Flota Auto Biznes
Dołącz do grona ekspertówSerwisowanie opon w pojazdach służbowych
15.03.2013
Duże floty z zasady współpracują z sieciami serwisów ogumienia działającymi w całym kraju. Sieci te wyznaczają punkty, które zajmują się obsługą flot. Dwa razy w roku firmowe auto musi zostać poddane wymianie ogumienia z zimowego na letnie i odwrotnie.
Podczas październikowej konferencji FlotyAutoBiznes premierę miał system IZF (Inteligentne Zarządzanie Flotą). Rozwiązanie to jest efektem kilkuletnich prac i testów systemu firmy Amervox. Jest ono dedykowane głównie importerom pojazdów, firmom leasingowym, ubezpieczycielom, użytkownikom flot i oczywiście kierowcom. Jego motyw przewodni to: oszczędność i bezpieczeństwo.
REKLAMA
Zanim firma zdecyduje się zakupić konkretny model i wersję auta, powinna koniecznie sprawdzić jego zalety i wady w codziennej eksploatacji. Importerzy doskonale to rozumieją, uważając takie testy za część procedury sprzedaży, niemal tak istotne i standardowe jak zaprezentowanie cennika. Poniżej przedstawiamy szczegóły dotyczące testowania aut udostępnianych przez importerów.
Jak dealerzy dbają o flotowców?
12.03.2013
Program flotowy danego importera i liczba placówek ASO to najważniejsze elementy decydujące o zakupie aut do firmy. Ta zasada jest znana nawet początkującemu opiekunowi aut służbowych. Postanowiliśmy sprawdzić ilu dealerów prowadzi sprzedaż zbiorową i serwis w niektórych markach działających na naszym rynku.
REKLAMA
Klasy alarmów samochodowych
12.03.2013
Jakie są rodzaje i klasy alarmów samochodowych? PIMot podzielił dostępne na rynku urządzenia ze względu na ich skuteczność i poziom trudności obejścia.
Kradzieże aut w naszym kraju są nadal bardzo powszechnym zjawiskiem. Różnego rodzaju zabezpieczenia przeciwkradzieżowe potrafią skutecznie zniechęcić amatorów cudzej własności, jednak montaż niektórych z nich wymaga poważnej ingerencji w konstrukcję pokazdu. Eksperci Floty Auto Biznes radzą, jak zamontować zabezpieczenie, aby nie stracić gwarancji pojazdu.
Pojazd firmowy, a abonament za radio
11.03.2013
Większość współczesnych samochodów nawet w standardowych wersjach jest wyposażona w odbiornik radiowy. Korzystanie z tego dodatku wiąże się z pewnymi obowiązkami. Ekspert Floty Auto Biznes odpowie na pytanie, czy warto nie płacić abonamentu za radio w samochodzie?
Specjaliści z FAB wzięli pod lupę wybraną część gamy Volkswagena z napędem 4Motion. Korzystają z nich najczęściej firmy potrzebujące sprawnych pojazdów z napędem na cztery koła – zarówno dla menedżera czy prezesa, jak i w celach „typowo robotniczych”.
Wszystko o fotoradarach, jak nie wpaść w pułapkę w umowach z firmami CFM, dlaczego warto korzystać z więcej niż jednej marki aut/usługodawcy – to tylko kilka z zagadnień, które będą poruszone podczas Warsztatów Flotowych. Zapraszamy 27. lutego do salonu Euroservice przy ul. Al. Jerozolimskie 239 w Warszawie.
Flota Auto Biznes zaprasza na warsztaty
07.01.2013
Już 25 stycznia w Adgar Plaza przy ul. Postępu 17a w Warszawie pojawi się szansa wzbogacenia wiedzy. Na jaki temat? Między innymi użytkowania samochodów służbowych do celów prywatnych, postępowania w razie sporów z ubezpieczalnią, przeprowadzenia analizy szkodowości aut w swojej firmie.
Na przykładzie firmy Geo-Eko przedstawimy sposób wykorzystania systemu monitoringu floty, który został zainstalowany w połowie floty, czyli w piętnastu samochodach osobowych. Pierwsze dane mówią, że park aut jest teraz zarządzany bardziej efektywnie, a firma zaoszczędziła nawet 100 litrów paliwa miesięcznie.
Umowa pomiędzy właścicielem floty, a jej użytkownikiem szczegółowo określa zasady użytkowania pojazdów służbowych. Co się dzieje w sytuacji, kiedy następuje złamanie regulaminu korzystania z auta służbowego, a dodatkowo ma miejsce kolizja drogowa lub wypadek z udziałem auta służbowego? Kto w takich sytuacjach może liczyć na odszkodowanie od ubezpieczyciela?
Kanapki i herbata zabijają kierowców!
02.01.2013
Statystyczne dane są alarmujące! Spożywanie posiłków przez kierowcę w trakcie jazdy zwiększa ryzyko wypadku nawet o 80 procent. Eksperci Floty Auto Biznes i Szkoły Jazdy Renault przypominają o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpiecznej jazdy.
1 lipca 2011 roku został wprowadzony elektroniczny pobór opłat za przejazd pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony na poszczególnych drogach publicznych. Pomimo wielomiesięcznego planowania i wprowadzania systemu w życie, już po kilku miesiącach obowiązywania, wyszło na jaw wiele nieprawidłowości w jego funkcjonowaniu. Poniżej przedstawiamy drugą cześć artykułu, w którym opisujemy nieprawidłowości systemy poboru e-myta.
1 lipca 2011 roku został wprowadzony elektroniczny pobór opłat za przejazd pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony na poszczególnych drogach publicznych. Pomimo wielomiesięcznego planowania i wprowadzania systemu w życie, już po kilku miesiącach obowiązywania, wyszło na jaw wiele nieprawidłowości w jego funkcjonowaniu. To przełożyło się wprost na ogromne kary finansowe nakładane na kierowców pojazdów jak i niepewność ze strony firm transportowych w zakresie spełnienia wymogów nałożonych przez obowiązującą ustawę o drogach publicznych.
Głównymi obowiązkami opiekuna floty jest dbanie o bezpieczeństwo kierowców i dobry stan techniczny aut służbowych. Eksperci Floty Auto Biznes podpowiadają, jak zadbać o stan techniczny auta pracownika. Na celownik wzięli ciśnienie powietrza w oponach.
Usługi wykonywane w warsztatach nieautoryzowanych przez konkretną markę są zazwyczaj tańsze niż te realizowane w ASO. Jakie jeszcze są zalety (oprócz obniżenia kosztów) serwisowania floty poza ASO?
Na rynku usług motoryzacyjnych działa wiele wyspecjalizowanych, ale nie autoryzowanych warsztatów zajmujących się naprawami samochodów konkretnej marki. Jeszcze kilka lat temu korzystanie z tego typu warsztatów wzbudzało wątpliwości. Czy w dzisiejszej sytuacji rynkowej opłaca się serwisować flotę poza ASO?
Leasing specjalny: na co trzeba uważać?
25.09.2012
Opiekunowie flot mają czasem do czynienia z bankowozami, autami na potrzeby firm elektrycznych, karetki pogotowia, piaskarki, polewaczko-zmywarki czy pługi śnieżne. Jednym ze sposobów sfinansowania zakupu tego typu pojazdów jest leasing.
Po której stronie powinien być wlew paliwa?
25.09.2012
Dlaczego wlew paliwa w autach jest umiejscowiony z lewej, a w innym z prawej strony? To proste pytanie przyniosło różne odpowiedzi. Eksperci z Floty Auto Biznes zadali je przede przedstawicielom japońskich producentów samochodów.