REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 1996 nr 105 poz. 486
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
z dnia 30 lipca 1996 r.
w sprawie zasad wynagradzania za pracę pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach sfery budżetowej działających w ochronie zdrowia.
Na podstawie art. 773 Kodeksu pracy zarządza się, co następuje:
1) Centrum Organizacji i Ekonomiki Ochrony Zdrowia w Warszawie,
2) zakładach naprawczych sprzętu medycznego (zakładach techniki medycznej) oraz zakładach (warsztatach) ortopedycznych,
3) jednostkach obsługi inwestycyjnej (zarządach inwestycji),
4) gospodarstwach pomocniczych przy publicznych zakładach opieki zdrowotnej,
5) Centralnej Pralni w Toruniu.
1) tabele miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, stanowiące załącznik nr 1 do rozporządzenia,
2) tabelę stawek dodatku funkcyjnego, stanowiącą załącznik nr 2 do rozporządzenia,
3) tabele stanowisk, zaszeregowań i wymagań kwalifikacyjnych, stanowiące załącznik nr 3 do rozporządzenia.
2. Pracownikowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy wszystkie składniki wynagrodzenia przysługują w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy określonego w umowie o pracę.
2. Godzinową stawkę wynagrodzenia zasadniczego pracownika ustala się w wysokości 1/178 miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.
3. Przepis ust. 2 ma zastosowanie również przy obliczaniu godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego pracownikowi zatrudnionemu przy planowaniu.
2. Dodatek, o którym mowa w ust. 1, może być przyznany również pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku nie związanym z kierowaniem zespołem, koordynującemu wykonanie określonych zadań, dla którego w załączniku nr 3 przewiduje się dodatek funkcyjny, z tym że maksymalna stawka tego dodatku nie może być wyższa od drugiej stawki.
2. Do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wysługę lat wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia.
3. Do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wysługę lat wlicza się także inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
4. W przypadku dodatkowego zatrudnienia pracownika prawo do dodatku za wysługę lat ustala się odrębnie dla każdego stosunku pracy. Do okresu zatrudnienia dodatkowego nie podlegają zaliczeniu okresy zatrudnienia podstawowego.
5. Dodatek za wysługę lat przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie. Dodatek ten przysługuje również za dni nieobecności w pracy wskutek choroby bądź konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
6. Dodatek za wysługę lat jest wypłacany w terminie wypłaty wynagrodzenia:
1) począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył prawo do dodatku lub wyższej stawki dodatku, jeżeli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca,
2) za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub wyższej stawki dodatku nastąpiło pierwszego dnia miesiąca.
Stopień (tytuł) naukowy | Kwota w zł |
Profesor | 150 |
Doktor habilitowany | 100 |
Doktor | 50 |
2. Przy zbiegu uprawnień do dwóch lub więcej dodatków przysługuje jeden dodatek, w najwyższej wysokości.
3. Dodatek, o którym mowa w ust. 1, przyznaje pracodawca, po uprzednim udokumentowaniu przez pracownika posiadanego stopnia lub tytułu naukowego. Dodatek przysługuje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pracownik udokumentował posiadany stopień (tytuł) naukowy.
1) 10% najniższego wynagrodzenia – za znajomość pierwszego języka obcego,
2) 15% najniższego wynagrodzenia – za znajomość każdego następnego języka obcego.
2. Szczegółowe zasady przyznawania dodatku, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
1) przy pierwszym stopniu szkodliwości lub szczególnej uciążliwości – 5%,
2) przy drugim stopniu szkodliwości lub szczególnej uciążliwości – 10%,
3) przy trzecim stopniu szkodliwości lub szczególnej uciążliwości albo szczególnego niebezpieczeństwa – 15%,
4) przy czwartym stopniu szkodliwości – 20%
stawki godzinowej wynikającej z najniższego wynagrodzenia.
2. Przy zbiegu uprawnień do dwóch lub więcej dodatków przysługuje jeden dodatek, w najwyższej wysokości.
3. Rodzaje prac wykonywanych w warunkach szkodliwych dla zdrowia, szczególnie uciążliwych lub szczególnie niebezpiecznych określa załącznik nr 5 do rozporządzenia.
2. Od dnia 1 stycznia 1997 r. dodatkowe wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1, nie może być niższe od wynagrodzenia ustalonego na podstawie art. 137 § 2 Kodeksu pracy.
3. Pracownikowi zatrudnionemu stale w systemie pracy zmianowej przysługuje dodatek w wysokości 10% stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego za każdą godzinę pracy wykonywanej na II zmianie.
2. Kierowcy, któremu powierzono dodatkowe czynności nie wchodzące w zakres jego normalnych obowiązków, przysługuje dodatek w wysokości do 60% najniższego wynagrodzenia.
2. Wysokość funduszu premiowego, zadania oraz zasady przyznawania i wypłacania premii określa zakładowy regulamin premiowania.
1) 75% miesięcznego wynagrodzenia – po 20 latach pracy,
2) 100% miesięcznego wynagrodzenia – po 25 latach pracy,
3) 150% miesięcznego wynagrodzenia – po 30 latach pracy,
4) 200% miesięcznego wynagrodzenia – po 35 latach pracy,
5) 300% miesięcznego wynagrodzenia – po 40 latach pracy.
2. Pracownikowi zakładu naprawczego sprzętu medycznego (zakładu techniki medycznej) oraz zakładu (warsztatu) ortopedycznego nagroda jubileuszowa, o której mowa w ust. 1 pkt 1, przysługuje w przypadku, gdy okres 20 lat pracy upływa w dniu 1 lipca 1996 r. lub po tym dniu.
3. Do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
4. W razie równoczesnego pozostawania więcej niż w jednym stosunku pracy, do okresu pracy uprawniającego do nagrody wlicza się jeden z tych okresów.
5. Pracownik nabywa prawo do nagrody jubileuszowej w dniu upływu okresu uprawniającego do nagrody.
6. Pracownik jest obowiązany udokumentować swoje prawo do nagrody, jeżeli w jego aktach osobowych brak jest odpowiedniej dokumentacji.
7. Wypłata nagrody jubileuszowej powinna nastąpić niezwłocznie po nabyciu przez pracownika prawa do tej nagrody.
8. Podstawę obliczenia nagrody jubileuszowej stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody, a jeżeli dla pracownika jest to korzystniejsze – wynagrodzenie przysługujące mu w dniu jej wypłaty. Jeżeli pracownik nabył prawo do nagrody jubileuszowej będąc zatrudniony w innym wymiarze czasu pracy niż w dniu jej wypłaty, podstawę obliczenia nagrody stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody. Nagrodę oblicza się według zasad obowiązujących przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
9. W razie ustania stosunku pracy w związku z przejściem pracownika na rentę inwalidzką lub emeryturę pracownikowi, któremu do nabycia prawa do nagrody jubileuszowej brakuje mniej niż 12 miesięcy, licząc od dnia rozwiązania stosunku pracy, nagrodę tę wypłaca się w dniu rozwiązania stosunku pracy.
10. Jeżeli w dniu 1 lipca 1996 r. albo w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających zaliczalność do okresów uprawniających do świadczeń pracowniczych okresów nie podlegających dotychczas wliczeniu pracownikowi upływa okres uprawniający go do dwóch lub więcej nagród, wypłaca mu się tylko jedną nagrodę – najwyższą.
11. Pracownikowi, który w dniu 1 lipca 1996 r. albo w dniu wejścia w życie przepisów, o których mowa w ust. 10, ma okres dłuższy niż wymagany do nagrody danego stopnia, a w ciągu 12 miesięcy od tego dnia upłynie okres uprawniający go do nabycia nagrody wyższego stopnia, nagrodę niższą wypłaca się w pełnej wysokości, a w dniu nabycia prawa do nagrody wyższej – różnicę między kwotą nagrody wyższej a kwotą nagrody niższej.
12. Przepisy ust. 10 i 11 mają odpowiednio zastosowanie, w razie gdy w dniu, w którym pracownik udokumentował swoje prawo do nagrody, był uprawniony do nagrody wyższego stopnia oraz w razie gdy pracownik prawo to nabędzie w ciągu 12 miesięcy od tego dnia.
13. Pracownikowi zatrudnionemu w jednostkach, o których mowa w § 1, w dniu 1 lipca 1996 r., który przed tym dniem nabył prawo do nagrody jubileuszowej w związku z wliczeniem okresów wymienionych w zarządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 23 grudnia 1989 r. w sprawie ustalania okresów pracy i innych okresów uprawniających do nagrody jubileuszowej oraz zasad jej obliczania i wypłacania (Monitor Polski Nr 44, poz. 358), okresy te podlegają wliczeniu na dotychczasowych zasadach przy ustalaniu prawa do kolejnych nagród.
14. Pracownik, który podjął zatrudnienie w jednostkach, o których mowa w § 1, po dniu 1 lipca 1996 r., nabywa prawo do nagrody jubileuszowej na zasadach określonych w ust. 3–12, niezależnie od wcześniejszego nabycia prawa do nagrody za dany okres.
1) jednomiesięcznego wynagrodzenia – jeżeli był zatrudniony krócej niż 15 lat,
2) dwumiesięcznego wynagrodzenia – po co najmniej 15 latach pracy,
3) trzymiesięcznego wynagrodzenia – po co najmniej 20 latach pracy.
2. Odprawę oblicza się według zasad obowiązujących przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
3. Okresy pracy i inne okresy uprawniające do odprawy ustala się według zasad obowiązujących przy ustalaniu okresów uprawniających do dodatku za wysługę lat.
4. Pracownik, który otrzymał odprawę, nie może ponownie nabyć do niej prawa.
1) zarządzenie nr 16 Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 6 kwietnia 1990 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach organizacyjnych resortu zdrowia i opieki społecznej, zmienione zarządzeniami: nr 45 z dnia 6 czerwca 1990 r., nr 69 z dnia 25 lipca 1990 r., nr 115 z dnia 9 listopada 1990 r., nr 23 z dnia 29 marca 1991 r., nr 42 z dnia 30 lipca 1992 r., nr 48 z dnia 18 czerwca 1993 r., nr 25 z dnia 14 lutego 1994 r., nr 76 z dnia 19 października 1994 r., nr 11 z dnia 17 stycznia 1995 r., nr 89 z dnia 14 lipca 1995 r. oraz nr 135 z dnia 25 października 1995 r.;
2) zarządzenie nr 17 Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 6 kwietnia 1990 r., w sprawie zasad wynagradzania pracowników zatrudnionych w zakładach naprawczych sprzętu medycznego (zakładach techniki medycznej) oraz zakładach (warsztatach) ortopedycznych resortu zdrowia i opieki społecznej, zmienione zarządzeniami: nr 44 z dnia 6 czerwca 1990 r., nr 70 z dnia 25 lipca 1990 r., nr 114 z dnia 9 listopada 1990 r., nr 22 z dnia 29 marca 1991 r., nr 43 z dnia 30 lipca 1992 r., nr 47 z dnia 18 czerwca 1993 r., nr 24 z dnia 14 lutego 1994 r., nr 75 z dnia 19 października 1994 r., nr 12 z dnia 17 stycznia 1995 r., nr 88 z dnia 14 lipca 1995 r. oraz nr 134 z dnia 25 października 1995 r.
Minister Pracy i Polityki Socjalnej: w z. M. Manicki
Załączniki do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
z dnia 30 lipca 1996 r. (poz. 486)
Załącznik nr 1
TABELE
MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
dla pracowników zatrudnionych w:
I. Centrum Organizacji i Ekonomiki Ochrony Zdrowia w Warszawie
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
I | 320 – 380 |
II | 330 – 400 |
III | 340 – 420 |
IV | 350 – 450 |
V | 360 – 480 |
VI | 370 – 510 |
VII | 380 – 540 |
VIII | 390 – 570 |
IX | 400 – 620 |
X | 410 – 670 |
XI | 420 – 730 |
XII | 430 – 790 |
XIII | 450 – 860 |
XIV | 470 – 930 |
XV | 490 –1.000 |
XVI | 520 –1.080 |
XVII | 560 –1.160 |
XVIII | 600 –1.240 |
XIX | 650 –1.320 |
lI. Zakładach naprawczych sprzętu medycznego (zakładach techniki medycznej) oraz zakładach (warsztatach) ortopedycznych
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
I | 295 – 365 |
II | 300 – 375 |
III | 305 – 385 |
IV | 310 – 400 |
V | 315 – 415 |
VI | 320 – 440 |
VII | 325 – 470 |
VIII | 330 – 500 |
IX | 335 – 535 |
X | 340 – 570 |
XI | 350 – 605 |
XII | 360 – 645 |
XIII | 370 – 695 |
XIV | 385 – 750 |
XV | 405 – 805 |
XVI | 425 – 860 |
XVII | 445 – 915 |
XVIII | 475 – 975 |
XIX | 505 – 1.035 |
XX | 550 – 1.110 |
III. Jednostkach obsługi inwestycyjnej (zarządach inwestycji), gospodarstwach pomocniczych i Centralnej Pralni w Toruniu
Kategoria zaszeregowania | Kwota w zł |
I | 295 – 365 |
II | 300 – 375 |
III | 305 – 385 |
IV | 310 – 400 |
V | 315 – 415 |
VI | 320 – 435 |
VII | 325 – 465 |
VIII | 330 – 495 |
IX | 335 – 525 |
X | 340 – 560 |
XI | 345 – 595 |
XII | 350 – 630 |
XIII | 360 – 665 |
XIV | 370 – 705 |
XV | 380 – 750 |
XVI | 390 – 795 |
XVII | 410 – 845 |
XVIII | 430 – 900 |
XIX | 460 – 955 |
XX | 490 – 1.010 |
Załącznik nr 2
TABELA STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO
Stawka dodatku funkcyjnego | Procent najniższego wynagrodzenia do |
1 2 3 4 5 6 | 50 70 95 120 150 200 |
Załącznik nr 3
TABELE
STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH DLA PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W:
I. Centrum Organizacji i Ekonomiki Ochrony Zdrowia
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Dyrektor | XVII-XIX | 6 | wyższe | 8 |
2 | Zastępca dyrektora Główny księgowy | XVI-XVIII | 5 | wyższe | 5 |
3 | Kierownik zakładu, ośrodka | XIV-XVI | 4 | wyższe | 7 |
4 | Radca prawny | XIII-XV | 2 | wg odrębnych przepisów | |
Zastępca głównego księgowego | 3 | wyższe | 4 | ||
Główny specjalista | 4 | 5 | |||
5 | Kierownik pracowni | XII-XIV | 3 | wyższe | 5 |
6 | Kierownik działu | XI-XIII | 3 | wyższe | 5 |
7 | Starszy: specjalista, informatyk | X-XII |
| wyższe | 5 |
8 | Specjalista, informatyk | IX-XI |
| wyższe | 3 |
9 | Młodszy informatyk | VIII-X |
| wyższe | – |
średnie | 5 | ||||
10 | Inspektor BHP | VII-IX |
| wg odrębnych przepisów | |
11 | Starszy: inspektor, księgowy, magazynier, bibliotekarz, referent | VI-VIII |
| średnie | 3 |
12 | Kierownik sekretariatu | V-VII | 1 | średnie | 3 |
13 | Referent, inspektor, księgowy, bibliotekarz, | IV-VI |
| średnie | – |
Kierowca samochodu osobowego | podstawowe i prawo jazdy kat. B | 1 | |||
14 | Magazynier | III-V |
| podstawowe | 2 |
Pracownik gospodarczy | – | ||||
15 | Telefonistka, maszynistka | II-IV |
| podstawowe | – |
16 | Sprzątaczka | I-III |
| podstawowe | – |
II. Zakładach naprawczych sprzętu medycznego (zakładach techniki medycznej)
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
I. Pracownicy techniczni, ekonomiczni i administracyjni | |||||
1 | Dyrektor | XVIII-XX | 6 | wyższe | 6 |
2 | Zastępca dyrektora Główny księgowy | XVII-XIX | 5 | wyższe | 5 |
Główny technolog | 4 | ||||
3 | Kierownik wydziału konstrukcyjnego | XVI-XVIII | 4 | wyższe | 5 |
4 | Szef produkcji | XV-XVII | 4 | wyższe | 5 |
Kierownik: wydziału, oddziału, działu, pracowni, grupy robót | 4 | ||||
5 | Radca prawny | XIV-XVI | 2 | wg odrębnych przepisów | |
Rzecznik patentowy | – | ||||
Zastępca głównego księgowego | 3 | wyższe | 4 | ||
Główny specjalista | 2 | 5 | |||
6 | Starszy specjalista | XIII-XV | – | wyższe | 4 |
Kierownik: sekcji technicznej, laboratorium | 3 | ||||
Zastępca kierownika wymienionego pod lp. 4 | 2 | średnie | 6 | ||
7 | Specjalista, informatyk | XII-XIV | – | wyższe | 1 |
Kierownik: magazynu, sekcji nie wymienionej pod lp. 6 | 1 | wyższe | 1 | ||
średnie | 3 | ||||
8 | Inspektor bhp | XI-XIII | – | wg odrębnych przepisów | |
Inspektor ds. przeciwpożarowych | – | średnie | 4 | ||
Mistrz wydziału | 2 | ||||
Starszy inspektor ds. technicznych | – | ||||
9 | Rewident zakładowy, | X-XII |
| średnie | 4 |
10 | Starszy: referent, księgowy, kasjer, magazynier, inspektor nie wymieniony pod lp. 8 | IX-XI |
| średnie | 3 |
11 | Księgowy, magazynier, kasjer, inspektor, operator EPD | VIII-X |
| średnie | – |
12 | Referent, starsza maszynistka | VII-IX |
| średnie | – |
13 | Telefonistka, maszynistka | VI-VIII |
| podstawowe | – |
II. Pracownicy na stanowiskach robotniczych i obsługi | |||||
1 | Starszy konserwator sprzętu medycznego | XIV-XVI |
| średnie techniczne | 5 |
2 | Konserwator sprzętu medycznego | XIII-XV |
| średnie techniczne | 3 |
zasadnicze zawodowe | 6 | ||||
3 | Monter elektroniki, ślusarz, tokarz, szlifierz, frezer, spawacz, galwanizer, lakiernik | X-XII |
| zasadnicze zawodowe | – |
4 | Hartownik, stolarz, hydraulik | IX-XI |
| zasadnicze zawodowe lub podstawowe i kurs przysposobienia zawodowego | – |
5 | Młodszy konserwator sprzętu medycznego | VIII-X |
| zasadnicze zawodowe lub podstawowe i kurs przysposobienia zawodowego | – |
6 | Palacz c.o. | VI-VIII |
| podstawowe i uprawnienia kwalifikacyjne typu „E” | 6 mies. |
Kierowca samochodu osobowego | podstawowe i prawo jazdy kat. B | 1 | |||
7 | Robotnik gospodarczy | IV-VI |
| podstawowe i przeszkolenie zawodowe | – |
8 | Starszy: portier, dozorca | III-V |
| podstawowe i przeszkolenie zawodowe | – |
Pomocnik palacza | |||||
9 | Portier, dozorca, sprzątaczka, robotnik magazynowy | II-IV |
| podstawowe i przeszkolenie zawodowe | – |
III. Zakładach (warsztatach) ortopedycznych
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
I. Pracownicy techniczni, ekonomiczni i administracyjni | |||||
1 | Dyrektor | XVII-XIX | 6 | wyższe | 6 |
2 | Zastępca dyrektora | XVI-XVIII | 5 | wyższe | 5 |
3 | Szef produkcji | XV-XVII | 4 | wyższe | 5 |
4 | Główny mechanik | XIV-XVI | 4 | wyższe | 5 |
Główny specjalista | 2 | ||||
Zastępca głównego księgowego | 3 | 4 | |||
Radca prawny | 2 | wg odrębnych przepisów | |||
5 | Kierownik działu | XIII-XV | 4 | wyższe | 4 |
6 | Starszy specjalista | XII-XIV | – | wyższe | 4 |
7 | Specjalista | XI-XIII | – | wyższe | 2 |
Mistrz wydziału | 2 | średnie | 4 | ||
8 | Kierownik: magazynu, sekcji | X-XII | 1 | średnie | 3 |
Inspektor bhp | – | wg odrębnych przepisów | |||
9 | Starszy: inspektor, księgowy, kasjer, magazynier | IX-XI |
| średnie | 3 |
10 | Inspektor, księgowy, kasjer, magazynier, | VIII-X |
| średnie | – |
11 | Starszy referent | VII-IX |
| średnie | 1 |
12 | Referent, sekretarka | VI-VIII |
| średnie | – |
13 | Telefonistka, maszynistka | V-VII |
| podstawowe | – |
II. Pracownicy na stanowiskach robotniczych i obsługi | |||||
1 | Starszy konserwator sprzętu ortopedycznego | XII-XIV |
| średnie techniczne | 5 |
2 | Konserwator sprzętu ortopedycznego | XI-XIII |
| średnie techniczne | 2 |
zasadnicze zawodowe | 3 | ||||
3 | Ortopeda przymiarkowy | X-XII |
| średnie techniczne | – |
zasadnicze zawodowe | 3 | ||||
4 | Bandażysta ortopedyczny, stolarz ortopedyczny, cholewkarz ortopedyczny, modelarz ortopedyczny w gipsie, formowacz, ortopeda-mechanik, przymiarkowy obuwia ortopedycznego, tokarz, frezer, spawacz, galwanizer, elektromonter, ślusarz remontowy | IX-XI |
| zasadnicze zawodowe | – |
5 | Krojczy skór i tkanin, obuwnik ortopedyczny, modelarz form obuwia ortopedycznego, ślusarz narzędziowy | VIII-X |
| zasadnicze zawodowe | – |
6 | Ślusarz, | VII-IX |
| zasadnicze zawodowe lub podstawowe i przysposobienie zawodowe | – |
7 | Gorseciarz | VI-VIII |
| podstawowe i przeszkolenie zawodowe | – |
Kierowca samochodu osobowego | podstawowe i prawo jazdy kat. B | 1 | |||
8 | Palacz c.o. | V-VII |
| podstawowe i uprawnienia kwalifikacyjne typu „E” | 6 mies. |
9 | Robotnik gospodarczy | IV-VI |
| podstawowe i przeszkolenie zawodowe | – |
10 | Pomocnik palacza, robotnik gospodarczy | III-V |
| podstawowe i przeszkolenie zawodowe | – |
11 | Sprzątaczka, portier, dozorca, robotnik magazynowy | II-IV |
| podstawowe | – |
IV. Jednostkach obsługi inwestycyjnej (zarządach inwestycji)
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
I. Pracownicy techniczni, ekonomiczni i administracyjni | |||||
1 | Dyrektor | XVIII-XX | 4 | wyższe | 6 |
2 | Zastępca dyrektora | XVII-XIX | 3 | wyższe | 5 |
3 | Kierownik zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego | XVI-XVIII | 3 | wg odrębnych przepisów | |
4 | Kierownik innego zespołu w służbach inwestorskich | XV-XVII | 2 | wg odrębnych przepisów | |
5 | Starszy inspektor nadzoru inwestorskiego | XIV-XVI | 2 | wg odrębnych przepisów | |
Główny specjalista | wyższe | 5 | |||
Zastępca głównego księgowego | 3 | 4 | |||
Radca prawny | 2 | wg odrębnych przepisów | |||
6 | Kierownik komórki organizacyjnej innej niż wym. w lp. 3 i 4 | XIII-XV | 2 | wyższe | 3 |
średnie | 5 | ||||
Inspektor nadzoru inwestorskiego | wg odrębnych przepisów | ||||
7 | Specjalista, projektant | XII-XIV |
| wyższe | 3 |
8 | Inspektor techniczny | XI-XIII |
| wg odrębnych przepisów | |
9 | Kierownik magazynu | X-XII | 1 | średnie | 4 |
10 | Kierownik sekcji | IX-XI | 1 | średnie | 3 |
11 | Starszy: inspektor, referent, kasjer, księgowy, magazynier | VIII-X |
| średnie | 3 |
12 | Inspektor, kasjer, księgowy | VII-IX |
| średnie | 1 |
13 | Referent, starsza maszynistka | VI-VIII |
| średnie | – |
14 | Sekretarka, kontysta | V-VII |
| średnie | – |
15 | Maszynistka, telefonistka, magazynier | IV-VI |
| podstawowe | – |
16 | Robotnik gospodarczy | III-V |
| podstawowe | – |
17 | Sprzątaczka, dozorca, portier | II-IV |
| podstawowe | – |
V. Gospodarstwach pomocniczych i Centralnej Pralni w Toruniu
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
I. Pracownicy techniczni, ekonomiczni i administracyjni | |||||
1 | Dyrektor | XVI-XVIII | 5 | wyższe | 6 |
2 | Zastępca dyrektora | XV-XVII | 4 | wyższe | 4 |
3 | Kierownik: wydziału, warsztatu, obiektu, budowy, grup robót, zespołu, pracowni | XIV-XVI | 3 | wyższe | 3 |
4 | Główny specjalista | XIII-XV | 2 | wyższe | 5 |
Starszy projektant | – | ||||
Zastępca głównego księgowego | 3 | 4 | |||
Radca prawny | 2 | wg odrębnych przepisów | |||
5 | Specjalista, inspektor techniczny | XII-XIV | – | wyższe | 3 |
Kierownik działu, bazy | 3 | wyższe | 3 | ||
Zastępca głównego księgowego | średnie | 6 | |||
6 | Kierownik: magazynu, sekcji | XI-XIII | 2 | średnie | 4 |
Mistrz | |||||
7 | Inspektor bhp | X-XII |
| wg odrębnych przepisów | |
Technolog, projektant, inspektor ds. przeciwpożarowych | średnie | 4 | |||
8 | Starszy: księgowy, referent, administrator, magazynier, recepcjonista, intendent, kasjer, instruktor, kosztorysant | IX-XI |
| wyższe | 1 |
średnie | 3 | ||||
9 | Księgowy, administrator, recepcjonista, intendent, starszy laborant, instruktor, kosztorysant | VIII-X |
| średnie | 3 |
Magazynier | średnie | – | |||
podstawowe | 2 | ||||
10 | Referent, kasjer, laborant, kontysta, kreślarz | VII-IX |
| średnie | – |
11 | Maszynistka, sekretarka | VI-VIII |
| średnie | – |
12 | Telefonistka | V-VII |
| podstawowe | – |
II. Pracownicy na stanowiskach robotniczych i obsługi | |||||
1 | Konserwator urządzeń technicznych | IX-XI |
| średnie techniczne lub zasadnicze zawodowe i uprawnienia kwalifikacyjne typu „E” | 3 |
2 | Palacz kotłów parowych o nadciśnieniu 0,07MPa wodnych wysokotemperaturowych wraz z urządzeniami pomocniczymi | VIII-X |
| świadectwo czeladnicze lub zasadnicza szkoła zawodowa i uprawnienia kwalifikacyjne typu „E” | 6 mies. |
Palacz kotłów wodnych nisko- i średniotemperaturowych wraz z urządzeniami pomocniczymi | świadectwo robotnika wykwalifikowanego w zawodzie palacza i uprawnienia kwalifikacyjne typu „E” | 6 mies. | |||
Palacz pieców spalania odpadów organicznych | podstawowe uprawnienia kwalifikacyjne typu „E” | 6 mies. | |||
Szef kuchni | zasadnicze zawodowe | 3 | |||
3 | Tokarz, hydraulik, elektryk, ślusarz, sprzedawca, malarz, murarz, stolarz, krawcowa, glazurnik, robotnik produkcji zwierzęcej, introligator, maszynista offsetowy, fotograf, retuszer, ogrodnik, operator urządzeń technicznych, mechanik, elektromonter i inne | VII-IX |
| zasadnicze zawodowe | – |
4 | Kierowca samochodu osobowego, traktorzysta | VI-VIII |
| podstawowe i prawo jazdy odpowiedniej kategorii | 1 |
5 | Robotnik produkcji roślinnej, detaszer, szlifierz, retuszer, ostrzarz, szklarz, maglarz, pracz, szwaczka, prasowacz i inne | V-VII |
| podstawowe i przeszkolenie zawodowe |
|
6 | Konwojent, pomocnik palacza, robotnik rolny | IV-VI |
| podstawowe i przeszkolenie zawodowe | – |
7 | Robotnik gospodarczy, operator maszyn powielających | III-V |
| podstawowe i przeszkolenie zawodowe | – |
8 | Sprzątaczka, portier, dozorca, pokojowa, szatniarz | II-IV |
| podstawowe | – |
9 | Pracownik w okresie przyuczenia do zawodu | I-III |
| podstawowe | – |
Załącznik nr 4
SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYZNAWANIA DODATKU ZA ZNAJOMOŚĆ JĘZYKA OBCEGO
1. Dodatek za znajomość języka obcego, zwany dalej „dodatkiem”, przyznaje się pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku, na którym posługiwanie się językiem obcym jest niezbędne do wykonywania czynności wynikających z zakresu obowiązków służbowych pracownika.
2. Dodatek przyznaje pracodawca w wysokości uzależnionej od stopnia wykorzystania znajomości języka obcego na stanowisku pracy.
3. Warunkiem przyznania dodatku jest posiadanie przez pracownika zaświadczenia potwierdzającego złożenie z wynikiem pozytywnym egzaminu ze znajomości języka obcego przed uprawnioną komisją egzaminacyjną.
4. Od składania egzaminu, o którym mowa w ust. 3, zwolnieni są pracownicy posiadający:
1) dyplom ukończenia właściwego wydziału filologicznego wyższej uczelni,
2) uprawnienia tłumacza w zakresie danego języka, przyznane na podstawie odrębnych przepisów,
3) dyplom ukończenia wyższej uczelni lub szkoły średniej za granicą, w której językiem wykładowym był język obcy, za którego znajomość pracownik ma pobierać dodatek.
5. Dodatek przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie.
6. Dodatek przysługuje również za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby bądź konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
7. Dodatek przysługuje od pierwszego dnia miesiąca następującego po:
1) złożeniu przez pracownika egzaminu z wynikiem pozytywnym,
2) przedłożeniu dokumentu uzasadniającego zwolnienie pracownika od składania egzaminu.
8. Dodatek przyznaje się na czas wykonywania pracy na stanowisku, o którym mowa w ust. 1.
Załącznik nr 5
RODZAJE PRAC WYKONYWANYCH W WARUNKACH SZKODLIWYCH DLA ZDROWIA, SZCZEGÓLNIE UCIĄŻLIWYCH LUB SZCZEGÓLNIE NIEBEZPIECZNYCH
§ 1. 1. Do pierwszego stopnia szkodliwości dla zdrowia lub szczególnej uciążliwości zalicza się prace wykonywane:
1) w warunkach narażenia na działanie pyłów nie wywołujących zwłóknienia tkanki płucnej,
2) w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych nie kumulujących się w organizmie,
3) w pomieszczeniach zamkniętych, w których ze względów technologicznych utrzymuje się stale temperatura efektywna powyżej 25°C lub poniżej 10°C,
4) w mokrym środowisku o względnej wilgotności powietrza przekraczającej 80%, w błocie lub w bezpośrednim kontakcie z wodą,
5) w warunkach narażenia na promieniowanie ultrafioletowe lub podczerwone, np. spawanie, hartowanie,
6) w warunkach narażenia na wibrację ogólną,
7) w pomieszczeniach, w których konieczne jest stałe stosowanie sztucznego oświetlenia,
8) przy obsłudze elektronicznych monitorów ekranowych.
2. Do drugiego stopnia szkodliwości dla zdrowia lub szczególnej uciążliwości zalicza się prace wykonywane:
1) w warunkach narażenia na działanie pyłów wywołujących zwłóknienie tkanki płucnej,
2) w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych kumulujących się w organizmie,
3) w warunkach narażenia na hałas,
4) w obniżonym lub podwyższonym ciśnieniu wynikającym z procesu technologicznego,
5) w warunkach narażenia na działanie miejscowej wibracji, np. używanie ręcznych narzędzi pneumatycznych,
6) w warunkach nadmiernego obciążenia wysiłkiem fizycznym co najmniej 2.000 kcal dla mężczyzn i 1.200 kcal dla kobiet lub wymagające wymuszonej pozycji ciała,
7) w warunkach narażenia na działanie hormonów i antybiotyków powodujących zaburzenia czynności fizjologicznych organizmu oraz innych czynników o analogicznym jak te hormony i antybiotyki działaniu, jeżeli zostanie to uznane przez instytut medycyny pracy.
3. Do trzeciego stopnia szkodliwości dla zdrowia lub szczególnej uciążliwości zalicza się prace wykonywane:
1) w warunkach narażenia na promieniowanie jonizujące,
2) w warunkach narażenia na działanie pól elektromagnetycznych wysokiej częstotliwości w zakresie od 0,1 do 300 000 MHz w strefie zagrożenia.
Do trzeciego stopnia szkodliwości dla zdrowia lub szczególnej uciążliwości zalicza się także szczególnie niebezpieczne prace:
1) na wysokości powyżej 2 m i w wykopach o głębokości poniżej 2 m, uznane za niebezpieczne w przepisach o bezpieczeństwie i higienie pracy,
2) związane z wytwarzaniem, stosowaniem, magazynowaniem, transportowaniem gazów i materiałów wybuchowych,
3) wewnątrz zbiorników, aparatów, kanałów, studni itp., których wykonywanie wymaga specjalnego zezwolenia,
4) przy urządzeniach elektroenergetycznych znajdujących się pod napięciem powyżej 220V, wykonywane zgodnie z przepisami o bezpieczeństwie pracy w energetyce,
5) związane z załadunkiem i rozładunkiem paliw płynnych oraz ich transportem,
6) pod ziemią lub pod wodą,
7) w kontakcie z materiałem zakaźnym albo chorymi zakaźnie ludźmi lub zwierzętami.
4. Do czwartego stopnia szkodliwości dla zdrowia zalicza się prace wykonywane z benzydyną, alfa- i beta-naftyloaminą, chlorkiem winylu oraz innymi czynnikami o analogicznym jak te substancje działaniu, jeżeli zostanie to uznane przez instytut medycyny pracy.
§ 2. 1. Prace określone w § 1 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 2 pkt 1–3 uważa się za wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia, uzasadniających przyznanie dodatku, jeżeli w środowisku pracy przekroczone są najwyższe dopuszczalne stężenia i natężenia czynników szkodliwych dla zdrowia, określone w odrębnych przepisach, lub inne obowiązujące normy higieniczno-sanitarne.
2. Pomiary czynników szkodliwych dla zdrowia, o których mowa w ust. 1, dokonywane są przez laboratoria Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz inne laboratoria upoważnione przez właściwych terenowo państwowych wojewódzkich inspektorów sanitarnych.
- Data ogłoszenia: 1996-08-29
- Data wejścia w życie: 1996-08-29
- Data obowiązywania: 1996-08-29
- Z mocą od: 1996-07-01
- Dokument traci ważność: 2008-05-31
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 10 kwietnia 1997 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania za pracę pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach sfery budżetowej działających w ochronie zdrowia.
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 3 kwietnia 1998 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania za pracę pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach sfery budżetowej działających w ochronie zdrowia
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 12 lipca 1999 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania za pracę pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach sfery budżetowej działających w ochronie zdrowia
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 21 kwietnia 2000 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania za pracę pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach sfery budżetowej działających w ochronie zdrowia
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 30 marca 2001 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania za pracę pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach sfery budżetowej działających w ochronie zdrowia
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 17 marca 2003 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania za pracę pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach sfery budżetowej działających w ochronie zdrowia
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 4 marca 2004 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania za pracę pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach sfery budżetowej działających w ochronie zdrowia
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI I PRACY z dnia 24 lutego 2005 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania za pracę pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach sfery budżetowej działających w ochronie zdrowia
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ z dnia 6 marca 2006 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania za pracę pracowników zatrudnionych w niektórych jednostkach sfery budżetowej działających w ochronie zdrowia
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA