REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Czytelnikami FlotyAutoBiznes są między innymi osoby zajmujące się opieką nad samochodami firmowymi, pracownicy przedsiębiorstw świadczących usługi finansowania pojazdów (firm CFM, leasingowych), specjaliści ds. sprzedaży flotowej u dealerów i importerów aut, prezesi, członkowie zarządów, dyrektorzy i właściciele firm, których profil działalności wymaga posiadania floty pojazdów, dostawcy usług dla flot, czyli dystrybutorzy części zamiennych, GPS-ów, map cyfrowych, systemów IT, właściciele szkół jazdy, pracownicy ubezpieczalni, itp.

Ciekawa zawartość merytoryczna tekstów, pisana przez naszych dziennikarzy i osoby, na co dzień zajmujące się sprawami flotowymi sprawia, że magazyn jest niezbędnym informatorem każdego administratora pojazdów służbowych. FlotaAutoBiznes nie tylko przedstawia aktualną sytuację na rynku produktów, ale także radzi, w jaki sposób mogą jeszcze bardziej usprawnić działanie swojego parku maszyn – na podstawie przykładów z życia wziętych. Wsparcie dla drukowanego wydania jest strona internetowa www.fab.com.pl oraz newsletter – ukazujący się dwa razy w miesiącu.

Czasopismo Flota Auto Biznes organizuje również konferencje, jeszcze bardziej rozszerzające informacje zawarte w magazynie. Średnio uczestniczy w nich ponad 250 osób, zainteresowanych informacjami o możliwościach usprawnienia funkcjonowania parku maszyn. Nierzadko wystawcy właśnie na nasze imprezy planują flotowe premiery swoich produktów. Transportowym uzupełnieniem dla FAB-a jest pismo Truck&Business Polska. 

Duże floty z zasady współpracują z sieciami serwisów ogumienia działającymi w całym kraju. Sieci te wyznaczają punkty, które zajmują się obsługą flot. Dwa razy w roku firmowe auto musi zostać poddane wymianie ogumienia z zimowego na letnie i odwrotnie.
Podczas październikowej konferencji FlotyAutoBiznes premierę miał system IZF (Inteligentne Zarządzanie Flotą). Rozwiązanie to jest efektem kilkuletnich prac i testów systemu firmy Amervox. Jest ono dedykowane głównie importerom pojazdów, firmom leasingowym, ubezpieczycielom, użytkownikom flot i oczywiście kierowcom. Jego motyw przewodni to: oszczędność i bezpieczeństwo.

REKLAMA

Zanim firma zdecyduje się zakupić konkretny model i wersję auta, powinna koniecznie sprawdzić jego zalety i wady w codziennej eksploatacji. Importerzy doskonale to rozumieją, uważając takie testy za część procedury sprzedaży, niemal tak istotne i standardowe jak zaprezentowanie cennika. Poniżej przedstawiamy szczegóły dotyczące testowania aut udostępnianych przez importerów.
Program flotowy danego importera i liczba placówek ASO to najważniejsze elementy decydujące o zakupie aut do firmy. Ta zasada jest znana nawet początkującemu opiekunowi aut służbowych. Postanowiliśmy sprawdzić ilu dealerów prowadzi sprzedaż zbiorową i serwis w niektórych markach działających na naszym rynku.

REKLAMA

Jakie są rodzaje i klasy alarmów samochodowych? PIMot podzielił dostępne na rynku urządzenia ze względu na ich skuteczność i poziom trudności obejścia.
Kradzieże aut w naszym kraju są nadal bardzo powszechnym zjawiskiem. Różnego rodzaju zabezpieczenia przeciwkradzieżowe potrafią skutecznie zniechęcić amatorów cudzej własności, jednak montaż niektórych z nich wymaga poważnej ingerencji w konstrukcję pokazdu. Eksperci Floty Auto Biznes radzą, jak zamontować zabezpieczenie, aby nie stracić gwarancji pojazdu.
Większość współczesnych samochodów nawet w standardowych wersjach jest wyposażona w odbiornik radiowy. Korzystanie z tego dodatku wiąże się z pewnymi obowiązkami. Ekspert Floty Auto Biznes odpowie na pytanie, czy warto nie płacić abonamentu za radio w samochodzie?
Specjaliści z FAB wzięli pod lupę wybraną część gamy Volkswagena z napędem 4Motion. Korzystają z nich najczęściej firmy potrzebujące sprawnych pojazdów z napędem na cztery koła – zarówno dla menedżera czy prezesa, jak i w celach „typowo robotniczych”.
Wszystko o fotoradarach, jak nie wpaść w pułapkę w umowach z firmami CFM, dlaczego warto korzystać z więcej niż jednej marki aut/usługodawcy – to tylko kilka z zagadnień, które będą poruszone podczas Warsztatów Flotowych. Zapraszamy 27. lutego do salonu Euroservice przy ul. Al. Jerozolimskie 239 w Warszawie.
Już 25 stycznia w Adgar Plaza przy ul. Postępu 17a w Warszawie pojawi się szansa wzbogacenia wiedzy. Na jaki temat? Między innymi użytkowania samochodów służbowych do celów prywatnych, postępowania w razie sporów z ubezpieczalnią, przeprowadzenia analizy szkodowości aut w swojej firmie.
Na przykładzie firmy Geo-Eko przedstawimy sposób wykorzystania systemu monitoringu floty, który został zainstalowany w połowie floty, czyli w piętnastu samochodach osobowych. Pierwsze dane mówią, że park aut jest teraz zarządzany bardziej efektywnie, a firma zaoszczędziła nawet 100 litrów paliwa miesięcznie.
Umowa pomiędzy właścicielem floty, a jej użytkownikiem szczegółowo określa zasady użytkowania pojazdów służbowych. Co się dzieje w sytuacji, kiedy następuje złamanie regulaminu korzystania z auta służbowego, a dodatkowo ma miejsce kolizja drogowa lub wypadek z udziałem auta służbowego? Kto w takich sytuacjach może liczyć na odszkodowanie od ubezpieczyciela?
Statystyczne dane są alarmujące! Spożywanie posiłków przez kierowcę w trakcie jazdy zwiększa ryzyko wypadku nawet o 80 procent. Eksperci Floty Auto Biznes i Szkoły Jazdy Renault przypominają o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpiecznej jazdy.
1 lipca 2011 roku został wprowadzony elektroniczny pobór opłat za przejazd pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony na poszczególnych drogach publicznych. Pomimo wielomiesięcznego planowania i wprowadzania systemu w życie, już po kilku miesiącach obowiązywania, wyszło na jaw wiele nieprawidłowości w jego funkcjonowaniu. Poniżej przedstawiamy drugą cześć artykułu, w którym opisujemy nieprawidłowości systemy poboru e-myta.
1 lipca 2011 roku został wprowadzony elektroniczny pobór opłat za przejazd pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony na poszczególnych drogach publicznych. Pomimo wielomiesięcznego planowania i wprowadzania systemu w życie, już po kilku miesiącach obowiązywania, wyszło na jaw wiele nieprawidłowości w jego funkcjonowaniu. To przełożyło się wprost na ogromne kary finansowe nakładane na kierowców pojazdów jak i niepewność ze strony firm transportowych w zakresie spełnienia wymogów nałożonych przez obowiązującą ustawę o drogach publicznych.
Głównymi obowiązkami opiekuna floty jest dbanie o bezpieczeństwo kierowców i dobry stan techniczny aut służbowych. Eksperci Floty Auto Biznes podpowiadają, jak zadbać o stan techniczny auta pracownika. Na celownik wzięli ciśnienie powietrza w oponach.
Usługi wykonywane w warsztatach nieautoryzowanych przez konkretną markę są zazwyczaj tańsze niż te realizowane w ASO. Jakie jeszcze są zalety (oprócz obniżenia kosztów) serwisowania floty poza ASO?
Na rynku usług motoryzacyjnych działa wiele wyspecjalizowanych, ale nie autoryzowanych warsztatów zajmujących się naprawami samochodów konkretnej marki. Jeszcze kilka lat temu korzystanie z tego typu warsztatów wzbudzało wątpliwości. Czy w dzisiejszej sytuacji rynkowej opłaca się serwisować flotę poza ASO?
Opiekunowie flot mają czasem do czynienia z bankowozami, autami na potrzeby firm elektrycznych, karetki pogotowia, piaskarki, polewaczko-zmywarki czy pługi śnieżne. Jednym ze sposobów sfinansowania zakupu tego typu pojazdów jest leasing.
Dlaczego wlew paliwa w autach jest umiejscowiony z lewej, a w innym z prawej strony? To proste pytanie przyniosło różne odpowiedzi. Eksperci z Floty Auto Biznes zadali je przede przedstawicielom japońskich producentów samochodów.

REKLAMA