REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2018 poz. 25

ZARZĄDZENIE NR 5
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO

z dnia 28 maja 2018 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutu Urzędowi Statystycznemu w Lublinie

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 25 ust. 4 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2018 r. poz. 997 i 1000) zarządza się, co następuje:

§ 1.
W statucie Urzędu Statystycznego w Lublinie, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 9 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 18 czerwca 2012 r. w sprawie nadania statutu Urzędowi Statystycznemu w Lublinie (Dz. Urz. GUS poz. 27, z 2014 r. poz. 46 oraz z 2018 r. poz. 1) § 6 otrzymuje brzmienie:

"§ 6. 1. Urząd specjalizuje się w realizacji zadań ogólnokrajowych wykonywanych na rzecz statystyki publicznej jako całości w obszarach:

1) statystyki budownictwa;

2) statystyki gospodarki mieszkaniowej i komunalnej.

2. Urząd, jako jednostka autorska badań z zakresu statystyki budownictwa:

1) inicjuje i prowadzi prace metodologiczne, przygotowuje zakres przedmiotowy i podmiotowy badań statystycznych oraz opracowuje i publikuje wyniki badań i analiz statystycznych, w tym wieloaspektowych, dotyczących rzeczowych efektów działalności budowlanej, jak również prowadzi współpracę międzynarodową w tym zakresie;

2) opracowuje wskaźniki w zakresie efektów działalności budowlanej, w tym ruchu budowlanego w budownictwie mieszkaniowym;

3) prowadzi obserwację zmian strukturalnych w produkcji budowlano-montażowej, w zakresie efektów rzeczowych budownictwa oraz wydanych pozwoleń na budowę obiektów budowlanych.

3. Urząd, jako jednostka autorska badań dotyczących statystyki gospodarki mieszkaniowej i komunalnej w zakresie bilansów zasobów mieszkaniowych, wyposażenia mieszkań w urządzenia sanitarno-techniczne, wskaźników zwodociągowania i skanalizowania oraz badania zarządców wspólnot mieszkaniowych:

1) inicjuje i prowadzi prace metodologiczne, przygotowuje zakres przedmiotowy i podmiotowy badań statystycznych oraz opracowuje i publikuje wyniki badań i analiz statystycznych, w tym wieloaspektowych, dotyczących bilansów zasobów mieszkaniowych, wyposażenia mieszkań w urządzenia sanitarno-techniczne oraz informacji o zarządcach wspólnot mieszkaniowych, jak również prowadzi współpracę międzynarodową w tym zakresie;

2) opracowuje wskaźniki w zakresie zwodociągowania i skanalizowania.

4. Urząd realizuje zadania dotyczące statystyki gospodarki mieszkaniowej i komunalnej w zakresie badań zasobów mieszkaniowych oraz gospodarki wodno-ściekowej współpracując z właściwym departamentem GUS pełniącym rolę koordynatora merytorycznego w tych obszarach na każdym etapie prowadzonych prac.

5. Urząd w ramach zadań wymienionych w ust. 2-4 realizuje prace dotyczące, w szczególności:

1) przygotowania operatów oraz tworzenia kartotek do badań;

2) opracowania wzorów formularzy i kwestionariuszy wraz z objaśnieniami;

3) zbierania, gromadzenia, opracowywania oraz analizowania danych statystycznych;

4) kontroli i akceptacji ogólnopolskich zbiorów, tablic kontrolnych i wynikowych;

5) oceny jakości danych i kontroli kompletności zbiorów, w tym analizy przyczyn braków odpowiedzi i podejmowania działań naprawczych;

6) informatycznej obsługi prowadzonych badań, w tym przygotowania założeń do systemów informatycznych związanych z gromadzeniem, przetwarzaniem, analizowaniem i opracowaniem danych wynikowych;

7) tworzenia i prowadzenia baz danych statystycznych;

8) inicjowania i prowadzenia prac metodologicznych, badań testowych i pilotażowych;

9) monitorowania zasobów pozastatystycznych źródeł informacji oraz prowadzenia prac umożliwiających wykorzystywanie w badaniach statystycznych danych pochodzących z tych źródeł;

10) doskonalenia wykorzystywanych narzędzi badawczych oraz metodologii w celu podnoszenia jakości badań oraz redukcji kosztów i obciążeń respondentów;

11) opracowywania publikacji wynikowych i analitycznych;

12) monitorowania zmian w prawodawstwie krajowym i międzynarodowym, prowadzenia prac mających na celu dostosowanie badań do obowiązujących wymogów prawnych;

13) opiniowania projektów dokumentów rządowych;

14) współpracy z innymi resortami, instytucjami i organizacjami w celu integracji i koordynacji badań statystycznych oraz pozyskiwania danych, w tym uczestnictwo w pracach zespołów międzynarodowych, międzyresortowych i w grupach ekspertów;

15) przygotowywania dokumentów i materiałów na posiedzenia i konsultacje na potrzeby współpracy międzynarodowej.

6. Urząd realizuje zadania o zasięgu ogólnokrajowym w zakresie tworzenia kartoteki jednostek sporządzających wykazy oddanych do użytku w każdym kwartale budynków i mieszkań oraz ich ubytków dla potrzeb rejestru TERYT, współpracując w tym zakresie z departamentem właściwym do spraw rejestru.".

§ 2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 2 czerwca 2018 r.

Prezes Dominik Rozkrut

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2018-05-30
  • Data wejścia w życie: 2018-06-02
  • Data obowiązywania: 2018-06-02

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA