REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2010 nr 4 poz. 52
ZARZĄDZENIE Nr 33
MINISTRA SPRAW ZAGRANICZNYCH1)
z dnia 11 października 2010 r.
w sprawie zasad i trybu pozyskiwania nieruchomości
Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1
1. Zarządzenie określa zasady i tryb:
1) pozyskiwania nieruchomości na potrzeby siedzib placówek zagranicznych i rezydencji kierowników przedstawicielstw dyplomatycznych;
2) najmu nieruchomości na potrzeby Ministerstwa Spraw Zagranicznych, zwanego dalej „Ministerstwem”.
2. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o pozyskiwaniu nieruchomości rozumie się przez to nabycie, najem lub uzyskanie innych praw do nieruchomości.
3. W przypadku, gdy w jednej miejscowości znajduje się wiele nieruchomości pozostających we władaniu placówek, w procesie decyzyjnym należy uwzględniać gospodarowanie całym zasobem tych nieruchomości.
4. Zasady pozyskiwania mieszkań na potrzeby członków służby zagranicznej innych niż rezydencje kierowników przedstawicielstw dyplomatycznych regulują odrębne przepisy.
§ 2
Przy pozyskiwaniu nieruchomości należy kierować się:
1) potrzebami służby zagranicznej i zadaniami Ministerstwa;
2) zasadami racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi i uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów;
3) potrzebą ochrony i budowania pozytywnego wizerunku Rzeczypospolitej Polskiej;
4) wymogami bezpieczeństwa;
5) względami protokolarnymi;
6) potrzebą zapewnienia nieruchomościom wysokich standardów technicznych i funkcjonalnych, sprzyjających ochronie środowiska oraz potrzebami użytkowników, zwłaszcza osób niepełnosprawnych.
§ 3
Za legalność, celowość, gospodarność, rzetelność i efektywność procesu pozyskiwania nieruchomości odpowiada:
1) dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach infrastruktury (całość procesu);
2) dyrektorzy innych komórek organizacyjnych – w zakresie swoich zadań chyba, że złożyli zastrzeżenia do protokołu rozbieżności;
3) dyrektor generalny służby zagranicznej, zwany dalej „dyrektorem generalnym” – w zakresie podejmowanych decyzji i zatwierdzanych wniosków oraz nadzoru;
4) inni uczestnicy procesu – w zakresie powierzonych im zadań.
§ 4
1. Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach infrastruktury sporządza:
1) roczne i wieloletnie plany pozyskiwania nieruchomości – do dnia 30 czerwca poprzedniego roku;
2) sprawozdania z realizacji rocznych i wieloletnich planów pozyskiwania nieruchomości – do dnia 31 marca roku następnego.
2. Plany, o których mowa w ust. 1 pkt 1, wymagają zaopiniowania przez dyrektorów komórek organizacyjnych właściwych w sprawach:
1) finansów;
2) bezpieczeństwa dyplomatycznego;
3) osobowych;
4) nadzoru pracy placówek na potrzeby, których planuje się pozyskiwać nieruchomości;
5) protokołu dyplomatycznego.
3. Plany, o których mowa w ust. 1 pkt 1, zaopiniowane przez dyrektora generalnego, zatwierdza Minister Spraw Zagranicznych.
4. Sprawozdania, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zaopiniowane przez dyrektora generalnego, przedkłada się Ministrowi Spraw Zagranicznych.
Rozdział 2
Pozyskiwanie nieruchomości na potrzeby siedzib placówek i rezydencji kierowników przedstawicielstw dyplomatycznych
§ 5
1. Wszczęcie procedury pozyskania nieruchomości na potrzeby placówki następuje na podstawie:
1) decyzji Ministra Spraw Zagranicznych o ustanowieniu placówki zagranicznej;
2) zatwierdzonego wniosku o zmianę dotychczasowej lokalizacji placówki lub jej części;
3) polecenia Ministra Spraw Zagranicznych lub dyrektora generalnego.
2. Z wnioskiem w sprawie zmiany dotychczasowej lokalizacji może wystąpić:
1) kierownik placówki zagranicznej;
2) dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach politycznych, nadzorującej pracę placówki zagranicznej;
3) dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach infrastruktury;
4) dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach bezpieczeństwa placówek zagranicznych;
5) dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach konsularnych;
6) dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach dyplomacji kulturalnej.
3. Wniosek składa się, gdy występuje przynajmniej jedna z poniższych przesłanek:
1) nieruchomość wykorzystywana na potrzeby placówki znajduje się albo w nieodległej przyszłości znajdzie się w strefie niegwarantującej spełnienia minimalnych wymogów bezpieczeństwa;
2) na skutek zmian otoczenia nieruchomość znalazła się w strefie o niskich walorach użytkowych lub estetycznych;
3) powzięta została wiadomość, że wynajmujący nie zamierza przedłużyć obowiązywania umowy najmu na kolejny okres lub planuje wzrost opłat czynszowych w wysokości nieracjonalnej w stosunku do parametrów użytkowych nieruchomości lub możliwości finansowych placówki;
4) ze względu na zmiany organizacyjne lub funkcjonalne wykorzystywana nieruchomość jest za mała albo za duża i nie jest możliwa jej adaptacja albo adaptacja taka jest nieopłacalna;
5) ze względu na zmianę na stanowisku kierującego placówką zagraniczną rezydencja nie spełnia warunków oraz norm niezbędnych dla zakwaterowania nowego użytkownika, ze względu na jego stan rodzinny;
6) istnieje potrzeba częściowego lub całkowitego wyłączenia nieruchomości z użytkowania ze względu na zły stan techniczny, zniszczenie w wyniku zdarzeń losowych lub planowany remont;
7) uzyskanie oferty pozyskania nowej nieruchomości o lepszych parametrach użytkowych bez ponoszenia nadmiernych kosztów związanych ze zbyciem dotychczas wykorzystywanej nieruchomości i adaptacji nieruchomości nowej.
4. Wniosek o zmianę lokalizacji wynajmowanej nieruchomości należy złożyć do dyrektora generalnego za pośrednictwem dyrektora komórki organizacyjnej właściwej w sprawach infrastruktury w terminie do dnia 31 marca roku poprzedzającego rozwiązanie umowy najmu, z wyjątkiem sytuacji wymagających niezwłocznego działania.
5. Wniosek o zmianę lokalizacji zaopiniowany przez dyrektora komórki organizacyjnej właściwej w sprawach infrastruktury, w konsultacji z komórkami organizacyjnymi właściwymi ze względu na charakter wniosku, podlega zatwierdzeniu przez dyrektora generalnego.
§ 6
1. W przypadku podjęcia decyzji o ustanowieniu placówki zagranicznej, zatwierdzenia wniosku o zmianę lokalizacji lub wydania polecenia, o których mowa w § 5 ust. 1, dyrektor generalny, na wniosek dyrektora komórki organizacyjnej właściwej w sprawach infrastruktury, ustanawia Zespół, w skład którego wchodzą dyrektorzy lub wyznaczeni przez nich pracownicy komórek organizacyjnych właściwych w sprawach:
1) infrastruktury (jako przewodniczący);
2) finansów;
3) bezpieczeństwa placówek zagranicznych;
4) osobowych;
5) informatyki i telekomunikacji;
6) protokołu dyplomatycznego;
7) prawnych;
8) politycznych, nadzorujących pracę placówki zagranicznej;
9) konsularnych – w przypadku siedzib przeznaczonych do wykonywania funkcji konsularnych;
10) dyplomacji kulturalnej – w przypadku siedzib instytutów polskich.
2. Przewodniczący Zespołu kieruje pracami Zespołu i wyznacza zadania jego członkom.
3. Przewodniczący Zespołu może zapraszać do udziału w jego pracach innych pracowników Ministerstwa lub placówek zagranicznych.
4. Zespół podejmuje ustalenia na zasadzie konsensusu. W przypadku braku uzgodnienia stanowisk ustalenia dokonuje przewodniczący Zespołu, a do opracowanego dokumentu dołącza się protokół rozbieżności.
5. Obsługę Zespołu zapewnia komórka organizacyjna właściwa w sprawach infrastruktury.
§ 7
1. Zespół, o którym mowa w § 6, sporządza program funkcjonalno-użytkowy określający wymogi w stosunku do pozyskiwanej nieruchomości.
2. Wymogi, o których mowa w ust. 1, dotyczą w szczególności:
1) funkcji nieruchomości;
2) obsady etatowej w powiązaniu z funkcjami;
3) powierzchni z podziałem na poszczególne funkcje;
4) warunków:
a) bezpieczeństwa i ochrony informacji niejawnych,
b) obsługi interesantów,
c) infrastruktury informatycznej i łączności,
d) lokalizacji, zgodnie z zaleceniami określonymi w § 8 ust. 2,
e) funkcji wizerunkowo-promocyjnej,
f) mieszkalnych, jeżeli nieruchomość ma pełnić taką funkcję,
g) innych zapewniających funkcjonalność.
3. Dla każdego z wymogów określa się:
1) wartości minimalne – podlegające bezwzględnemu spełnieniu;
2) wartości zalecane.
§ 8
1. Minimalne wymogi bezpieczeństwa dla pozyskiwanych nieruchomości określa komórka organizacyjna właściwa w sprawach bezpieczeństwa placówek, uwzględniając aktualną kategoryzację placówek zagranicznych pod względem bezpieczeństwa i na podstawie aktualnej analizy stanu bezpieczeństwa.
2. Ustala się następujące zalecenia przestrzenne i funkcjonalne dla siedzib placówek zagranicznych:
1) prestiżowa lokalizacja;
2) dostęp do sieci drogowej zapewniającej optymalną komunikację i dogodne warunki ewakuacji;
3) posiadanie, co najmniej dwóch wejść, zarówno do budynku jak i na teren posesji;
4) usytuowanie budynku na działce w sposób umożliwiający swobodną kontrolę terenu wokół budynku, w przypadku, gdy nieruchomość nie stanowi samodzielnego budynku, budynek powinien być wyposażony w systemy kontroli terenu wokół niego;
5) zapewnienie miejsc parkingowych dla pojazdów służbowych na terenie posesji lub garaży w budynku;
6) zapewnienie warunków dla strefowania funkcji bez kolizji komunikacyjnych i dostępu.
§ 9
1. Do programu funkcjonalno-użytkowego komórka organizacyjna właściwa w sprawach infrastruktury załącza szacunek przewidywanych kosztów związanych z pozyskaniem nieruchomości i jej ewentualną zabudową lub adaptacją zgodnie z wymogami, o których mowa w § 7 ust. 2, oparty o udokumentowaną analizę cen na rynku miejscowym.
2. Komórka organizacyjna właściwa w sprawach infrastruktury uzgadnia z komórką organizacyjną właściwą w sprawach finansów możliwości i źródła finansowania kosztów, o których mowa w ust. 1. Uzgodnienie wymaga parafy głównego księgowego resortu.
3. Program funkcjonalno-użytkowy wraz z szacunkiem przewidywanych kosztów podlega zatwierdzeniu przez dyrektora generalnego.
§ 10
1. Po zatwierdzeniu programu funkcjonalno-użytkowego Zespół sporządza harmonogram pozyskania nieruchomości, w którym określa zadania związane z pozyskaniem nieruchomości na potrzeby placówki, terminy ich realizacji i osoby lub komórki organizacyjne odpowiedzialne za ich realizację, a w szczególności:
1) podmiot odpowiedzialny za przeprowadzenie rozeznania rynku i wybór wstępnych lokalizacji;
2) podmiot zawierający umowę z prawnikiem lub pośrednikiem, o których mowa w ust. 2, w przypadku powierzenia im zadań.
2. Harmonogram może powierzać zadania:
1) w zakresie obsługi prawnej – prawnikowi, specjaliście w zakresie prawa miejscowego;
2) w zakresie rozeznania rynku i prowadzenia negocjacji – pośrednikowi, osobie fizycznej lub prawnej posiadającej odpowiednie uprawnienia, doświadczenie, ubezpieczenie oraz rekomendacje,
przy czym prawnik, o którym mowa w pkt 1 nie może być pośrednikiem, o którym mowa w pkt 2 ani osobą z nim powiązaną.
3. Harmonogram zatwierdza dyrektor generalny.
§ 11
1. Podmiot wskazany w harmonogramie, we współpracy z komórką organizacyjną właściwą w sprawach infrastruktury, przeprowadza badanie rynku miejscowego i dokonuje wstępnego wyboru nieruchomości spełniających wymogi określone w programie funkcjonalno-użytkowym. Lista nieruchomości przedstawiana jest dyrektorowi komórki organizacyjnej właściwej w sprawach infrastruktury, który rekomenduje dyrektorowi generalnemu najlepsze propozycje do przeprowadzenia wizji lokalnej.
2. W wizji lokalnej udział biorą osoby wyznaczone przez dyrektorów komórek organizacyjnych właściwych w sprawach: infrastruktury i bezpieczeństwa placówek zagranicznych, a w razie potrzeby także innych komórek i jednostek organizacyjnych zainteresowanych pozyskaniem nieruchomości. W ramach wizji lokalnej przeprowadzane są rozmowy z właścicielem nieruchomości bądź jego upełnomocnionym przedstawicielem, które obejmują w szczególności kwestie:
1) ceny nabycia lub wysokości czynszu oraz opłat związanych z eksploatacją nieruchomości;
2) stanu prawnego nieruchomości, w szczególności obciążeń nieruchomości;
3) ewentualnej zabudowy lub adaptacji nieruchomości na potrzeby placówki;
4) dostosowania nieruchomości do obowiązujących wymogów ochrony przeciwpożarowej;
5) stanu technicznego nieruchomości;
6) dostosowania nieruchomości do wymogów związanych z dostępem do niej dla osób niepełnosprawnych.
3. Z wizji lokalnej sporządza się protokół.
4. W oparciu o wyniki wizji lokalnej dla każdej wizytowanej nieruchomości komórka organizacyjna właściwa w sprawach infrastruktury przygotowuje ocenę spełniania przez nieruchomość wymogów określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, ocenę stanu technicznego nieruchomości, kosztów niezbędnych prac adaptacyjnych lub modernizacyjnych (w przypadku nieruchomości gruntowej – kosztów zabudowy) oraz kosztów utrzymania nieruchomości. Do dokumentu dołącza się:
1) ocenę spełnienia wymagań bezpieczeństwa przygotowaną przez komórkę organizacyjną właściwą w sprawach bezpieczeństwa placówek zagranicznych;
2) ocenę stanu prawnego nieruchomości i wymagań dotyczących umowy zakupu lub najmu przygotowaną przez komórkę organizacyjną właściwą w sprawach prawnych lub miejscowego prawnika.
5. Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach infrastruktury sporządza notatkę rekomendującą wybraną nieruchomość lub kilka wybranych nieruchomości dla dyrektora generalnego, który podejmuje decyzję w sprawie wyboru nieruchomości i formy jej pozyskania. Notatka podlega parafowaniu przez głównego księgowego resortu w zakresie zgodności z planem finansowym. Załącznikiem do notatki jest protokół z przeprowadzonej wizji lokalnej.
6. W przypadku zakupu nieruchomości dyrektor generalny przygotowuje wniosek Ministra Spraw Zagranicznych do ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa o wyrażenie zgody, o której mowa w art. 135 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 123, poz. 835 i Nr 152, poz. 1020).
7. W przypadku odrzucenia przez dyrektora generalnego rekomendowanej w notatce nieruchomości, dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach infrastruktury dokonuje ponownej oceny dotychczas rozpatrywanych nieruchomości bądź powtarza procedurę wyboru nieruchomości.
§ 12
1. Osoba wskazana w harmonogramie przygotowuje negocjacje w celu zawarcia umowy skutkującej pozyskaniem nieruchomości.
2. Negocjacje przeprowadza się zgodnie z przepisami zarządzenia Nr 13 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 23 kwietnia 2010 r. w sprawie umów cywilnoprawnych zawieranych na potrzeby Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz placówek zagranicznych (Dz. Urz. Min. Spraw Zagr. Nr 2, poz. 22) lub przeprowadzane są przez pośrednika, jeżeli było to przewidziane w harmonogramie.
3. Negocjatorzy zobowiązani są złożyć oświadczenie według wzoru określonego w załączniku nr 1 do zarządzenia.
4. Z przebiegu negocjacji negocjatorzy sporządzają i po podpisaniu przedkładają dyrektorowi generalnemu protokół, który powinien zawierać:
1) oznaczenie miejsca i terminu przeprowadzenia negocjacji;
2) przedmiot negocjacji;
3) imiona i nazwiska negocjatorów;
4) dokładne dane identyfikacyjne właściciela nieruchomości oraz osób reprezentujących go w negocjacjach, jeśli nie działa osobiście, ze wskazaniem dokumentów potwierdzających ich właściwe umocowanie do negocjacji;
5) wynik negocjacji, w tym istotne postanowienia lub tekst umowy;
6) inne elementy istotne z punktu widzenia przebiegu i wyniku negocjacji.
5. Jeżeli w czasie negocjacji uzgodniony został z właścicielem nieruchomości lub reprezentującym go pełnomocnikiem projekt umowy dotyczącej pozyskania nieruchomości negocjatorzy mają obowiązek uprzedzić go, że projekt nie jest dokumentem zobowiązującym do dokonania czynności w nim uzgodnionych, bo podlega stosownym zatwierdzeniom i dopiero po ich uzyskaniu będzie mógł zostać podpisany, jako obowiązująca umowa lub renegocjowany. To samo dotyczy pośrednika, jeżeli zgodnie z harmonogramem prowadzi on negocjacje.
§ 13
Wynegocjowany projekt umowy podlega zasadom opiniowania określonym w zarządzeniu, o którym mowa w § 12 ust. 2. Projekt wynegocjowany i parafowany przez radcę prawnego z komórki organizacyjnej właściwej w sprawach prawnych lub miejscowego prawnika działającego na zlecenie placówki zagranicznej nie wymaga ponownego opiniowania przez radcę prawnego.
§ 14
1. Umowę kupna nieruchomości zawiera, reprezentując Skarb Państwa, Minister Spraw Zagranicznych lub imiennie upoważniona przez niego osoba.
2. Umowę najmu nieruchomości zawiera kierownik placówki zagranicznej, dla potrzeb której pozyskiwana jest nieruchomość.
§ 15
Procedurę wyboru nieruchomości powtarza się w niezbędnym zakresie w przypadku negatywnego wyniku negocjacji lub negatywnego zaopiniowania projektu umowy.
Rozdział 3
Najem nieruchomości na potrzeby Ministerstwa
§ 16
1. Wszczęcie procedury mającej na celu najem nieruchomości na potrzeby Ministerstwa następuje na podstawie:
1) wniosku, którego wzór został określony w załączniku nr 2 do zarządzenia;
2) polecenia Ministra Spraw Zagranicznych lub dyrektora generalnego.
2. Wniosek podlega zatwierdzeniu przez dyrektora generalnego.
§ 17
1. Po zatwierdzeniu wniosku lub wydaniu polecenia, o których mowa w § 16 ust. 1, dyrektor generalny może ustanowić Zespół do spraw najmu wskazanej powierzchni, zwany dalej „Zespołem”.
2. Obsługę Zespołu zapewnia komórka organizacyjna właściwa w sprawach infrastruktury.
3. O ile charakter zadania nie wymaga ustanowienia Zespołu, za właściwy przebieg procesu i wykonanie zadań skutkujących zawarciem umowy najmu odpowiada dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach infrastruktury.
§ 18
1. W skład Zespołu, o którym mowa w § 17 ust. 1, wchodzą dyrektorzy lub wyznaczeni przez nich pracownicy komórek organizacyjnych właściwych w sprawach:
1) infrastruktury (jako przewodniczący);
2) obsługi dyrektora generalnego;
3) osobowych;
4) ochrony informacji niejawnych;
5) prawnych;
6) finansów;
7) informatyki i telekomunikacji;
8) komórki wnioskującej;
9) komórki (komórek) przewidzianej do użytkowania wynajętych pomieszczeń.
2. Przewodniczący Zespołu może zapraszać do udziału w jego pracach innych pracowników Ministerstwa.
§ 19
1. Zadaniem Zespołu, jeżeli został powołany, lub dyrektora komórki organizacyjnej właściwej w sprawach infrastruktury, jest przeprowadzenie procedury wyboru najkorzystniejszej oferty, obejmującej w szczególności:
1) przygotowanie szczegółowych wymagań dotyczących nieruchomości (program funkcjonalno-użytkowy);
2) zamieszczenie ogłoszeń dotyczących poszukiwania nieruchomości na stronach internetowych Ministerstwa oraz w portalach ogłoszeniowych;
3) rozesłanie ogłoszeń do agencji nieruchomości;
4) dokonanie kwalifikacji zgłaszanych ofert pod kątem spełniania wymagań;
5) wskazanie ofert najkorzystniejszych finansowo (krótka lista);
6) przeprowadzenie wizji lokalnych nieruchomości z krótkiej listy pod kątem:
a) szczegółowej oceny spełnienia wymogów,
b) oszacowania warunków, kosztów i terminów adaptacji pomieszczeń,
c) sprawdzenia pod względem formalnoprawnym dokumentacji dotyczącej najmowanej nieruchomości,
d) określenia wstępnych warunków najmu;
7) wytypowanie trzech najkorzystniejszych lokalizacji (chyba, że ilość lokalizacji spełniających wymagania będzie mniejsza);
8) przeprowadzenie szczegółowych negocjacji dotyczących warunków najmu, w tym warunków finansowych, trzech najkorzystniejszych lokalizacji;
9) przedstawienie rekomendacji w zakresie wyboru najkorzystniejszej oferty, a w przypadku, gdy oferty są porównywalne – przedstawienie najkorzystniejszych ofert;
10) prowadzenie bieżącej korespondencji w zakresie spraw dotyczących zadań Zespołu;
11) zamieszczenie na stronie internetowej Ministerstwa ogłoszenia o wyborze oferty;
12) sporządzenie sprawozdania z prac Zespołu.
2. Z przebiegu wizji lokalnej sporządza się protokół.
3. Negocjacje przeprowadza się zgodnie z przepisami zarządzenia, o którym mowa w § 12 ust. 2, z tym, że w przypadku powołania Zespołu negocjatorów wyznacza i wyposaża ich w instrukcję negocjacyjną przewodniczący Zespołu.
4. Przepisy § 12 ust. 4 i 5 stosuje się odpowiednio.
5. Członkowie Zespołu oraz negocjatorzy, przed przystąpieniem odpowiednio do oceny ofert lub negocjacji, zobowiązani są złożyć oświadczenie według wzoru określonego w załączniku nr 1 do zarządzenia.
§ 20
1. Rekomendację wyboru najkorzystniejszej oferty najmu nieruchomości wraz z wynikiem negocjacji odpowiednio Zespół lub dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach infrastruktury przedstawia do zaakceptowania dyrektorowi generalnemu.
2. W przypadku, gdy żadna oferta nie spełnia wymagań bądź nie mieści się w granicach racjonalnej gospodarki środkami publicznymi dyrektorowi generalnemu przedstawia się sprawozdanie, o którym mowa w § 19 ust. 1 pkt 12 bez rekomendacji wyboru oferty wraz z uzasadnieniem.
3. Do rekomendacji lub sprawozdania załącza się zestawienie ofert według wzoru określonego w załączniku nr 3 do zarządzenia.
§ 21
W przypadku zaakceptowania rekomendacji umowę najmu zawiera się zgodnie z przepisami zarządzenia, o którym mowa w § 12 ust. 2. Projekt uzgodniony i parafowany przez radcę prawnego z komórki organizacyjnej właściwej w sprawach prawnych, który brał udział w negocjacjach nie wymaga ponownego opiniowania przez radcę prawnego.
§ 22
Umowę najmu zawiera dyrektor generalny lub osoba przez niego imiennie upoważniona.
Rozdział 4
Realizacja inwestycji
§ 23
1. Po pozyskaniu nieruchomości:
1) dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach infrastruktury przedkłada dyrektorowi generalnemu projekt decyzji o ustanowieniu projektu inwestycyjnego w rozumieniu przepisów zarządzenia Nr 18 Dyrektora Generalnego Służby Zagranicznej z dnia 3 sierpnia 2010 r. w sprawie zarządzania projektami w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i na placówkach zagranicznych albo
2) w przypadku, gdy nie mają zastosowania przepisy zarządzenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach infrastruktury wydaje decyzję określającą zadania, osoby lub podmioty odpowiedzialne za ich wykonanie, terminy ich realizacji oraz strukturę zarządzania procesem inwestycyjnym.
2. Do projektu, o którym mowa w ust. 1, dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach infrastruktury dołącza szacunek kosztów realizacji inwestycji.
Rozdział 5
Przepisy przejściowe i końcowe
§ 24
1. Do czasu wdrożenia modułu elektronicznego obiegu dokumentów, o których mowa w zarządzeniu, dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach infrastruktury jest upoważniony do ustalania wzorów dokumentów oraz określania zasad ich uzgadniania i przesyłania przy wykorzystaniu poczty elektronicznej.
2. Do czasu likwidacji Zarządu Obsługi zadania dyrektora komórki organizacyjnej właściwej w sprawach infrastruktury określone w § 16–20 zarządzenia wykonuje dyrektor Zarządu Obsługi.
3. W terminie 60 dni od dnia wejścia w życie zarządzenia dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach infrastruktury opracuje wzory:
1) wniosku o zmianę lokalizacji;
2) programu funkcjonalno-użytkowego;
3) harmonogramu pozyskania nieruchomości.
§ 25
Sprawy, dotyczące najmu nieruchomości na potrzeby Ministerstwa, wszczęte przed wejściem w życie zarządzenia, prowadzi się na podstawie dotychczasowych przepisów.
§ 26
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Minister Spraw Zagranicznych |
Radosław Sikorski |
|
1) Minister Spraw Zagranicznych kieruje działami administracji rządowej: sprawy zagraniczne oraz członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 i 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2009 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Zagranicznych (Dz. U. Nr 220, poz. 1725).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 42, poz. 337, Nr 98, poz. 817, Nr 157, poz. 1241 i Nr 161, poz. 1277 oraz z 2010 r. Nr 57, poz. 354.
Załączniki do zarządzenia Nr 33 Ministra Spraw
Zagranicznych z dnia 11 października 2010 r. (poz. 52)
Załącznik nr 1
Oświadczenie członka Zespołu/uczestnika negocjacji
Załącznik nr 2
WNIOSEK
Załącznik nr 3
Zestawienie ofert w postępowaniu dotyczącym najmu powierzchni biurowej na potrzeby MSZ, określonej w wniosku
- Data ogłoszenia: 2010-12-03
- Data wejścia w życie: 2010-10-11
- Data obowiązywania: 2017-01-17
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA