REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2002 nr 5 poz. 59

Dep. Budżetowy

DECYZJA BUDŻETOWA NA 2002 ROK Nr 84/MON MINISTRA OBRONY NARODOWEJ

z dnia 29 marca 2002 r.

Tekst pierwotny

Na podstawie § 1 pkt 6 lit. e i pkt 13 lit. d oraz w związku z § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. z 1996 r. Nr 94, poz. 426), w celu zapewnienia warunków do właściwej realizacji ustawy budżetowej na rok 2002 z dnia 14 marca 2002 r. (Dz. U. Nr 30, poz. 275) ustala się, co następuje:

Rozdział 1

Postanowienie ogólne

§ 1.

Realizacja budżetu resortu Obrony Narodowej w 2002 r. odbywa się zgodnie z postanowieniami decyzji Nr 19/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 24 stycznia 2002 r. w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu Obrony Narodowej (Dz. Urz. MON Nr 1, poz. 13), zwanej dalej „decyzją Nr 19/MON”, z uwzględnieniem ustaleń wynikających z niniejszej decyzji.
§ 2.
1. Dochody budżetu resortu Obrony Narodowej wynoszą 70.563,00 tys. zł. Szczegółowe zestawienie dochodów budżetu resortu Obrony Narodowej na 2002 r. określa załącznik Nr 1 do decyzji.

2. Wydatki budżetu resortu Obrony Narodowej wynoszą 14.264.044,00 tys. zł. Szczegółowe zestawienie wydatków budżetu resortu Obrony Narodowej na 2002 r. określa załącznik Nr 2 do decyzji.

3. Układ wykonawczy budżetu resortu Obrony Narodowej na 2002 r. i jego podział na dysponentów określa:

1) w zakresie dochodów – załącznik Nr 3 do decyzji;

2) w zakresie wydatków – załącznik Nr 4 do decyzji.

§ 3.
Wykaz dotacji realizowanych z budżetu resortu Obrony Narodowej w 2002 r. określa załącznik Nr 5 do decyzji.

Rozdział 2

Limity zatrudnienia, wydatki osobowe oraz nadzór nad ich realizacją w resorcie Obrony Narodowej

§ 4.

1. Ustala się:

1) limity zatrudnienia żołnierzy zawodowych, żołnierzy pełniących nadterminową zasadniczą służbę wojskową oraz pracowników objętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń, a także średnioroczne stany pozostałych żołnierzy pełniących czynną służbę wojskową w 2002 r., w podziale na jednostki budżetowe, akademie wojskowe oraz łącznie zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze, stanowiące załącznik Nr 6 do decyzji;

2) podział limitów zatrudnienia żołnierzy zawodowych, żołnierzy pełniących nadterminową zasadniczą służbę wojskową oraz pracowników objętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń, a także średniorocznych stanów pozostałych żołnierzy pełniących czynną służbę wojskową w 2002 r., na poszczególnych dysponentów, w ujęciu działów i rozdziałów klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów, a także w podziale na jednostki budżetowe, akademie wojskowe oraz zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze, stanowiący załącznik Nr 7 do decyzji;

3) średnioroczny stan żołnierzy zawodowych pełniących służbę w przedstawicielstwach wojskowych poza granicami kraju finansowanych z rozdziału 75205 „Zespoły kontaktowe i struktury dowodzenia NATO”, na poziomie 300 osób.

2. Nadzór nad realizacją limitów oraz średniorocznych stanów, o których mowa w ust. 1 pkt 1, a także zatrudnieniem pozostałych pracowników nie objętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń, sprawują:

1) Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego – w odniesieniu do żołnierzy nadterminowej zasadniczej służby wojskowej oraz pozostałych żołnierzy niezawodowych, z wyjątkiem kandydatów na żołnierzy zawodowych;

2) Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego – w odniesieniu do żołnierzy zawodowych, kandydatów na żołnierzy zawodowych oraz pracowników objętych i nie objętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń, z zastrzeżeniem pkt 3;

3) Dyrektor Generalny Ministerstwa Obrony Narodowej – w odniesieniu do pracowników objętych i nie objętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń, zatrudnionych w komórkach organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej.

3. Dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 decyzji Nr 19/MON, a także Szef Sztabu Generalnego WP, Dyrektor Generalny Ministerstwa Obrony Narodowej oraz Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego, w ramach nadzoru nad kształtowaniem ewidencyjnych stanów osobowych są obowiązani do ścisłego przestrzegania ustalonych w niniejszej decyzji limitów zatrudnienia, z uwzględnieniem postanowień ust. 5.

4. Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego sprawuje nadzór nad prawidłowym przebiegiem realizacji wydatków osobowych na:

1) wynagrodzenia osobowe pracowników;

2) wynagrodzenia osobowe członków korpusu służby cywilnej;

3) dodatkowe wynagrodzenie roczne;

4) uposażenia żołnierzy zawodowych i nadterminowej zasadniczej służby wojskowej;

5) pozostałe należności pieniężne żołnierzy zawodowych i nadterminowej zasadniczej służby wojskowej;

6) nagrody roczne dla żołnierzy zawodowych i nadterminowej zasadniczej służby wojskowej;

7) uposażenia wypłacane przez okres roku żołnierzom zawodowym zwolnionym ze służby.

5. W celu wykonania limitów zatrudnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego oraz inne właściwe organy wojskowe, określone w przepisach rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 19 grudnia 1996 r. w sprawie służby wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U. z 1997 r. Nr 7, poz. 38, z późn. zm.), są obowiązani, z zastrzeżeniem ust. 6 i 7, do:

1) realizacji zwolnień z zawodowej służby wojskowej, o których mowa w art. 76 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 czerwca 1970 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U. z 1997 r. Nr 10, poz. 55 z późn. zm.);

2) wstrzymania:

a) naboru do zawodowej służby wojskowej pełnionej jako służba kontraktowa,

b) powoływania do służby stałej żołnierzy zawodowych w służbie kontraktowej;

3) niezawierania kolejnych kontraktów z żołnierzami zawodowymi w służbie kontraktowej.

6. Właściwy organy wojskowy, określony w przepisach rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 19 grudnia 1996 r. w sprawie służby wojskowej żołnierzy zawodowych, jest obowiązany do każdorazowego uzgodnienia decyzji powodującej odstąpienie od zasad, o których mowa w ust. 5, z Dyrektorem Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego.

7. Zamiany stanowisk etatowych wojskowych na cywilne dokonuje się wyłącznie w ramach posiadanych środków na wydatki osobowe pracowników.

Rozdział 3

Zasady realizacji Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla Rzeczypospolitej Polskiej

§ 5.

1. Wielkość wydatków budżetowych – w układzie kolejnych edycji oraz w podziale na poszczególnych dysponentów – na realizację w 2002 r. Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla Rzeczypospolitej Polskiej, zwanych dalej „Celami Sił Zbrojnych”, określa załącznik Nr 8 do decyzji.

2. Zobowiązuje się dysponentów:

1) realizujących w 2002 r. Cele Sił Zbrojnych do wydatkowania kwot ustalonych w załączniku Nr 8 do decyzji, wyłącznie w obszarze rzeczowym określonym w „Harmonogramie Wdrażania Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla Rzeczypospolitej Polskiej”;

2) planujących wydatki na Cele Sił Zbrojnych do przekazania – podległym dysponentom oraz dysponentom, którym przekazali budżet do realizacji w obszarze Celów Sił Zbrojnych – szczegółowej informacji o wielkości przekazanych środków i zadaniach rzeczowych koniecznych do zrealizowania w ramach tych środków, w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia decyzji budżetowej;

3) realizujących bezpośrednio wydatki na Cele Sił Zbrojnych, do:

a) prowadzenia ewidencji pozabilansowej tych wydatków, w podziale na poszczególne Cele Sił Zbrojnych, umożliwiającej stały ich monitoring w zakresie zgodności z harmonogramem, o którym mowa w ust. 2 pkt 1,

b) przedstawiania dysponentom planującym wydatki na Cele Sił Zbrojnych informacji o ich realizacji – w szczegółowości określonej w załączniku Nr 8 do decyzji – w okresach półrocznych, w terminach sprawozdań finansowych.

3. Dysponenci planujący wydatki na Cele Sił Zbrojnych, o których mowa w ust. 2 pkt 2, przedstawiają Szefowi Sztabu Generalnego WP informacje o realizacji Celów Sił Zbrojnych, w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po półroczu.

4. Szef Sztabu Generalnego WP jest obowiązany do przygotowania propozycji zmian nakładów na Cele Sił Zbrojnych ujętych w harmonogramie, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, uwzględniających faktyczne możliwości budżetowe, w tym głównie wysokość środków ustaloną w załączniku Nr 8 do decyzji.

Rozdział 4

Zasady realizacji centralnych planów rzeczowych

§ 6.

1. W ramach planów, o którym mowa w § 2 pkt 16 decyzji Nr 19/MON, w 2002 r., ustala się:

1) wykaz ważniejszych zadań ujętych w centralnym planie modernizacji technicznej na 2002 r., stanowiący załącznik Nr 9 do decyzji;

2) wykaz zasadniczych inwestycji budowlanych oraz zamierzeń realizowanych w ramach NSIP, stanowiący załącznik Nr 10 do decyzji.

2. Ustala się na 2002 r. wartość kosztorysową, o której mowa w § 30 ust. 3 decyzji Nr 19/MON, w wysokości 70,00 tys. EURO.

3. Inwestorzy realizujący inwestycje budowlane i remonty nieruchomości sporządzają okresowe sprawozdania z ich realizacji w trybie i na zasadach określonych w wytycznych Sekretarza Stanu – I Zastępcy Ministra Obrony Narodowej.

4. Szefowie rejonowych (stołecznego) zarządów infrastruktury, szefowie terenowych oddziałów lotniskowych, Biura Inwestycji Łączności oraz pozostałych organów pełniących funkcję inwestorską, są obowiązani do przedstawienia właściwym dysponentom środków budżetowych i komendantom zakładów budżetowych informacji o dokonanych wydatkach, kwartalnie w pierwszym półroczu, miesięcznie w drugiej połowie roku – w terminie 7 dni po zakończeniu okresu sprawozdawczego.

5. Dyrektorzy Departamentów: Polityki Zbrojeniowej oraz Zaopatrywania Sił Zbrojnych są obowiązani – w uzgodnieniu z Dyrektorem Departamentu Budżetowego – do przedstawiania dysponentom, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 decyzji Nr 19/MON, kwartalnych informacji o zrealizowanych centralnie na ich rzecz zadaniach ujętych w planie modernizacji technicznej, w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po kwartale, począwszy od I kwartału.

6. Dyrektor Departamentu Budżetowego określi zasady korekt w planie finansowym dysponenta głównego wynikających ze zmian w centralnym planie modernizacji technicznej w zakresie, o którym mowa w § 20 ust. 9 decyzji Nr 19/MON.

7. W trakcie realizacji zadań finansowanych z planu wydatków dysponenta głównego, kierownicy komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej, o których mowa w § 3 ust. 11 decyzji Nr 19/MON, są obowiązani do stosowania zasad określonych w instrukcji obiegu i kontroli dowodów księgowych oraz w zakładowym planie kont tego dysponenta.

Rozdział 5

Zasady finansowania działalności pozabudżetowej oraz prowadzenia środka specjalnego Ministra Obrony Narodowej

§ 7.

1. Przychody, wydatki i rozliczenia z budżetem państwa zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych i środków specjalnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej wynoszą:

1) przychody własne 807.507,00 tys. zł;

2) wydatki bez wpłat do budżetu 802.349,00 tys. zł;

3) wpłaty do budżetu w ujęciu kasowym 1.123,00 tys. zł.

2. Podział kwot, o których mowa w ust. 1, na dysponentów i formy organizacyjno – prawne gospodarki pozabudżetowej określa załącznik Nr 11 do decyzji.

§ 8.
1. Przychody środka specjalnego Ministra Obrony Narodowej, utworzonego na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 25 maja 2001 r. o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w latach 2001-2006 (Dz. U. Nr 76, poz. 804 z późn. zm.), gromadzone są na odrębnym rachunku Departamentu Budżetowego.

2. Środki finansowe z rachunku środka specjalnego Ministra Obrony Narodowej przekazywane są właściwym dysponentom na realizację zadań „Programu przebudowy i modernizacji technicznej Sił Zbrojnych w latach 2001-2006” w formie sum na zlecenie lub wykorzystywane są bezpośrednio przez dysponenta głównego na finansowanie zadań realizowanych centralnie.

3. Środki finansowe z Agencji Mienia Wojskowego (AMW) z lat ubiegłych, zgromadzone na rachunku bankowym dysponenta głównego, podlegają wykorzystaniu na zadania ujęte w centralnych planach rzeczowych, w ramach wydatków inwestycyjnych.

4. Podział planowanych przychodów środka specjalnego Ministra Obrony Narodowej oraz środków, o których mowa w ust. 3, określa załącznik Nr 12 do decyzji.

5. Ponadplanowe wpływy środka specjalnego Ministra Obrony Narodowej, z tytułu przekazania do AMW:

1) nieruchomości czasowo niewykorzystanych – przeznacza się w 100 % na zadania inwestycyjne dysponentów, którzy te nieruchomości przekazali;

2) budynków, gruntów Zakładów Budżetowych – Wojskowych Domów Wypoczynkowych (WDW/WZW) oraz SP ZOZ utworzonych przez Ministra Obrony Narodowej – przeznacza się w wysokości do 50% odpowiednio na zabezpieczenie potrzeb inwestycyjnych zakładów budżetowych WDW/WZW funkcjonujących w resorcie Obrony Narodowej oraz resortowych jednostek służby zdrowia.

Rozdział 6

Zasady realizacji zadań dotyczących przebudowy, modernizacji technicznej i finansowania Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej

§ 9.

1. W celu realizacji zadań wynikających z postanowień ustawy z dnia 25 maja 2001 r. o przebudowie i modernizacji technicznej oraz o finansowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w latach 2001-2006 oraz zarządzenia Nr 04/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 stycznia 2002 r. w sprawie wprowadzenia „Programu przebudowy i modernizacji technicznej Sił Zbrojnych RP w latach 2001-2006”, dowódcy rodzajów Sił Zbrojnych i Dowódca Garnizonu Warszawa są obowiązani do wstrzymania przedsięwzięć remontowych dotyczących nieperspektywicznego uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz do przekazywania tego sprzętu AMW – po uprzednim zaakceptowaniu wykazów sprzętu przez Szefa Sztabu Generalnego WP.

2. Meldunki kwartalne w zakresie przekazywania AMW sprzętu zbędnego i nieperspektywicznego należy przedstawiać Ministrowi Obrony Narodowej, za pośrednictwem Szefa Sztabu Generalnego WP, po uprzednim uzgodnieniu z Sekretarzem Stanu – I Zastępcą Ministra Obrony Narodowej, w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po kwartale.

3. Ustala się w załączniku Nr 13 do decyzji wykaz nieruchomości zbędnych lub czasowo niewykorzystanych przez jednostki organizacyjne resortu Obrony Narodowej podlegających przekazaniu w 2002 r. do AMW.

4. Dyrektor Departamentu Infrastruktury jest obowiązany do sprawowania nadzoru nad przestrzeganiem terminów przekazywania nieruchomości ujętych w planach: „Przekazywania nieruchomości zbędnych dla resortu Obrony Narodowej do AMW w 2002 r.” i „Nieruchomości czasowo niewykorzystywanych”, a także przedstawiania Ministrowi Obrony Narodowej w okresach kwartalnych informacji wraz z wnioskami w powyższej sprawie, określającej również wielkość przychodów, o których mowa w § 8 ust. 5 pkt 1, z ich podziałem na poszczególnych dysponentów.

5. Szef Sztabu Generalnego WP jest obowiązany do przedstawienia Sekretarzowi Stanu – I Zastępcy Ministra Obrony Narodowej oraz Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa Obrony Narodowej i Dyrektorowi Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego:

1) wykazów – wynikających z „Planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych SZ RP na lata 2002-2003” – w terminie do dnia 30 kwietnia 2002 r.:

a) jednostek (komórek) organizacyjnych, które zostały przesunięte pomiędzy dysponentami, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 decyzji Nr 19/MON – według stanu na dzień przedkładania informacji,

b) jednostek (komórek) organizacyjnych, w których dokonano lub planuje się dokonać zamiany stanowisk etatowych wojskowych na cywilne – z określeniem liczby likwidowanych i zamienianych stanowisk, w podziale na dysponentów, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 decyzji Nr 19/MON;

2) sukcesywnie, w miarę przeprowadzania zmian organizacyjno – dyslokacyjnych – kwartalnych informacji o zmianach, o których mowa w pkt 1, przeprowadzonych po dniu 30 kwietnia 2002 r., w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po kwartale;

3) w terminie do dnia 30 czerwca 2002 r. – szczegółowej informacji o zaawansowaniu likwidacji jednostek organizacyjnych, przewidywanych do zlikwidowania w 2002 r.

Rozdział 7

Procedura zmian w limitach zatrudnienia i wydatkach, szczególne zasady realizacji niektórych wydatków osobowych oraz zasady uruchomienia rezerw celowych budżetu państwa

§ 10.

1. Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego – na podstawie wniosków dysponentów, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 decyzji Nr 19/MON, komendantów akademii wojskowych, Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji (zbiorczo za WBE) oraz kierowników zakładów budżetowych – przedstawia, za pośrednictwem Dyrektora Departamentu Budżetowego, Ministrowi Obrony Narodowej propozycje w sprawach:

1) zmian w zakresie limitów, o których mowa w § 4 ust. 1;

2) podziału i zmian wydatków osobowych – w obrębie działu pomiędzy rozdziałami klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów;

3) ewentualnych zmian wydatków osobowych żołnierzy zawodowych i nadterminowej zasadniczej służby wojskowej – stosownie do postanowień art. 10a ustawy z dnia 23 grudnia 1999 r. o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 110, poz. 1255 z późn. zm.).

2. Wnioski, o których mowa w ust. 1 pkt 1, podlegają uprzednio weryfikacji i uzgodnieniu z Szefem Sztabu Generalnego WP w zakresie, o którym mowa w § 4 ust. 2 pkt 1, a w zakresie żołnierzy zawodowych oraz pracowników objętych i nie objętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń zatrudnionych w komórkach organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej – z Dyrektorem Generalnym.

3. Wnioski, o których mowa w ust. 1, dysponenci opracowują w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów.

4. Ostateczny termin przedkładania wniosków ustala się do dnia 15 listopada 2002 r.

5. W ramach środków na uposażenia żołnierzy zawodowych ustala się limit na wypłaty, zwiększonego na podstawie § 31 ust. 3 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 października 2000 r. w sprawie dodatków do uposażenia zasadniczego żołnierzy (Dz. U. Nr 90, poz. 1005 z późn. zm.) dodatku specjalnego, w wysokości 0,5 % kwot na uposażenia żołnierzy zawodowych, określonych w planach finansowych dysponentów trzeciego stopnia środków budżetowych.

6. Dyrektor Generalny jest obowiązany do określenia limitu, o którym mowa w ust. 5, dla poszczególnych komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej.

7. Wypłat dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 października 2000 r. w sprawie wysokości oraz szczegółowych warunków i trybu wypłacania wynagrodzenia za wykonywanie czynności wykraczających poza zwykłe obowiązki służbowe żołnierzy (Dz. U. Nr 90, poz. 1004), dokonywać należy z uwzględnieniem następujących zasad:

1) wypłata tego wynagrodzenia następuje w ramach wydatków osobowych żołnierzy zawodowych i nadterminowej zasadniczej służby wojskowej;

2) postanowienia § 3 ust. 4 wyżej wymienianego rozporządzenia dotyczą wyłącznie wojskowych jednostek budżetowych.

8. Wydatki związane z utrzymaniem żołnierzy zawodowych przeniesionych do dyspozycji lub rezerwy kadrowej oraz będących w okresie wypowiedzenia stosunku służbowego, z wyłączeniem żołnierzy zawodowych pełniących służbę w komórkach organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej, pokrywa się ze środków ujętych w rozdziale dysponenta, który finansował ich uposażenia przed przeniesieniem do dyspozycji lub rezerwy kadrowej.

§ 11.
1. Pozostałe zmiany w układzie wykonawczym budżetu i jego podziale są dokonywane w trybie i na zasadach określonych w § 18 decyzji Nr 19/MON, z uwzględnieniem postanowień ust. 2-5 oraz § 20.

2. Wnioski wymagające decyzji Ministra Obrony Narodowej lub Dyrektora Departamentu Budżetowego, właściwi dysponenci przedstawiają Dyrektorowi Departamentu Budżetowego w terminach do dnia 30 kwietnia, 20 sierpnia, 21 października i 29 listopada 2002 r., z zastrzeżeniem ust. 3 i 4.

3. Wnioski, o których mowa w ust. 2, muszą zawierać szczegółowe wyjaśnienia przyczyn proponowanych zmian oraz podstawę prawną umożliwiającą lub nakazującą dokonanie zmiany.

4. Dzień 30 listopada 2002 r. jest ostatecznym terminem korekt w centralnych planach rzeczowych, dla których wymagane są zmiany w układzie wykonawczym budżetu resortu Obrony Narodowej, bądź w jego podziale.

5. Korekty planów, o których mowa w ust. 4, są dokonywane w trybie i na zasadach określonych w § 20 decyzji Nr 19/MON.

§ 12.
1. Szef Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego – P5 jest obowiązany do przedstawienia Sekretarzowi Stanu – I Zastępcy MON, w terminie do dnia 30 kwietnia 2002 r., propozycji w sprawie uruchomienia rezerw celowych budżetu państwa przeznaczonych na:

1) realizację programu wyposażania sił zbrojnych w samolot wielozadaniowy;

2) wymianę sprzętu dowodzenia i łączności w ramach programu UMTS;

3) wsparcie modernizacji technicznej sił zbrojnych w ramach programu restrukturyzacji i modernizacji przemysłu obronnego – w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów, określając zadania planowane do sfinansowania w ramach tych rezerw.

2. Dyrektor Departamentu Budżetowego jest obowiązany – niezwłocznie po otrzymaniu wyczerpujących propozycji, o których mowa w ust. 1 – do przedstawienia Ministrowi Obrony Narodowej do podpisu wystąpień do Ministra Finansów w sprawie zwiększeń budżetu resortu Obrony Narodowej ze środków ujętych w rezerwach celowych budżetu państwa.

Rozdział 8

Zasady, tryb i finansowanie organizacji nieformalnego spotkania ministrów obrony NATO

§ 13.

1. Środki na realizację przedsięwzięć związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem nieformalnego spotkania ministrów obrony NATO, określonych w decyzji Ministra Obrony Narodowej Nr 312/MON z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie zorganizowania w 2002 r. w Rzeczpospolitej Polskiej spotkania Ministrów Obrony Państw Stron Traktatu Północnoatlantyckiego, ujęte są w rozdziale 75211 „Pozostałe jednostki wojskowe”, w limicie wydatków Dowódcy Garnizonu Warszawa i Dyrektora Departamentu Budżetowego.

2. Zobowiązuje się:

1) szefa Zespołu powołanego decyzją Ministra Obrony Narodowej, o której mowa w ust. 1 – w uzgodnieniu z Dowódcą Garnizon u Warszawa i Dyrektorem Departamentu Budżetowego – do opracowania planu finansowego obejmującego pełną kwotę przewidzianą na realizację tego przedsięwzięcia, w trybie i na zasadach, o których mowa w § 14 decyzji Nr 19/MON, w terminie 10 dni od daty ogłoszenia decyzji budżetowej; postanowienia § 11 niniejszej decyzji stosuje się odpowiednio;

2) Dowódcę Garnizonu Warszawa – w uzgodnieniu z szefem Zespołu, o którym mowa w pkt 1 – po wykorzystaniu środków ujętych w limicie wydatków DGW, do występowania w okresach miesięcznych w sprawie zwiększeń budżetu na finansowanie i przeprowadzenie spotkania, do wysokości faktycznych potrzeb w danym okresie, ze środków pozostających w limicie wydatków Dyrektora Departamentu Budżetowego.

Rozdział 9

Zasady finansowania opłat za dostawy w ramach pożyczki rządu USA i innych środków pomocowych

§ 14.

1. Ustala się w limicie wydatków Departamentu Budżetowego, określonym w załączniku Nr 4 do decyzji, w podziale na rozdziały klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów, środki na sfinansowanie opłat spedycyjnych i innych związanych z dostawami realizowanymi na rzecz właściwych dysponentów w ramach pożyczki rządu USA oraz innych środków pomocowych, w następującej wysokości:

– DWL 75201 2.900,00 tys. zł,

– WLOP 75202 1.700,00 tys. zł,

– MW 75203 750,00 tys. zł,

– Dysponent główny(GZDiŁ P-6) 75204 450,00 tys. zł.

2. Dyrektor Departamentu Zaopatrywania Sił Zbrojnych jest odpowiedzialny za merytoryczną realizację zadań, o których mowa w ust. 1, a także obowiązany do przedstawienia dysponentom, na rzecz których realizowane są dostawy oraz Dyrektorowi Departamentu Budżetowego, w terminach sprawozdawczości budżetowej, szczegółowych informacji o faktycznej realizacji tych wydatków, zawierających kwoty oraz rodzaje dostaw, za które dokonano opłat.

Rozdział 10

Zasady finansowania świadczeń zdrowotnych

§ 15.

1. W związku z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29 grudnia 2001 r. w sprawie zasad i trybu finansowania z budżetu państwa świadczeń zdrowotnych udzielanych bezpłatnie przez publiczne zakłady opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 156, poz. 1831) finansowanie świadczeń zdrowotnych w ramach części 29 „Obrona narodowa” jest realizowane przez:

1) dowódców wojskowych jednostek budżetowych, w stosunku do:

a) żołnierzy odbywających zasadniczą służbę wojskową, przeszkolenie wojskowe, służbę wojskową w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny oraz kandydatów na żołnierzy zawodowych, jeżeli pełnią służbę lub pozostają na zaopatrzeniu w tych jednostkach,

b) żołnierzy rezerwy odbywających ćwiczenia wojskowe, jeżeli pełnią służbę lub pozostają na zaopatrzeniu w tych jednostkach,

c) osób wykonujących świadczenia osobiste na rzecz tych jednostek;

2) właściwych miejscowo komendantów wojskowych komend uzupełnień (WKU), w stosunku do pozostałych uprawnionych – za pośrednictwem dowódców wojskowych jednostek budżetowych posiadających na zaopatrzeniu WKU.

2. Podstawą przekazania środków budżetowych jest faktura i miesięczne zestawienie, zawierające dane określone w § 3 rozporządzenia, o którym mowa w ust. 1.

3. Dowódca Wojsk Lądowych przekaże komendantom WKU informacje o przyjętym trybie realizacji zadań, o których mowa w ust. 1 i 2. Zobowiązuje się komendantów WKU do powiadomienia dyrektorów samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej funkcjonujących na terenie działania poszczególnych komend o przyjętym trybie realizacji tych zadań.

Rozdział 11

Zasady realizacji odszkodowań dla osób niesłusznie represjonowanych

§ 16.

Wydatki z tytułu wypłat odszkodowań dla osób niesłusznie represjonowanych, o których mowa w art. 8 ustawy z dnia 23 lutego 1991 r. o uznaniu za nieważne orzeczeń wydanych wobec osób represjonowanych za działalność na rzecz niepodległego bytu Państwa Polskiego (Dz. U. Nr 34, poz. 149,zpóźn.zm.),dysponenci środków budżetowych realizują według następujących zasad:

1) dokonują przejściowo tych wypłat – na zasadach określonych w art. 92 pkt 7 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z późn. zm.) – wyłącznie w zakresie odszkodowań, których termin wypłaty przypada w pierwszym kwartale 2002 r. i występują do Dyrektora Departamentu Budżetowego z wnioskiem o zwiększenie wydatków z rezerwy celowej budżetu państwa, w terminie do dnia 20 kwietnia 2002 r.;

2) wypłaty odszkodowań w pozostałej części roku mogą być dokonywane wyłącznie po otrzymaniu zwiększenia budżetu na ten cel;

3) ostateczny termin przedstawiania wniosków w zakresie planowanych wypłat w czwartym kwartale 2002 r., ustala się na dzień 20 października 2002 r.;

4) w celu realizacji trybu wypłat, o którym mowa w pkt 2, dysponenci realizujący wydatki z powyższego tytułu są obowiązani do:

a) przedstawiania wniosków o zwiększenie budżetu w zakresie wypłat planowanych na dany kwartał roku budżetowego – do 20 dnia miesiąca rozpoczynającego kwartał,

b) ustalania terminów wypłat odszkodowań, umożliwiających ich dokonanie do końca kwartału – po otrzymaniu zwiększenia budżetu z rezerwy, o której mowa w pkt 1.

Rozdział 12

Zasady i tryb finansowania wykupu uprawnień żołnierzy zawodowych, nadterminowej zasadniczej służby wojskowej i pracowników wojska do ulgowych przejazdów PKP oraz realizacji uprawnień do przejazdu na koszt wojska

§ 17.

1. Wydatki związane z wykupem uprawnień do ulgowych przejazdów kolejowych żołnierzy (pełniących zawodową i nadterminową zasadniczą służbę wojskową) oraz pracowników wojskowych jednostek budżetowych i ich gospodarstw pomocniczych, w zakresie ustalonym w decyzji Ministra Obrony Narodowej Nr 304/MON z dnia 21 grudnia 2001 r. (Dz. Urz. MON Nr 22, poz. 188), realizuje Dyrektor Departamentu Budżetowego, w ramach środków budżetowych przesuniętych z limitów wydatków dysponentów, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 decyzji Nr 19/MON, w wysokości wynikającej z ich wniosków.

2. Rozliczenia wydatków, o których mowa w ust. 1, pomiędzy dowódcami rodzajów Sił Zbrojnych i Dowódcą Garnizonu Warszawa, a gospodarstwami pomocniczymi, na rzecz których dokonano wykupu uprawnień, realizują ci dysponenci, w odrębnym trybie.

3. Rozliczenia wydatków, o których mowa w ust. 1, dla akademii wojskowych i zakładów budżetowych, dokonuje Dyrektor Departamentu Budżetowego w ramach sum na zlecenie.

4. Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji, w porozumieniu z Szefem Generalnego Zarządu Logistyki – P4, przedstawi Dyrektorowi Departamentu Budżetowego szczegółowe rozliczenie obciążeń instytucji, o których mowa w ust. 3, wynikających z wykupu uprawnień do ulgowych przejazdów kolejowych – w terminach umożliwiających płatność poszczególnych rat należności PKP.

5. Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji przedstawi Dyrektorowi Departamentu Budżetowego zbiorcze rozliczenie wydatków przewidzianych na wykup uprawnień do ulgowych przejazdów kolejowych, stosownie do postanowień umowy Nr RU I/36/2001 z dnia 21 grudnia 2001 r., w terminie 14 dni od opłacenia ostatniej raty.

§ 18.
Realizacja uprawnień do przejazdu na koszt wojska raz w roku do wybranej miejscowości, na podstawie rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 29 listopada 1997 r. w sprawie zasad i warunków korzystania przez żołnierzy zawodowych oraz członków ich rodzin z prawa do przejazdu na koszt wojska (Dz. U. Nr 153, poz. 1005), dla żołnierzy zawodowych pełniących służbę w jednostkach organizacyjnych innych niż budżetowe odbywa się poprzez jednostki wojskowe, na logistycznym zaopatrzeniu których pozostają żołnierze zawodowi.

Rozdział 13

Zasady finansowania wydatków na zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne

§ 19.

W związku z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 31 marca 1995 r. w sprawie szczegółowych zasad finansowania wydatków na zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne (Dz. U. Nr 41, poz. 213 z późn. zm.), przyjmuje się następujący tryb finansowania zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych:

1) z budżetu resortu Obrony Narodowej realizuje się wydatki z tytułu wypłat zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych dla:

a) żołnierzy niezawodowych pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych,

b) żołnierzy zawodowych nie podlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu emerytalno-rentowemu, bez względu na formę organizacyjną jednostki, w której pełnią służbę;

2) w odniesieniu do żołnierzy zawodowych nie podlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu emerytalno-rentowemu, pełniących służbę w jednostkach organizacyjnych innych niż wojskowe jednostki budżetowe, od dnia 1 czerwca 2002 r. uprawnienia do zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych ustalają oraz zasiłki te wypłacają wojskowe jednostki budżetowe, na których zaopatrzeniu logistycznym pozostają żołnierze zawodowi. Zasiłki wypłaca się w terminie wypłaty uposażenia, przy uwzględnieniu postanowień art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 1 grudnia 1994 r. o zasiłkach rodzinnych, pielęgnacyjnych i wychowawczych (Dz. U. z 1998 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.);

3) do dnia 1 czerwca 2002 r. kwoty zasiłków wypłaconych przez jednostki organizacyjne nie będące wojskowymi jednostkami budżetowymi, w których żołnierze pełnią służbę, podlegają sfinansowaniu ze środków przekazanych w formie akredytywy budżetowej przez jednostki, na których zaopatrzeniu logistycznym pozostają żołnierze zawodowi – po otrzymaniu udokumentowanych zestawień wypłat; dotyczy to przypadków, kiedy refundacji wydatków nie dokonał ZUS;

4) wojskowe jednostki budżetowe, na których zaopatrzeniu logistycznym znajdują się żołnierze, o których mowa w pkt 2 i 3, informują właściwe jednostki organizacyjne nie będące jednostkami budżetowymi o obowiązującym sposobie finansowania zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych.

Rozdział 14

Szczególne zasady finansowania niektórych zadań

§ 20.

1.W przypadku realizacji zamówienia zintegrowanego modernizacji systemów energetycznych z udziałem „strony trzeciej”, o którym mowa w § 30 ust. 7 pkt 1, 2 i 3 decyzji Nr 19/MON, obejmującego kilka kompleksów wojskowych leżących w sferze podległości różnych dysponentów drugiego stopnia, środki budżetowe do rejonowego (stołecznego) zarządu infrastruktury przekazywane są za pośrednictwem dysponenta, u którego dany zarząd jest na zaopatrzeniu (Dowódca Wojsk Lądowych lub Dowódca Garnizonu Warszawa), z odpowiednim zastosowaniem postanowień ust. 2.

2. Wszystkie zadania realizowane przez wojskowe jednostki budżetowe na rzecz innych jednostek organizacyjnych sektora finansów publicznych mogą być finansowane wyłącznie w ramach środków otrzymanych w formie sum na zlecenie.

3. Dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 decyzji Nr 19/MON, są obowiązani do uwzględnienia w pierwszej kolejności potrzeb na podróże służbowe odbywane w związku z kontrolami i nadzorami prowadzonymi przez etatowe jednostki (komórki) organizacyjne resortu Obrony Narodowej odpowiedzialne za tę problematykę.

4. W celu wykonania postanowień, o których mowa w ust. 3:

1) dowódcy (dyrektorzy, szefowie, komendanci) komórek i jednostek organizacyjnych resortu Obrony Narodowej są obowiązani do korekty planów szkoleniowych i ograniczenia do minimum podróży służbowych realizowanych na potrzeby szkoleń dokształcających, doraźnych narad, odpraw, różnego typu konferencji i sympozjów, wykorzystując w większym zakresie możliwości przekazywania informacji poprzez wojskowe systemy łączności oraz internet;

2) kierownicy etatowych jednostek (komórek) organizacyjnych, o których mowa w ust. 3, są obowiązani do maksymalnej racjonalizacji wydatków na podróże służbowe odbywane w ramach prowadzonych działań kontrolnych.

5. W ramach planu finansowego dysponenta głównego przeznaczonego na opłacenie składek do budżetów wojskowych NATO finansować należy wydatki z tytułu szkód wyrządzonych przez wojska obce.

6. Przy zlecaniu zadań dla stowarzyszeń i fundacji bezwzględnie przestrzegać postanowień art. 92 pkt 5 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z późn. zm.).

7. Dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 decyzji Nr 19/MON, są obowiązani do uwzględnienia w planie finansowym, środków budżetowych na zadania przewidziane do sfinansowania w sposób decentralny w zakresie pomocy rekonwersyjnej, udzielanej na zasadach i w trybie określonych w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia 11 czerwca 1997 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu przyuczania do zawodu lub przekwalifikowania, doradztwa zawodowego, odbywania praktyk zawodowych oraz pośrednictwa pracy, realizowanych przez wyspecjalizowane organy wojskowe, a także szczegółowych zasad i warunków korzystania z pomocy w tym zakresie przez żołnierzy zwolnionych z zawodowej służby wojskowej (Dz. U. Nr 63, poz. 398).

8. Środki budżetowe przekazywane z limitu dysponenta głównego, dotyczące dotacji na zadania statutowe akademii wojskowych ujmowane są w ewidencji księgowej w szczegółowości wynikającej z załącznika Nr 4 klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów.

9. Wydatki dotyczące zadań, o których mowa w § 30 ust. 7 pkt 4 decyzji Nr 19/MON, finansowane są bezpośrednio przez rejonowe zarządy infrastruktury, w ramach planu finansowego otrzymanego od Dowódcy Wojsk Lądowych.

10. Dowódcy rodzajów Sił Zbrojnych i Dowódca Garnizonu Warszawa przedstawią – w terminie 15 dni od daty ogłoszenia decyzji budżetowej – Pełnomocnikowi Ministra Obrony Narodowej ds. Resortowej Opieki Zdrowotnej wykaz sprzętu i leków – z uwzględnieniem potrzeb w zakresie płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy, a także szczepionek przeciwko grypie – planowanych do zakupu w 2002 r.

11. Pełnomocnik Ministra Obrony Narodowej ds. Resortowej Opieki Zdrowotnej – w uzgodnieniu z dysponentami, o których mowa w ust. 10 – określi w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia decyzji, wykaz sprzętu oraz materiałów medycznych podlegających realizacji centralnej oraz przedstawi Dyrektorowi Departamentu Budżetowego wniosek o zmianę podziału układu wykonawczego budżetu w powyższym zakresie.

12. Dowódcy rodzajów Sił Zbrojnych oraz Dowódca Garnizonu Warszawa wydzielą środki i sfinansują – jako dysponenci drugiego stopnia środków budżetowych – zadania mobilizacyjne, realizowane przez SP ZOZ, zgodnie z wyciągiem z zestawienia zadań mobilizacyjnych, oraz zadania związane z utrzymaniem zapasów medycznych Sił Zbrojnych na czas „W”.

13. Zasady finansowania zadań wynikających z obowiązków państwa-gospodarza oraz państwa wysyłającego określa decyzja Nr 260/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 25 października 2001 r. w sprawie wdrożenia w resorcie Obrony Narodowej koncepcji realizacji zadań wynikających z obowiązków państwa-gospodarza oraz państwa wysyłającego (HNS) (Dz. Urz. MON Nr 19, poz. 167).

14. Środki budżetowe na zadania związane z realizacją zobowiązań międzynarodowych w zakresie kontroli zbrojeń, rozbrojenia oraz budowy środków zaufania i bezpieczeństwa znajdują się w limicie wydatków Dyrektora Departamentu Budżetowego, określonym w załączniku Nr 4 do decyzji.

15. Dysponenci realizujący zadania, o których mowa w ust. 14, są obowiązani do przedstawiania Dyrektorowi Departamentu Budżetowego wniosków w sprawie zmian w podziale układu wykonawczego budżetu resortu Obrony Narodowej, uzgodnionych i zweryfikowanych przez Podsekretarza Stanu ds. Polityki Obronnej, w trybie i terminach określonych w § 11.

16. Dysponenci, o których mowa w § 14 ust. 2 decyzji Nr 19/MON, przesyłają sporządzone plany finansowe do Departamentu Budżetowego, w terminie 30 dni od ogłoszenia decyzji budżetowej.

Rozdział 15

Celowy fundusz nagród i zapomóg

§ 21.

1. Ustala się środki budżetowe będące w dyspozycji Ministra Obrony Narodowej na:

1) celowy funduszu nagród w wysokości 27.000,00 tys. zł i celowy fundusz zapomóg w wysokości 23.000,00 tys. zł dla żołnierzy;

2) celowy fundusz nagród dla pracowników objętych Ponadzakładowym Układem Zbiorowym Pracy dla Pracowników Wojskowych Jednostek Organizacyjnych Sfery Budżetowej, w wysokości 215,00 tys. zł.;

3) zabezpieczenie sfinansowania wciągu roku budżetowego zmian organizacyjno-dyslokacyjnych oraz innych przedsięwzięć wymagających zwiększeń nakładów w zakresie wynagrodzeń, uposażeń oraz pochodnych, w wysokości 88.214,00 tys. zł.

2. Limity wydatków poszczególnych dysponentów obejmują środki celowych funduszów nagród i zapomóg, o których mowa w ust. 1 pkt 1, w wysokościach wynikających z decyzji Ministra Obrony Narodowej:

1) Nr 73/MON z dnia 21 marca 2002 r. w sprawie uruchomienia środków z celowego funduszu nagród;

2) Nr 71/MON z dnia 20 marca 2002 r. w sprawie uruchomienia środków z celowego funduszu zapomóg.

3. Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego jest obowiązany do przedstawiania Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – w okresach kwartalnych, do 20 dnia miesiąca następującego po kwartale, a za IV kwartał, do dnia 10 grudnia – wniosków w sprawie zmian w podziale układu wykonawczego budżetu resortu Obrony Narodowej, wynikających z podjętych przez Ministra Obrony Narodowej decyzji w sprawie przyznania nagród z celowego funduszu nagród.

4. Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji, jest obowiązany do przedstawiania Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – w okresach kwartalnych, do 20 dnia miesiąca następującego po kwartale, a za IV kwartał, do dnia10 grudnia – wniosków w sprawie zmian w podziale układu wykonawczego budżetu resortu Obrony Narodowej, wynikających z podjętych przez Ministra Obrony Narodowej decyzji w sprawie przyznania zapomóg.

5. Właściwi dysponenci drugiego stopnia środków budżetowych są obowiązani – przy podziale na podległe jednostki organizacyjne środków celowego funduszu nagród, otrzymanych na podstawie stosownych decyzji Ministra Obrony Narodowej – zapewnić zwiększony o 10% przydział funduszu dla jednostek organizacyjnych wyróżnionych przez Ministra Obrony Narodowej nadaniem tytułu honorowego „Znak Honorowy Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej”.

Rozdział 16

Procedura sprawozdawczości w zakresie limitów zatrudnienia oraz wydatków budżetowych

§ 22.

1. Dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 decyzji Nr 19/MON, komendanci akademii wojskowych, Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji (zbiorczo za WBE) oraz dyrektorzy zakładów budżetowych, przekazują:

1) Szefowi Sztabu Generalnego WP oraz Dyrektorowi Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego, stosownie do kompetencji – szczegółowe informacje o wielkości stanów osobowych za poszczególne kwartały, w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po kwartale – oraz informację roczną, w terminie przekazania rocznych sprawozdań budżetowych, wyodrębniając dane dotyczące:

a) żołnierzy zawodowych służby stałej (z wyodrębnieniem pozostających w dyspozycji lub rezerwie kadrowej), żołnierzy zawodowych służby kontraktowej, żołnierzy nadterminowej zasadniczej służby wojskowej, w podziale na objętych i nieobjętych ubezpieczeniem społecznym,

b) pozostałych kategorii żołnierzy niezawodowych (służba zasadnicza, przeszkolenie wojskowe absolwentów szkół wyższych, kandydaci na żołnierzy zawodowych, żołnierze rezerwy),

c) pracowników wojska, w podziale na: członków korpusu służby cywilnej, kierownicze stanowiska państwowe oraz pozostałych pracowników;

2) Dyrektorowi Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego – do weryfikacji:

a) w terminie do 18 dnia miesiąca następującego po kwartale, z tym że za IV kwartał do dnia 24 stycznia roku następnego – wyciągi ze sprawozdań z wykonania planu wydatków budżetu państwa (Rb-28) w zakresie wydatków osobowych,

b) w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po kwartale – dodatkowe zestawienia informacyjne dotyczące realizacji wydatków osobowych, o których mowa w § 4 ust. 4 – w podziale na wojskowe jednostki budżetowe, akademie wojskowe, zakłady budżetowe, gospodarstwa pomocnicze i środki specjalne, w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów.

2. Informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1,obejmują średnioroczne stany w poszczególnych kwartałach wynikające w odniesieniu do:

1) żołnierzy – z liczby żołnierzy, którym jednostka wojskowa wypłaciła uposażenie za dany miesiąc lub za część miesiąca;

2) pracowników – z metodologii sporządzania sprawozdania Rb-70.

3. Informacje przedstawione w dodatkowych zestawieniach, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. b, w zakresie wydatków muszą być zgodne z odpowiednimi danymi zawartymi w kwartalnych sprawozdaniach o zatrudnieniu i wynagrodzeniach w państwowej sferze budżetowej (Rb-70) oraz ze sprawozdaniem z wykonania planu wydatków budżetu państwa (Rb-28).

4. Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego przedstawia Dyrektorowi Departamentu Budżetowego zweryfikowane informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 2, w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po kwartale, począwszy od I kwartału.

5. Szef Sztabu Generalnego WP i Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego są obowiązani, stosownie do kompetencji – do przedstawienia Ministrowi Obrony Narodowej, za pośrednictwem Sekretarza Stanu – I Zastępcy Ministra Obrony Narodowej – informacji zbiorczych, w zakresie o którym mowa w ust. 1, opracowanych w trybie, terminach, na zasadach i w szczegółowości, określonych w § 23 ust. 3 i 6 decyzji Nr 19/MON, począwszy od informacji za I kwartał 2002 r.

6. Właściwi dysponenci realizujący wydatki, o których mowa w § 4 ust. 4, są obowiązani do przedstawiania Dyrektorowi Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego szczegółowych informacji i wyjaśnień dotyczących przyczyn realizacji tych wydatków nieproporcjonalnie w stosunku do upływu czasu – w terminach określonych w ust. 1. Brak wyczerpujących wyjaśnień stanowił będzie podstawę dla Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego do przygotowania propozycji w sprawie zmian w układzie wykonawczym budżetu resortu Obrony Narodowej lub jego podziale.

7. Dyrektor Departamentu Budżetowego jest obowiązany do przedstawiania zbiorczych kwartalnych sprawozdań o zatrudnieniu i wynagrodzeniu w państwowej sferze budżetowej resortu Obrony Narodowej (Rb-70) – Dyrektorowi Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego, w terminach umożliwiających wykonywanie zadań z tytułu nadzoru nad wydatkami osobowymi i limitami zatrudnienia.

§ 23.
1. Pozostałe informacje, o których mowa w § 22 i 23 decyzji Nr 19/MON, właściwi dysponenci przedstawiają Dyrektorowi Departamentu Budżetowego i Szefowi Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego – P-5, w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału, począwszy od I kwartału, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Informacje z centralnej realizacji zadań w ramach planu, o którym mowa w § 2 pkt 16 lit. a decyzji Nr 19/MON, przedstawiają Szefowi Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego – P5, Dyrektorzy Departamentów: Polityki Zbrojeniowej i Zaopatrywania Sił Zbrojnych – stosownie do kompetencji – w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału, począwszy od I kwartału 2002 r.

§ 24.
1. Komendant Zakładu Budżetowego „Centrala Wojskowe Misje Pokojowe” jest obowiązany do przedstawiania właściwym dysponentom, których jednostki, pododdziały wojskowe zaangażowane są w misjach i operacjach NATO – w terminie do 15 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni – rozliczenia wykorzystania środków budżetowych przydzielonych na polskie jednostki/kontyngenty wojskowe w misjach i operacjach NATO, z tym że za miesiąc grudzień 2002 r. – do dnia 25 stycznia 2003 r. W rozliczeniu tym przedstawia się faktyczne wydatki za rozliczany miesiąc oraz wydatki poniesione od początku roku lub od początku misji.

2. Dysponenci, o których mowa w ust. 1, są obowiązani do przedstawiania Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – w terminie do 25 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni – rozliczenia, o którym mowa w ust. 1, z uwzględnieniem wydatków dokonanych przez Zakład Budżetowy „Centrala Wojskowe Misje Pokojowe” i podległe wojskowe jednostki budżetowe, z tym że za miesiąc grudzień 2002 r. – do dnia 30 stycznia 2003 r.

3. Komendanci akademii wojskowych przedstawią Dyrektorowi Departamentu Budżetowego – w terminie do dnia 30 kwietnia 2002 r. – wyciąg z planu rzeczowo-finansowego wydatków w części obejmującej przydzieloną dotację na 2002 r. oraz w terminach, o których mowa w § 23 ust. 1, sprawozdania z wykorzystania kwot dotacji, w układzie planu rzeczowo-finansowego.

Rozdział 17

Zasady realizacji dochodów budżetowych

§ 25.

1. Dysponenci drugiego stopnia środków budżetowych dokonują podziału dochodów budżetowych ujętych w załączniku Nr 3 do decyzji na ustanowionych przez siebie dysponentów, w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia decyzji budżetowej.

2. Dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2, 3, 6 i 9 decyzji Nr 19/MON, dokonują na bieżąco monitoringu realizacji dochodów, porównując wielkości wpływów wykonanych z planowanymi, w oparciu o miesięczne sprawozdania „Rb-27”.

3. Zobowiązuje się:

1) dysponentów, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 decyzji Nr 19/MON, oraz Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji (zbiorczo za WBE), do przedstawienia Dyrektorowi Departamentu Budżetowego szczegółowych informacji sprawozdawczych o przebiegu realizacji zaplanowanych dochodów budżetowych w okresach kwartalnych, w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału, począwszy od I kwartału, a za rok – w terminie sprawozdań budżetowych;

2) dysponentów drugiego stopnia środków budżetowych do pełnego włączenia w proces opracowywania informacji, o której mowa w pkt 1, dysponentów trzeciego stopnia środków budżetowych, o których mowa w § 3 ust. 4 decyzji Nr 19/MON.

4. W informacjach, o których mowa w ust. 3, należy:

1) omówić, w szczegółowości rozdziałów klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów, poszczególne rodzaje osiągniętych wpływów (według ewidencji w odpowiednich paragrafach) oraz zasadnicze tytuły realizacji dochodów w poszczególnych paragrafach;

2) wyjaśnić rozbieżności w realizacji dochodów w odniesieniu do planu;

3) szczegółowo omówić należności budżetowe pozostałe do uzyskania, wykazane w sprawozdaniu Rb-27, w tym zaległości, tj. należności nie uregulowane w terminie;

4) omówić wpływy z nadwyżek środków zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych i środków specjalnych (zaliczanych do § 242 klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów), z podziałem na wpłatę planowanej nadwyżki w danym roku budżetowym oraz wpływy z rozliczenia z poprzedniego roku;

5) szczegółowo wyjaśnić przyczyny zrealizowanych dochodów w poszczególnych paragrafach klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów w wysokości niezgodnej z upływem czasu;

6) podać prognozę przewidywanych dochodów na następny kwartał w szczegółowości paragrafu dochodów oraz do końca roku w kwocie globalnej.

5. Przy podejmowaniu decyzji w sprawie zaliczania wpływów na dochody budżetowe, właściwi dysponenci są obowiązani stosować postanowienia:

1) art. 21 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych;

2) § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2000 r. w sprawie szczegółowego sposobu wykonywania budżetu państwa i szczegółowych zasad obsługi rachunków bankowych budżetu państwa oraz zakresu i terminów sporządzania przez Narodowy Bank Polski informacji i sprawozdań z wykonania budżetu państwa w ramach obsługi bankowej budżetu państwa (Dz. U. Nr 122, poz. 1335);

3) § 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych oraz szczegółowych zasad i terminów rocznych rozliczeń i wpłat do budżetu przez zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze jednostek budżetowych (Dz. U. Nr 122, poz. 1333).

6. Nadzór i kontrolę bieżącej realizacji dochodów sprawują organy finansowe dysponentów wyższego stopnia, z tym że w odniesieniu do:

1) dysponentów trzeciego stopnia podległych Dowódcy Wojsk Lądowych – również organy ekonomiczno-finansowe dowódców okręgów wojskowych oraz korpusów;

2) wojskowych biur emerytalnych – Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji;

3) rejonowych (stołecznego) zarządów infrastruktury – Dyrektor Departamentu Infrastruktury;

4) zakładów budżetowych – właściwe jednostki (komórki) organizacyjne resortu Obrony Narodowej sprawujące funkcję nadzoru nad zakładami.

7. Dysponenci realizujący dochody budżetowe podejmą niezbędne działania w celu niezwłocznego wyegzekwowania wszystkich zaległych należności z lat poprzednich.

Rozdział 18

Postanowienia końcowe

§ 26.

Dyrektor Departamentu Kontroli uwzględni w planie zamierzeń kontrolnych badanie realizacji postanowień niniejszej decyzji.
§ 27.
Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2002 r.

Minister Obrony Narodowej: J. Szmajdziński

Załącznik 1. [DOCHODY BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2002 R.]

Załączniki do zarządzenia Nr 84/MON
Ministra Obrony Narodowej
z dnia 29 marca 2002 r. (poz. 59)

Załącznik Nr 1

DOCHODY BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2002 R.

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 2. [WYDATKI BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2002 ROK]

Załącznik Nr 2

WYDATKI BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2002 ROK

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik 3. [UKŁAD WYKONAWCZY BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2002 ROK W ZAKRESIE DOCHODÓW I JEGO PODZIAŁ NA DYSPONENTÓW]

Załącznik Nr 3

UKŁAD WYKONAWCZY BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2002 ROK W ZAKRESIE DOCHODÓW I JEGO PODZIAŁ NA DYSPONENTÓW

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

 

Załącznik 4. [UKŁAD WYKONAWCZY BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2002 ROK W ZAKRESIE WYDATKÓW I JEGO PODZIAŁ NA DYSPONENTÓW]

Załącznik Nr 4

UKŁAD WYKONAWCZY BUDŻETU RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA 2002 ROK W ZAKRESIE WYDATKÓW I JEGO PODZIAŁ NA DYSPONENTÓW

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

 

Załącznik 5. [Wykaz dotacji realizowanych w 2002 r. z budżetu resortu Obrony Narodowej]

Załącznik Nr 5

Wykaz dotacji realizowanych w 2002 r. z budżetu resortu Obrony Narodowej

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

 

Załącznik 6. [LIMITY ZATRUDNIENIA NA 2002 r.]

Załącznik Nr 6

LIMITY ZATRUDNIENIA NA 2002 r.

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

 

Załącznik 7. [Podział limitów zatrudnienia na 2002 rok podział limitów zatrudnienia na 2002 r. dysponenta części 29 "Obrona Narodowa" w ujęciu działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej]

Załącznik Nr 7

Podział limitów zatrudnienia na 2002 rok podział limitów zatrudnienia na 2002 r. dysponenta części 29 „Obrona Narodowa” w ujęciu działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

 

Załącznik 8. [Wydatki budżetowe na realizację w 2002 roku Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP]

Załącznik Nr 8

Wydatki budżetowe na realizację w 2002 roku Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

 

Załącznik 9. [Wykaz ważniejszych zadań ujętych w centralnym planie modernizacji technicznej na 2002 r.]

Załącznik Nr 9

Wykaz ważniejszych zadań ujętych w centralnym planie modernizacji technicznej na 2002 r.

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

 

Załącznik 10. [WYKAZ ZASADNICZYCH INWESTYCJI BUDOWLANYCH ORAZ ZAMIERZEŃ REALIZOWANYCH W RAMACH NSIP W 2002 ROKU]

Załącznik Nr 10

WYKAZ ZASADNICZYCH INWESTYCJI BUDOWLANYCH ORAZ ZAMIERZEŃ REALIZOWANYCH W RAMACH NSIP W 2002 ROKU

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

 

Załącznik 11. [Przychody, wydatki i rozliczenia z budżetem w 2002r. zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych i środków specjalnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej]

Załącznik Nr 11

Przychody, wydatki i rozliczenia z budżetem w 2002r. zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych i środków specjalnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

 

Załącznik 12. [PODZIAŁ PLANOWANYCH PRZYCHODÓW ŚRODKA SPECJALNEGO MINISTRA OBRONY NARODOWEJ ORAZ ŚRODKÓW AMW UZYSKANYCH W LATACH UBIEGŁYCH]

Załącznik Nr 12

PODZIAŁ PLANOWANYCH PRZYCHODÓW ŚRODKA SPECJALNEGO MINISTRA OBRONY NARODOWEJ ORAZ ŚRODKÓW AMW UZYSKANYCH W LATACH UBIEGŁYCH

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

 

Załącznik 13. [WYKAZ NIERUCHOMOŚCI ZBĘDNYCH DLA RESORTU OBRONY NARODOWEJ ORAZ CZASOWO NIE WYKORZYSTYWANYCH PODLEGAJĄCYCH PRZEKAZANIU AGENCJI MIENIA WOJSKOWEGO W 2002 R.]

Załącznik Nr 13

WYKAZ NIERUCHOMOŚCI ZBĘDNYCH DLA RESORTU OBRONY NARODOWEJ ORAZ CZASOWO NIE WYKORZYSTYWANYCH PODLEGAJĄCYCH PRZEKAZANIU AGENCJI MIENIA WOJSKOWEGO W 2002 R.

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

 

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA