REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 92
DECYZJA NR 55
MINISTRA SPORTU I TURYSTYKI1)
z dnia 15 grudnia 2017 r.
w sprawie ogłoszenia "Programu rozwoju malej infrastruktury sportowo-rekreacyjnej o charakterze wielopokoleniowym - Otwarte Strefy Aktywności (OSA) EDYCJA 2018"
Na podstawie art. 86 ust. 4 i 6 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 471 z późn. zm.2)) i § 5 rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 25 września 2017 r. w sprawie przekazywania środków z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej (Dz. U. poz. 1801) ustala się, co następuje:
§ 1.
§ 2.
Minister Sportu i Turystyki |
Witold Bańka |
|
1) Minister Sportu i Turystyki kieruje działem administracji rządowej kultura fizyczna na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Sportu i Turystyki (Dz. U. poz. 2318).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z. 2016 r. poz. 1948 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 88, 1089 i 1909.
Załącznik do decyzji Nr 55 Ministra Sportu i Turystyki
z dnia 15 grudnia 2017 r.
PROGRAM ROZWOJU MAŁEJ INFRASTRUKTURY SPORTOWO-REKREACYJNEJ O CHARAKTERZE WIELOPOKOLENIOWYM - OTWARTE STREFY AKTYWNOŚCI (OSA) EDYCJA 2018
WSTĘP
Podstawy prawne programu
Słownik pojęć
I. WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW NA REALIZACJĘ PROGRAMU
II. WNIOSKODAWCY UPRAWNIENI DO UZYSKANIA DOFINANSOWANIA W RAMACH PROGRAMU
III. RODZAJE ZADAŃ INWESTYCYJNYCH REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU I WARUNKI UDZIELENIA DOFINANSOWANIA
IV. WYSOOŚĆ UDZIELANEGO DOFINANSOWANIA
V. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKÓW INWESTYCYJNYCH.
VI. TERMIN I KRYTERIA OCENY WNOSKÓW INWESTYCYJNYCH.
VII. ZAKRES I RODZAJE WYDATKÓW KWALIFIKOWANYCH
Wydatki kwalifikowane
Wydatki niekwalifikowane
VIII. TERMINY REALIZACJI ZADAŃ INWESTYCYJNYCH
IX. WARUNKI REALIZACJI ZADAŃ INWESTYCYJNYCH
X. UWAGI KOŃCOWE
Wstęp
Celem Programu rozwoju małej infrastruktury sportowo-rekreacyjnej o charakterze wielopokoleniowym - Otwarte Strefy Aktywności (OSA) - jest budowa ogólnodostępnych, wielofunkcyjnych, plenerowych stref aktywności, skierowanych do różnych grup wiekowych oraz tworzenie przestrzeni aktywności sportowej, sprzyjającej międzypokoleniowej integracji społecznej.
Według badań przeprowadzonych na zlecenie Ministerstwa Sportu i Turystki1 Polacy oczekują powstawania nowoczesnych obiektów sportowo-rekreacyjnych w pobliżu miejsca zamieszkania, które umożliwią spędzanie czasu w sposób aktywny i staną się miejscem integracji społecznej dla użytkowników w różnym wieku i o zróżnicowanej sprawności fizycznej. Zgodnie z wynikami powyższych badań jednym z najbardziej pożądanych przez Polaków obiektów są siłownie plenerowe. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społecznym, stworzyliśmy program OSA, który idzie jednak krok dalej niż tylko dofinansowanie budowy siłowni zewnętrznych. Program budowy wielofunkcyjnych Otwartych Stref Aktywności obejmuje, oprócz urządzeń siłowni, także sprawnościowy plac zabaw dla dzieci, strefę gier i relaksu oraz zagospodarowanie zieleni. Celem programu jest budowa ogólnodostępnych, bezpłatnych stref sportowo-rekreacyjnych, które mają szansę stać się miejscem pierwszej aktywności fizycznej dla dzieci, dorosłych oraz osób starszych, które podniosą w sposób znaczący estetykę przestrzeni publicznej i poprawią jakość życia mieszkańców danego obszaru2.
Istotnym elementem atrakcyjności projektów będzie ich lokalizacja oraz stopień wpisania się obiektu w przestrzeń publiczną, tj. wkomponowanie obiektów w otoczenie zieleni, zlokalizowanie ich w bliskim sąsiedztwie osiedli mieszkaniowych, na obszarach wymagających rewitalizacji czy też w miejscach aktywności lokalnych społeczności.
Otwarte Strefy Aktywności co do zasady powinny mieć wielofunkcyjny charakter, zatem nie muszą ograniczać się do funkcji wymaganych w minimalnym zakresie rzeczowym programu (wariant podstawowy lub rozszerzony). W ramach programu wnioskodawcy mogą zaplanować również inne funkcje sportowo-rekreacyjne stref lub zlokalizować je obok już istniejącej infrastruktury sportowej, tworząc dzięki temu zintegrowane obiekty przeznaczone do aktywnego wypoczynku, dające możliwość podejmowania różnorodnych form aktywności. W ramach OSA wnioskodawcy mogą zaplanować m.in.: street workout park/kalistenika, skatepark, parkour, trampoliny, dodatkowe place zabaw, miniboiska, boiska plażowe, boiska do sportów ulicznych, rozbudowane strefy relaksu, w tym również o charakterze sezonowym, tory bmx, pumptrack, zewnętrzne ścianki wspinaczkowe etc. (dodatkowe zespoły urządzeń czy obiekty nie będą jednak kosztami kwalifikowanymi w programie).
Podstawy prawne programu
Program jest ogłoszony na podstawie:
1. art. 86 ust. 4 i 6 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 471, z późn. zm.),
2. § 5 rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 25 września 2017 r. w sprawie przekazywania środków z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej (Dz. U. poz. 1801).
Słownik pojęć
Fundusz - Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej,
dofinansowanie - dofinansowanie zadania inwestycyjnego ze środków Funduszu,
Minister - Minister Sportu i Turystyki,
Ministerstwo - Ministerstwo Sportu i Turystyki,
Program - Program rozwoju małej infrastruktury sportowo-rekreacyjnej o charakterze wielopokoleniowym - Otwarte Strefy Aktywności (OSA),
rozporządzenie - rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 25 września 2017 r. w sprawie przekazywania środków z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej (Dz. U. poz. 1801),
wniosek inwestycyjny - wniosek o dofinansowanie zadania inwestycyjnego,
wnioskodawca - podmiot ubiegający się o dofinansowanie i realizujący zadanie inwestycyjne przy udziale dofinansowania ze środków Funduszu,
zadanie inwestycyjne - zadanie dotyczące budowy infrastruktury sportowo-rekreacyjnej o charakterze wielopokoleniowym.
I. WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW NA REALIZACJĘ PROGRAMU
Wstępna wysokość środków finansowych planowanych do wydatkowania na realizację Programu
w roku 2018 wynosi
50 mln zł
II. WNIOSKODAWCY UPRAWNIENI DO UZYSKANIA DOFINANSOWANIA W RAMACH PROGRAMU
O dofinansowanie zadań inwestycyjnych w ramach Programu ubiegać mogą się następujące podmioty:
1) jednostki sektora finansów publicznych, określone w art. 9 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1870, z późn. zm.) posiadające osobowość prawną i prowadzące działalność w dziedzinie kultury fizycznej lub wykonujące zadania z zakresu kultury fizycznej;
2) stowarzyszenia, fundacje i inne podmioty posiadające osobowość prawną.
III. RODZAJE ZADAŃ INWESTYCYJNYCH REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU I WARUNKI UDZIELENIA DOFINANSOWANIA
Dofinansowaniem w ramach Programu mogą być objęte zadania inwestycyjne dotyczące budowy infrastruktury sportowo-rekreacyjnej w 2 wariantach realizacyjnych:
1) wariant podstawowy;
2) wariant rozszerzony
- stanowiące Otwarte Strefy Aktywności.
Wariant podstawowy obejmuje:
• siłownię plenerową (minimum 6 różnych urządzeń) oraz
• strefę relaksu (minimum 4 ławki montowane na stałe do podłoża, urządzenia do gier edukacyjnych montowane na stałe do podłoża np. szachy/warcaby itp., zagospodarowanie zieleni - nasadzenia).
Wariant rozszerzony obejmuje:
• siłownię plenerową (minimum 6 różnych urządzeń) oraz
• strefę relaksu (minimum 4 ławki montowane na stałe do podłoża, urządzenia do gier edukacyjnych montowane na stałe np. szachy/warcaby itp., zagospodarowanie zieleni - nasadzenia), oraz
• plac zabaw o charakterze sprawnościowym (minimum 3 urządzenia) z ogrodzeniem3.
Przy projektowaniu, budowie i użytkowaniu infrastruktury sportowo-rekreacyjnej będącej przedmiotem zadania inwestycyjnego wymagane jest przestrzeganie Polskich Norm, a w szczególności: PN-EN 16630:2015-06 Wyposażenie siłowni plenerowych zainstalowane na stałe. Wymagania bezpieczeństwa i metody badań, PN-EN 1176:2009 Wyposażenie placów zabaw i nawierzchnie z jej nowelizacjami oraz PN-EN 1177:2009
Nawierzchnie placów zabaw amortyzujące upadki - Wyznaczanie krytycznej wysokości upadku.
Nie przewiduje się dofinansowania zadania inwestycyjnego, w wyniku realizacji którego powstanie infrastruktura z nawierzchnią z materiałów urazogennych, np.: asfaltowych, asfaltobetonowych, z żużla.
W okresie trwałości zadania inwestycyjnego (7 lat licząc od terminu zakończenia zadania inwestycyjnego, o którym mowa w pkt VIII ppkt 3 Programu) wnioskodawca zobowiązany jest:
1. utrzymać funkcje sportowo-rekreacyjne obiektu, którego dotyczy zadanie inwestycyjne, a także bez zgody Ministra nie wynajmować i nie wydzierżawiać tego obiektu w sposób ograniczający jego funkcjonalność sportowo-rekreacyjną;
2. nie zbywać i bez zgody Ministra nie obciążać obiektu, którego dotyczy zadanie inwestycyjne, w sposób uniemożliwiający bądź utrudniający korzystanie z niego w celach sportowo-rekreacyjnych;
3. zapewnić, aby obiekt, którego dotyczy zadanie inwestycyjne, miał charakter ogólnodostępny i aby dostęp do niego był nieodpłatny. Jakiekolwiek odstępstwa dotyczące udostępniania i nieodpłatnego dostępu możliwe są jedynie ze szczególnie uzasadnionych względów, o czym wnioskodawca jest zobowiązany poinformować Ministerstwo.
Zaleca się, aby instalowane urządzenia sportowe były dostępne dla osób niepełnosprawnych oraz aby przy Otwartych Strefach Aktywności instalować stojaki lub wiaty rowerowe.
Wniosek inwestycyjny może dotyczyć większej liczby Otwartych Stref Aktywności, również zlokalizowanych w różnych miejscowościach, jednakże jeden wnioskodawca nie może ubiegać się o dofinansowanie więcej niż 5 Otwartych Stref Aktywności.
IV. WYSOKOŚĆ UDZIELANEGO DOFINANSOWANIA
1. Dofinansowanie realizacji zadania inwestycyjnego w ramach Programu może wynieść:
• do 50% wydatków kwalifikowanych zadania lub
• do 70% wydatków kwalifikowanych zadania, w przypadku realizacji zadania inwestycyjnego w gminach o wskaźniku G nieprzekraczającym 40% wskaźnika Gg
- nie więcej jednak niż kwota maksymalna wskazana dla poniższych wariantów.
2. Dofinansowanie jednej Otwartej Strefy Aktywności nie może przekroczyć:
• dla wariantu podstawowego: 25 tys. zł (w przypadku dofinansowania do 50%) lub 35 tys. zł (w przypadku dofinansowania do 70%);
• dla wariantu rozszerzonego: 50 tys. zł (w przypadku dofinansowania do 50%) lub 70 tys. zł (w przypadku dofinansowania do 70%).
Dofinansowanie wypłacane będzie co do zasady w jednej transzy, po zakończeniu realizacji całego zadania inwestycyjnego, potwierdzonym protokołem odbioru końcowego.
V. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKÓW INWESTYCYJNYCH
1. Wniosek inwestycyjny należy złożyć w okresie od 15 stycznia 2018 r. do 15 lutego 2018 r. (do zachowania terminu decydująca jest data wpływu wniosku inwestycyjnego do Ministerstwa albo data nadania wniosku w placówce operatora pocztowego wyznaczonego - Poczta Polska SA lub data nadania wniosku przesyłką kurierską).
2. Minister może ogłosić dodatkowy termin naboru wniosków inwestycyjnych.
3. Wniosek inwestycyjny składa się do Ministerstwa na formularzu generowanym przez system elektroniczny AMODIT, dostępny na stronie internetowej pod adresem:
https://wnioski.msit.gov.pl/.
4. Wypełniony formularz elektroniczny wniosku inwestycyjnego należy przesłać do Ministerstwa w systemie AMODIT, a następnie należy go wydrukować, podpisać i przesłać lub złożyć wraz z załącznikami na adres:
Ministerstwo Sportu i Turystyki
Departament Infrastruktury Sportowej
ul. Senatorska 14
00-082 Warszawa
5. Oceniane będą wyłącznie wnioski przesłane zarówno drogą elektroniczną, jak i za pośrednictwem operatora pocztowego wyznaczonego lub przesyłką kurierską. W przypadku przesłania wniosku tylko za pośrednictwem operatora pocztowego wyznaczonego bądź przesyłką kurierską albo tylko drogą elektroniczną zostanie on odrzucony z przyczyn formalnych.
6. Do wniosku inwestycyjnego należy załączyć:
1) dokumenty potwierdzające umocowanie osób składających wniosek inwestycyjny do działania w imieniu wnioskodawcy (o ile dotyczy);
2) dokumenty potwierdzające przygotowanie zadania inwestycyjnego do realizacji:
a) decyzja o pozwoleniu na budowę, jeżeli jej uzyskanie jest wymagane odrębnymi przepisami dla zakresu zadania inwestycyjnego objętego wnioskiem inwestycyjnym lub zgłoszenie budowy we właściwym organie administracji architektoniczno-budowlanej;
b) podstawowe elementy dokumentacji technicznej (plan zagospodarowania terenu, opis techniczny przedsięwzięcia lub ewentualnie inne niezbędne szkice i rysunki umożliwiające analizę poprawności przyjętych rozwiązań projektowych);
c) zbiorcze zestawienie kosztów oraz harmonogram rzeczowo-finansowy zadania inwestycyjnego;
3) oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (w przypadku umowy dzierżawy należy dołączyć kopię stosownej umowy, która musi obowiązywać na okres nie krótszy niż 7 lat od dnia złożenia wniosku);
4) dokumenty potwierdzające posiadanie lub zapewnienie otrzymania przez wnioskodawcę środków finansowych, innych niż dofinansowanie, w wysokości umożliwiającej zrealizowanie zadania inwestycyjnego w terminie określonym we wniosku inwestycyjnym tj. w szczególności:
a) pisemne oświadczenie o zabezpieczeniu środków własnych na finansowanie zadania inwestycyjnego4;
b) umowa zawarta przez wnioskodawcę z bankiem lub pożyczkodawcą bądź też wydane przez nie dokumenty potwierdzające zapewnienie udzielenia kredytu lub pożyczki,
c) dokumenty potwierdzające przyznanie dofinansowania (dotacji) z innych źródeł albo zapewnienie ich przyznania,
5) w przypadku wnioskodawcy niebędącego jednostką sektora finansów publicznych dodatkowo należy złożyć:
a) dokument potwierdzający ustanowienie zabezpieczenia roszczeń w przypadku niewykonania bądź nienależytego wykonywania umowy o dofinansowanie, do wysokości otrzymanego dofinansowania, wraz z odsetkami;
b) statut, umowę lub akt założycielski dotyczący prowadzenia działalności przez wnioskodawcę;
c) zaświadczenie lub informację sporządzoną na podstawie ewidencji właściwej dla formy organizacyjnej wnioskodawcy wraz z oświadczeniem potwierdzającym zgodność i aktualność danych na dzień składania wniosku inwestycyjnego.
Należy dołączać do wniosku tylko dokumenty niezbędne, zgodnie z wymogami przedstawionymi powyżej, jak również te załączniki, które są wskazane w formularzu wniosku.
Zaleca się przekazywanie dokumentacji w segregatorze, co również zwiększa przejrzystość wniosku.
VI. TERMIN I KRYTERIA OCENY WNIOSKÓW INWESTYCYJNYCH
1. Przewidywany okres rozpatrzenia wniosków przez Ministerstwo to 3 miesiące od upływu terminu naboru.
2. Ocena dokonywana w Ministerstwie dzieli się na formalną oraz merytoryczną. Ocena merytoryczna dzieli się na ekonomiczną i techniczną.
3. W przypadku stwierdzenia we wniosku inwestycyjnym braków lub błędów Ministerstwo wzywa wnioskodawcę do uzupełnienia bądź korekty wniosku inwestycyjnego, określając termin ich dokonania. Podstawowym kanałem przekazywania uwag jest adres mailowy osoby odpowiedzialnej za kontakt wskazany przez wnioskodawcę we wniosku.
4. Pod względem merytorycznym oceniane są jedynie kompletne wnioski inwestycyjne, tzn. takie, które spełniają formalne wymogi określone w rozporządzeniu oraz niniejszym Programie.
5. Przy ocenie wniosku inwestycyjnego pod kątem merytorycznym brane będą pod uwagę następujące kryteria:
a) Kryteria oceny techniczno-funkcjonalnej, w tym m. in.: zgodność zadania inwestycyjnego z Programem, w szczególności w zakresie rzeczowym i kwalifikowalności wydatków;
b) Kryteria oceny ekonomicznej odnoszące się do wskaźnika dochodów podatkowych w przeliczeniu na jednego mieszkańca dla poszczególnych gmin (wskaźnik G).
6. Oceniana będzie również przejrzystość i staranność przygotowania dokumentacji.
VII. ZAKRES I RODZAJE WYDATKÓW KWALIFIKOWANYCH
1. Dofinansowanie realizacji zadania inwestycyjnego może zostać przeznaczone wyłącznie na pokrycie wydatków kwalifikowanych, to jest wydatków faktycznie poniesionych, wskazanych w § 11 ust. 2 pkt 8 rozporządzenia.
Wydatki kwalifikowane
2. Wydatki kwalifikowane stanowią wydatki dotyczące elementów zadania inwestycyjnego, związanych z funkcją sportową i rekreacyjną obiektu i są niezbędne do poniesienia w związku z realizacją zadania inwestycyjnego, w tym: opracowanie dokumentacji, wykonanie nawierzchni wraz z drenażem lub odwodnieniem, koszty małej architektury, zakup urządzeń sportowych oraz elementów placów zabaw i ich montażu, przyłącza, ogrodzenie, monitoring obiektu, automatyka, systemy sterujące, oświetlenie, stojaki i wiaty rowerowe, wykonanie tablicy informacyjnej OSA.
3. Dofinansowane ze środków Funduszu mogą być tylko te wydatki, które będą poniesione nie wcześniej niż od 1 stycznia 2018 roku. Wcześniej poniesione wydatki kwalifikowane będą wliczane do kosztów zadania, jednak nie będą mogły być opłacone ze środków Funduszu.
Wydatki niekwalifikowane
1. | Niekwalifikowane są wszelkie wydatki związane z pozyskaniem działki budowlanej, w tym w szczególności: • koszt zakupu i podziału nieruchomości gruntowej, • koszt wykupu obiektów znajdujących się na nieruchomości gruntowej, • koszt dzierżawy terenów i obiektów na okres budowy, • koszt przekwaterowania użytkowników obiektów z zakupionej nieruchomości, • koszty budownictwa zastępczego dla przekwaterowanych użytkowników. |
2. | Niekwalifikowane są wydatki dotyczące uzbrojenia terenu poza granicami opracowania wg projektu zagospodarowania terenu: • przyłącza wod.-kan., • przyłącza co., • przyłącza elektryczne, • inne. |
3. | Niekwalifikowane są wydatki dotyczące następujących obiektów pomocniczych: • obiekty małej architektury, takie jak pomniki, altany i fontanny, • obiekty pomocnicze kubaturowe niezwiązane z funkcją sportową obiektu, • obiekty pomocnicze inżynieryjne np. drogi dojazdowe poza granicami opracowania, • wyposażenie ruchome. |
4. | Niekwalifikowane są również wydatki dotyczące: • kosztów kredytów inwestycyjnych, obsługa rachunków, • kosztów serwisu obiektu, • jak również ewentualne koszty zaplanowanej rezerwy. |
4. Szczegółowe uregulowanie niniejszego zagadnienia znajduje się we wzorze umowy, będącej załącznikiem do niniejszego Programu.
VIII. TERMINY REALIZACJI ZADAŃ INWESTYCYJNYCH
1. Planowany harmonogram realizacji zadania inwestycyjnego musi przewidywać wykonanie zadania do dnia 15.10.2018 r.
2. Dofinansowaniem objęte mogą być jedynie zadania inwestycyjne planowane do realizacji lub realizowane według stanu na dzień składania wniosku inwestycyjnego. Nie ma możliwości uzyskania dofinansowania na zakończone zadanie inwestycyjne.
3. Za termin zakończenia zadania inwestycyjnego uznaje się datę uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie Otwartej Strefy Aktywności lub datę uzyskania ostatniej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie w przypadku kilku Otwartych Stref Aktywności wchodzących w skład zadania inwestycyjnego , a jeśli decyzja nie jest wymagana, to datę odbioru końcowego Otwartej Strefy Aktywności lub datę odbioru końcowego ostatniej Otwartej Strefy Aktywności wchodzącej w skład zadania inwestycyjnego .
4. Planując wykonywanie robót, w szczególności nawierzchni syntetycznych, należy wziąć pod uwagę zalecenia dotyczące warunków prowadzenia robót, określonych przez producentów, w szczególności w zakresie dotyczącym minimalnej temperatury oraz dopuszczalnego poziomu wilgotności powietrza.
IX. WARUNKI REALIZACJI ZADAŃ INWESTYCYJNYCH
1. Pozytywna ocena wniosku inwestycyjnego, dokonana przez powołany przez Ministra Zespół ds. oceny wniosków o dofinansowanie zadań inwestycyjnych ze środków Funduszu i zatwierdzona przez Ministra, jest podstawą do sporządzenia umowy o dofinansowanie. Ministerstwo wysyła do wnioskodawcy 3 egzemplarze umowy o dofinansowanie. Wnioskodawca uzupełnia w umowie brakujące informacje oraz podpisuje wszystkie egzemplarze, po czym odsyła je do Ministerstwa.
2. Dniem zawarcia umowy o dofinansowanie jest dzień jej podpisania przez Ministra.
3. Jeden egzemplarz umowy jest odsyłany do wnioskodawcy.
4. Umowa o dofinansowanie określa szczegółowo tryb i warunki przekazywania i rozliczania dofinansowania oraz zasady realizacji zadania inwestycyjnego, w tym:
1) obowiązki wnioskodawcy;
2) sposób i warunki przekazania dofinansowania;
3) zasady dotyczące wykorzystania dofinansowania;
4) sposób rozliczenia dofinansowania;
5) zwroty dofinansowania;
6) zasady dotyczące informacji i promocji;
7) monitoring realizacji zadania inwestycyjnego, w tym obowiązki sprawozdawcze;
8) tryb i zasady kontroli realizacji zadania inwestycyjnego;
9) zasady dotyczące trwałości zadania inwestycyjnego.
5. Wzór umowy o dofinansowanie zadania inwestycyjnego stanowi załącznik nr 1 do Programu.
X. UWAGI KOŃCOWE
1. W przypadku wątpliwości w rozumieniu/stosowaniu niniejszego Programu należy kontaktować się z pracownikami Departamentu Infrastruktury Sportowej w Ministerstwie.
2. Wszelkie odstępstwa od zapisów niniejszego Programu wymagają pisemnej zgody Ministra.
3. Ostateczna interpretacja niniejszego Programu należy do wyłącznej kompetencji Ministra.
4. Możliwe jest uzyskanie dofinansowania przez większą liczbę wnioskodawców w sytuacji, gdy zostaną zwiększone środki na realizację Programu, bez konieczności publikowania nowego ogłoszenia.
ZAŁĄCZNIKI (do pobrania ze strony http://www.msport.gov.pl/infrastruktura):
- Zał. nr 1
Wzór umowy o dofinansowanie
|
1 Raport, przygotowany na zlecenie Ministerstwa Sportu i Turystyki, pt. "Diagnoza społeczna zapotrzebowania na infrastrukturę sportowo-rekreacyjną" dostępnego pod adresem:
https://msit.gov.pl/pl/infrastruktura/aktualnosci/3512.Diagnoza-spoleczna-zapotrzebowania-na-infrastrukture-sportowo-rekreacyjna.html?search=5340
2 Z przykładowymi rozwiązaniami stosowanymi w innych krajach można zapoznać się w opracowaniu zleconym na potrzeby MSiT pt. "Sport dla wszystkich w przestrzeni miasta. Przegląd rozwiązań przestrzennych i programów aktywizujących w wybranych krajach. Analiza desk-research" dostępnym na stronie ministerstwa pod adresem: https://d1dmfei9n51gmh.cloudfront.net/msport/files/badania%20i%20analizy/Infrastruktura/2017%201/Sport dla wszystkich w przestrzeni miasta.pdf?1484319504.
3 Możliwe jest wykorzystanie istniejącego ogrodzenia terenu.
4 Przed podpisaniem umowy o dofinansowanie zadania należy potwierdzić złożone oświadczenie o zabezpieczeniu środków własnych, przedkładając stosowne dokumenty.
- Data ogłoszenia: 2017-12-15
- Data wejścia w życie: 2017-12-16
- Data obowiązywania: 2017-12-16
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA