REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2008 nr 72 poz. 426
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPORTU I TURYSTYKI1)
z dnia 11 kwietnia 2008 r.
w sprawie trybu rejestracji statków używanych na wodach śródlądowych do uprawiania sportu lub rekreacji
Na podstawie art. 24a ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 857 oraz z 2007 r. Nr 123, poz. 846 i Nr 176, poz. 1238) zarządza się, co następuje:
1) armatora dla statków o długości kadłuba powyżej 12 m lub o napędzie mechanicznym o mocy silników większej niż 15 kW albo
2) właściciela statku niepodlegającego obowiązkowi rejestracji
– składanego do organu rejestracyjnego właściwego polskiego związku sportowego.
2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) nazwę statku;
2) nazwę portu macierzystego statku;
3) rodzaj statku;
4) rok budowy, numer identyfikacyjny kadłuba, jeżeli został nadany;
5) rodzaj głównego napędu mechanicznego oraz jego markę, numer fabryczny i moc w kW;
6) rodzaj pomocniczego napędu mechanicznego oraz jego markę, numer fabryczny i moc w kW;
7) typ i powierzchnię pomiarową ożaglowania;
8) wymiary statku przez podanie długości całkowitej i szerokości kadłuba oraz jego maksymalnej wysokości i maksymalnego zanurzenia;
9) oznaczenie i adres armatora dla statków o długości kadłuba powyżej 12 m lub o napędzie mechanicznym o mocy silników większej niż 15 kW albo właściciela statku niepodlegającego obowiązkowi rejestracji, wraz z numerem PESEL lub numerem identyfikacyjnym REGON, a w przypadku osoby nieposiadającej obywatelstwa polskiego i numeru PESEL – numerem paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;
10) wskazanie poprzedniego rejestru i datę wykreślenia z niego – jeżeli statek był wpisany do innego rejestru.
1) armator statku o długości kadłuba powyżej 12 m lub o napędzie mechanicznym o mocy silników większej niż 15 kW dołącza:
a) dokument stwierdzający nabycie własności lub współwłasności statku – jeżeli jest właścicielem albo współwłaścicielem statku,
b) dokument potwierdzający tytuł prawny do władania statkiem we własnym imieniu – jeżeli nie jest właścicielem statku;
2) właściciel statku niepodlegającego obowiązkowi rejestracji dołącza dokument stwierdzający nabycie własności lub współwłasności statku – jeżeli jest właścicielem albo współwłaścicielem statku;
3) dla statku budowanego systemem gospodarczym – dołącza się pisemne oświadczenie budowniczego.
2. Organ rejestracyjny właściwego polskiego związku sportowego sporządza kopie dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, oraz dołącza je do akt rejestrowych.
1) o napędzie mechanicznym, o symbolu literowym „M”, której wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia;
2) bez napędu mechanicznego lub mogących posiadać pomocniczy napęd mechaniczny, o symbolu literowym „Z”, której wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
2. Księga rejestrowa jest prowadzona w postaci papierowej lub w systemie teleinformatycznym.
2. Wpisu statku do rejestru dokonuje się chronologicznie w księdze rejestrowej prowadzonej w postaci papierowej lub w systemie teleinformatycznym na podstawie danych zgłoszonych w oświadczeniu.
3. Wpisy w księdze rejestrowej prowadzonej w postaci papierowej są dokonywane czytelnie, pismem ręcznym lub maszynowym, a strony księgi numeruje się kolejno.
4. W księdze rejestrowej prowadzonej w systemie teleinformatycznym zapis elektroniczny jest dokonywany w sposób umożliwiający niezwłoczny odczyt oraz wydruk całości lub części zapisanych danych.
2. Zmiany danych, skreśleń i poprawek w księdze rejestrowej prowadzonej w postaci papierowej należy dokonywać w sposób trwały, w kolorze czerwonym pozwalającym na odczytanie poprzedniego wpisu.
3. Dokonanie zmian danych, skreśleń i poprawek w księdze, o której mowa w ust. 2, powinno być opatrzone datą i podpisem osoby prowadzącej księgę rejestrową.
4. W przypadku prowadzenia księgi rejestrowej w systemie teleinformatycznym osoba prowadząca dokonuje stosownych zapisów elektronicznych. Zmiany danych, skreślenia i poprawki powinny zapewniać czytelność tekstu sprzed zmiany i po niej, zawierać datę oraz imię i nazwisko osoby dokonującej danej czynności.
2. Wnioskodawca w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania, o którym mowa w ust. 1, usuwa braki pod rygorem zwrotu posiadanej przez organ rejestracyjny dokumentacji.
2. Akta rejestrowe opatruje się numerem zgodnym z numerem rejestracyjnym i przechowuje się w miejscu specjalnie do tego wydzielonym, z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych.
1) nazwę statku;
2) numer rejestracyjny statku;
3) inne dane podlegające zmianom.
2. Składając wniosek, o którym mowa w ust. 1, armator albo właściciel przedstawia do wglądu dokumenty potwierdzające zmianę danych zawartych w księdze rejestrowej.
2. W przypadku zgłoszenia zmian, o których mowa w ust. 1, organ rejestracyjny właściwego polskiego związku sportowego dokonuje odpowiednich zmian także w dokumencie rejestracyjnym statku.
1) ze statku o napędzie mechanicznym na statek bez napędu mechanicznego albo
2) ze statku bez napędu mechanicznego na statek o napędzie mechanicznym
– skutkuje koniecznością zmiany księgi rejestrowej – armator dla statków o długości kadłuba powyżej 12 m lub o napędzie mechanicznym o mocy silników większej niż 15 kW albo właściciel statku niepodlegającego obowiązkowi rejestracji składa wniosek o wykreślenie statku z dotychczasowej księgi rejestrowej i wniosek o wpis statku do właściwej księgi rejestrowej.
2. Dokument rejestracyjny statku wykreślonego z rejestru podlega unieważnieniu przez opatrzenie każdej jego strony adnotacją „ANULOWANO”.
1) pkt 1, określa załącznik nr 3 do rozporządzenia;
2) pkt 2, określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
2. W dokumencie rejestracyjnym organ rejestracyjny właściwego polskiego związku sportowego nadaje numer rejestracyjny statku oraz wpisuje dane dotyczące armatora dla statków o długości kadłuba powyżej 12 m lub o napędzie mechanicznym o mocy silników większej niż 15 kW albo właściciela statku niepodlegającego obowiązkowi rejestracji.
1) dwóch liter:
a) pierwsza – oznacza województwo właściwe dla siedziby organu rejestracyjnego:
– B – podlaskie,
– C – kujawsko-pomorskie,
– D – dolnośląskie,
– E – łódzkie,
– F – lubuskie,
– G – pomorskie,
– K – małopolskie,
– L – lubelskie,
– N – warmińsko-mazurskie,
– O – opolskie,
– P – wielkopolskie,
– R – podkarpackie,
– S – śląskie,
– T – świętokrzyskie,
– W – mazowieckie,
– Z – zachodniopomorskie,
b) druga oznacza księgę rejestrową, do której statek został wpisany: „M” lub „Z”;
2) do 4 cyfr lub po wyczerpaniu możliwości – również kombinacji składających się z cyfr i liter oznaczających kolejność wpisu w księdze rejestracyjnej; dopuszcza się stosowanie liter: A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, P, R, S, T, U, V, W, X, Y, Z.
2. Numer rejestracyjny statku armator albo właściciel umieszcza na obu burtach kadłuba powyżej linii wody.
Minister Sportu i Turystyki: M. Drzewiecki
|
1) Minister Sportu i Turystyki kieruje działem administracji rządowej – kultura fizyczna i sport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Sportu i Turystyki (Dz. U. Nr 216, poz. 1602 oraz z 2008 r. Nr 24, poz. 146).
Załączniki do rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki
z dnia 11 kwietnia 2008 r. (poz. 426)
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3
Załącznik nr 4
- Data ogłoszenia: 2008-04-29
- Data wejścia w życie: 2008-05-14
- Data obowiązywania: 2008-05-14
- Dokument traci ważność: 2012-10-17
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA