REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2021 poz. 73
ZARZĄDZENIE NR 56
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
z dnia 26 sierpnia 2021 r.
w sprawie powołania Zespołu do spraw cyfryzacji w obszarze działów administracji rządowej kierowanych przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2021 r. poz. 178 i 1192) zarządza się, co następuje:
§ 1.
2. Zespół jest organem pomocniczym Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zwanego dalej „Ministrem”.
§ 2.
1) przewodniczący - członek kierownictwa Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zwanego dalej „Ministerstwem”, nadzorujący sprawy objęte zakresem działania komórki organizacyjnej w Ministerstwie właściwej w sprawach dotyczących cyfryzacji w obszarze działów administracji rządowej kierowanych przez Ministra;
2) zastępca przewodniczącego - dyrektor komórki organizacyjnej w Ministerstwie właściwej w sprawach dotyczących cyfryzacji w obszarze działów administracji rządowej kierowanych przez Ministra;
3) sekretarz - przedstawiciel komórki organizacyjnej w Ministerstwie właściwej w sprawach dotyczących cyfryzacji w obszarze działów administracji rządowej kierowanych przez Ministra wyznaczony przez zastępcę przewodniczącego Zespołu;
4) Dyrektor Generalny Ministerstwa;
5) dyrektorzy komórek organizacyjnych w Ministerstwie;
6) po jednym przedstawicielu wyznaczonym przez:
a) Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Warszawie,
b) Dyrektora Centralnego Ośrodka Badania Odmian Roślin Uprawnych w Słupi Wielkiej,
c) Dyrektora Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie,
d) Głównego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych,
e) Głównego Inspektora Ochrony Roślin i Nasiennictwa,
f) Głównego Inspektora Rybołówstwa Morskiego,
g) Głównego Lekarza Weterynarii,
h) Dyrektora Instytutu Biotechnologii Przemysłu Rolno-Spożywczego im. prof. Wacława Dąbrowskiego – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie,
i) Dyrektora Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie,
j) Dyrektora Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin – Państwowego Instytutu Badawczego w Radzikowie,
k) Dyrektora Instytutu Ochrony Roślin – Państwowego Instytutu Badawczego w Poznaniu,
l) Dyrektora Instytutu Ogrodnictwa – Państwowego Instytutu Badawczego w Skierniewicach,
m) Dyrektora Instytutu Rybactwa Śródlądowego im. Stanisława Sakowicza w Olsztynie,
n) Dyrektora Instytutu Technologiczno-Przyrodniczego – Państwowego Instytutu Badawczego w Falentach,
o) Dyrektora Instytutu Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowego Instytutu Badawczego w Puławach,
p) Dyrektora Instytutu Włókien Naturalnych i Roślin Zielarskich – Państwowego Instytutu Badawczego w Poznaniu,
q) Dyrektora Instytutu Zootechniki – Państwowego Instytutu Badawczego w Krakowie,
r) Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Warszawie,
s) Dyrektora Krajowego Centrum Edukacji Rolniczej w Brwinowie,
t) Dyrektora Krajowego Centrum Hodowli Zwierząt w Warszawie,
u) Dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w Warszawie,
v) Dyrektora Krajowej Stacji Chemiczno-Rolniczej w Warszawie,
w) Dyrektora Morskiego Instytutu Rybackiego – Państwowego Instytutu Badawczego w Gdyni,
x) Dyrektora Narodowego Instytutu Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie,
y) Dyrektora Państwowego Instytutu Weterynaryjnego – Państwowego Instytutu Badawczego w Puławach.
2. Członkowie Zespołu, o których mowa w ust. 1 pkt 4–6, mogą być zastępowani w pracach Zespołu przez upoważnionych przedstawicieli.
3. Przewodniczący Zespołu może zapraszać do udziału w pracach Zespołu inne osoby, niebędące członkami Zespołu, w szczególności przedstawicieli organów administracji rządowej i samorządowej, środowisk naukowych oraz organizacji społecznych, branżowych i pozarządowych, których wiedza może być przydatna do realizacji zadań Zespołu.
§ 3.
1) weryfikacja kierunków rozwoju technologii cyfrowych,
2) przygotowanie propozycji działań mających na celu uruchomienie nowych lub rozbudowę istniejących e- usług publicznych z zakresu działania Ministra oraz monitorowanie i opiniowanie realizacji prac w tym zakresie,
3) wypracowanie propozycji działań zmierzających do utworzenia i dalszego utrzymania wspólnego zasobu danych wykorzystywanego na potrzeby jednostek podległych Ministrowi lub nadzorowanych przez Ministra,
4) weryfikacja wspólnych dla Ministerstwa oraz jednostek podległych Ministrowi lub nadzorowanych przez Ministra potrzeb infrastrukturalnych, w tym również dotyczących użytkowanego oprogramowania, oraz wymiana doświadczeń i wiedzy w zakresie cyfryzacji administracji publicznej,
5) przygotowanie propozycji wytycznych dotyczących wyboru rozwiązań teleinformatycznych dla przyszłych działań Ministerstwa oraz jednostek podległych Ministrowi lub nadzorowanych przez Ministra,
6) sporządzanie propozycji wspólnych działań w zakresie cyberbezpieczeństwa dla Ministerstwa oraz jednostek podległych Ministrowi lub nadzorowanych przez Ministra
- w tym w zakresie realizacji Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 i Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej;
7) weryfikacja potencjalnych kierunków rozwoju technologii cyfrowych możliwych do realizacji w ramach Wspólnej Polityki Rolnej po 2020 r. w oparciu o istniejący potencjał systemów lub narzędzi informatycznych jednostek podległych Ministrowi lub nadzorowanych przez Ministra oraz innych systemów.
§ 4.
2. Posiedzenia Zespołu zwołuje przewodniczący Zespołu, z własnej inicjatywy lub na wniosek co najmniej trzech członków Zespołu, ustalając miejsce i termin posiedzenia.
3. Posiedzenia odbywają się według przyjętego przez Zespół porządku obrad, zaproponowanego przez przewodniczącego Zespołu.
4. Zespół podejmuje rozstrzygnięcia w formie uchwał. Uchwały podejmowane są na posiedzeniach lub w trybie obiegowym, zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego Zespołu.
5. Przewodniczący może powierzać poszczególnym członkom Zespołu wykonanie określonych prac, niezbędnych do realizacji zadań Zespołu.
6. Zespół może prowadzić prace i podejmować ustalenia za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Decyzję o przeprowadzeniu posiedzenia Zespołu z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej podejmuje przewodniczący Zespołu.
7. Komórka organizacyjna w Ministerstwie zapewniająca obsługę organizacyjną i techniczno-biurową Zespołu powiadamia członków Zespołu o wyznaczonym przez przewodniczącego Zespołu miejscu i terminie posiedzenia co najmniej na 7 dni przed planowanym posiedzeniem.
8. Z posiedzeń Zespołu sporządza się protokół, który podpisuje przewodniczący Zespołu.
9. W przypadku nieobecności przewodniczącego Zespołu lub czasowej niemożności wykonywania przez niego zadań, jego zadania wykonuje zastępca przewodniczącego Zespołu.
§ 5.
§ 6.
2. Przewodniczący Zespołu wyznacza przewodniczących grup roboczych spośród członków Zespołu, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2, 4 i 5, i określa tryb pracy grup roboczych w regulaminach pracy grup roboczych.
3. W celu realizacji zadań grup roboczych przewodniczący grup roboczych mogą zlecać wykonanie opracowań, analiz, raportów lub ekspertyz na potrzeby grup roboczych.
§ 7.
§ 8.
2. Członkom grup roboczych oraz osobom wyznaczonym lub zaproszonym przez przewodniczącego Zespołu do udziału w pracach grup roboczych przysługuje zwrot kosztów poniesionych na przejazd, dojazd środkami komunikacji miejscowej oraz noclegi zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167), jeżeli podmiot, organizacja lub instytucja, którą reprezentują, ma siedzibę poza miejscowością, w której odbywa się posiedzenie grupy roboczej.
3. Osoby, o których mowa w ust. 2, są obowiązane rozliczyć koszty podróży w terminie 14 dni od dnia jej zakończenia.
4. W uzasadnionych przypadkach mogą być finansowane także inne koszty związane z działalnością grup roboczych, w szczególności opracowania, analizy, raporty lub ekspertyzy, o których mowa w § 6 ust. 3.
5. Koszty funkcjonowania grup roboczych, o których mowa w ust. 2 i 4, są finansowane z:
1) części 32 - Rolnictwo, dział 750 - Administracja publiczna, rozdział 75001 - Urzędy naczelnych i centralnych organów administracji rządowej, ze środków finansowych pomocy technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 lub Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej;
2) części 62 - Rybołówstwo, dział 750 - Administracja publiczna, rozdział 75001 - Urzędy naczelnych i centralnych organów administracji rządowej, ze środków budżetu państwa.
6. Koszty, o których mowa w ust. 5 pkt 1, są ponoszone i rozliczane na warunkach określonych dla pomocy technicznej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 lub Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej.
§ 9.
2. Obsługę organizacyjną i techniczno-biurową grup roboczych zapewniają komórki organizacyjne w Ministerstwie, które reprezentują przewodniczący grup roboczych.
§ 10.
§ 11.
§ 12.
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi: wz. R. Kamiński
- Data ogłoszenia: 2021-08-27
- Data wejścia w życie: 2021-08-28
- Data obowiązywania: 2021-08-28
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA