REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Rödl & Partner

Audyt, BPO, doradztwo podatkowe, doradztwo prawne, consulting

Rödl & Partner to międzynarodowa firma doradcza świadcząca kompleksowe usługi w zakresie: audytu, Business Process Outsourcing, doradztwa podatkowego, doradztwa prawnego, consultingu. Działa globalnie – posiada 106 biur w 48 krajach i zatrudnia ponad 5000 specjalistów.
Od 30 lat firma funkcjonuje na polskim rynku, wspierając dynamiczny rozwój zarówno inwestorów zagranicznych, jak i przedsiębiorców krajowych. Obecnie w Polsce działa 6 biur: w Gdańsku, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.
Rödl & Partner zapewnia interdyscyplinarne doradztwo – świadczone przez jeden podmiot i w całości nadzorowane przez dedykowanego opiekuna. To firma, która idzie z duchem czasu i reaguje na zmieniającą się rzeczywistość – rozumiejąc znaczenie digitalizacji we współczesnym biznesie i dostosowując świadczone usługi do nowych potrzeb klientów.

Więcej informacji: https://www.roedl.pl/pl/

Zdaniem Sądu Najwyższego pełnienie funkcji prezesa zarządu na podstawie faktycznie wykonywanej umowy o pracę także wtedy, gdy zakres czynności nie uległ diametralnym zmianom w stosunku do czynności wykonywanych w ramach poprzedniego stosunku organizacyjnego jest dopuszczalne. Zmiana zasad wykonywania pracy w celu uzyskania ubezpieczenia społecznego nie może z góry świadczyć o zamiarze obejścia prawa.
Jeśli pracodawca chce zmienić miejsce zatrudnienia pracowników (np. miejscowość), ci muszą wyrazić na to zgodę – albo w porozumieniu albo w drodze wypowiedzenia zmieniającego.

REKLAMA

Zagraniczny pracodawca, który deleguje do Polski pracowników, aby nie narazić się na kary, musi dopełnić wielu formalności. Nowe obowiązki, wprowadzone ustawą z czerwca 2016 r., wiążą się z dodatkowymi czynnościami, o których przedsiębiorcy często nie wiedzą.
„Środek odwoławczy nadany faksem jest wniesiony z chwilą określoną przez upoważnionego pracownika w adnotacji o wpływie pisma do sądu” – uznał Sąd Najwyższy w postanowieniu z 27 maja 2015 r., II CZ 20/15.

REKLAMA

Współpraca międzynarodowa, oprócz niewątpliwych korzyści, niesie ze sobą również ryzyka. Trzeba być ich świadomym i wiedzieć jak radzić sobie z komplikacjami.
RODO – czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych – ma ujednolicić poziom ochrony danych i zapewnić poczucie pewności prawnej w zakresie przetwarzania danych osobowych we wszystkich krajach Unii Europejskiej. RODO nakłada też nowe obowiązki na przedsiębiorców. Z uwagi na dotkliwe kary administracyjne za nieprzestrzeganie postanowień RODO, warto już teraz przygotować się do nadchodzących regulacji.
Planujący zyski z wynajmu mieszkań i pokoi latem powinni wcześniej wystąpić z wnioskiem o udzielenie interpretacji. Najlepiej jeszcze przed sezonem. Nie jest bowiem obecnie jasne, czy taka działalność może być opodatkowana ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, czy po prostu podatkiem dochodowym (PIT).
W celu skorzystania z preferencyjnej stawki VAT 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów (WDT) należy potwierdzić faktyczny wywóz towaru poza terytorium kraju, a zatem spełnić obowiązki dokumentacyjne, które pozwolą na jego wykazanie z tą stawką.
17 maja 2017 roku w Warszawie odbędzie się seminarium „Ukraina w procesie przemian. Nowe perspektywy i wyzwania dla zagranicznych inwestorów” organizowane przez Rödl & Partner i Polsko-Ukraińską Izbę Gospodarczą. Patronem medialnym seminarium jest Infor.pl. Organizatorzy czekają na zgłoszenia do 15 maja 2017 roku.
Przedsiębiorstwa ze Szwecji oceniane są jako jedne z najstabilniejszych i najpewniejszych we współpracy gospodarczej. Zgodnie z danymi z raportu opracowanego przez Bank Światowy Doing Business, otoczenie prawne dla prowadzenia działalności gospodarczej w Szwecji jest oceniane jako jedne z najlepszych w Europie (4 miejsce) i na świecie (9 miejsce).
Rödl & Partner i Cybercom Poland zapraszają na pierwsze z cyklu śniadań, podczas którego, przy porannej kawie, opowiadać będą o RODO. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.
23 marca w Sztokholmie i 6 kwietnia w Gdyni odbędą się organizowane przez Rödl & Partner seminaria o nazwie „Crossing the Baltic Sea”. Dedykowane są one szwedzkim przedsiębiorcom zainteresowanym inwestowaniem w Polsce i polskim, których interesuje lokowanie kapitału w Szwecji. Rödl & Partner, wraz z partnerami wydarzenia, doradzi uczestnikom jak najsprawniej taki proces przeprowadzić. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.
1 stycznia 2017 r. weszły w życie przepisy Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej „ustawa”).
Jak zmieniły się od początku 2017 roku zasady opodatkowania podatkami dochodowymi PIT i CIT wkładów niepieniężnych (aportów) do spółek wyjaśnia dr hab. Marcin Jamroży, doradca podatkowy, radca prawny, Partner w Rödl & Partner Warszawa.
Od 1 października 2016 r. zmieniły się przepisy regulujące zasady ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe.
Przekształcenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę komandytową nie podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych. Taką interpretację przepisów zaprezentował Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z dnia 29 stycznia 2016 (sygn. akt VIII SA/Wa 363/15).
Sąd Najwyższy w uchwale z 31 marca 2016 roku zinterpretował przepisy dotyczące problematycznej kwestii składania oświadczenia o rezygnacji z pełnienia funkcji członka zarządu spółki kapitałowej.
W obrocie gospodarczym bardzo często sięga się po konstrukcję świadczenia przez osobę trzecią (art. 391 k.c.), jako swoistą gwarancję uzyskania efektu w postaci określonego zachowania się osoby trzeciej, nie będącej stroną umowy (np. małżonków lub dzieci składającego oświadczenie).
Od 1 lipca 2016 r. obowiązek przekazywania dokumentów w formacie JPK, zarówno w przypadku kontroli, jak i w zakresie ewidencji VAT, dotyczy dużych firm. Mikro, mali i średni przedsiębiorcy, w rozumieniu ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, w okresie od dnia 1 lipca 2016 r. do dnia 30 czerwca 2018 r. dane w formacie JPK przy kontroli będą przekazywać fakultatywnie, a od lipca 2018 r. - obowiązkowo.Od 1 stycznia 2017 r. dane z ewidencji VAT w strukturze JPK przesyłać muszą i mali i średni przedsiębiorcy. Mikroprzedsiębiorcy objęci zostaną tym obowiązkiem od początku 2018 roku.
Częstą sytuacją jest zakup przez spółki biletów lotniczych u pośrednika (np. biura podróży). Pośrednicy ci są zazwyczaj agentami działającymi na rzecz zagranicznych przewoźników. Wątpliwości budzi często, czy nabywca będzie zobowiązany do poboru i odprowadzenia podatku dochodowego od wynagrodzenia (zapłaty za bilet i prowizji) wypłacanego w związku z zakupem biletów lotniczych na rzecz pośredników, mających siedzibę na terytorium RP.

REKLAMA