Europejskie Centrum Konsumenckie
Dołącz do grona ekspertówWalentynkowe porady dla konsumentów
07.02.2022
14 lutego w święto zakochanych wiele osób zdecyduje się wręczyć prezent bliskiej osobie. Walentynkowe porady przygotowało Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy UOKIK.
W drodze na stok - jakie prawa ma konsument?
13.01.2022
O czym warto pamiętać, gdy planujemy podróż samochodem? Jak przewozić sprzęt sportowy w samolocie? Gdzie szukać pomocy, gdy w czasie ferii prawa konsumenta zostaną złamane?
REKLAMA
Jakie prezenty można zwrócić?
30.12.2021
Co robić, gdy prezent nie przypadł nam do gustu? Europejskie Centrum Konsumenckie i UOKiK podpowiadają, co można zwrócić Mikołajowi.
Black Friday i Cyber Monday już za kilka dni. Na co zwrócić uwagę podczas zakupowego szaleństwa?
REKLAMA
Reklamacja po wakacjach - jak i kiedy?
27.09.2021
Reklamacja po wakacjach może dotyczyć np. usługi turystycznej, opóźnionego lotu czy noclegu. W jakim terminie należy ją wysłać?
O prawach konsumenta na lotnisku
03.09.2021
Rusza kampania promująca prawa konsumenta w formie spotów na wybranych lotniskach. Jakie informacje uzyskają pasażerowie?
Overbooking z powodu pandemii?
21.07.2021
Czy pandemia usprawiedliwia overbooking?Jakie prawa przysługują pasażerom linii lotniczych?
Kiedy warto zrobić zdjęcie, aby ułatwić sobie późniejszą reklamację? Praktyczne okoliczności wskazuje Europejskie Centrum Konsumenckie.
Wakacje 2021 - prawa pasażerów
16.06.2021
W wakacje 2021 r. ruch pasażerski będzie zależał od sytuacji epidemiologicznej. O jakich prawach powinni pamiętać pasażerowie?
Badania genetyczne online wzbudzają żywe zainteresowanie konsumentów. Europejskie Centra Konsumenckie zwracają uwagę na regulacje prawne oraz możliwe ryzyko.
W pandemii konsumenci częściej zgłaszają się o pomoc w rozwiązywaniu transgranicznych problemów. Czego dotychczas dotyczyły skargi?
Na nowe problemy konsumentów dotyczące branży odzieżowo-obuwniczej wskazuje Europejskie Centrum Konsumenckie. Czego obecnie dotyczą?
Akcja "Surfuję, sprawdzam, kupuję. Bezpieczny konsument w sieci" ruszy 15 marca w Światowy Dzień Konsumenta i potrwa tydzień. Na czym będzie polegała?
Na co skarżyli się konsumenci w 2020 roku?
10.03.2021
Na co skarżyli się konsumenci w 2020 roku? Ubiegły rok podsumowało Europejskie Centrum Konsumenckie działające przy UOKiK.
Portale randkowe a prawa konsumenta
09.02.2021
Umowa z portalem randkowym często jest automatycznie przedłużana. To nie jedyny problem, z jakim mogą spotkać się konsumenci. O czym należy pamiętać przed zawarciem umowy? Czy można od niej odstąpić?
Jak Brexit wpłynie na polskich konsumentów? Od kiedy potrzebny będzie paszport? Co z zakupami online? Prezentujemy zestaw niezbędnych informacji.
Zwrot towaru za pomocą automatycznej procedury to rozwiązanie, które oferuje wiele sklepów internetowych. Jak wygląda zwrot? Co robić, gdy pojawią się problemy? Na te pytania odpowiada Europejskie Centrum Konsumenckie przy UOKiK.
Rękojmia i odstąpienie od umowy to uprawnienia, które przysługują konusmentom. Czym się różnią?
Świąteczne zakupy przez media społecznościowe nie zawsze kończą się szczęśliwie. Jak wygląda proces zakupu? Jakie problemy najczęściej zgłaszają konsumenci? Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada na co uważać, gdy dokonujemy zakupów, klikając w reklamy.
Czy dany sklep internetowy prowadzi zarejestrowaną działalność? Jak sprawdzić czy naprawdę istnieje? Oto zestawienie rejestrów internetowych w Unii Europejskiej.