki prostujące mają zmienić uśmiech w kilka miesięcy. Ich reklamy zachęcają do zakupu - cena i wygoda wydają się być atrakcyjne w porównaniu do standardowego leczenia, co wzbudza duże zainteresowanie konsumentów. Europejskie Centrum Konsumenckie (ECC-Net) radzi, na co zwrócić uwagę podczas podejmowania decyzji o zwarciu umowy.
Internetowi oszuści nie śpią. Na co uważać?
06.02.2023
Dzień Bezpiecznego Internetu już 7 lutego! Europejskie Centrum Konsumenckie, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości radzą, jak nie stracić zdrowego rozsądku i nie stać się ofiarą cyberprzestępstwa.
Konsument w drodze na ferie
12.01.2023
Jak przewozić sprzęt sportowy? Czy karta EKUZ jest płatna? Gdzie konsumenci mogą uzyskać pomoc w przypadku problemów?
Przerwa świąteczna dobiega końca. Planujesz powrót samolotem z bagażem rejestrowanym? Dowiedz się, jak przygotować się do podróży, aby zmniejszyć ryzyko zaginięcia lub opóźnienia bagażu.
Poczuj magię praw konsumenta
01.12.2022
Poczuj magię praw konsumenta – to hasło przedświątecznej kampanii Europejskiego Centrum Konsumenckiego. ECK wskazuje na najczęstsze problemy konsumentów związane ze świątecznymi zakupami i podróżami.
Black Friday - co warto wiedzieć o cenach?
22.11.2022
Czy każda promocja to okazja do zakupu w atrakcyjnej cenie? Jakie praktyki stosują sprzedawcy? Podpowiadamy na co zwracać uwagę, by wybierać świadomie.
Coraz więcej skarg na zakup odzieży i obuwia
26.10.2022
Europejskie Centrum Konsumenckie corocznie odnotowuje znaczny wzrost liczby skarg na zakup odzieży i obuwia. Czego dotyczą najczęstsze problemy? Co zrobić, aby uniknąć reklamacji lub ją usprawnić?
Jak napisać reklamację? Co mi przysługuje w konkretnej sytuacji? Europejskie Centrum Konsumenckie w ramach kampanii „Akcja! #Wakacyjna reklamacja” – zachęca do egzekwowania swoich praw!
Bagaż nie doleciał lub został uszkodzony?
22.06.2022
W związku z problemami na europejskich lotniskach tj. Londyn-Heathrow, Europejskie Centrum Konsumenckie i UOKiK wskazują, jak postępować, gdy po przylocie okaże się, że nasz bagaż nie doleciał lub został uszkodzony. Zapoznaj się z poradami i pamiętaj o terminowej reklamacji.
Porady urlopowe dla konsumentów
21.06.2022
Europejskie Centrum Konsumenckie i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ramach wspólnej akcji #NaUrlopie - radzą, jak sprostać wakacyjnym problemom w podróży.
O czym pamiętać kupując bilet z drugiej ręki? Na jakie przepisy dotyczące odsprzedaży biletów warto zwrócić uwagę?
Podróże po UE - jakie mamy prawa?
15.03.2022
Każdy, kto podróżuje po UE – ma swoje prawa. Warto o nich pamiętać nie tylko przy okazji Światowego Dnia Konsumenta.
Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy UOKiK podsumowuje zgłoszenia otrzymane w 2021 roku.