Waldemar Żuchowski
Dołącz do grona ekspertów
Przedsiębiorca otrzymał fakturę VAT od swojego kontrahenta. Niestety w trakcie przeprowadzki firmy do nowego biura faktura zaginęła. Kontrahent przedsiębiorcy w związku z tym wystawił duplikat faktury. W tej sytuacji przedsiębiorca zastanawia się kiedy dokonać odliczenia VAT jeśli podstawą tego odliczenia nie jest faktura lecz jej duplikat.
Przedsiębiorca prowadzi małą firmę handlowo - usługową. W ramach swojej działalności sprzedał swojemu kontrahentowi towar i następnie wystawił mu fakturę. Część sprzedanego towaru została jednak zwrócona przez kontrahenta. W związku z tym przedsiębiorca wystawił fakturę korygującą i przesłał ją nabywcy towaru.  Nie otrzymał jednak od swojego kontrahenta potwierdzenia odbioru faktury korygującej. Przedsiębiorca zastanawia się teraz kiedy będzie mógł odliczyć VAT.
REKLAMA
Jak dokumentować dostawę towarów
23.10.2008
Przedsiębiorca prowadzi mały zakład produkcyjno – usługowo – handlowy. W ramach tej działalności przyjął zamówienie na dostawę konstrukcji stalowych. Kontrahent składając zamówienie dokonał zapłaty zaliczki w wysokości 10 % brutto wartości całego zamówienia. Reszta należności ma zostać przez niego uregulowana po odbiorze całego towaru. Jak w tej sytuacji należy udokumentować tę transakcję i kiedy dla przedsiębiorcy powstanie obowiązek podatkowy w VAT.
Czy zapłacone po dacie likwidacji działalności zaległe składki ZUS mogą być kosztem podatkowym?
23.10.2008
Do końca 2007r. prowadziłem działalność gospodarczą, rozliczałem się metodą kasową prowadząc pkpir. Z uwagi na ujawnione nieprawidłowości w zakresie wypłat wynagrodzeń z tytułu umów zleceń za lata 2004-2006 r. zobowiązany jestem uiścić zaległości wobec ZUS w kwocie ok. 70 tys. zł. Zaległości te dotyczą części składek na ubezpieczenia społeczne pracowników, których obowiązek finansowania obciąża pracodawcę oraz składek na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. Czy zapłacone zaległości mogę jakoś zaliczyć do kosztów podatkowych ?
REKLAMA
Przedsiębiorca zgodnie z zapisami zawartej umowy handlowej, stara się od swojego nierzetelnego kontrahenta o odszkodowanie. Wreszcie, po kilkunastu miesiącach walki przed sądem, przedsiębiorca otrzymał dla siebie korzystny wyrok sądowy na podstawie, którego jego nierzetelny kontrahent ma mu zapłacić odszkodowanie. W związku z tym przedsiębiorca zastanawia się czy takie odszkodowanie podlega opodatkowaniu PIT.
Prowadzę działalność gospodarczą. Rok temu kupiłem w Niemczech samochód ciężarowy. Przy nabyciu odliczyłem VAT, podobnie jak przy zakupach paliwa do tego samochodu. Jednak niedawno dokonałem w tym samochodzie pewnych zmian i przeróbek, przez które samochód ten nie może być uznany za ciężarówkę. Czy teraz muszę skorygować odliczony wcześniej VAT?
Prowadzę działalność gospodarczą i często pobieram zaliczki na poczet przyszłej sprzedaży swoich produktów. Kupujący wpłacają czasem całe należności na konto firmy przed dokonaniem sprzedaży. W tych przypadkach nie wystawiam faktur dokumentujących zaliczkę, lecz faktury dokumentujące faktyczną sprzedaż. Czy postępuję prawidłowo ?
Jestem przedsiębiorcą i małym podatnikiem. Korzystając z kredytu bankowego zakupiłem w marcu 2008 r. używany samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej 24 tony, za kwotę 65.800,00 zł. Następnie wprowadziłem samochód do ewidencji środków trwałych i rozpocząłem jego użytkowanie...
Jestem przedsiębiorcą i małym podatnikiem. Korzystając z kredytu bankowego zakupiłem w marcu 2008 r. używany samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej 24 tony, za kwotę 65.800,00 zł. Następnie wprowadziłem samochód do ewidencji środków trwałych i rozpocząłem jego użytkowanie...