REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Europejskie Centrum Konsumenckie

Dołącz do grona ekspertów
Europejskie Centrum Konsumenckie

Pomoc prawna dla konsumentów w UE

Linie lotnicze zagubiły lub zniszczyły Twój bagaż? Hiszpańskie biuro podróży nie wywiązało się z umowy? Brytyjski sklep internetowy nie przysłał zamówionej sukienki? Niemiecki diler sprzedał Ci wadliwe auto? Nie wiesz jak wycofać się z umowy timesharingowej? Zgłoś się po BEZPŁATNĄ pomoc do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.

ECK Polska należy do ECC-Net, sieci centrów, które informują konsumentów o ich prawach w Unii Europejskiej, bezpłatnie udzielają porad i pomocy w polubownym rozwiązywaniu sporów ponadgranicznych. Konsumenci mogą zgłaszać do ECK swoje skargi na przedsiębiorców związane z zakupami w innych krajach UE, Norwegii i Islandii oraz podróżami po Europie.

Jak? Za pomocą formularza skargi dostępnego na stronie internetowej www.konsument.gov.pl, drogą telefoniczną (22 55 60 118), e-mailem (info@konsument.gov.pl) lub osobiście odwiedzając siedzibę Centrum w Warszawie przy Placu Powstańców Warszawy 1.

Walentynki to dla wielu konsumentów okazja do kupna prezentu czy romantycznego wyjazdu. Europejskie Centrum Konsumenckie radzi, jakie prawa przysługują klientom sklepów, serwisów randkowych i hoteli.
Jakie prawa mamy jako konsumenci podczas wyjazdów na narty? Co warto wiedzieć, jeśli podróżujemy pociągiem lub samolotem? Przydatne rady dla miłośników sportów zimowych przygotowało Europejskie Centrum Konsumenckie.

REKLAMA

Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało zestawienie porad, trendów i prognoz na 2019 r. Dotyczą one najważniejszych wyzwań, z jakimi będą mierzyć się konsumenci w najbliższych miesiącach.
Co oznacza zakaz geoblokowania? Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce przygotowało zestaw pytań i odpowiedzi dotyczących wprowadzonego niedawno zakazu geoblokowania konsumentów.

REKLAMA

Turystyka bożonarodzeniowa staje się coraz popularniejsza w Europie. Jakie triki stosują handlarze na europejskich targach świątecznych? Jakie prawa mają konsumenci?
Co w praktyce oznacza zakaz geoblokowania? Czy nowe regulacje są korzystne dla konsumentów?
Model logistyczny dropshippingu nie jest jeszcze szerzej znany wśród przeciętnych konsumentów jednak pojęcie to, w dobie globalizacji handlu pojawia się coraz częściej. Dropshipping wiąże się z przeniesieniem odpowiedzialności procesu wysyłki ze sprzedawcy na dostawcę. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada jak rozpoznać e-pośrednika.
Jak wynika z raportu Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej, konsumenci najczęściej nieświadomie kupują kosmetyki, odzież i zabawki. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada jak uniknąć zakupu podróbek przez Internet.
Wynajem auta staje się coraz popularniejszą opcją na wakacyjny wypad lecz nie tylko. Możliwość wypożyczenia auta ma każda pełnoletnia osoba posiadająca ważne prawo jazdy. Co powinna zawierać umowa najmu auta, jak zareklamować wypożyczony samochód i o czym należy pamiętać przy jej podpisywaniu?
W przypadku odwołania lotu pasażerowie mogą domagać się odszkodowania. Linie lotnicze ponoszą również odpowiedzialność za uszkodzony bagaż. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada jak wygląda procedura reklamacyjna krok po kroku.
Auta sprowadzane od sąsiada zza zachodniej granicy wciąż cieszą się w naszym kraju dużym zainteresowaniem. Niemieccy handlarze w odpowiedzi na popyt często sprzedają auta przez Internet. W zdecydowanej większości przypadków prowadzone są w języku angielskim lub z pomocą tłumacza. Na jakie elementy umowy musisz zwrócić uwagę przy zakupie używanego auta z Niemiec?
Pasażerom linii lotniczych przysługuje wiele praw m. in. odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot. W takich sprawach bezpłatnie pomaga sieć Europejskich Centrów Konsumenckich.
E-konsumenci są tak przyzwyczajeni do możliwości dokonania zwrotu zakupionych towarów, że często zapominają o wyjątkach. Z jakich wakacyjnych zakupów i rezerwacji nie możemy się wycofać?
Utrudnienia na lotnisku czy w hotelu mogą przydarzyć się każdemu, kto podczas zbliżającego się długiego weekendu wybierze się w podróż do jednego z europejskich miast. Jakie prawa przysługują konsumentom? Gdzie zwrócić się o pomoc?
Kiedy można odsprzedać bilety? Na co zwrócić uwagę, czytając regulamin? Co z reklamacją? Przed zakupem biletu na koncert, festiwal czy imprezę sportową warto znać swoje prawa.
1 lipca 2018 r. wejdą w życie nowe przepisy, które regulują zarówno imprezy turystyczne, jak i powiązane usługi. Ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach ma na celu ujednolicenie przepisów obowiązujących w całej Unii Europejskiej. Co się zmieni?
Gdzie w Europie obowiązuje zakaz handlu (całkowity lub częściowy)? Prezentujemy badanie Europejskiego Centrum Konsumenckiego, uwzględniającego kraje Unii Europejskiej, Norwegię oraz Islandię. ECK poza informacjami, dotyczącymi poszczególnych państw przygotowało także pomocną mapę.
Często podczas zagranicznych e-zakupów musimy zapłacić za produkt w innej walucie niż „złotówka”. Wiąże się to z koniecznością przewalutowania. Jakie ma to znaczenie przy ewentualnym zwrocie towaru lub reklamacji?
Co zrobić, gdy w czasie wakacji zagubiliśmy bagaż, a wybrany obiekt nie spełniał wymogów czterogwiazdkowego hotelu? Pamiętajmy, że w wielu przypadkach przysługuje nam reklamacja.
Wypożyczalnie samochodów zobowiązały się do dostosowania swoich obecnych praktyk do wymogów unijnych, zgodnie z którymi konsument otrzyma czytelniejsze warunki umów, zasad tankowania, przejrzystszą informację o wszystkich obowiązkowych opłatach i dodatkowych kosztach, a także mają być wprowadzone bardziej sprawiedliwe procedury w przypadku uszkodzeń samochodu.

REKLAMA