REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2016 poz. 81
ZARZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 24 lutego 2016 r.
w sprawie powierzenia wykonywania czynności związanych z projektowaniem, wdrażaniem i utrzymywaniem systemów informatycznych obsługujących sądy powszechne
Na podstawie § 1 ust. 2 i 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Sprawiedliwości (Dz. U. z 2015 r. poz. 1901) w związku z § 24 ust. 2 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 grudnia 2015 r. – Regulamin urzędowania sądów powszechnych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2316) zarządza się, co następuje:
1) grupie wsparcia – rozumie się przez to zespół osób zapewniający wsparcie techniczne wymagane przez procesy zarządzania usługami informatycznymi;
2) I linii wsparcia – rozumie się przez to pierwszy poziom w hierarchii grup wsparcia zaangażowanych w procesie zarządzania incydentami w rozumieniu Information Technology Infrastructure Library Version 3, zwane dalej „ITIL wersja 3”, do zadań którego należy w szczególności przyjmowanie i rejestrowanie zgłoszeń, ich kategoryzacja i kolejkowanie oraz niezwłoczna obsługa w celu przywrócenia usługi informatycznej tak szybko, jak tylko to możliwe;
3) II linii wsparcia – rozumie się przez to drugi poziom w hierarchii grup wsparcia zaangażowanych w procesie zarządzania incydentami w rozumieniu ITIL wersja 3, do zadań którego należy podejmowanie działań niezbędnych do obsługi incydentów, które nie mogły być rozwiązane przez I linię wsparcia, w celu przywrócenia usługi informatycznej tak szybko, jak tylko to możliwe.
1) I linii wsparcia dla systemów informatycznych:
a) Centralne Active Directory,
b) e-Płatności,
c) System Zarządzania Tożsamością;
2) wdrażania i modyfikacji systemu informatycznego Zintegrowany System Rachunkowości i Kadr w zakresie zarządzania danymi podstawowymi modułu SAP CO oraz cyklami rozliczeniowymi;
3) procesów nadawania/modyfikowania/odbierania uprawnień dla wybranych systemów informatycznych;
4) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.
1) I linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:
a) Krajowy Rejestr Sądowy,
b) Rejestr Zastawów,
c) Księga Wieczysta,
d) Krajowy Rejestr Karny,
e) Podsystem Dostępowo-Informacyjny,
f) ServiceDesk,
g) PESEL-SAD,
h) NOE-SAD,
i) e-Dochody;
2) II linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:
a) Krajowy Rejestr Sądowy,
b) Rejestr Zastawów,
c) Księga Wieczysta,
d) Podsystem Dostępowo-Informacyjny,
e) ServiceDesk;
3) wdrażania i modyfikacji systemów informatycznych:
a) Krajowy Rejestr Sądowy,
b) Rejestr Zastawów,
c) Księga Wieczysta,
d) ServiceDesk;
4) testowania systemów informatycznych:
a) Krajowy Rejestr Sądowy,
b) Rejestr Zastawów,
c) Księga Wieczysta,
d) Krajowy Rejestr Karny,
e) Podsystem Dostępowo-Informacyjny,
f) ServiceDesk;
5) realizacji zadań z wykorzystaniem oprogramowania do testowania;
6) koordynacji szkoleń dotyczących systemów informatycznych realizowanych przez Departament Informatyzacji i Rejestrów Sądowych;
7) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.
1) I linii wsparcia użytkowników systemu informatycznego Centrum Certyfikacji;
2) II linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:
a) Portal Informacyjny,
b) Portal Orzeczeń,
c) Portal Transkrypcyjny,
d) e-Protokół,
e) PESEL-SAD,
f) NOE-SAD,
g) Zintegrowany System Rachunkowości i Kadr,
h) Centrum Certyfikacji,
i) Centralne Active Directory,
j) e-Dochody,
k) System Zarządzania Tożsamością,
l) technologia SAP HANA;
3) wdrażania i modyfikacji systemów informatycznych:
a) Portal Informacyjny,
b) Portal Orzeczeń,
c) Portal Transkrypcyjny,
d) e-Protokół,
e) Zintegrowany System Rachunkowości i Kadr,
f) Centrum Certyfikacji,
g) Centralne Active Directory,
h) System Zarządzania Tożsamością;
4) testowania systemów informatycznych:
a) Portal Informacyjny,
b) Portal Orzeczeń,
c) Portal Transkrypcyjny,
d) e-Protokół,
e) Zintegrowany System Rachunkowości i Kadr,
f) Centrum Certyfikacji,
g) PESEL-SAD,
h) NOE-SAD,
i) Centralne Active Directory,
j) e-Dochody,
k) System Zarządzania Tożsamością;
5) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.
1) I linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:
a) Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru,
b) Workflow;
2) II linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:
a) Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru,
b) Workflow;
3) wdrażania i modyfikacji systemów informatycznych:
a) Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru,
b) Workflow;
4) testowania systemów informatycznych:
a) Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru,
b) Workflow;
5) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.
1) I linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:
a) Należności Sądowe,
b) system obsługi rozliczeń bankowych sądów z Narodowym Bankiem Polskim,
c) Elektroniczne Postępowanie Upominawcze,
d) technologia SAP PI;
2) II linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:
a) Należności Sądowe,
b) system obsługi rozliczeń bankowych sądów z Narodowym Bankiem Polskim,
c) Elektroniczne Postępowanie Upominawcze,
d) technologia SAP PI,
e) dochody budżetowe w module ZDOB PSCD;
3) wdrażania i modyfikacji systemów informatycznych:
a) Należności Sądowe,
b) system obsługi rozliczeń bankowych sądów z Narodowym Bankiem Polskim,
c) Elektroniczne Postępowanie Upominawcze,
d) technologia SAP PI,
e) dochody budżetowe w module ZDOB PSCD;
4) testowania systemów informatycznych:
a) Należności Sądowe,
b) system obsługi rozliczeń bankowych sądów z Narodowym Bankiem Polskim,
c) Elektroniczne Postępowanie Upominawcze,
d) technologia SAP PI,
e) dochody budżetowe w module ZDOB PSCD;
5) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.
1) weryfikacji wyników automatycznej anonimizacji orzeczeń sądów powszechnych publikowanych w Portalu Orzeczeń;
2) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.
1) I linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:
a) Zintegrowany System Rachunkowości i Kadr,
b) Centralny System Zakupów;
2) II linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:
a) Zintegrowany System Rachunkowości i Kadr w obszarze modułu MM,
b) e-Płatności,
c) Centralny System Zakupów;
3) wdrażania i modyfikacji systemów informatycznych:
a) e-Płatności,
b) Centralny System Zakupów;
4) testowania systemów informatycznych:
a) e-Płatności,
b) Centralny System Zakupów;
5) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.
1) I linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:
a) e-Protokół,
b) Portal Informacyjny,
c) Portal Orzeczeń,
d) Portal Transkrypcyjny;
2) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.
2. Testowanie systemów informatycznych odbywa się poprzez zastosowanie oprogramowania do testowania wykorzystywanego w Ministerstwie Sprawiedliwości.
2. Środki finansowe niezbędne do wykonywania czynności, o których mowa w § 2–9, są planowane w części 15/01 „Ministerstwo Sprawiedliwości”, której dysponentem jest Minister Sprawiedliwości.
3. Minister Sprawiedliwości przekazuje sądom apelacyjnym środki finansowe na wykonywanie czynności, o których mowa w § 2–9.
4. Powierzenie przez Ministra Sprawiedliwości sądom apelacyjnym wykonywania czynności, o których mowa w § 2–9, odbywa się w drodze protokołu podpisanego przez Ministra Sprawiedliwości i prezesa danego sądu apelacyjnego.
2. Rozpoczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest możliwe wyłącznie po uzyskaniu potwierdzenia dostępności środków, o których mowa w ust. 1.
3. Upoważnia się dyrektora danego sądu apelacyjnego do zawierania w imieniu Ministra Sprawiedliwości umów związanych z realizacją czynności, o których mowa w § 2–9.
4. Płatnikami umów, o których mowa w ust. 3, są sądy powszechne wskazane w umowie jako płatnicy.
5. Dyrektor danego sądu apelacyjnego przekazuje Ministrowi Sprawiedliwości wraz z jednym egzemplarzem każdej z umów, o których mowa w ust. 3, wnioski o dokonanie zmian w planach finansowych odpowiednich sądów apelacyjnych.
2. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) oznaczenie protokołu powierzenia czynności,
2) oznaczenie powierzonych czynności oraz stopień ich realizacji,
3) harmonogram wykonywania powierzonych czynności oraz stopień ich realizacji,
4) ryzyka związane z realizacją czynności przekazanych protokołem,
5) środki finansowe przeznaczone na realizację powierzonych czynności,
6) stopień wykorzystania środków finansowych, o których mowa w § 12 ust. 3.
3. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, dyrektor danego sądu apelacyjnego przekazuje dyrektorowi Departamentu Informatyzacji i Rejestrów Sądowych Ministerstwa Sprawiedliwości do 10 dnia miesiąca następującego po zakończeniu miesiąca, którego sprawozdanie dotyczy.
MINISTER SPRAWIEDLIWOŚCI |
Zbigniew Ziobro |
- Data ogłoszenia: 2016-02-25
- Data wejścia w życie: 2016-02-25
- Data obowiązywania: 2016-02-25
- Dokument traci ważność: 2018-12-28
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA