REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 46

DECYZJA NR 34
MINISTRA SPORTU I TURYSTYKI

z dnia 9 czerwca 2017 r.

zmieniająca decyzję nr 17 Ministra Sportu i Turystyki z dnia 15 marca 2017 r. w sprawie ogłoszenia Programu „Klub” w ramach rozwijania sportu poprzez wspieranie przedsięwzięć z zakresu upowszechniania sportu dzieci i młodzieży

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 86 ust. 4 ustawy z 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 471, 1948 i 2260 oraz z 2017 poz. 88) oraz § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 grudnia 2015 r. w sprawie przekazywania środków z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej (Dz. U. poz. 2252) ustala się, co następuje:

§ 1.

 W załączniku do decyzji nr 17 Ministra Sportu i Turystyki z 15 marca 2017 r. w sprawie ogłoszenia Programu „Klub” w ramach rozwijania sportu poprzez wspieranie przedsięwzięć z zakresu upowszechniania sportu dzieci i młodzieży, wprowadza się następujące zmiany:

1) Rozdział V otrzymuje brzmienie:

„V. WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ PROGRAMU

Program jest finansowany ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej (FRKF), którego dysponentem jest Minister Sportu i Turystyki. Na realizację Programu w 2017 roku przeznacza się kwotę 30 000 000 zł. Do rozdysponowania w dodatkowym naborze wniosków pozostaje kwota 7 405 000 zł.”;

2) rozdział VI, część „Główne warunki realizacji” otrzymuje brzmienie:

„Główne warunki realizacji:

1) program może być realizowany w okresie od 2 stycznia do 30 listopada 2017 r., a część zadania zlecona w ramach dodatkowego naboru wniosków może być realizowana w okresie od 1 lipca do 30 listopada 2017 r.;

2) przyznane środki finansowe zleceniobiorca jest zobowiązany wykorzystać nie później niż w terminie 14 dni po terminie zakończenia zadania wskazanym w umowie;

3) środki finansowe muszą zostać wykorzystane zgodnie z przeznaczeniem i na warunkach określonych umową oraz zgodnie z treścią rozporządzenia;

4) uczestnikami zajęć oraz obozów sportowych mogą być wyłącznie dzieci lub młodzież do 18. roku życia;

5) kluby sportowe mogą ubiegać się o dofinansowanie jednej lub więcej niż jednej sekcji. Za jedną sekcję sportową uważa się wszystkich zawodników w danym klubie uprawiających określony sport, niezależnie od dodatkowych podziałów ze względu na wiek lub płeć. Klub ubiegający się o dofinansowanie jednej sekcji (zwany dalej: jednosekcyjnym) wnioskuje o 10 000 zł. Klub ubiegający się o dofinansowanie więcej niż jednej sekcji (zwany dalej: wielosekcyjnym) wnioskuje o 15 000 zł;

6) stawka dofinansowania wynagrodzenia szkoleniowca lub szkoleniowców (trenera, instruktora, nauczyciela wf) prowadzących zajęcia sportowe wynosi 6000 zł (w przypadku klubu jednosekcyjnego) oraz 9000 zł (w przypadku klubu wielosekcyjnego). W obu wariantach wynagrodzenie może zostać podzielone pomiędzy kilku szkoleniowców w dowolnych proporcjach;

7) kwota przeznaczona na dofinansowanie zakupu sprzętu sportowego i/lub organizacji obozu sportowego wynosi 4000 zł (w przypadku klubu jednosekcyjnego) oraz 6000 zł (w przypadku klubu wielosekcyjnego). Środki finansowe we wskazanej wysokości wnioskodawca może wykorzystać na zakup sprzętu sportowego i/lub organizację obozu sportowego) w dowolnej proporcji;

8) dla klubów wielosekcyjnych elementem obowiązkowym zadania jest prowadzenie zajęć sportowych dla wszystkich sekcji, o których dofinansowanie wnioskuje klub;

9) dofinansowanie można przeznaczyć na organizację tylko 1 obozu sportowego;

10) obóz sportowy musi trwać minimum 5 dni kalendarzowych i odbywać się w innym miejscu niż prowadzone są regularne zajęcia sportowe;

11) kwota dotacji ze środków publicznych udzielanych wnioskodawcy zarówno w roku poprzedzającym złożenie wniosku, jak i roku bieżącym, nie może przekroczyć kwoty 200 tys. zł – do wniosku należy dołączyć sprawozdanie finansowe lub rachunek zysków i strat w rozumieniu ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2016 r. poz. 1047 i 2252 oraz z 2017 r. poz. 61, 245 i 791), zawierające informację o deklarowanej kwocie przyznanych dotacji za ostatni rok obrachunkowy, tj. 2016 r.; w przypadku niewyszczególnienia dotacji w ww. dokumentach, należy dołączyć stosowną informację uzupełniającą;

12) wymagane jest, aby wnioskodawca (klub) prowadził formalnie zarejestrowaną działalność sportową co najmniej 3 lata przed datą złożenia wniosku (rejestracja w KRS bądź w ewidencji prowadzonej przez starostę właściwego ze względu na siedzibę klubu);

13) wymagane jest przedstawienie we wniosku informacji o liczbie dzieci i młodzieży do 18. roku życia w klubie w podziale na:

a) posiadających licencje odpowiedniego polskiego związku sportowego,

b) nie posiadających licencji odpowiedniego polskiego związku sportowego,

c) będących członkami kadry narodowej odpowiedniego polskiego związku sportowego,

d) będących członkami kadr wojewódzkich odpowiedniego polskiego lub okręgowego związku sportowego#;

14) wymagane jest przedstawienie we wniosku informacji o liczbie punktów uzyskanych w systemie współzawodnictwa sportowego dzieci i młodzieży w roku poprzedzającym złożenie wniosku;

15) w przypadku zaplanowania zakupu sprzętu sportowego, wnioskodawca zobowiązany jest do przedstawienia specyfikacji sprzętu sportowego; w ramach zakupu sprzętu sportowego można nabyć:

– sprzęt lub urządzenia sportowe niezbędne do prowadzenia szkolenia sportowego w zależności od specyfiki poszczególnych sportów (np. piłki, łuki, kajaki itp.) lub ich elementy (np. części sprzętu strzeleckiego, rowerów itp.),

– pomocniczy sprzęt sportowy potrzebny do prowadzenia szkolenia sportowego typowego dla danego sportu (materace, pachołki, siatki itp.),

– specjalistyczne stroje sportowe (w tym obuwie, koszulki, spodenki) niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia treningów lub udziału w zawodach;

16) wymagane jest, aby uczestnicy zajęć sportowych realizowanych w ramach programu przeszli testy sprawnościowe (co najmniej raz w trakcie realizacji zadania), których wyniki zostaną wprowadzone przez osoby prowadzące zajęcia sportowe do elektronicznej bazy danych wskazanej w umowie dotacyjnej.”;

3) rozdział VIII otrzymuje brzmienie:

„VIII. KRYTERIA OCENY WNIOSKÓW

Kryteria stosowane przy wyborze wniosków:

1) spełnienie wymogów formalnych, oraz zgodność wniosku z treścią przedmiotowego programu;

2) wysokość dofinansowania pozyskanego ze środków publicznych w roku poprzedzającym złożenie wniosku oraz w roku bieżącym, z przeznaczeniem na działalność statutową lub na realizację innych zadań przez wnioskodawcę;

3) cele statutowe wnioskodawcy ukierunkowane na realizację zadań z zakresu upowszechniania kultury fizycznej, a także stan zasobów kadrowych, rzeczowych oraz doświadczenie, wskazujące na możliwość prawidłowej realizacji zadania;

4) oszczędność i racjonalność kalkulacji kosztów realizacji zadania, z uwzględnieniem środków własnych;

5) wysokość ewentualnych opłat pobieranych od uczestników programu (składki członkowskie itp.);

6) udział w realizacji zadania wolontariuszy;

7) promocja aktywności fizycznej dzieci i młodzieży oraz prozdrowotne, społeczne, edukacyjne i wychowawcze wartości sportu;

8) udział w realizacji zadania uczestników o niższym statusie ekonomicznym, ukierunkowane na profilaktykę agresji, patologii społecznych (przeciwdziałanie wyłączeniu społecznemu).

W zakresie naboru odrzuceniu podlegać będą wnioski:

1) wnioskodawców, którzy otrzymali dofinansowanie w ramach I naboru Programu „Klub” 2017;

2) sporządzone nieprawidłowo, na niewłaściwych formularzach lub niekompletne;

3) podpisane przez osoby nieuprawnione do reprezentowania wnioskodawcy lub nieopatrzone podpisem;

4) złożone przez wnioskodawców nieuprawnionych do udziału w naborze;

5) zawierające błędy rachunkowe lub nieścisłości pomiędzy informacjami zawartymi we wniosku oraz zawartymi w załączonych dokumentach;

6) złożone przez wnioskodawcę, który uzyskał dotację ze środków publicznych w wysokości przekraczającej 200 tys. zł w roku poprzedzającym złożenie wniosku lub w roku bieżącym (wg stanu na dzień złożenia wniosku);

7) złożone przez wnioskodawcę, który prowadzi formalnie zarejestrowaną działalność sportową (rejestracja w KRS lub starostwie powiatowym) przez okres krótszy niż 3 lata, licząc od daty złożenia wniosku;

8) które nie zawierają załączników wskazanych w pkt. IX.8 niniejszego programu;

9) które zawierają kopie dokumentów nie opatrzone potwierdzeniem „za zgodność z oryginałem” i nie podpisane przez osoby uprawnione/upoważnione do reprezentowania woli i zaciągania zobowiązań finansowych w imieniu wnioskodawcy, zgodnie z pkt. IX.5 niniejszego programu;

10) które zawierają dokumenty finansowe pozbawione informacji dotyczącej kwot dotacji ze środków publicznych otrzymanych w ostatnim roku obrachunkowym i zarazem nie zawierają dodatkowych dokumentów (sprawozdań, wyjaśnień) potwierdzających deklarowaną kwotę;

11) złożone wyłącznie w wersji elektronicznej lub wyłącznie w wersji papierowej.

Zadanie niniejszego programu powinno być realizowane z najwyższą starannością, w sposób i w terminach określonych w umowie oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.”;

4) w rozdziale IX ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„Wnioski o dofinansowanie na realizację zadania należy nadsyłać do dnia 21 kwietnia 2017 r. Wnioski w ramach dodatkowego naboru należy nadsyłać do dnia 14 lipca 2017 r.”;

5) w rozdziale IX ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„Wniosek musi być sporządzony na formularzu zamieszczonym w systemie AMODIT, dostępnym pod adresem https://wnioski.msit.gov.pl. Wypełniony formularz należy przesłać drogą elektroniczną. Jednocześnie, po wypełnieniu elektronicznego formularza wniosku, należy go wydrukować, podpisać i wysłać pocztą (lub złożyć w siedzibie MSiT) na adres: Ministerstwo Sportu i Turystyki, Departament Sportu dla Wszystkich, 00-082 Warszawa, ul. Senatorska 14 z dopiskiem na kopercie „Program „Klub” 2017– II nabór”. Wnioski wraz z załącznikami przesłane wyłącznie w wersji papierowej nie będą rozpatrywane, analogicznie, w przypadku przesłania wniosku wyłącznie w wersji elektronicznej. Wniosek przesłany w wersji papierowej musi być zgodny z wersją elektroniczną przesłaną w systemie AMODIT”;

6) w rozdziale IX część „Wymagane dokumenty” otrzymuje brzmienie:

„Wymagane dokumenty:

1) wniosek,

2) sprawozdanie finansowe lub rachunek zysków i start w rozumieniu ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, zawierające informację o kwocie przyznanych dotacji ze środków publicznych za ostatni rok obrachunkowy, tj. 2016 r.;

3) aktualny odpis lub wydruk komputerowy z Krajowego Rejestru Sądowego albo zaświadczenie lub informację sporządzoną na podstawie ewidencji właściwej dla formy organizacyjnej wnioskodawcy, umożliwiające weryfikację daty wpisu do KRS lub ewidencji właściwej dla formy organizacyjnej wnioskodawcy,

4) statut wnioskodawcy potwierdzony za zgodność z oryginałem (na każdej stronie przez osoby uprawnione/upoważnione do reprezentowania woli i zaciągania zobowiązań finansowych w imieniu wnioskodawcy).”;

7) rozdział X otrzymuje brzmienie:

„X. TERMIN ROZPATRZENIA WNIOSKÓW

Rozpatrzenie wniosków o dofinansowanie nastąpi nie później niż do dnia 9 czerwca 2017 r. Rozpatrzenie wniosków złożonych w ramach dodatkowego naboru nastąpi nie później niż do dnia 1 września 2017 r.”;

8) w rozdziale XII ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„Przekazywanie środków finansowych odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem określonym w umowie.”.

§ 2.

 Decyzja wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

§ 3.

 Zmiany wprowadzone przez niniejszą decyzję mają zastosowanie do postępowań dotyczących części zadania zleconego w ramach dodatkowego naboru wniosków.

Minister Sportu i Turystyki

Witold Bańka

 

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA