REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Rödl & Partner

Audyt, BPO, doradztwo podatkowe, doradztwo prawne, consulting

Rödl & Partner to międzynarodowa firma doradcza świadcząca kompleksowe usługi w zakresie: audytu, Business Process Outsourcing, doradztwa podatkowego, doradztwa prawnego, consultingu. Działa globalnie – posiada 106 biur w 48 krajach i zatrudnia ponad 5000 specjalistów.
Od 30 lat firma funkcjonuje na polskim rynku, wspierając dynamiczny rozwój zarówno inwestorów zagranicznych, jak i przedsiębiorców krajowych. Obecnie w Polsce działa 6 biur: w Gdańsku, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.
Rödl & Partner zapewnia interdyscyplinarne doradztwo – świadczone przez jeden podmiot i w całości nadzorowane przez dedykowanego opiekuna. To firma, która idzie z duchem czasu i reaguje na zmieniającą się rzeczywistość – rozumiejąc znaczenie digitalizacji we współczesnym biznesie i dostosowując świadczone usługi do nowych potrzeb klientów.

Więcej informacji: https://www.roedl.pl/pl/

Biura rachunkowe a ekologia. Znaczenie ekologii w naszym życiu zdecydowanie rośnie. Spotykamy się z ekologiczną żywnością, kosmetykami, ograniczamy w naszych domach produkcję śmieci. Odnawialne źródła energii cieszą się dużą popularnością. W gospodarstwach domowych takie zmiany można wprowadzić w łatwy sposób. Jak sprawić, aby także biuro rachunkowe było bardziej eko?
Czym jest nowy JPK_VAT? Kto ma obowiązek składać nowy JPK? Jakie są poszczególne elementy nowego JPK_VAT? Jak klasyfikować sprzedawane towary i usługi kodami GTU? Na te i inne pytania dotyczące nowego JPK_VAT z deklaracją, odpowiada Benita Soczewka-Piwowarczyk, Associate Partner w Rödl & Partner.

REKLAMA

Wyrażona w absolutorium akceptacja całokształtu znanej i ujawnionej wspólnikom działalności członka zarządu sp. z o.o. w rozpatrywanym roku obrotowym jest równoznaczna z wyłączeniem dochodzenia przez spółkę względem niego roszczeń odszkodowawczych w tym zakresie, chyba że uchwała o udzieleniu absolutorium została powzięta na podstawie nieprawdziwych lub niepełnych informacji, co nie pozwoliło wspólnikom na dokonanie właściwej oceny działalności takiego członka.
Wiele przedsiębiorstw zostało dotkniętych skutkami pandemii COVID-19. W konsekwencji braku nowych zleceń bądź znacznego spadku sprzedaży produktów zdarza się, że przedsiębiorcy nie są w stanie na bieżąco realizować swoich zobowiązań pieniężnych. Jak w takiej sytuacji powinien zachować się zarząd i jakie ciążą na nim obowiązki?

REKLAMA

Zapraszamy na najbardziej merytoryczną konferencję online w Polsce przedstawiającą zagadnienie sygnalistów, która odbędzie się 8 października 2020 r. Wydarzenie to jest dedykowane wszystkim osobom poszukującym rzetelnej, praktycznej i użytecznej wiedzy na temat skutecznego wdrożenia i utrzymania systemu dla sygnalistów zapewniającego dbałość o właściwe relacje międzyludzkie w organizacji, a co najważniejsze – uwzględniającego wymogi unijnej dyrektywy w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa UE.
W świetle art. 293 § 2 Kodeksu spółek handlowych członek zarządu, rady nadzorczej, komisji rewizyjnej oraz likwidator powinien przy wykonywaniu swoich obowiązków dołożyć staranności wynikającej z zawodowego charakteru swojej działalności. Oznacza to, że można rozsądnie oczekiwać (i w świetle prawa wymagać), że członek zarządu będzie znał bieżącą sytuację finansową spółki, zwłaszcza wówczas, gdy grozi jej niewypłacalność.
W sytuacji, gdy pracodawca najpierw wadliwie wypowiedział umowę o pracę (z zachowaniem okresu wypowiedzenia), a następnie w okresie wypowiedzenia wręczył pracownikowi wypowiedzenie bez zachowania okresu wypowiedzenia z naruszeniem przepisów prawa, pracownikowi przysługują podwójne roszczenia odszkodowawcze.
5 maja 2020 r. Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych opublikował opinię na temat sprawdzania temperatury ciała pracownikom oraz gościom hotelowym w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się COVID-19. W związku z przeprowadzanym aktualnie zmniejszaniem obostrzeń, wielu przedsiębiorców planuje powrót pracowników z pracy zdalnej (home office) lub telepracy do pracy w biurze. Ze względu na to, iż pandemia nadal trwa, powstały wątpliwości czy przed dopuszczeniem pracowników do pracy można badać im temperaturę ciała. Wydane przez PUODO wyjaśnienia rozwiewają jedynie część wątpliwości w tym temacie.
31 stycznia 2020 r. Naczelny Sąd Administracyjny wydał korzystny dla podatników wyrok (sygn. akt II FSK 509/18) dotyczący Numeru Identyfikacji Podatkowej, którym powinny się posługiwać polskie oddziały przedsiębiorców zagranicznych. W ustnym uzasadnieniu do wyroku Sąd wskazał, że oddział zagranicznego podmiotu w Polsce nie jest zobowiązany do identyfikowania się odrębnym od spółki macierzystej Numerem Identyfikacji Podatkowej w celu pełnienia funkcji płatnika.

RODO w PPK

Pandemia koronawirusa sprawiła, że w ostatnich miesiącach wiele firm nie funkcjonowało normalnie, a tym samym wielu pracodawców nie było w stanie zająć się wdrożeniem tak dużego projektu w firmie jak PPK.
Program zielonego ładu rozumiany jako dążenie do osiągnięcia neutralności klimatycznej przez Unię Europejską w 2050 roku, jest flagowym, interdyscyplinarnym projektem będącym kołem zamachowym transformacji energetycznej europejskich gospodarek. Kryzys spowodowany koronawirusem wymaga jednak specjalnych środków zaradczych i ponownego zdefiniowania unijnych priorytetów. Czy możemy spodziewać się zmiany w podejściu do neutralności klimatycznej?
Zapraszamy na pierwszą w Polsce konferencję, która w tak kompleksowy i praktyczny sposób przedstawia zagadnienie whistleblowingu. W trakcie wydarzenia poruszane będą zagadnienia z obszaru prawa, technologii, zarządzania, w tym m.in. dotyczące bezpieczeństwa systemów whistlebowingowych oraz przetwarzania danych osobowych w tych systemach. Konferencję organizują Rödl & Partner i E-nform Sp. z o.o.. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.
Uruchomione przez Ministerstwo Finansów od 1 stycznia 2020 roku indywidualne rachunki podatkowe (mikrorachunki podatkowe) ułatwiają przedsiębiorcom opłacanie podatków. Należy jednak pamiętać, że przy dokonywaniu opłat konieczne jest wskazanie tytułu przelewu.
Przełom lat 2019/2020 przynosi ze sobą wiele zmian w prawie podatkowym, które znacząco wpłyną na działalność przedsiębiorstw i odpowiedzialność podatników. Zmiany obejmują, między innymi pakiet quick fixes, obligatoryjny mechanizm podzielonej płatności (split payment), wejście w życie nowej matrycy stawek VAT, likwidację deklaracji VAT, nowe zasady raportowania dokumentacji cen transferowych, pojawienie się możliwości zawarcia z szefem KAS umowy o współdziałanie przez podatników o dużych przychodach, czy też tzw. białą listę podatników. To ostatnie rozwiązanie, wprowadzone w drugiej połowie 2019 r., ma ułatwić przedsiębiorcom weryfikację wiarygodności kontrahentów.
Masz przed sobą wdrożenie Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) w firmie? W Twoim przedsiębiorstwie działa już PPK i zastanawiasz się co dalej? Rödl & Partner zaprasza na cykl warsztatów „PPK z perspektywy pracodawcy”, który odbędzie się w lutym 2020 r. w Warszawie, Gliwicach, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu. Podczas warsztatów zostaną omówione praktyczne przykłady z wdrożeń, case studies, porady ekspertów z różnych dziedzin. Wszystko o PPK w jednym miejscu. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego cyklu.
11 grudnia 2019 r. w Gdańsku odbędzie się bezpłatne szkolenie, poświęcone prawnym i podatkowym aspektom delegowania pracowników do wykonywania pracy na terenie Niemiec (w tym pracownikom mającym obywatelstwo ukraińskie). Szkolenie organizuje Rödl & Partner. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.
9 grudnia 2019 r. w Gdańsku odbędzie się szkolenie, które poświęcone będzie wchodzącym w życie od początku 2020 roku zmianom w ustawie o VAT (tzw. quick fixes). Szkolenie organizuje Rödl & Partner. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.
Rödl & Partner zaprasza na konferencję (26 listopada 2019 r. w Warszawie) dedykowaną tym wszystkim, których interesują konkretne rozwiązania na styku prawa, technologii i bezpieczeństwa w kontekście RODO. Skierowane jest zarówno do ekspertów przetwarzania danych osobowych, jak i do osób zarządzających firmami, czy prowadzących projekty. Infor.pl objął patronat medialny nad tym wydarzeniem.
Rödl & Partner zaprasza na bezpłatne śniadanie biznesowe, na którym zostaną przedstawione zasady i praktyka postępowania kontrolnego Prezesa UODO. Ponadto omówione zostaną wydane dotąd przez Prezesa UODO decyzje i nałożone kary, a także odpowiedzialność administracyjnoprawna, cywilnoprawna i karnoprawna przedsiębiorców za naruszenie obowiązków dot. przetwarzania danych osobowych. Infor.pl objął patronat nad tym wydarzeniem.
Od 1 listopada 2019 r. podatnicy VAT będą mogli składać do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej („Dyrektor KIS”) wnioski o wydanie Wiążącej informacji stawkowej („WIS”). Na jej podstawie uzyskają urzędowe potwierdzenie prawidłowości stosowanych stawek VAT.

REKLAMA