REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2015 poz. 111

DECYZJA NR 366
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI

z dnia 25 listopada 2015 r.

w sprawie programu nauczania na kursie specjalistycznym dla policjantów z zakresu wykorzystania zasobów informacyjnych Krajowego Systemu Informacyjnego Policji, innych systemów policyjnych, systemów pozapolicyjnych oraz Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych

Tekst pierwotny

Na podstawie § 54 ust. 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 czerwca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków odbywania szkoleń zawodowych oraz doskonalenia zawodowego w Policji (Dz. U. Nr 126, poz. 877, z późn. zm.1)) postanawia się, co następuje:

§ 1.

Określa się program nauczania na kursie specjalistycznym dla policjantów z zakresu wykorzystania zasobów informacyjnych Krajowego Systemu Informacyjnego Policji, innych systemów policyjnych, systemów pozapolicyjnych oraz Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych, stanowiący załącznik do decyzji.

§ 2.

Realizację kursu, o którym mowa w § 1, powierza się Wyższej Szkole Policji w Szczytnie, Centrum Szkolenia Policji w Legionowie, Szkole Policji w Katowicach oraz Szkole Policji w Pile.

§ 3.

Kursy specjalistyczne obsługi Krajowego Systemu Informacyjnego Policji oraz wykorzystania zasobów informacyjnych Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych w zakresie zagadnień operacyjno-dochodzeniowych oraz kursy specjalistyczne obsługi Krajowego Systemu Informacyjnego Policji w zakresie zagadnień prewencyjnych rozpoczęte i niezakończone przed dniem wejścia w życie niniejszej decyzji, prowadzi się na podstawie programów nauczania obowiązujących w dniu rozpoczęcia kursów.

§ 4.

Traci moc:

1) decyzja nr 114 Komendanta Głównego Policji z dnia 27 lutego 2008 r. w sprawie programu kursu specjalistycznego obsługi Krajowego Systemu Informacyjnego Policji oraz wykorzystania zasobów informacyjnych Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych w zakresie zagadnień operacyjno-dochodzeniowych (Dz. Urz. KGP Nr 5, poz. 36);

2) decyzja nr 116 Komendanta Głównego Policji z dnia 27 lutego 2008 r. w sprawie programu kursu specjalistycznego obsługi Krajowego Systemu Informacyjnego Policji w zakresie zagadnień prewencyjnych (Dz. Urz. KGP Nr 5, poz. 38).

§ 5.

Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

Komendant Główny Policji

gen. insp. Krzysztof Gajewski

 

 

1) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 221, poz. 1644, z 2008 r. Nr 180, poz. 1116, z 2010 r. Nr 209, poz. 1381, z 2012 r. poz. 899, z 2014 r. poz. 1312 oraz z 2015 r. poz. 593.

Załącznik 1. [PROGRAM NAUCZANIA NA KURSIE SPECJALISTYCZNYM DLA POLICJANTÓW Z ZAKRESU WYKORZYSTANIA ZASOBÓW INFORMACYJNYCH KRAJOWEGO SYSTEMU INFORMACYJNEGO POLICJI, INNYCH SYSTEMÓW POLICYJNYCH, SYSTEMÓW POZAPOLICYJNYCH ORAZ KRAJOWEGO CENTRUM INFORMACJI KRYMINALNYCH]

Załącznik do decyzji nr 366 Komendanta Głównego Policji
z dnia 25 listopada 2015 r.

PROGRAM NAUCZANIA NA KURSIE SPECJALISTYCZNYM DLA POLICJANTÓW Z ZAKRESU WYKORZYSTANIA ZASOBÓW INFORMACYJNYCH KRAJOWEGO SYSTEMU INFORMACYJNEGO POLICJI, INNYCH SYSTEMÓW POLICYJNYCH, SYSTEMÓW POZAPOLICYJNYCH ORAZ KRAJOWEGO CENTRUM INFORMACJI KRYMINALNYCH

SPIS TREŚCI

1. Założenia organizacyjno-programowe kursu

1.1. Nazwa kursu

1.2. Katalog zadań, do realizacji których kurs ma przygotować

1.3. Kryteria formalne, jakim muszą odpowiadać kandydaci kierowani na kurs

1.4. System prowadzenia kursu

1.5. Czas trwania kursu

1.6. Liczebność grupy szkoleniowej

1.7. Warunki niezbędne do osiągania celów kształcenia

1.8. Zakres tematyczny i zasady oceniania

1.9. Forma zakończenia kursu

2. Treści kształcenia

1. Założenia organizacyjno-programowe kursu

1.1. Nazwa kursu

Kurs specjalistyczny dla policjantów z zakresu wykorzystania zasobów informacyjnych Krajowego Systemu Informacyjnego Policji (KSIP), innych systemów policyjnych, systemów pozapolicyjnych oraz Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych (KCIK), zwany dalej „kursem”.

1.2. Katalog zadań, do realizacji których kurs ma przygotować

Program obejmuje treści, które przygotują policjanta do wykonywania zadań związanych z wykorzystaniem zasobów informacyjnych KSIP, innych systemów policyjnych, systemów pozapolicyjnych oraz KCIK w zakresie zagadnień operacyjno-dochodzeniowych, jak i prewencyjnych.

Absolwent kursu będzie potrafił realizować zadania określone treściami programowymi, tj. z zakresu:

1) znajomości przepisów regulujących przetwarzanie informacji przez Policję;

2) funkcjonalności systemów informatycznych eksploatowanych w Policji;

3) sprawdzeń i rejestracji w poszczególnych obszarach zbiorów KSIP;

4) sprawdzeń i rejestracji w części niejawnej systemu KSIP;

5) gromadzenia i wykorzystania zasobów Systemu Informacji Operacyjnych (SIO) oraz kartoteki miejsc;

6) wykorzystania zasobów informacyjnych KCIK;

7) wykorzystania zasobów informacyjnych Systemu Wspomagania Dowodzenia (SWD);

8) wykonywania raportów, analiz i typowania na podstawie informacji uzyskanych z KSIP w Systemie Analitycznym;

9) zasad usuwania danych z KSIP;

10) uzyskania informacji w tym danych osobowych z systemów pozapolicyjnych.

1.3. Kryteria formalne, jakim muszą odpowiadać kandydaci kierowani na kurs

Na kurs mogą zostać skierowani policjanci realizujący zadania w służbie kryminalnej oraz prewencyjnej z wykorzystaniem zasobów informacyjnych KSIP, innych systemów policyjnych, systemów pozapolicyjnych oraz KCIK.

1.4. System prowadzenia kursu

Kurs jest prowadzony w systemie stacjonarnym. Policjanci podczas kursu są zakwaterowani w jednostce szkoleniowej.

1.5. Czas trwania kursu

Kurs trwa 10 dni szkoleniowych. Liczba godzin lekcyjnych, liczonych w 45-minutowych jednostkach, nie powinna przekraczać 8 godzin dziennie. Realizacja treści kształcenia zawartych w programie nauczania wymaga przeprowadzenia łącznie 80 godzin lekcyjnych.

Na całkowity wymiar kursu, składają się:

Przedsięwzięcia

Czas realizacji
(w godzinach lekcyjnych)

Rozpoczęcie, zapoznanie z regulaminami i organizacją kursu

2

Zajęcia programowe

73

Egzamin końcowy

4

Zakończenie kursu

1

Ogółem

80
(10 dni szkoleniowych)

 

1.6. Liczebność grupy szkoleniowej

Poszczególne treści kształcenia należy realizować w grupach szkoleniowych, których liczebność, z uwagi na cele dydaktyczne zajęć oraz efektywność stosowanych metod dydaktycznych, nie może przekraczać 20 osób.

Należy przy tym uwzględnić liczbę stanowisk dostępowych umożliwiającą dostęp do aplikacji szkolnych systemów policyjnych dla każdego słuchacza.

1.7. Warunki niezbędne do osiągania celów kształcenia

Podczas prowadzenia zajęć symulacyjnych bądź ćwiczeń, wskazane jest regulowanie czasem zajęć w sposób zapewniający optymalne osiągnięcie zakładanych celów, z zastrzeżeniem rozpoczęcia zajęć z kolejnego bloku tematycznego w czasie przyjętym w rozkładzie zajęć dydaktycznych.

Podczas realizacji treści programowych, obowiązkiem każdego nauczyciela policyjnego jest kształtowanie pożądanych postaw i zachowań w zakresie poszanowania prawa, zasad etyki zawodowej, praw człowieka, działań antykorupcyjnych oraz polityki antydyskryminacyjnej.

Należy przyjąć, że zajęcia, w przypadku grup powyżej 10 osób, powinny być prowadzone przez dwóch nauczycieli.

Charakter przekazywanej wiedzy i kształtowanych umiejętności wymaga, aby zajęcia realizowane były w pomieszczeniach wyposażonych w niezbędne środki dydaktyczne umożliwiające osiągnięcie przez słuchaczy zakładanych celów kształcenia. Nauczyciele policyjni oraz słuchacze uczestniczą w zajęciach w ubiorze cywilnym.

1.8. Zakres tematyczny i system oceniania

Zakres tematyczny

Czas realizacji kursu w godz. lekcyjnych

System oceniania

Temat nr 1. Aspekty formalno-prawne, techniczne i funkcjonalne systemów informatycznych eksploatowanych w Policji.

7

Do oceny stopnia przyswojenia wiedzy i opanowania umiejętności stosuje się dwustopniową skalę ocen z wpisem uogólnionym zaliczono (zal.) albo niezaliczono (nzal.). Uzyskanie zaliczeń z przeprowadzonych ćwiczeń określonych programem warunkuje przystąpienie do egzaminu końcowego.

Temat nr 2. Wykorzystanie aplikacji KSIP w zakresie sprawdzeń w obszarach: osoba, rzecz, fakt oraz w zbiorach danych wykorzystanych przez Policję.

16

Temat nr 3. Rejestracja informacji w zbiorach KSIP.

24

Temat nr 4. Sprawdzenie i rejestracja w części niejawnej bazy KSIP.

2

Temat nr 5. Sporządzanie informacji i wykorzystanie zasobów SIO.

5

Temat nr 6. Uzyskiwanie i wykorzystanie informacji z SWD

16

Temat nr 7. Raporty, analizy i typowanie na podstawie informacji przetwarzanych w KSIP.

3

 

1.9. Forma zakończenia kursu

Kurs kończy się egzaminem końcowym, który składa się z testu wiedzy i testu umiejętności. Warunkiem ukończenia kursu jest uzyskanie pozytywnej oceny z testu wiedzy, jak i testu umiejętności. Test wiedzy składa się z 20 pytań, trwa 1 godzinę lekcyjną i warunkiem jego pozytywnego ukończenia jest uzyskanie 60 % poprawnych odpowiedzi.

Kryteria oceny testu wiedzy:

ocena 1

niedostateczna

od 0 do 11 poprawnych odpowiedzi

ocena 2

dopuszczająca

od 12 do 13 poprawnych odpowiedzi

ocena 3

poprawna

od 14 do 15 poprawnych odpowiedzi

ocena 4

dobra

od 16 do 17 poprawnych odpowiedzi

ocena 5

bardzo dobra

od 18 do 19 poprawnych odpowiedzi

ocena 6

wyróżniająca

20 poprawnych odpowiedzi

Do testu umiejętności przystępują słuchacze, którzy uzyskali pozytywną ocenę z testu wiedzy. Test umiejętności trwa 3 godziny lekcyjne i obejmuje praktyczne elementy pracy policjanta z wykorzystaniem systemów informatycznych.

Absolwent kursu otrzymuje świadectwo z wpisem „pozytywnym” – w miejscu ogólnego wyniku nauki i oceną z egzaminu końcowego stanowiącą średnią ocenę z testu wiedzy i testu umiejętności.


2. Treści kształcenia

TEMAT NR 1: Aspekty formalno-prawne, techniczne i funkcjonalne systemów informatycznych eksploatowanych w Policji.

CELE: Po zrealizowaniu tematu, słuchacz będzie potrafił:

– wskazać uprawnienia Policji w zakresie gromadzenia i przetwarzania informacji,

– wymienić policyjne i pozapolicyjne systemy informatyczne, podstawy prawne ich działania oraz zakres informacji w nich zawartych,

– scharakteryzować elementy ochrony danych w systemach policyjnych i pozapolicyjnych oraz wskazać zagrożenia wynikające z dostępu do danych w nich zawartych,

– wskazać konsekwencje dyscyplinarne wynikające ze sprawdzeń dokonywanych niezgodnie z obowiązującymi przepisami,

– omówić zasady usuwania danych z KSIP.

Zagadnienia

Czas

Metoda

Wskazówki do realizacji

1. Uprawnienia Policji w zakresie gromadzenia i przetwarzania informacji.

2. Policyjne systemy informacyjne i ich zawartość.

3. Pozapolicyjne systemy informacyjne wykorzystywane podczas wykonywania zadań służbowych i ich zawartość.

4. Zakres informacyjny KCIK.

5. Ochrona informacji zawartych w policyjnych i pozapolicyjnych zbiorach ewidencyjnych.

6. Usuwanie informacji z KSIP.

7. Dokonywanie sprawdzeń w module SWP.

8

wykład interaktywny, dyskusja

Na podstawie ustawy o Policji omówić uprawnienia do gromadzenia informacji i ich wykorzystywania.

Wskazać przepisy regulujące funkcjonowanie policyjnych systemów informacyjnych – KSIP, SWD, AFIS, GENOM, SIO, SEWiK i inne. Zwrócić uwagę na sposób zasilania przez KSIP innych baz informacyjnych (replikacja).

Wskazać przepisy regulujące funkcjonowanie pozapolicyjnych systemów informacyjnych – KCIK, PESEL, KRK, CEP i CEK, RDO, ZSE KGSG, Noe.NET, REGON, POBYT, SIS II, KRS, VIS i inne.

Wskazać zakres informacji uzyskiwanych z KCIK.

Omówić obowiązki użytkownika wynikające z ustawy o ochronie danych osobowych i ustawy o ochronie informacji niejawnych.

Omówić elementy bezpieczeństwa teleinformatycznego: ochronę fizyczną, kryptograficzną, elektromagnetyczną, niezawodność transmisji, bezpieczeństwo systemów i sieci, autoryzację, autentykację w systemie oraz rozliczalność.

Wskazać, które wnioski o usunięcie danych należy rozpatrzyć we własnym zakresie, a które podlegają przekazaniu do BSK KGP. Omówić przesłanki obligatoryjnego usuwania danych. Wskazać na różnice we wprowadzaniu warunków zapytania oraz interpretacji wyników sprawdzeń w KSIP i module SWP.

8. Nieuprawnione sprawdzenia w systemach policyjnych i pozapolicyjnych.

1

wykład, pogadanka, pokaz

Zapoznać z podstawami prawnymi pozwalającymi na dokonywanie sprawdzeń w systemach wraz z obowiązującymi wytycznymi dot. nieuprawnionych sprawdzeń w systemach policyjnych i pozapolicyjnych.

Przedstawić konsekwencje dyscyplinarne wynikające ze sprawdzeń dokonywanych niezgodnie z obowiązującymi przepisami.

 

TEMAT NR 2: Wykorzystanie aplikacji KSIP w zakresie sprawdzeń w obszarach: osoba, rzecz, fakt oraz rejestracja w zbiorach danych prowadzonych przez Policję.

CELE: Po zrealizowaniu tematu, słuchacz będzie potrafił:

– uruchomić i zakończyć pracę z aplikacją,

– wykonać sprawdzenie osoby, pojazdu, dokumentu, rzeczy, faktu,

– zinterpretować uzyskane wyniki sprawdzenia.

Zagadnienia

Czas

Metoda

Wskazówki do realizacji

1. Podstawy wykorzystania aplikacji KSIP.

2. Dokonywanie sprawdzeń w obszarach: osoba, rzecz, fakt w zbiorach KSIP.

3. Wykorzystanie informacji z obszaru legitymowania, notowań kryminalnych.

10

pokaz, ćwiczenia

Zaprezentować zasady wykorzystania systemu KSIP (poruszanie się po formularzu, korzystanie z list, metaznaków, zmiana kontekstu sprawdzenia).

Zaprezentować sprawdzenia osób, rzeczy, pojazdu, dokumentu oraz faktu (wydarzenie, przestępstwo, postępowanie) wykorzystując aplikację KSIP i przeprowadzić ćwiczenia.

Wskazać na stosowanie „transliteracji”.

Wskazać możliwości wykorzystania informacji z obszaru legitymowania oraz notowania kryminalne i przeprowadzić ćwiczenia.

4. Przetwarzanie informacji w zbiorach danych prowadzonych przez Policję na podstawie odrębnych przepisów.

6

pokaz, ćwiczenia

Zaprezentować zasady rejestracji i wyszukiwania zdarzeń drogowych w SEWiK. Omówić sposób interpretacji uzyskanych wyników.

Przedstawić możliwości wykorzystania zbioru PRIM.

Przedstawić możliwości wykorzystania zbiorów dot. broni utraconej oraz wydanych pozwoleń na broń.

 

TEMAT NR 3: Rejestracja informacji w zbiorach KSIP.

CELE: Po zrealizowaniu tematu, słuchacz będzie potrafił:

– zarejestrować informacje w zbiorach KSIP w zakresie faktu (wydarzenie, przestępstwo, postępowanie), osoby, rzeczy (pojazd, dokument, rzecz), podmiotu,

– przekształcić wydarzenie w przestępstwo, powiązać utracone rzeczy z wydarzeniem i przestępstwem,

– zarejestrować przestępstwo wraz z postępowaniem i rejestracją procesową oraz wprowadzić informację o zakończeniu postępowania,

– wydzielić z postępowania rejestrację na osobę i na czyn oraz włączyć do innego postępowania rejestrację osoby i (lub) czynu,

– przekazać i przejąć rejestracje,

– zarejestrować: osobę poszukiwaną, N.N. zwłoki, N.N. osobę, dozory, zatrzymania oraz zakazy,

– zarejestrować podmiot.

Zagadnienia

Czas

Metoda

Wskazówki do realizacji

1. Zasady rejestracji.

2. Sporządzenie formularzy i wprowadzanie informacji o wydarzeniu.

3. Sporządzenie formularzy i wprowadzanie informacji o osobach.

4. Sporządzenie formularzy i wprowadzanie informacji o pojazdach.

5. Sporządzenie formularzy i wprowadzanie informacji o dokumentach.

6. Sporządzenie formularzy i wprowadzanie informacji o rzeczach.

7. Sporządzenie formularzy i wprowadzanie informacji o podmiocie.

8. Sporządzenie formularzy i wprowadzanie informacji o przestępstwie i postępowaniu.

24

pokaz, ćwiczenia

Wyjaśnić zasady rejestracji w zbiorach KSIP (wskazać terminy na zarejestrowanie informacji, omówić postępowanie z dokumentami stanowiącymi podstawę rejestracji).

Rozdać słuchaczom przykładowe formularze rejestracyjne, polecić ich wypełnienie.

Zaprezentować sposób rejestracji informacji w zbiorach KSIP w module wydarzenia. Wskazać na możliwość powiązania rejestracji z modułem PRIM i przeprowadzić ćwiczenia.

Zaprezentować sposób rejestracji przestępstw, postępowań i rejestracji procesowych oraz ich zakończeń i przeprowadzić ćwiczenia.

Wskazać różnicę pomiędzy wydzieleniem na osobę i na czyn.

Zaprezentować zasady przekazań, przejęć, włączeń i wyłączeń w rejestracjach osób i czynów. Zwrócić uwagę na konieczność uprzedniego powiadomienia jednostki, do której ma nastąpić przekazanie.

Zaprezentować zasady rejestrowania: osób poszukiwanych, N.N. zwłok, N.N. osób, dozorów, zatrzymań oraz zakazów i wydaleń i przeprowadzić ćwiczenia.

Zaprezentować zasady rejestracji pojazdów, dokumentów i rzeczy i przeprowadzić ćwiczenia.

Zaprezentować zasady rejestracji podmiotów i przeprowadzić ćwiczenia.

 

TEMAT NR 4: Sprawdzenia i rejestracje w części niejawnej bazy KSIP.

CELE: Po zakończeniu zajęć, słuchacz będzie potrafił:

– omówić sposób sprawdzenia osoby i podmiotu w części niejawnej bazy KSIP,

– omówić sposób rejestracji, modyfikacji, usunięcia i zakończenia rejestracji osoby,

– omówić sposób rejestracji, usunięcia i zakończenia rejestracji podmiotu.

Kluczowe punkty nauczania

Czas

Metoda

Wskazówki do realizacji

1. Sposób dostępu do danych.

2. Wykonywanie sprawdzeń osób i podmiotów.

3. Wykonywanie rejestracji, modyfikacji, usuwania i zakończenia rejestracji osoby.

4. Wykonywanie rejestracji, usuwania i zakończenia rejestracji podmiotu.

2

wykład, pogadanka

Omówić procedury bezpiecznej eksploatacji systemu.

Wskazać różnicę w sposobie dostępu do danych jawnych i niejawnych (upoważnienia, poświadczenia bezpieczeństwa, system bezpiecznej poczty elektronicznej).

Omówić sposób rejestracji, modyfikacji, usuwania i zakończenia rejestracji osoby.

Wskazać na konieczność stosowania identycznych danych jak użytych podczas rejestracji.

Omówić sposób rejestracji, usuwania i zakończenia rejestracji podmiotu.

Omówić funkcjonalność opcji zastrzeżeń koordynacyjnych.

 

TEMAT NR 5: Sporządzanie informacji i wykorzystanie zasobów SIO.

CELE: Po zrealizowaniu tematu, słuchacz będzie potrafił:

– wskazać uregulowania prawne oraz dokumenty stanowiące podstawę do przetwarzania danych w SIO,

– scharakteryzować poszczególne zbiory wchodzące w skład SIO,

– sporządzić właściwe dokumenty źródłowe do SIO.

Zagadnienia

Czas

Metoda

Wskazówki do realizacji

1. Aspekty formalno-prawne korzystania z zasobów SIO.

2. Zakres informacyjny SMI.

3. Zakres informacyjny kartoteki miejsc.

4. Zakres informacyjny CBIU.

5. Koordynacja i ochrona informacji w SIO.

5

wykład, pogadanka, ćwiczenia

Na podstawie obowiązujących przepisów omówić funkcjonalność SIO, jego strukturę, przeznaczenie oraz funkcjonowanie w Policji.

Przedstawić rodzaje dokumentów stanowiących podstawę do wprowadzenia danych do SIO.

Zaprezentować i omówić formularz Meldunku Informacyjnego i zapytania do SIO. Przeprowadzić ćwiczenia w zakresie sporządzania formularzy.

 

TEMAT NR 6: Uzyskiwanie i wykorzystywanie informacji z SWD.

CEL: Po zrealizowaniu tematu, słuchacz będzie znał zakres informacyjny możliwy do uzyskania w SWD.

Zagadnienia

Czas

Metoda

Wskazówki do realizacji

1. Podstawy prawne gromadzenia i przetwarzania informacji w SWD.

2. Zakres informacyjny SWD.

16

pokaz, ćwiczenia

Omówić podstawy prawne gromadzenia i przetwarzania informacji w SWD.

Wskazać możliwości powiązania zdarzenia w SWD z wydarzeniem w KSIP.

Wskazać możliwość powiązania legitymowań KSIP z wykorzystaniem Punktu Sprawdzeń w SWD.

Omówić zasady wykorzystania urządzeń mobilnych.

Przeprowadzić ćwiczenia.

 

TEMAT NR 7: Raporty, analizy i typowanie na podstawie informacji przetwarzanych w KSIP.

CELE: Po zrealizowaniu tematu, słuchacz będzie potrafił:

– wskazać możliwości wykorzystania informacji przetwarzanych w KSIP,

– za pomocą aplikacji System Analityczny wykonać podstawowe raporty z danych przetwarzanych w KSIP,

– zinterpretować uzyskane wyniki.

Zagadnienia

Czas

Metoda

Wskazówki do realizacji

1. System Analityczny.

2. Typowanie.

3

wykład, pogadanka, pokaz

Omówić i zaprezentować działanie systemu analitycznego, możliwości uzyskiwania informacji za pomocą tej aplikacji oraz zademonstrować sposób zadawania zapytań do utworzonych na stałe raportów.

Sposoby zlecania typowań i analiz w Systemie Analitycznym.

Zaprezentować możliwości tworzenia raportów, analiz, typowań oraz zestawień informacji z wykorzystaniem Systemu Analitycznego.

 

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA