REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Monitor Polski - rok 2021 poz. 1164

ZARZĄDZENIE NR 325
PREZESA RADY MINISTRÓW

z dnia 9 grudnia 2021 r.

w sprawie utworzenia Instytutu Pokolenia

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Tworzy się jednostkę budżetową - Instytut Pokolenia, zwany dalej "Instytutem".

2. Instytut rozpocznie działalność z dniem 1 stycznia 2022 r.

§ 2.

1. Instytut jest państwową jednostką budżetową podległą Prezesowi Rady Ministrów.

2. Czynności wynikające z podległości Instytutu wykonuje, w imieniu Prezesa Rady Ministrów, Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

3. Szczegółowy zakres działania Instytutu określa statut stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 3.

Dyrektor Instytutu jest dysponentem środków budżetu państwa trzeciego stopnia podległym bezpośrednio dysponentowi części 16 - Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.

§ 4.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów: M. Morawiecki


1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2021 r. poz. 1236, 1535, 1773, 1927, 1981, 2054 i 2270.

Załącznik 1. [STATUT INSTYTUTU POKOLENIA]

Załącznik do zarządzenia nr 325 Prezesa Rady Ministrów
z dnia 9 grudnia 2021 r. (poz. 1164)

STATUT INSTYTUTU POKOLENIA

§ 1. Instytut Pokolenia, zwany dalej "Instytutem", jest państwową jednostką budżetową podległą Prezesowi Rady Ministrów, prowadzącą działalność opiniującą, badawczą, wydawniczą, popularyzatorską oraz upowszechniającą dobre praktyki.

§ 2. Siedzibą Instytutu jest Warszawa.

§ 3. Przedmiotem działalności Instytutu jest:

1) gromadzenie, opracowywanie oraz udostępnianie organom władzy publicznej informacji o istotnych zjawiskach i procesach demograficznych, społecznych i kulturowych w Polsce, w zakresie:

a) aktualnej sytuacji w obszarze rodziny, małżeństwa, rodzicielstwa i dzietności,

b) przemian demograficznych i społecznych, wraz z ich kontekstem kulturowym i ekonomicznym,

c) prognozowania stanu i struktury ludności oraz procesów demograficznych obejmujących reprodukcję ludności, w tym małżeńskości, dzietności i umieralności,

d) diagnozowania i monitorowania szans i zagrożeń dla rozwoju demograficznego Polski,

e) więzi społecznych oraz solidarności międzypokoleniowej;

2) przygotowywanie analiz, ekspertyz i studiów prognostycznych w zakresie, o którym mowa w pkt 1;

3) organizowanie i prowadzenie badań naukowych w zakresie, o którym mowa w pkt 1;

4) opiniowanie projektów ustaw i rozporządzeń pod względem ich wpływu na sytuację rodzin, dzietność oraz inne procesy demograficzne i społeczne;

5) monitorowanie i analizowanie obszaru komunikacji społecznej oraz edukacji publicznej pod względem ich wpływu na przemiany w obszarze rodziny, demografii i więzi społecznych;

6) monitorowanie, ewaluacja oraz tworzenie propozycji rozwiązań polityki rodzinnej i demograficznej;

7) prowadzenie baz danych w zakresie, o którym mowa w pkt 1;

8) prowadzenie działalności wydawniczej i dokumentacyjnej;

9) doskonalenie zawodowe kadr wykonujących zadania mające wpływ na procesy społeczne w zakresach, o których mowa w pkt 1;

10) organizowanie różnych form kształcenia oraz upowszechniania dobrych praktyk w obszarze działań mających wpływ na procesy społeczne w zakresie, o którym mowa w pkt 1;

11) tworzenie przestrzeni wymiany doświadczeń oraz współpracy pomiędzy podmiotami działającymi w obszarach, o których mowa w pkt 1;

12) współpraca z krajowymi, zagranicznymi i międzynarodowymi instytucjami naukowymi i organizacjami pozarządowymi mającymi w swym obszarze zainteresowań zakres działań, o którym mowa w pkt 1;

13) upowszechnianie w społeczeństwie polskim wiedzy z zakresu, o którym mowa w pkt 1.

§ 4. 1. Instytutem kieruje dyrektor przy pomocy nie więcej niż dwóch zastępców dyrektora oraz koordynatorów komórek organizacyjnych.

2. Dyrektor ustala zakres czynności osób, o których mowa w ust. 1.

3. Dyrektor może upoważnić osoby, o których mowa w ust. 1, a także innych pracowników Instytutu do prowadzenia spraw w jego imieniu w ustalonym zakresie.

§ 5. Dyrektora i zastępców dyrektora powołuje i odwołuje Prezes Rady Ministrów.

§ 6. Do zadań dyrektora należy w szczególności:

1) kierowanie pracami Instytutu;

2) reprezentowanie Instytutu na zewnątrz;

3) zapewnienie funkcjonowania i ciągłości pracy Instytutu;

4) zarządzanie mieniem Instytutu w sposób zapewniający realizację jego zadań statutowych;

5) opracowywanie rocznego planu działania Instytutu i rocznego planu finansowego Instytutu;

6) sporządzanie rocznego sprawozdania z działalności Instytutu i informacji z wykonania planu finansowego Instytutu;

7) sporządzanie sprawozdań budżetowych z realizacji budżetu Instytutu;

8) ustalanie regulaminu organizacyjnego Instytutu określającego jego wewnętrzną strukturę oraz szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych oraz samodzielnych stanowisk;

9) ustalanie regulaminu pracy oraz innych regulaminów wewnętrznych, których wydanie przewidują przepisy odrębne.

§ 7. 1. W Instytucie działa Rada Instytutu pełniąca funkcje opiniodawcze i doradcze.

2. Do zadań Rady Instytutu należy w szczególności:

1) opiniowanie propozycji wydawniczych;

2) zatwierdzanie planów działalności Instytutu;

3) uchwalanie regulaminu Rady Instytutu.

3. Rada Instytutu podejmuje decyzje zwykłą większością głosów.

4. Posiedzenia Rady Instytutu zwołuje dyrektor, a w przypadku jego nieobecności przewodniczący Rady Instytutu.

§ 8. 1. W skład Rady Instytutu wchodzi od 7 do 20 członków.

2. Członków Rady Instytutu powołuje i odwołuje Prezes Rady Ministrów.

3. Przewodniczącego Rady Instytutu powołuje i odwołuje, spośród członków Rady Instytutu, Prezes Rady Ministrów.

§ 9. 1. W skład Instytutu wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Zespół Analityczno-Badawczy;

2) Zespół Komunikacyjno-Wydawniczy;

3) Zespół Popularyzatorski;

4) Zespół Współpracy Międzynarodowej;

5) Biuro Administracyjno-Finansowe.

2. W skład Instytutu wchodzi Samodzielne Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego podległe bezpośrednio dyrektorowi.

3. Regulamin organizacyjny Instytutu zatwierdza dyrektor po zasięgnięciu opinii Rady Instytutu.

§ 10. Członkom Rady Instytutu za udział w pracach Rady Instytutu przysługują:

1) miesięczne wynagrodzenie ryczałtowe w wysokości ustalonej w regulaminie wynagradzania członków Rady Instytutu oraz

2) zwrot kosztów podróży i zakwaterowania przyznawanych na zasadach określonych w przepisach dotyczących wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju wydanych na podstawie art. 775 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 oraz z 2021 r. poz. 1162).

§ 11. 1. Do osób zatrudnionych w Instytucie stosuje się przepisy dotyczące pracowników zatrudnionych w państwowych jednostkach sfery budżetowej.

2. Zasady wynagradzania pracowników Instytutu regulują przepisy dotyczące wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych państwowych jednostkach budżetowych wydane na podstawie art. 773 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2021-12-10
  • Data wejścia w życie: 2021-12-11
  • Data obowiązywania: 2023-06-07
  • Dokument traci ważność: 2023-09-03

REKLAMA

Monitor Polski

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA