REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2025 poz. 10

ZARZĄDZENIE NR 5
MINISTRA CYFRYZACJI1)

z dnia 28 lutego 2025 r.

w sprawie wyznaczenia centralnego zamawiającego właściwego dla przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia lub udzielania zamówień na rzecz Ministra Cyfryzacji w zakresie niektórych inwestycji związanych z transformacją cyfrową w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 48 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Zarządzenie wyznacza centralnego zamawiającego właściwego do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia lub udzielania zamówień na rzecz Ministra Cyfryzacji w ramach Komponentu C „Transformacja cyfrowa” w Krajowym Planie Odbudowy i Zwiększania Odporności na dostawę:

1) narzędzi informatycznych umożliwiających prowadzenie zajęć zdalnych z pomieszczeń szkoły zawodowej lub instytucji kształcenia ogólnego w zakresie wskaźnika C12L „Sale lekcyjne w szkołach zawodowych oraz instytucjach kształcenia ogólnego wyposażone w narzędzia informatyczne w celu umożliwienia nauczania zdalnego” dla inwestycji C2.2.1 „Wyposażenie szkół/instytucji w odpowiednie urządzenia i infrastrukturę ICT w celu poprawy ogólnej wydajności systemów edukacji” i usług związanych z tą dostawą;

2) zestawów do wyposażenia szkół w laboratoria sztucznej inteligencji (AI) oraz laboratoriów nauk przyrodniczych, technologii, inżynierii i matematyki (STEM) w zakresie wskaźnika C13L „Utworzenie laboratoriów sztucznej inteligencji (AI) oraz laboratoriów nauk przyrodniczych, technologii, inżynierii i matematyki (STEM) w szkołach” dla inwestycji C2.2.1 „Wyposażenie szkół/instytucji w odpowiednie urządzenia i infrastrukturę ICT w celu poprawy ogólnej wydajności systemów edukacji” i usług związanych z tą dostawą.

2. Zarządzenie określa sposób współdziałania centralnego zamawiającego z Ministerstwem w zakresie postępowań o udzielenie zamówienia lub udzielania zamówień, o których mowa w ust. 1.

§ 2.

Zarządzenie dotyczy zamówień na dostawy i usługi realizowane na terenie kraju, do których stosuje się przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych, o wartości równej lub przekraczającej kwotę 130 000 złotych.

§ 3.

Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:

1) centralnym zamawiającym - należy przez to rozumieć centralnego zamawiającego, o którym mowa w art. 44-46 i art. 48 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych, wyznaczonego do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia lub udzielania zamówień, o których mowa w § 1 ust. 1;

2) Ministerstwie - należy przez to rozumieć Ministerstwo Cyfryzacji;

3) umowie ramowej - należy przez to rozumieć umowę zawartą między centralnym zamawiającym a jednym albo większą liczbą wykonawców, której celem jest ustalenie warunków dotyczących zamówień, jakie mogą zostać udzielone w danym okresie, w szczególności cen i, jeżeli zachodzi taka potrzeba, przewidywanych ilości sprzętu;

4) umowie w sprawie zamówienia - należy przez to rozumieć umowę wykonawczą albo inną niż umowa wykonawcza umowę o udzielenie zamówienia publicznego, z wyjątkiem umowy ramowej;

5) zamówieniu - należy przez to rozumieć zamówienia, o których mowa w § 1 ust. 1.

§ 4.

Wyznacza się Naukową i Akademicką Sieć Komputerową - Państwowy Instytut Badawczy jako centralnego zamawiającego.

§ 5.

Centralny zamawiający:

1) przygotowuje i przeprowadza postępowania o udzielenie zamówień;

2) udziela zamówień lub zawiera umowy ramowe;

3) zawiera i realizuje umowy w sprawie zamówienia i przekazuje Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych informację o ich wykonaniu, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych;

4) nadzoruje realizację i rozlicza umowy ramowe oraz umowy w sprawie zamówienia;

5) wykonuje pomocnicze działania zakupowe, o których mowa w art. 37 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych.

§ 6.

1. Ministerstwo zwraca się do centralnego zamawiającego z pisemnymi wnioskami o nabycie zamówień.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, zawiera:

1) określenie rodzaju wskaźnika, o którym mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 albo 2;

2) harmonogram realizacji zamówień w ramach wskaźnika, którego wniosek dotyczy;

3) wartości do osiągnięcia dla poszczególnych wskaźników, których wniosek dotyczy.

3. Centralny zamawiający potwierdza, w postaci pisemnej, przyjęcie wniosku, o którym mowa w ust. 1, albo zgłasza do niego uwagi w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania tego wniosku. W przypadku wniesienia uwag do wniosku, o którym mowa w ust. 1, przez centralnego zamawiającego, Ministerstwo i centralny zamawiający uzgadniają ostateczną treść tego wniosku.

4. Centralny zamawiający nie później niż na 7 dni roboczych przed planowanym rozpoczęciem danego postępowania o udzielenie zamówienia przedstawia Ministerstwu wszystkie specyfikacje warunków postępowań o udzielenie zamówień wraz z propozycją kryteriów wyboru najkorzystniejszej oferty w celu potwierdzenia, że dostawy i usługi, realizowane w wyniku przeprowadzenia tych postępowań, pozwolą na realizację wskaźników, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 i 2.

5. Ministerstwo potwierdza, w postaci pisemnej, prawidłowość wszystkich specyfikacji warunków postępowań o udzielenie zamówienia oraz kryteriów wyboru najkorzystniejszej oferty, zaproponowanych przez centralnego zamawiającego, albo zgłasza do nich uwagi, które centralny zamawiający obowiązany jest uwzględnić albo wyjaśnić z Ministerstwem, w postaci pisemnej.

6. Centralny zamawiający może przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia wyłącznie po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia od Ministerstwa dotyczącego wszystkich specyfikacji warunków postępowań o udzielenie zamówień.

§ 7.

1. Centralny zamawiający zamieszcza dokumentację prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia na elektronicznej platformie służącej publikowaniu przez centralnego zamawiającego postępowań o udzielenie zamówienia.

2. Centralny zamawiający odpowiada za rzetelność, terminowość, aktualność, kompletność, czytelność i dostępność dokumentacji prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia zamieszczanej na elektronicznej platformie, o której mowa w ust. 1.

§ 8.

1. Ministerstwo oraz centralny zamawiający zapewniają bieżący monitoring realizacji inwestycji, o których mowa w § 1 ust. 1, w szczególności monitorują:

1) postępy w realizacji postępowań o udzielenie zamówienia i w udzielaniu zamówień w związku z realizacją wskaźników, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 i 2;

2) wskaźniki ilościowe, o których mowa w Krajowym Planie Odbudowy i Zwiększania Odporności.

2. Monitoring, o którym mowa w ust. 1, jest realizowany w szczególności przez analizę postępów realizacji wskaźników, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 i 2, oraz zapytania w postaci papierowej i postaci elektronicznej.

§ 9.

1. Nadzór nad centralnym zamawiającym związany z realizacją i rozliczaniem umów ramowych oraz umów w sprawie zamówienia sprawuje Ministerstwo.

2. Nadzór, o którym mowa w ust. 1, polega na weryfikacji przekazanych przez centralnego zamawiającego zawartych umów ramowych i umów w sprawie zamówienia oraz wystawionych faktur VAT, o których mowa w § 10 ust. 1, wraz z protokołami odbiorów końcowych narzędzi informatycznych i wyposażenia, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 i 2, dostarczonych do organu prowadzącego szkołę w rozumieniu ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 754, 1562 i 1572) lub do wskazanej przez ten organ szkoły.

3. Protokół odbioru końcowego, o którym mowa w ust. 2, zawiera w szczególności:

1) dane identyfikacyjne narzędzi informatycznych i wyposażenia, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 i 2;

2) nazwę szkoły, do której dostarczono narzędzia informatyczne i wyposażenie, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 i 2;

3) numery umów w sprawie zamówienia.

§ 10.

1. Ministerstwo jest płatnikiem faktur VAT wystawionych w związku z realizacją umów w sprawie zamówień.

2. Centralny zamawiający dostarcza Ministerstwu faktury VAT, o których mowa w ust. 1, drogą elektroniczną, na adres e-mail efaktury@cyfra.gov.pl lub za pomocą systemu informatycznego, o którym mowa w art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 1666 oraz z 2023 r. poz. 1598).

§ 11.

1. Centralnemu zamawiającemu za przeprowadzone postępowania o udzielenie zamówienia przysługuje wynagrodzenie w wysokości 0,5% ceny brutto zawartych umów w sprawie zamówienia powiększone o obowiązującą w dniu wystawienia faktury stawkę podatku VAT.

2. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1, wypłaca się, w następujący sposób:

1) centralny zamawiający jest uprawniony do wystawienia faktur VAT po zawarciu każdej umowy w sprawie zamówienia, w wysokości 0,25% ceny brutto zawartej umowy powiększonej o obowiązującą w dniu wystawienia faktury stawkę podatku VAT, z zastrzeżeniem, że suma wartości wszystkich faktur VAT nie może przekroczyć 50% wynagrodzenia centralnego zamawiającego, o którym mowa w ust. 1;

2) po przekazaniu do Ministerstwa wszystkich prawidłowo wystawionych faktur VAT, o których mowa w § 10 ust. 1, oraz wszystkich zweryfikowanych przez centralnego zamawiającego protokołów odbioru końcowego, centralny zamawiający jest uprawniony do wystawienia oddzielnie dla wskaźników, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 i 2, faktur VAT na pozostałe 50% wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1, co stanowi pozostałe 0,25% ceny brutto wszystkich zawartych umów w sprawie zamówienia powiększone o obowiązującą w dniu wystawienia faktury stawkę podatku VAT.

3. Płatność za faktury VAT za przeprowadzone postępowania o udzielenie zamówienia, o których mowa w ust. 2, zostanie dokonana w terminie 21 dni od dnia przekazania do Ministerstwa wszystkich prawidłowo wystawionych faktur VAT.

§ 12.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Cyfryzacji: K. Gawkowski


1) Minister Cyfryzacji kieruje działem administracji rządowej - informatyzacja, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Cyfryzacji (Dz. U. poz. 2720).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2025-03-03
  • Data wejścia w życie: 2025-03-04
  • Data obowiązywania: 2025-03-04
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA