REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2009 nr 3 poz. 18

ZARZĄDZENIE Nr 9
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI

z dnia 13 marca 2009 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W zarządzeniu Nr 33 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 marca 2008 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. Nr 8, poz. 33, Nr 11, poz. 57 i Nr 15, poz. 78 oraz z 2009 r. Nr 1, poz. 6 i Nr 3, poz. 17) w załączniku „Regulamin Organizacyjny Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji” wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 2 ust. 6 otrzymuje brzmienie:

„6. Naczelnik wydziału kieruje bezpośrednio wydziałem, zgodnie z wewnętrznym regulaminem organizacyjnym danej komórki organizacyjnej.”;

2) w § 3 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Komórki organizacyjne Ministerstwa, każda w zakresie swojego działania:

1) realizują zadania Ministra;

2) prowadzą sprawy związane z przyjmowaniem, rozpatrywaniem oraz ewidencją skarg i wniosków.”;

3) w § 11 po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:

„1a) przygotowywanie wniosków do Prezesa Rady Ministrów dotyczących powoływania i odwoływania wojewodów;”;

4) po § 11 dodaje się § 11a w brzmieniu:

„§ 11a. Do zakresu działania Departamentu Analiz i Nadzoru należy:

1) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad:

a) wykonywaniem zadań z zakresu:

– ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego, ochrony granicy państwowej i kontroli ruchu granicznego, a także zadań ochronnych, w tym dokonywanie sprawdzenia i oceny efektów działania Policji, Straży Granicznej i Biura Ochrony Rządu,

– działalności lotnictwa Policji i lotnictwa Straży Granicznej oraz lotniska Warszawa-Babice w zakresie dotyczącym lotnictwa służb porządku publicznego,

– przygotowywania i wdrażania programów profilaktycznych na rzecz bezpieczeństwa obywateli,

b) Państwową Strażą Pożarną i nad funkcjonowaniem krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego oraz systemem powiadamiania ratunkowego,

c) ratownictwem górskim i wodnym,

d) realizacją zadań z zakresu kultury fizycznej realizowanych w Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biurze Ochrony Rządu;

2) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań w zakresie właściwości Ministra dotyczących:

a) zarządzania kryzysowego,

b) obrony cywilnej,

c) przeciwdziałania skutkom klęsk żywiołowych i innych podobnych zdarzeń zagrażających bezpieczeństwu powszechnemu.

d) koordynacji zadań wynikających z zobowiązań sojuszniczych, ratyfikowanych umów i konwencji międzynarodowych w zakresie zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej oraz ratownictwa,

e) koordynacji planowania, przeprowadzania i udziału w ćwiczeniach w zakresie zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej oraz ratownictwa;

3) przygotowywanie analiz, opinii, wniosków oraz propozycji rozwiązań systemowych w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, w szczególności:

a) gromadzenie informacji, analizowanie i prognozowanie zagrożeń dla bezpieczeństwa i porządku publicznego, w tym zagrożenia przestępczością zorganizowaną,

b) gromadzenie informacji, analizowanie i prognozowanie zagrożeń dla bezpieczeństwa powszechnego, opracowywanie koncepcji przeciwdziałania tym zagrożeniom oraz udział w przygotowywaniu programów w tym zakresie,

c) opracowywanie koncepcji przeciwdziałania zagrożeniom związanym z terroryzmem i przestępczością zorganizowaną oraz udział w przygotowywaniu programów w tym zakresie,

d) inicjowanie, opracowywanie i wdrażanie koncepcji ogólnokrajowych działań profilaktycznych służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i porządek publiczny,

e) przygotowywanie programów, inicjatyw i rozwiązań z zakresu przeciwdziałania przestępczości i patologiom społecznym generującym przestępczość;

4) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań centrum zarządzania kryzysowego w tym dotyczących:

a) zapewnienia pełnienia całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,

b) współdziałania z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,

c) nadzoru nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,

d) współdziałania z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,

e) zapewnienia realizacji zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.

f) zapewnienia współdziałania na wszystkich szczeblach administracji rządowej w zakresie informowania i przekazywania poleceń do wykonania w systemie całodobowym dla jednostek ochrony zdrowia w przypadkach awaryjnych, losowych, jak również zaburzeń funkcjonowania systemu;

5) przygotowywanie analiz, opinii, wniosków, propozycji rozwiązań systemowych oraz innych niezbędnych dokumentów na potrzeby Zespołu Zarządzania Kryzysowego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;

6) inicjowanie i organizowanie szkoleń i konferencji oraz przygotowywanie materiałów edukacyjnych poświęconych problematyce bezpieczeństwa obywateli, dbania o porządek publiczny oraz bezpieczeństwa granic kraju;

7) udział w organizowaniu współpracy z organami innych państw w zakresie bezpieczeństwa obywateli oraz dbania o porządek publiczny, a także w kwestii bezpieczeństwa granic kraju;

8) prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem – jednostkom niezaliczonym do sektora finansów publicznych, prowadzącym działalność pożytku publicznego – zadań publicznych z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz przeciwdziałania patologiom społecznym oraz zadań z zakresu ratownictwa i ochrony ludności, zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – z wyłączeniem zadania określonego w § 19 pkt 5;

9) prowadzenie spraw związanych:

a) z gospodarowaniem rezerwami gospodarczymi i koordynacją problematyki Programu Mobilizacji Gospodarki w Ministerstwie oraz w organach i jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych,

b) z przeprowadzeniem rejestracji oraz ze zwierzchnim nadzorem Ministra nad przeprowadzaniem kwalifikacji wojskowej, w tym także kontroli oraz przygotowywaniem projektów decyzji Ministra jako organu II instancji w sprawach orzekania o zdolności do czynnej służby wojskowej osób podlegających obowiązkowi kwalifikacji wojskowej i uznawania tych osób za sprawujących bezpośrednią opiekę nad członkiem rodziny,

c) z wykonywaniem świadczeń na rzecz obrony państwa i akcji kurierskiej, w zakresie właściwości Ministra,

d) z wykonywaniem zadań określonych dla Ministra w przepisach dotyczących terenów zamkniętych niezbędnych na cele obronności i bezpieczeństwa państwa, a także obiektów szczególnie ważnych dla obronności i bezpieczeństwa państwa oraz ich szczególnej ochrony,

e) z udzielaniem zgody na służbę w obcym wojsku,

f) z reklamowaniem pracowników Ministerstwa od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,

g) ze służbą w formacjach uzbrojonych niewchodzących w skład Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;

10) koordynowanie i nadzór nad realizacją zadań Ministerstwa oraz organów i jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych związanych z:

a) osiąganiem gotowości obronnej państwa,

b) planowaniem obronnym, przygotowaniami obronnymi w zakresie spraw organizacyjno-mobilizacyjnych, militaryzacji, przygotowania zasobów rezerw osobowych i zabezpieczenia logistycznego, a także sprawozdawczości o gotowości do wykonywania zadań czasu „W”,

c) przygotowywaniem i zabezpieczaniem funkcjonowania stanowisk kierowania dla kierowniczych organów państwa na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny,

d) realizacją zadań Ministra wynikających z zobowiązań międzynarodowych Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie kontroli uzbrojenia, rozbrojenia i broni chemicznej, udziału resortu spraw wewnętrznych i administracji w realizacji wsparcia państwa gospodarza (HNS), Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych oraz pobytu wojsk obcych na terytorium kraju;

11) prowadzenie postępowań administracyjnych pozostających we właściwości Ministra dotyczących:

a) odwołań od decyzji i postanowień wojewodów wynikających z art. 13 ust. 1, art. 15 ust, 2 i art. 15a ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych,

b) realizacji zadań wynikających żart. 23 ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej,

c) realizacji zadań wynikających z art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. – Prawo pocztowe,

d) odwołań od decyzji wojewodów w sprawach umieszczenia w ewidencji obszarów, obiektów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne lub odpowiednie zabezpieczenie techniczne, wydanych na podstawie art. 5 ust. 6 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia;

12) koordynacja działań w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego w związku z organizacją Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012;

13) koordynowanie i monitorowanie działań podejmowanych przez administrację rządową w ramach realizacji Strategii Antykorupcyjnej;

14) prowadzenie spraw związanych z legalizacją dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą na podstawie rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 listopada 2006 r. w sprawie dokumentacji przebiegu studiów;

15) prowadzenie spraw związanych z uznawaniem obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej kwalifikacji do wykonywania zawodu inżyniera pożarnictwa, technika pożarnictwa lub strażaka;

16) prowadzenie spraw dotyczących realizacji zadań finansowanych ze środków na działalność wspomagającą badania, a także związanych z realizacją projektów celowych oraz badawczych ze środków finansowanych z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na naukę, o których mowa w ustawie z dnia 8 października 2004 r. o zasadach finansowania nauki;

17) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad:

a) Wyższą Szkołą Policji,

b) Szkołą Główną Służby Pożarniczej,

c) Centrum Naukowo-Badawczym Ochrony Przeciwpożarowej im. J. Tuliszkowskiego,

c) Instytutem Technologii Bezpieczeństwa „Moratex” w Łodzi;

18) prowadzenie spraw wynikających z:

a) ustawy z dnia 17 listopada 2006 r. o systemie oceny zgodności wyrobów przeznaczonych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa,

b) ustawy z dnia 12 września 2002 r. o normalizacji.

c) ustawy z dnia 12 stycznia 2007 r. o ustanowieniu „Programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu w latach 2007 – 2009”;

19) współdziałanie z Rządowym Centrum Bezpieczeństwa;

20) współpraca z samorządem terytorialnym, strażami gminnymi (miejskimi), organizacjami pozarządowymi i pożytku publicznego oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego.”;

5) uchyla się § 12 i § 14;

6) dodaje się § 14a w brzmieniu:

„§ 14a. Do zakresu działania Departamentu Ewidencji Państwowych i Teleinformatyki należy:

1) prowadzenie:

a) centralnej ewidencji pojazdów (CEP),

b) centralnej ewidencji kierowców (CEK),

c) zbioru Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL) – jako zbioru referencyjnego,

d) ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (OEWiUDO),

e) centralnej ewidencji wydanych i unieważnionych dokumentów paszportowych (CEWiUP);

2) prowadzenie spraw związanych z budową, rozwojem i eksploatacją systemów teleinformatycznych prowadzonych na potrzeby centralnej ewidencji pojazdów i centralnej ewidencji kierowców, ewidencji ludności, ewidencji i wydawania dowodów osobistych i paszportów oraz ewidencji akt stanu cywilnego – z wyłączeniem spraw powierzonych do realizacji Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;

3) prowadzenie spraw, w tym postępowań administracyjnych związanych z nadawaniem i zmianą numerów PESEL;

4) prowadzenie spraw, w tym postępowań administracyjnych, związanych z udostępnianiem danych ze zbiorów danych z CEP i CEK;

5) wykonywanie zadań dysponenta Funduszu Celowego – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców oraz jego obsługa w zakresie realizacji zadań związanych z budową, rozwojem i funkcjonowaniem Centralnej Ewidencji Pojazdów i Centralnej Ewidencji Kierowców, w tym współpraca z użytkownikami obu ewidencji, oraz współpraca z Biurem Administracyjno-Finansowym w zakresie sprawozdawczości realizowanej przez organy i podmioty zobowiązanego przekazywania opłaty ewidencyjnej, z zastrzeżeniem § 27 pkt 5b;

6) opiniowanie wniosków podmiotów ubiegających się o udostępnianie danych za pomocą urządzeń teletransmisji danych oraz w drodze weryfikacji ze zbioru Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności oraz ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych w zakresie spełnienia przez te podmioty warunków, o których mowa w art. 44h ust. 5 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych;

7) przekazywanie danych ze zbioru Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności oraz ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych:

a) za pomocą urządzeń teletransmisji danych zgodnie z art. 44h ust. 5 i 6 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych,

b) w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej lub rynku zgodnie z art. 44h ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych

po uprzednim wydaniu rozstrzygnięcia, o którym w § 21 pkt 1 lit. e;

8) udział w kontroli podmiotów korzystających z dostępu do danych za pomocą udostępniania danych w drodze weryfikacji w zakresie spełnienia przez te podmioty warunków określonych w art. 44h ust. 2 pkt 1 lub ust. 5 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych;

9) prowadzenie spraw związanych z przetwarzaniem danych w związku z realizacją:

a) ustawy z dnia 6 marca 1997 r. o zrekompensowaniu okresowego niepodwyższania płac w sferze budżetowej oraz utraty niektórych wzrostów lub dodatków do emerytur i rent,

b) ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej

w zakresie rejestrów publicznych eksploatowanych w Departamencie;

10) przetwarzanie zbiorów danych powierzonych Ministrowi przez innych administratorów;

11) sprawowanie nadzoru nad prawidłowością funkcjonowania rejestrów publicznych, prowadzonych z zastosowaniem systemów teleinformatycznych na szczeblu gminnym i wojewódzkim, dotyczących ewidencji ludności, dowodów osobistych, paszportów i akt stanu cywilnego;

12) prowadzenie spraw związanych z rozwojem, utrzymaniem i eksploatacją portalu informacyjnego administracji (PIA);

13) prowadzenie spraw związanych z:

a) utrzymaniem trwałości infrastruktury teleinformatycznej systemów informatycznych i ewidencji eksploatowanych w Departamencie, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa i efektywności przetwarzania i udostępniania danych,

b) koordynowaniem działań w zakresie budowy i utrzymania podstawowego i zapasowego centrum komputerowego dla ewidencji, rejestrów publicznych i systemów teleinformatycznych Ministerstwa,

c) nadzorem i utrzymaniem sieci teleinformatycznych Ministerstwa wykorzystywanych przez wybrane podmioty administracji państwowej w celu umożliwienia dostępu do ewidencji i rejestrów publicznych oraz realizacji usług teletransmisyjnych innych systemów informatycznych ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa przesyłania danych,

d) planowaniem, nadzorem i koordynacją budowy infrastruktury rozległych systemów i sieci teleinformatycznych realizowanych przez Ministerstwo oraz organy i jednostki organizacyjne podległe Ministrowi lub przez niego nadzorowane,

e) planowaniem, rozwojem, koordynacją oraz wykorzystaniem sieci i systemów radiokomunikacyjnych dla potrzeb Ministra oraz organów i jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych, a także innych organów administracji rządowej,

f) wykonywaniem zadań dysponenta systemów łączności rządowej będących w kompetencji Ministra, wydzielonej dla potrzeb administracji rządowej,

g) realizacją zadań związanych z nadzorem i utrzymaniem polskiej Domeny Lokalnej sieci TESTA i węzła telekomunikacyjnego dla komórek organizacyjnych Ministerstwa wraz z nadzorem i koordynacją w zakresie sieci wydzielonych TESTA SIS/VIS,

h) sprawowaniem nadzoru i utrzymaniem infrastruktury klucza publicznego PKI Ministerstwa oraz rozwojem i koordynacją realizacji zadań związanych z podpisem elektronicznym w Ministerstwie oraz organach i jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych;

14) prowadzenie prac związanych z:

a) budową oraz wdrożeniem infrastruktury systemu łączności specjalnej dla potrzeb służb bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz służb ratownictwa,

b) koordynacją w zakresie zapewnienia łączności dla całodobowej służby dyżurnej Rządowego Centrum Bezpieczeństwa dla wymiany informacji z naczelnymi i centralnymi organami administracji rządowej oraz organami i jednostkami podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi, w tym ustalaniem standardów technicznych,

c) organizacją i koordynacją w zakresie bezpieczeństwa państwa, w tym obronności, w odniesieniu do sieci i systemów teleinformatycznych budowanych i eksploatowanych dla potrzeb Ministra oraz nadzór nad realizacją zadań związanych z organizacją łączności na potrzeby stanowisk kierowania dla kierowniczych organów państwa,

d) koordynacją zadań związanych z implementacją Dyrektywy 2002/22/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 marca 2002 r. w sprawie usługi powszechnej i związanych z sieciami i usługami łączności elektronicznej praw użytkowników w zakresie europejskiego numeru alarmowego 112,

e) planowaniem wykorzystania systemów nawigacji satelitarnej dla potrzeb Ministra oraz organów i jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych, a także innych organów administracji rządowej;

15) określanie warunków i zasad organizacji łączności radiokomunikacyjnej dla potrzeb współdziałania Ministerstwa oraz organów i jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych oraz innych organów administracji rządowej;

16) gospodarowanie zasobami numeracji telekomunikacyjnej i częstotliwości radiowych przydzielonymi dla potrzeb Ministerstwa oraz organów i jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych oraz innych organów administracji rządowej, z uwzględnieniem zakresu zarządzania kryzysowego i koordynacji zadań ratowniczych;

17) utworzenie, wdrożenie i utrzymanie systemu łączności niejawnej dla podmiotów administracji rządowej i służb do szczebla wojewódzkiego, odpowiedzialnych za reagowanie w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa i porządku;

18) prowadzenie uzgodnień i określanie potrzeb niezbędnych dla sporządzania planów działań, o których mowa w art. 176 ust. 2 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne;

19) utrzymywanie w ciągłości funkcjonowania infrastruktury istotnych z punktu widzenia państwa systemów teleinformatycznych, pozostających we właściwości Ministra oraz łączności rządowej, a także przeciwdziałanie zagrożeniom wewnętrznym i zewnętrznym poprzez ochronę teleinformatycznej infrastruktury krytycznej tych systemów;

20) prowadzenie spraw związanych z:

a) opracowywaniem wzorów dokumentów, rozwojem i zastosowaniem technologii biometrycznych w dokumentach oraz rejestrach i systemach informatycznych,

b) koordynacją działań w zakresie projektowania, certyfikacji, bezpieczeństwa i kompatybilności dokumentów tożsamości i podróży oraz dokumentów identyfikacyjnych służb podległych Ministrowi, w tym prowadzenie notyfikacji międzynarodowej,

c) realizacją przedsięwzięć związanych z problematyką legalizacji, w tym implementacją i funkcjonowaniem systemów specjalnych w zakresie dokumentów oraz współpraca w tym zakresie z podmiotami uprawnionymi;

21) współpraca z Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w zakresie projektów teleinformatycznych realizowanych na rzecz Departamentu;

22) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, z zastrzeżeniem § 21 pkt 1 lit. g;”;

7) w § 15 pkt 10 otrzymuje brzmienie:

„10) realizacja zadań Instytucji Pośredniczącej I stopnia dla 7. osi priorytetowej Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, z zastrzeżeniem § 20a pkt 6a;”;

8) uchyla się § 16;

9) w § 17:

a) pkt 7 otrzymuje brzmienie:

„7) prowadzenie spraw związanych z:

a) koordynowaniem przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków przez komórki organizacyjne Ministerstwa oraz z nadzorem załatwiania skarg i wniosków przez komórki organizacyjne Ministerstwa, a także organy i jednostki organizacyjne podległe Ministrowi lub przez niego nadzorowane.

b) załatwianiem skarg na komórki organizacyjne Ministerstwa,

c) przyjmowaniem oraz rozpatrywaniem wniosków dotyczących komórek organizacyjnych Ministerstwa,

d) z obsługą przyjęć obywateli w ramach skarg i wniosków przez Ministra lub innego przedstawiciela kierownictwa Ministerstwa;”;

b) pkt 9 otrzymuje brzmienie:

„9) koordynacja spraw kierowanych do Ministerstwa w związku z realizowaną zawodową działalnością lobbingową;”;

10) w § 20a:

a) pkt 6 otrzymuje brzmienie:

„6) realizacja zadań Instytucji Pośredniczącej I stopnia dla 8. osi priorytetowej Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka;”,

b) po pkt 6 dodaje się pkt 6a i 6b w brzmieniu:

„6a) koordynacja działań związanych z realizacją zadań Instytucji Pośredniczącej I stopnia dla 7. osi priorytetowej Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka w zakresie:

a) programowania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka,

b) przygotowania rocznych planów działań informacyjnych i promocyjnych oraz sprawozdań w tym zakresie,

c) przygotowywania rocznych planów kontroli oraz sprawozdań w tym zakresie,

d) sprawozdawczości w cyklu miesięcznym, półrocznym, rocznym oraz informacji końcowej,

e) raportowania o nieprawidłowościach;

6b) prowadzenie spraw związanych z planowaniem i wykorzystaniem środków finansowych pochodzących z 9. osi priorytetowej Pomoc Techniczna Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka;”;

11) § 21 otrzymuje brzmienie:

„§ 21. Do zakresu działania Departamentu Spraw Obywatelskich należy:

1) prowadzenie spraw związanych z:

a) nadzorem merytorycznym nad ewidencją ludności, rejestracją stanu cywilnego, zmianą imion i nazwisk oraz wydawaniem dowodów osobistych i paszportów,

b) wydawaniem paszportów w imieniu Ministra,

c) reprezentowaniem Ministra w postępowaniach przed wojewódzkim sądem administracyjnym oraz Naczelnym Sądem Administracyjnym w sprawach z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych, rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imion i nazwisk, a także paszportów,

d) obsługą merytoryczną wniosków paszportowych przesyłanych z konsulatów Rzeczypospolitej Polskiej,

e) rozstrzyganiem w sprawach, w tym prowadzenie postępowań administracyjnych, związanych z udostępnianiem danych ze zbioru Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności, ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych oraz centralnej ewidencji wydanych i unieważnionych dokumentów paszportowych,

f) przekazywaniem danych ze zbioru Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności oraz ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych na wniosek zainteresowanego podmiotu na podstawie art. 44h ust. 2 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności I dowodach osobistych, z wyjątkiem spraw powierzonych do realizacji Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji,

g) z nadzorem Ministra nad Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w zakresie powierzonych do realizacji Centrum zadań związanych z udostępnianiem danych ze zbioru Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności oraz ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych na pisemne wnioski podmiotów wymienionych w art. 44h ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych,

h) kontrolą podmiotów korzystających z dostępu do danych za pomocą udostępniania danych w drodze weryfikacji w zakresie spełnienia przez te podmioty warunków określonych w art. 44h ust. 2 pkt 1 lub ust. 5 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji i dowodach osobistych oraz współdziałanie w tym zakresie z Departamentem Ewidencji Państwowych i Teleinformatyki;

2) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad wykonywaniem zadań z zakresu postępowania mandatowego w sprawach o wykroczenia;

3) prowadzenie postępowań administracyjnych pozostających we właściwości Ministra dotyczących odwołań od decyzji i postanowień wojewodów w sprawie umorzenia, odroczenia lub rozłożenia na raty grzywien wynikających z mandatów karnych;

4) prowadzenie spraw wynikających z art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych;

5) współpraca z Sekcją Polską Międzynarodowej Komisji Stanu Cywilnego.”;

12) w § 22 w pkt 1:

a) lit. a i b otrzymują brzmienie:

„a) ze współpracą z instytucjami Unii Europejskiej, w zakresie kompetencji Ministra, – z zastrzeżeniem § 11a pkt 7, § 15 pkt 6 i § 20a pkt 8, w tym koordynacją działań w zakresie opracowywania opinii lub stanowisk dotyczących dokumentów Unii Europejskiej,

b) z koordynacją bilateralnej współpracy oraz wielostronnej współpracy międzynarodowej pozostającej w kompetencji Ministra,”;

b) lit. e otrzymuje brzmienie:

„e) koordynacją i prowadzeniem działań, w związku z członkostwem Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej, w zakresie obsługi środków i rezerw celowych dotyczących Instrumentu Finansowego Schengen, Norweskiego Mechanizmu Finansowego, Europejskiego Funduszu na rzecz Uchodźców, Funduszu Granic Zewnętrznych, Funduszu Powrotu Imigrantów, Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy oraz Transition Facility,”;

13) w § 23:

a) w pkt 2 lit. a i b otrzymują brzmienie:

„a) komisji do spraw zwrotu mienia Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej oraz innych kościołów i związków wyznaniowych,

b) Komisji Wspólnej Przedstawicieli Rządu i Konferencji Episkopatu oraz wspólnych Komisji Rządu i władz innych kościołów i związków wyznaniowych,”,

b) pkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3) zastępstwo procesowe Ministra przed sądami administracyjnymi w sprawach wykorzystania dotacji celowych przez mniejszości narodowe i etniczne oraz społeczność posługującą się językiem regionalnym;”;

14) § 24 uchyla się;

15) w § 25 w pkt 1 lit. d otrzymuje brzmienie:

„d) dotyczących postępowań konkursowych na stanowiska, o których mowa w § 12 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 marca 2008 r. w sprawie zakładów opieki zdrowotnej utworzonych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych,”;

16) w § 26 pkt 9 otrzymuje brzmienie:

„9) koordynowanie działań w zakresie realizacji obowiązku przekazywania ministrowi właściwemu do spraw szkolnictwa wyższego informacji o decyzjach podjętych w sprawach uznania kwalifikacji do wykonywania zawodów regulowanych pozostających we właściwości Departamentu Zezwoleń i Koncesji oraz Departamentu Analiz i Nadzoru.”;

17) w § 27 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) prowadzenie spraw związanych z planowaniem rzeczowym i finansowym przedsięwzięć inwestycyjnych jednostek organizacyjnych resortu spraw wewnętrznych i administracji oraz sprawowanie nadzoru nad tymi przedsięwzięciami – z wyłączeniem zadania określonego w § 11a pkt 18 lit. c;

18) § 28 otrzymuje brzmienie:

„§ 28. Do zakresu działania Biura Kadr, Szkolenia, Organizacji i Audytu Wewnętrznego należy:

1) przygotowywanie wniosków do Prezesa Rady Ministrów dotyczących powoływania i odwoływania centralnych organów administracji rządowej podległych lub nadzorowanych przez Ministra;

2) prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem organów oraz kierowników jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych w zakresie jego kompetencji;

3) wykonywanie czynności związanych ze stosunkiem pracy lub służby wobec organów administracji rządowej oraz kierowników i zastępców kierowników jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych;

4) prowadzenie spraw dotyczących realizacji ustawowych kompetencji dyrektora generalnego urzędu, w tym w szczególności związanych:

a) z problematyką regulaminów organizacyjnych i etatów komórek organizacyjnych Ministerstwa,

b) z opracowywaniem założeń polityki kadrowej, w tym programu zarządzania zasobami ludzkimi w Ministerstwie,

c) z prowadzeniem naboru na wolne stanowiska w korpusie służby cywilnej, w tym na wyższe stanowiska w służbie cywilnej,

d) z bieżącą obsługą kadrową członków korpusu służby cywilnej oraz innych pracowników Ministerstwa,

e) z organizowaniem służby przygotowawczej w Ministerstwie,

f) z ocenami członków korpusu służby cywilnej,

g) z rozpatrywaniem sprzeciwu od ocen okresowych członków korpusu służby cywilnej,

h) opisami i wartościowaniem stanowisk pracy,

i) ze szkoleniem i rozwojem zawodowym członków korpusu służby cywilnej oraz innych pracowników Ministerstwa,

j) z obsługą socjalną pracowników Ministerstwa,

k) z kontrolą warunków pracy, a także przestrzeganiem przepisów przeciwpożarowych oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w Ministerstwie,

l) z wykonywaniem nadzoru nad komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie prawidłowej realizacji zadań, z wyjątkiem komórek bezpośrednio nadzorowanych przez Ministra;

5) gromadzenie oraz analizowanie na polecenie Dyrektora Generalnego Ministerstwa sprawozdań, o których mowa w § 2 ust. 3 pkt 8, oraz innych sprawozdań okresowych przedkładanych na podstawie odrębnych poleceń Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa;

6) prowadzenie spraw z zakresu audytu wewnętrznego w Ministerstwie – zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych – przez audytora wewnętrznego podległego w zakresie swoich obowiązków Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa;

7) prowadzenie spraw związanych:

a) z wnioskami o nadanie orderów, odznaczeń państwowych i medali pracownikom i funkcjonariuszom Ministerstwa oraz organów i jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych,

b) z mianowaniem na pierwszy stopień oficerski i na stopnie generalskie,

c) z pracą rzecznika dyscyplinarnego,

d) ze sprawozdawczością statystyczną oraz koordynacja prac w tym zakresie;

8) zastępstwo procesowe Ministra i Dyrektora Generalnego Ministerstwa przed sądami w sprawach wynikających ze stosunku pracy i służby;

9) przygotowywanie projektów decyzji kadrowych, w tym w postępowaniu odwoławczym dotyczącym funkcjonariuszy organów i jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych;

10) prowadzenie:

a) Kancelarii Głównej Ministerstwa,

b) rejestru zarządzeń oraz decyzji Dyrektora Generalnego Ministerstwa, a także ewidencji pełnomocnictw i upoważnień udzielanych przez Dyrektora Generalnego Ministerstwa,

c) rejestru decyzji Ministra w sprawach kadrowych dotyczących funkcjonariuszy z organów i jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych;

11) zapewnienie obsługi sekretarskiej Dyrektora Generalnego Ministerstwa;

12) obsługa organizacyjno-techniczna Komisji Dyscyplinarnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;

13) współpraca z Szefem Służby Cywilnej w zakresie realizacji zadań służby cywilnej w Ministerstwie, w tym w sprawach związanych ze sprawozdawczością;

14) współpraca z instytucjami Unii Europejskiej w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi;

15) prowadzenie spraw związanych z obsługą systemu zarządzania jakością ISO 9001:2001.”;

19) w § 30 w pkt 1 po lit. d dodaje się lit. e w brzmieniu:

„e) z udostępnianiem sądom i prokuraturom materiałów operacyjnych oraz zwalnianiem z obowiązku zachowania tajemnicy państwowej i służbowej w tym zakresie funkcjonariuszy i pracowników cywilnych pełniących służbę lub zatrudnionych w Ministerstwie oraz w organach i jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych;”;

20) § 35 otrzymuje brzmienie:

„§ 35. Władza Wdrażająca Programy Europejskie wykonuje zadania w zakresie oraz w trybie określonym odrębnymi przepisami.”;

21) po § 39 dodaje się § 40 i 41 w brzmieniu:

„§ 40. Zakłady opieki zdrowotnej utworzone przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych wykonują zadania w zakresie i trybie określonym odrębnymi przepisami.

§ 41. Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji wykonuje zadania w zakresie i trybie określonym odrębnymi przepisami.”.

§ 2.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 15 marca 2009 r., z wyjątkiem § 1 pkt 18, który wchodzi w życie z dniem 24 marca 2009 r.

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: G. Schetyna

 

 

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104, 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600 oraz z 2008 r. Nr 227, poz. 1505.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2009-04-22
  • Data wejścia w życie: 2009-03-15
  • Data obowiązywania: 2009-03-15
  • Dokument traci ważność: 2011-03-09

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA