REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2020 poz. 20
WYTYCZNE NR 2
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 15 maja 2020 r.
zmieniające wytyczne w sprawie wykonywania niektórych czynności dochodzeniowo-śledczych przez policjantów
Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2020 r. poz. 360) postanawia się, co następuje:
§ 1.
1) w § 5 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
"1. W razie otrzymania zawiadomienia o przestępstwie ściganym na wniosek, policjant może uzyskać taki wniosek od podmiotu uprawnionego do jego złożenia. W przypadku, gdy pokrzywdzony nie jest osobą fizyczną, wniosek należy uzyskać od organu uprawnionego do działania w jego imieniu.";
2) w § 6 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
"5. W postępowaniu sprawdzającym policjant nie może wykraczać poza ustalenia, które są niezbędne do podjęcia decyzji, co do wszczęcia lub odmowy wszczęcia postępowania i nie może realizować żadnego z jego celów określonych w art. 297 § 1 k.p.k. Jeżeli występuje jedna z okoliczności wyłączających ściganie i wymienionych w art. 17 § 1 k.p.k. lub art. 151 ustawy z dnia 10 września 1999 r. - Kodeks karny skarbowy (Dz. U. z 2020 r. poz. 19, 568 i 695), zwanej dalej "k.k.s." nie przeprowadza się postępowania sprawdzającego, a gdy już podjęto czynności w tym postępowaniu - należy je niezwłocznie zakończyć.";
3) w § 9:
a) ust. 5 otrzymuje brzmienie:
"5. Jeżeli policjant uzna, że w prowadzonym przez niego postępowaniu zachodzi konieczność dokonania w państwie nie będącym państwem członkowskim Unii Europejskiej czynności lub uzyskania niezbędnego materiału dowodowego, zwraca się pisemnie do prokuratora o wystąpienie z wnioskiem o udzielenie pomocy prawnej w tej sprawie. W piśmie należy podać informacje, o których mowa w § 260 ust. 2 regulaminu prokuratury, w szczególności należy przytoczyć, w miarę możliwości, dane personalne oraz adresy podejrzanych i świadków, z których udziałem mają być przeprowadzone czynności, określić zwięźle stan faktyczny sprawy ze wskazaniem kwalifikacji prawnej czynu, którego postępowanie dotyczy, wskazać czynności wraz z uzasadnieniem konieczności ich przeprowadzenia.",
b) dodaje się ust. 9-12 w brzmieniu:
"9. Jeżeli policjant uzna, że w prowadzonym przez niego postępowaniu przygotowawczym lub postępowaniu sprawdzającym zachodzi konieczność przeprowadzenia lub uzyskania dowodu, który znajduje się lub może zostać przeprowadzony na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, zwraca się pisemnie do prokuratora o wystąpienie z wnioskiem o wydanie europejskiego nakazu dochodzeniowego, zwanego dalej "END".
10. W dochodzeniu lub w postępowaniu sprawdzającym policjant może sam wydać END według wzoru określonego w odrębnych przepisach, a następnie przedstawić go do zatwierdzenia prokuratorowi.
11. Policjant może pisemnie występować do prokuratora o wydanie END lub sam wydać END także w celu zabezpieczenia śladów i dowodów przestępstwa przed ich utratą, zniekształceniem lub zniszczeniem.
12. END może także wydać policjant prowadzący czynności operacyjno-rozpoznawcze po uprzednim uzgodnieniu z organem państwa wykonania END czasu ich trwania oraz warunków ich wykonywania. Po wydaniu END policjant występuje o jego zatwierdzenie do prokuratora właściwego na podstawie odrębnych przepisów albo do sądu właściwego na podstawie odrębnych przepisów, jeżeli dopuszczenie, uzyskanie lub przeprowadzenie dowodu jest zastrzeżone do właściwości sądu.";
4) § 13 otrzymuje brzmienie:
"§ 13. Informacja o wszczęciu dochodzenia o czyn, którym zostało pokrzywdzonych wiele osób nieustalonych w chwili wydania postanowienia i występują poważne utrudnienia w tym zakresie, może być przekazana poprzez ogłoszenie w prasie, radiu, telewizji lub na stronie internetowej sądu albo prokuratury.";
5) w § 19 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
"2. W przypadku podjęcia w warunkach określonych w art. 315a k.p.k. decyzji o odstąpieniu od przesłuchania ujawnionego pokrzywdzonego w charakterze świadka, policjant jest obowiązany pouczyć takiego pokrzywdzonego o posiadaniu statusu strony procesowej w postępowaniu przygotowawczym oraz o wynikających z tego uprawnieniach poprzez doręczenie mu pouczenia, o którym mowa w art. 300 k.p.k. Pokrzywdzonemu, który nie włada językiem polskim, doręcza się pouczenie przetłumaczone na język dla niego zrozumiały. Jeżeli indywidualne zawiadomienie o przysługujących im uprawnieniach spowodowałoby poważne utrudnienie w prowadzeniu postępowania, ujawnionych pokrzywdzonych zawiadamia się poprzez ogłoszenie w prasie, radiu, telewizji lub na stronie internetowej sądu albo prokuratury.";
6) w § 24 dodaje się ust. 4a brzmienie:
"4a. W wyjątkowych wypadkach policjant może wydać postanowienie o wypłacie biegłemu przed sporządzeniem opinii, jednorazowo lub w ratach, określonej kwoty pieniężnej na poczet wynagrodzenia, jeżeli będzie to uzasadnione szczególną czasochłonnością czynności niezbędnych do wydania opinii lub innymi szczególnymi okolicznościami.";
7) w § 28:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
"1. Przy wszystkich czynnościach z udziałem pokrzywdzonego lub świadka, należy przestrzegać procedur zapewniających zachowanie w tajemnicy miejsce jego zamieszkania, miejsce pracy, numeru telefonu, telefaksu i adresu poczty elektronicznej w szczególności pytania zadawane pokrzywdzonemu lub świadkowi nie mogą zmierzać do ujawnienia tych miejsc lub danych, chyba, że ma to znaczenie dla rozstrzygnięcia sprawy albo przeprowadzający czynność stosownie do przepisu art. 148a § 4 k.p.k. odstąpił w całości lub w części od anonimizacji tych danych. Szczegółowy sposób postępowania z tymi danymi określają przepisy art. 148a k.p.k.",
b) ust. 5 otrzymuje brzmienie:
"5. Mając na uwadze przepis art. 148a k.p.k., należy każdorazowo rozważać potrzebę zamieszczenia w postanowieniach, zarządzeniach, protokołach i innych dokumentach danych dotyczących miejsca zamieszkania, miejsca pracy, numeru telefonu, telefaksu i adresu poczty elektronicznej świadka i pokrzywdzonego.";
8) w § 40 dodaje się ust. 2a-2c w brzmieniu:
"2a. W początkowym stadium postępowania przygotowawczego należy ustalać mienie stanowiące korzyść majątkową osiągniętą z popełnienia przestępstwa, podlegające przepadkowi lub zwrotowi pokrzywdzonemu lub innemu podmiotowi.
2b. Ustalenia, o których mowa w ust. 2a, powinny dotyczyć również mienia, co do którego istnieją podstawy do zastosowania domniemań prawnych z art. 45 k.k. i art. 33 k.k.s.
2c. W sprawach o przestępstwa i przestępstwa skarbowe, w związku z którymi mogą zostać wydane orzeczenia, o których mowa w art. 291 k.p.k. lub art. 131 k.k.s., należy na jak najwcześniejszym etapie postępowania przygotowawczego dążyć do ustalenia stanu majątkowego podmiotów, na których mieniu może zostać zastosowane zabezpieczenie majątkowe.";
9) § 42 otrzymuje brzmienie:
"§ 42. 1. Celem oględzin jest ujawnienie i zabezpieczenie śladów przestępstwa lub ich nośników oraz rzeczy (przedmiotów) mogących mieć związek z przestępstwem, znajdujących się na miejscu zdarzenia, osobie lub rzeczach.
2. Oględziny miejsca zdarzenia polegają na dokonaniu czynności taktycznych i techniczno-kryminalistycznych zmierzających do poznania przebiegu zdarzenia, przeprowadzanych w sposób planowy, z uwzględnieniem właściwości obszaru (przestrzeni zamkniętej lub otwartej) oraz klasyfikacji różnych grup śladów przestępstwa lub ich nośników albo rzeczy (przedmiotów), ich położenia, właściwości, stanu i cech indywidualnych.";
10) § 44 otrzymuje brzmienie:
"§ 44. Podczas organizowania i przeprowadzania oględzin miejsca zdarzenia o skomplikowanym stanie faktycznym mają zastosowanie "Metodyka prowadzenia oględzin miejsc przestępstw o charakterze terrorystycznym i katastrof i "Metodyka identyfikacji ciał ofiar katastrof, przyjęte przez Międzyresortowy Zespół do Spraw Zagrożeń Terrorystycznych utworzony Zarządzeniem nr 162 Prezesa Rady Ministrów z dnia 25 października 2006 r. w sprawie utworzenia Międzyresortowego Zespołu do Spraw Zagrożeń Terrorystycznych1).";
11) § 45 otrzymuje brzmienie:
"§ 45. 1. Z oględzin sporządza się protokół oraz w miarę potrzeby odpowiednią dokumentację techniczną i niezbędną dokumentację dodatkową.
2. W toku oględzin dokumentuje się w protokole zastany stan miejsca, osoby lub rzeczy (przedmiotu), opisując umiejscowienie ujawnionych śladów przestępstwa, ich nośników oraz rzeczy (przedmiotów) mogących mieć związek z przestępstwem. Ujawnione ślady przestępstwa, ich nośniki oraz rzeczy (przedmioty) oznacza się kolejno numerami od 1, stosując cyfry arabskie. W przypadku śladów przestępstwa ujawnionych i zabezpieczonych przy pomocy odpowiedniej techniki kryminalistycznej z rzeczy (przedmiotu) będącej ich nośnikiem, wprowadza się oznaczenie tych śladów jako numer zabezpieczonego nośnika oraz kolejną wielką literę alfabetu łacińskiego rozpoczynając od A (np. 2A).
3. W przypadku oględzin miejsca znalezienia jednych zwłok ludzkich nie oznacza się zwłok numerem, a jedynie opisuje się w protokole ich umiejscowienie.
4. Jeżeli znaleziono więcej niż jedne zwłoki ludzkie lub gdy w wyniku zdarzenia zwłoki zostały rozkawałkowane stosuje się następujący sposób oznaczania:
1) zwłoki, szczątki ludzkie, przedmioty i ślady oznacza się w protokole oględzin i na metryczce z wykorzystaniem wyłącznie cyfr arabskich (tzw. numeracja podstawowa);
2) jeżeli dokonano podziału miejsca zdarzenia na sektory, przy oznaczaniu zwłok, szczątków ludzkich, przedmiotów i śladów wskazuje się także numer sektora zawsze oznaczany cyfrą rzymską, np. 2/IV, l/IIl;
3) w przypadku udziału w oględzinach miejsca zdarzenia Zespołu DVI, o którym mowa w "Metodyce identyfikacji ciał ofiar katastrof", dodatkowo do oznaczania zwłok, szczątków ludzkich oraz przedmiotów ujawnionych na zwłokach lub szczątkach ludzkich stosuje się zasady oznaczania określone w Podręczniku Identyfikacji Ofiar Katastrof, o którym mowa w "Metodyce identyfikacji ciał ofiar katastrof (tzw. numeracja dodatkowa, o której mowa w ust. 2c);
4) informację o oznaczeniu nadanym zwłokom i szczątkom ludzkim przez Zespół DVI (tzw. numeracja dodatkowa) odnotowuje się w protokole oględzin i metryczce oraz w Formularzu opisu zwłok na miejscu zdarzenia, o którym mowa w "Metodyce identyfikacji ciał ofiar katastrof";
5) numerację o oznaczeniu nadanym zwłokom i szczątkom ludzkim w protokole oględzin (tzw. numeracja podstawowa) odnotowuje się również w Formularzu opisu zwłok na miejscu zdarzenia.
5. W celu utrzymania systemu międzynarodowych oznaczeń NN zwłok lub szczątków ludzkich zgodnie z zaleceniem Interpolu, przyjmuje się następujący sposób ich oznaczenia (tzw. numeracja dodatkowa):
1) przykładowo dla NN zwłok:
PM | 48 | 0001 | I/B | nr podstawowy | miejsce |
2) przykładowo dla szczątków ludzkich:
PM | 48 | 0002 | I/BP | nr podstawowy | miejsce |
Poszczególne elementy oznaczają:
a) PM - post mortem (oznaczenie odnoszące się do formularza PM z danymi pośmiertnymi),
b) 48 - kod danego państwa biorącego udział w oględzinach miejsca katastrofy (tu: 48 dla Polski),
c) 0001 - kolejny numer (cyfry arabskie) odnalezionych NN zwłok/szczątków ludzkich,
d) I - numer sektora (cyfry rzymskie),
e) B - zwłoki (z ang. body),
f) BP - szczątki ludzkie (z ang. body part),
g) numer podstawowy - oznaczenie nadane w protokole oględzin i na metryczce,
h) miejsce - lokalizacja miejsca katastrofy, np. stacja metra, lotnisko - zapisu tego dokonuje się jedynie w przypadku wystąpienia zdarzenia w kilku lokalizacjach;
3) w celu powiązania ujawnionych rzeczy (przedmiotów) z NN zwłokami lub szczątkami ludzkimi przyjmuje się już wcześniej nadane oznaczenia (dla NN zwłok lub szczątków ludzkich), uzupełniając je o kolejne numery (cyfry arabskie), oznaczające kolejne ujawnione rzeczy. Przykładowo dla pierwszych NN zwłok zabezpieczonych w sektorze I, na których ujawniono np. zegarek (1), łańcuszek (2) i pierścionek (3):
a) PM 48 0001/1 I/B numer podstawowy, miejsce,
b) PM 48 0001/2 I/B numer podstawowy, miejsce,
c) PM 48 0001/3 I/B numer podstawowy, miejsce;
4) wskazany wyżej system oznaczeń rzeczy (przedmiotów) stosowany jest w przypadku, gdy dana rzecz (przedmiot) połączona jest z NN zwłokami lub szczątkami ludzkimi. Nie stosuje się go w przypadku rzeczy (przedmiotów) odnalezionych w pobliżu zwłok lub szczątków ludzkich.
6. Jeżeli podczas oględzin wykonano zdjęcia, filmy lub dokumentację przy zastosowaniu urządzeń rejestrujących przestrzeń miejsca zdarzenia lub wykonujących pomiary (w tym odległości i pozycji położenia) opis przebiegu oględzin w protokole ogranicza się do opisu sposobu ujawniania i zabezpieczenia śladów przestępstwa, ich nośników lub rzeczy (przedmiotów).
7. Podczas sporządzania protokołu oględzin policjant jest obowiązany przestrzegać następujących zasad:
1) protokół sporządza się podczas dokonywania oględzin;
2) jeżeli protokół jest nieczytelny, należy sporządzić jego odpis oraz wraz z oryginałem dołączyć do akt postępowania;
3) jeżeli podczas oględzin miejsca nie ma możliwości prawidłowego sporządzenia protokołu (np. ze względu na warunki atmosferyczne), spisuje się go po dokonaniu czynności, na podstawie zapisków i notatek dokonywanych podczas oględzin oraz dokumentacji technicznej, które stanowią załącznik do protokołu. W protokole należy opisać przyczynę odstąpienia od sporządzenia protokołu podczas oględzin;
4) w treści protokołu należy używać ujednoliconego nazewnictwa, unikać używania wyrazów wieloznacznych lub niezrozumiałych;
5) w przypadku zastosowania urządzeń rejestrujących przestrzeń miejsca zdarzenia lub wykonujących pomiary, w protokole należy zamieścić wzmiankę o odstąpieniu od wymiarowania;
6) w protokole nie zamieszcza się wniosków lub przypuszczeń innych niż właściwe dla opinii biegłego;
7) protokół należy sporządzać pismem czytelnym, wykonywane podczas oględzin czynności opisywać przyjmując formę nieosobową dokonaną, a stan miejsca poddanego oględzinom określać w czasie teraźniejszym;
8) wszystkie pola protokołu muszą być wypełnione lub zakreślone.
8. O rodzaju dokumentacji technicznej sporządzanej podczas oględzin decyduje policjant albo prokurator dokonujący oględzin.
9. Dokumentację techniczną załączaną do protokołu oględzin stanowią:
1) szkice ogólne, szczegółowe i specjalne, uwzględniające najistotniejsze dane;
2) zdjęcia ogólnoorientacyjne, sytuacyjne i szczegółowe, przedstawiające miejsce, osobę lub rzecz poddane oględzinom oraz ujawnione ślady przestępstwa, ich nośniki lub rzeczy albo nośniki zawierające nagrania zapisu obrazu lub dźwięku;
3) dokumentacja wykonana przy zastosowaniu urządzeń rejestrujących przestrzeń miejsca zdarzenia lub wykonujących pomiary.";
12) w § 51 ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:
"1. Do czynności na miejscu zdarzenia należą w szczególności:
1) ujawnienie materiału dowodowego oraz oznaczenie kolejnymi numerami śladów przestępstwa lub nośników śladów oraz rzeczy (przedmiotów) mogących mieć związek z przestępstwem;
2) fotograficzne albo przy zastosowaniu urządzeń rejestrujących przestrzeń miejsca zdarzenia lub wykonujących pomiary utrwalenie wyglądu miejsca zdarzenia, sporządzenie szkiców i wykonanie pomiarów w celu utrwalenia umiejscowienia materiału dowodowego;
3) zabezpieczenie materiału dowodowego za pomocą sprzętu technicznego i odpowiednich środków fizykochemicznych;
4) procesowe udokumentowanie zabezpieczenia materiału dowodowego przez opisanie w protokole oględzin:
a) miejsca ujawnienia materiału dowodowego, a także odległości, w jakich znajdował się w stosunku do stałych punktów odniesienia,
b) nośnika śladu przestępstwa albo podłoża, na którym ślad lub nośnik śladu ujawniono, w tym jego właściwości,
c) charakterystyki śladu przestępstwa, a w przypadku nośnika lub rzeczy (przedmiotu) - rodzaju, wymiarów, materiału, koloru i cech szczególnych,
d) metody, jaką ślad przestępstwa został ujawniony,
e) numeracji materiału dowodowego, która musi być zgodna z numeracją na dokumentacji technicznej oraz szkicu,
f) sposobu, w jaki materiał dowodowy został zabezpieczony.
2. Przed przystąpieniem do przemieszczania i zabezpieczania materiału dowodowego należy sporządzić szkice lub dokumentację przy zastosowaniu urządzeń rejestrujących przestrzeń miejsca zdarzenia lub wykonujących pomiary ukazujące wzajemne położenie śladów przestępstwa lub nośników śladów oraz rzeczy (przedmiotów) mogących mieć związek z przestępstwem. Kierujący oględzinami określa, jak szczegółowe mają być szkice lub dokumentacja niezbędna dla udokumentowania stanu obszaru oględzin.";
13) w § 54 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
"7. Każdą część ubrania zdejmowaną ze zwłok podczas oględzin umieszcza się w odrębnym papierowym opakowaniu. Odzież wilgotną lub przedmioty, na których znajdują się lub mogą się znajdować ślady, w szczególności ślady biologiczne, należy wysuszyć w pomieszczeniu spełniającym warunki do przechowywania lub suszenia. Zabronione jest suszenie w podwyższonej temperaturze odzieży lub innych rzeczy, na których znajdują się lub mogą znajdować się ślady, a w szczególności ślady biologiczne. Zalecenia wskazane w § 46 ust. 2 stosuje się.";
14) w § 56 dodaje się ust. 5 w brzmieniu:
"5. W przypadku oględzin miejsca wypadku drogowego, pojazdów nie oznacza się numerem, a jedynie opisuje się w protokole z podaniem cech identyfikujących pojazd (marka, model, kolor, nr rej., nr VIN) oraz opisuje się ich umiejscowienie.";
15) w § 69:
a) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
"3. W przypadku braku możliwości swobodnego wejścia do pomieszczenia, w którym ma nastąpić przeszukanie, można wykonać tę czynność pokonując przeszkodę uniemożliwiającą wejście, nawet gdyby mogło to spowodować uszkodzenie mienia, jednak bez wyrządzania nadmiernej szkody. Usunięcie tej przeszkody nie może zagrażać bezpieczeństwu uczestników przeszukania i osób postronnych.",
b) dodaje się ust. 3a w brzmieniu:
"3a. W razie potrzeby policjant informuje służby ratownicze o środkach technicznych i chemicznych użytych podczas wykonywania czynności, o której mowa w ust. 1.";
16) § 73 otrzymuje brzmienie:
"§ 73. Policjant, o ile prokurator nie zastrzegł tej czynności do osobistego wykonania, przed wydaniem postanowienia, o którym mowa w art. 194 k.p.k.:
1) określa przedmiot i zakres badań;
2) zabezpiecza i kompletuje materiał przeznaczony do badań w sposób umożliwiający wydanie opinii w wyznaczonym terminie;
3) uzyskuje materiał porównawczy, w razie potrzeby przy udziale biegłego, lekarza, uprawnionego do tego pracownika służby zdrowia, policjanta lub pracownika Policji z komórki techniki kryminalistycznej lub specjalisty niebędącego funkcjonariuszem organów procesowych;
4) w razie uzasadnionego przypuszczenia, że mogą zachodzić okoliczności wyłączające biegłego od udziału w sprawie lub inne powody osłabiające zaufanie do jego wiedzy lub bezstronności, wyjaśnia te okoliczności w rozmowie z biegłym;
5) określa zakres, w jakim zostaną udostępnione poszczególne dokumenty z akt sprawy lub uwierzytelnione kopie tych dokumentów (dokumenty mogą być również udostępnione w postaci elektronicznej), a w razie potrzeby konsultuje się w tej sprawie z biegłym. Jeżeli biegły zwróci się o udostępnienie akt w szerszym zakresie, należy rozważyć argumentację biegłego, co do potrzeby wykorzystania w badaniach dodatkowych materiałów;
6) w przypadku udostępnienia biegłemu dokumentów z akt sprawy, również w postaci elektronicznej, lub uwierzytelnionych kopii tych dokumentów sporządza w formie notatki urzędowej wykaz dokumentów, których oryginały, postać elektroniczna lub uwierzytelnione kopie zostały przed wydaniem opinii udostępnione biegłemu, którą podpisuje z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego oraz załącza do akt sprawy;
7) notatkę, o której mowa w pkt 6, jeszcze przed wydaniem postanowienia o dopuszczeniu dowodu z opinii biegłego przedkłada prokuratorowi, jako organowi zobowiązanemu do nadzoru nad postępowaniem przygotowawczym." ;
17) w § 98 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
"1. Wniosek o przedłużenie okresu prowadzenia postępowania wymaga formy pisemnej i powinien wyjaśniać powody, dla których nie można go zakończyć, i wskazywać kierunki dalszego postępowania, w tym w zakresie planowanych czynności zmierzających do ustalenia mienia stanowiącego korzyść majątkową osiągniętą z popełnienia przestępstwa lub zagrożonego przepadkiem oraz stanu majątkowego podejrzanego i mienia podlegającego zabezpieczeniu.";
18) w § 113 ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:
"1. Policjant po wpływie zażalenia dokonuje wstępnej jego kontroli polegającej na sprawdzeniu, czy zawiera ono:
1) oznaczenie organu, do którego jest skierowane, oraz sprawy, której dotyczy;
2) oznaczenie oraz adres wnoszącego zażalenie, a także - numer telefonu, telefaksu i adres poczty elektronicznej - o ile je posiada, lub oświadczenie o ich nieposiadaniu;
3) treść wniosku lub oświadczenia, w miarę potrzeby z uzasadnieniem;
4) datę i podpis składającego zażalenie.
2. Jeżeli zażalenie nie odpowiada wymogom formalnym, a zwłaszcza nie wskazuje przedmiotu zaskarżenia (nie zawiera przynajmniej jednego zarzutu stawianego rozstrzygnięciu lub ustaleniu i nie podaje, czego wnoszący się domaga - wniosku odwoławczego), policjant wzywa wnoszącego do usunięcia braku w terminie 7 dni i biegnie on od daty doręczenia wnoszącemu pisma z pouczeniem o skutkach procesowych nieusunięcia braku lub zarządzenia w przedmiocie wezwania do usunięcia braku.".
§ 2.
Komendant Główny Policji |
|
1) Przedmiotowe zarządzenie zostało zmienione zarządzeniem nr 95 Prezesa Rady Ministrów z dnia 4 września 2008 r., zarządzeniem nr 74 Prezesa Rady Ministrów z dnia 21 września 2009 r., zarządzeniem nr 18 Prezesa Rady Ministrów z dnia 3 kwietnia 2014 r., zarządzeniem nr 84 Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 września 2015 r., zarządzeniem nr 86 Prezesa Rady Ministrów z dnia 5 lipca 2016 r., zarządzeniem nr 32 Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 kwietnia 2017 r. i zarządzeniem nr 160 Prezesa Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2017 r.
- Data ogłoszenia: 2020-05-26
- Data wejścia w życie: 2020-05-27
- Data obowiązywania: 2020-05-27
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA