REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2009 nr 1 poz. 4
ZARZĄDZENIE Nr 2 GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 10 lutego 2009 r.
zmieniające zarządzenie nr 4 z dnia 7 lutego 2008 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego
Na podstawie art. 39 ust. 6 i 8 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1
W załączniku nr 1 do zarządzenia nr 4 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 7 lutego 2008 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 13:
a) w ust. 2 w pkt 3 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 4 w brzmieniu:
„4) Stanowisko ds. Administrowania Bezpieczeństwem Informacji (BGI-ABI).”,
b) w ust. 3 uchyla się pkt 5 i 13,
c) w ust. 4 uchyla się pkt 12 i 14,
d) dodaje się ust. 6 w brzmieniu:
„6. Do zadań Stanowiska ds. Administrowania Bezpieczeństwem Informacji należy zapewnienie bezpieczeństwa informacji w Inspektoracie. Do zadań Stanowiska należy nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, w szczególności:
1) nadzór nad przestrzeganiem zasad ochrony danych osobowych poprzez zastosowanie środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń i kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpieczenie danych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieupoważnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem;
2) prowadzenie dokumentacji przetwarzana danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych;
3) nadzór nad fizycznym zabezpieczeniem pomieszczeń, w których przetwarzane są dane osobowe oraz nadzór nad kontrolą przebywających w nich osób;
4) nadzór nad obiegiem oraz przechowywaniem dokumentów zawierających dane osobowe;
5) nadzór nad prawidłowością archiwizacji oraz usuwania danych osobowych;
6) monitorowanie funkcjonowania zabezpieczeń wdrożonych w celu ochrony danych osobowych;
7) wdrożenie szkoleń z zakresu przepisów dotyczących ochrony danych oraz stosowania środków technicznych i organizacyjnych przy przetwarzaniu danych w systemach informatycznych;
8) analizowanie aktualności dokumentów wewnętrznych i składanie wniosków do Administratora Danych o zmianę ich treści;
9) monitorowanie pracowników i innych osób upoważnionych pod względem wykonywania przez nich obowiązków związanych z ochroną przetwarzanych danych osobowych;
10) monitorowanie podmiotów trzecich, którym powierzono do przetwarzania dane osobowe, pod względem zabezpieczenia tych danych;
11) prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych;
12) udział w czynnościach kontrolnych dokonywanych przez uprawnione w zakresie ochrony danych osobowych organy państwowe;
13) podejmowanie działań w przypadku naruszeń ochrony danych osobowych, w tym przywrócenie stanu prawidłowego, zidentyfikowanie przyczyn naruszenia i osób odpowiedzialnych, przedstawienie wniosków dyrektorowi;
14) inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć w zakresie doskonalenia bezpieczeństwa ochrony danych osobowych;
15) wykonywanie innych zadań Administratora Bezpieczeństwa Informacji określonych w procedurach wewnętrznych dotyczących przetwarzania danych osobowych w Inspektoracie;
16) przedstawianie Administratorowi Danych raportów dotyczących stanu zabezpieczenia danych osobowych, w tym propozycję poprawiające bezpieczeństwo danych oraz wnioski dotyczące odpowiedzialności osób winnych uchybień;
17) opracowywanie we współpracy z dyrektorami komórek organizacyjnych w zakresie ich właściwości rzeczowej, zasad ochrony danych osobowych w Inspektoracie, a także nadzór nad ich przestrzeganiem;
18) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.”;
2) § 15 otrzymuje brzmienie:
„§ 15. 1. Biuro Kadr i Szkolenia wykonuje zadania związane z obsługą i organizowaniem szkolenia i doskonalenia zawodowego Inspekcji oraz pracowników Inspektoratu, analizowaniem sytuacji kadrowo-organizacyjnej wojewódzkich inspektoratów transportu drogowego oraz realizowaniem przedsięwzięć związanych z przygotowaniami obronnymi, stosownie do zakresu zadań określonych w odrębnych przepisach.
2. W skład Biura Kadr i Szkolenia wchodzą:
1) Wieloosobowe Stanowisko ds. Szkolenia i Doskonalenia (BKS-SDZ);
2) Wieloosobowe Stanowisko ds. Organizacyjno-Kadrowych wojewódzkich inspektoratów transportu drogowego (BKS-OKW);
3) Stanowisko ds. Bezpieczeństwa (BKS-BZP).
3. Do zadań wieloosobowego Stanowiska ds. Szkolenia i Doskonalenia należy:
1) ustalanie we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu i wojewódzkimi inspektoratami transportu drogowego kierunków szkolenia i doskonalenia zawodowego inspektorów transportu drogowego oraz kandydatów na inspektorów transportu drogowego;
2) przygotowywanie i organizacja kursów specjalistycznych oraz egzaminów kwalifikacyjnych dla kandydatów na inspektorów transportu drogowego;
3) organizowanie corocznego doszkalania inspektorów transportu drogowego;
4) rozpoznawanie i analizowanie potrzeb we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu w zakresie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników;
5) opracowywanie planu szkoleń pracowników Inspektoratu, inspektorów transportu drogowego oraz kandydatów na inspektorów transportu drogowego;
6) realizacja szkoleń zawodowych pracowników Inspektoratu;
7) analizowanie skuteczności organizacji i efektywności szkoleń prowadzonych przez Inspektorat;
8) monitorowanie organizacji i zakresu doskonalenia zawodowego realizowanego w wojewódzkich inspektoratach transportu drogowego;
9) identyfikowanie i analizowanie potrzeb w zakresie kształtowania oferty programowej niezbędnej w procesie przygotowania pracowników Inspektoratu oraz inspektorów transportu drogowego do wykonywania zadań;
10) przygotowywanie Biuletynu Szkoleniowego Inspekcji Transportu Drogowego;
11) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
4. Do zadań wieloosobowego Stanowiska ds. Organizacyjno-Kadrowych wojewódzkich inspektoratów transportu drogowego należy:
1) przygotowywanie dokumentacji dotyczącej uzgadniania z wojewodami wniosków dotyczących powoływania i odwoływania wojewódzkich inspektorów transportu drogowego oraz uzgadniania z wojewódzkimi inspektorami zmian osobowych na stanowisku zastępcy wojewódzkiego inspektora;
2) współpraca z wojewódzkimi inspektorami transportu drogowego w zakresie obsady wolnych stanowisk pracy na stanowisku inspektora transportu drogowego;
3) realizacja we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu oraz wojewódzkimi inspektorami transportu drogowego zadań związanych z naborem oraz rekrutacją do pracy w Inspekcji;
4) przygotowywanie projektów decyzji Głównego Inspektora w zakresie rekrutacji kandydatów na inspektorów transportu drogowego;
5) nadzorowanie i koordynacja czynności prowadzonych przez komórki ds. kadrowych w wojewódzkich inspektoratach transportu drogowego, związanych z naborem kandydatów na inspektorów transportu drogowego, ubiegających się o przyjęcie do pracy w wojewódzkich inspektoratach;
6) opracowywanie we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu sprawdzianów wiedzy w ramach procedury naboru kandydatów na inspektorów transportu drogowego;
7) współpraca z podmiotami realizującymi ocenę dopasowania kandydatów na inspektorów transportu drogowego na podstawie testów psychologicznych;
8) wydawanie i ewidencja legitymacji służbowych, odznak inspektorów transportu drogowego, upoważnień do nakładania grzywny w drodze mandatu karnego oraz pieczęci do stemplowania tarcz tachografów inspektorom transportu drogowego;
9) prognozowanie wybranych procesów organizacyjno-kadrowych w jednostkach organizacyjnych Inspekcji;
10) diagnozowanie sposobu organizacji jednostek organizacyjnych Inspekcji;
11) analizowanie i projektowanie modelowych rozwiązań zorganizowania jednostek organizacyjnych Inspekcji;
12) doskonalenie zasad organizacji i zakresów działania jednostek organizacyjnych Inspekcji;
13) sporządzanie sprawozdań dotyczących zatrudnienia w Inspekcji;
14) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
5. Do zadań Stanowiska ds. Bezpieczeństwa należy:
1) organizacja wykonywania zadań obrony cywilnej w Inspektoracie;
2) nadzorowanie i koordynacja zadań dotyczących zarządzania kryzysowego;
3) inicjowanie działań w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
4) zapoznawanie pracowników Urzędu z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy i ochrony przeciwpożarowej oraz organizowanie w tym zakresie okresowych szkoleń;
5) prowadzenie rejestrów oraz dokumentacji dotyczącej wypadków przy pracy i chorób zawodowych oraz udział w dochodzeniach powypadkowych;
6) sporządzanie i przedstawianie Głównemu Inspektorowi co najmniej raz w roku okresowych ocen stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, zawierających propozycje przedsięwzięć organizacyjnych i technicznych mających na celu zapobieganie zagrożeniu życia i zdrowia oraz poprawę warunków pracy;
7) sporządzanie i przedstawienie pracodawcy oceny ryzyka zawodowego na poszczególnych stanowiskach pracy wraz z propozycjami eliminowana stwierdzonych zagrożeń.”;
3) w § 16:
a) w ust. 2 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) Wydział Informacji Prawnej (BPO-IPR).”,
b) w ust. 3 uchyla się pkt 4, 5, 7, 8 i 10,
c) w ust. 4 uchyla się pkt 5, 6, 8 i 9,
d) w ust. 5 w pkt 11 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 12 i 13 w brzmieniu:
„12) opiniowanie i prowadzenie rejestrów oraz zbiorów oryginałów porozumień o współpracy zawieranych przez Głównego Inspektora;
13) prowadzenie rejestrów oraz zbiorów oryginałów upoważnień i pełnomocnictw wydanych przez Głównego Inspektora, jego zastępcę oraz dyrektora generalnego.”,
e) ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Do zadań Wydziału Informacji Prawnej należy:
1) współpraca z Biurem Głównego Inspektora przy załatwianiu skarg i wniosków wpływających do Inspektoratu w zakresie właściwości rzeczowej Biura;
2) współpraca z Wydziałem Postępowań Administracyjnych i Wydziałem Postępowań Sądowych w zakresie przygotowywania projektów pism procesowych;
3) udzielanie informacji prawnych na temat obowiązujących przepisów prawa w zakresie przewozu drogowego w sprawach dotyczących zadań inspekcji;
4) ewidencja i nadzór nad rozpowszechnianiem opinii prawnych dotyczących stosowania przepisów z zakresu przewozu drogowego;
5) udzielanie informacji o prowadzonych postępowaniach administracyjnych;
6) nadzór nad prowadzeniem ewidencji i dokumentacji rozstrzygnięć Głównego Inspektora;
7) upowszechnianie i rozpowszechnianie orzecznictwa sądów administracyjnych w sprawach dotyczących działalności kontrolnej Inspekcji;
8) przechowywanie i ewidencja dokumentów wytwarzanych w Biurze zgodnie z przepisami wewnętrznymi obowiązującymi w tym zakresie w Inspektoracie;
9) archiwizacja dokumentów Biurze;
10) przekazywanie danych i współpraca z Wydziałami: Postępowań Administracyjnych i Wydziałem Postępowań Sądowych przy tworzeniu sprawozdań z prac tych wydziałów;
11) aktualizacja elektronicznej ewidencji pism dotyczących spraw załatwianych w ramach właściwości Biura;
12) przygotowywanie materiałów planistycznych do budżetu państwa w zakresie dotyczącym działalności Biura;
13) aktualizacja, w zakresie właściwości rzeczowej Biura, serwisu internetowego Inspektoratu;
14) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.”;
4) § 17 otrzymuje brzmienie:
„§ 17. 1. Biuro Administracyjno-Budżetowe odpowiada za realizację spraw związanych z planowaniem i wydatkowaniem budżetu, obsługę finansową Inspektoratu, obsługę administracyjną Inspektoratu, a także gospodarowanie majątkiem oraz zapewnianie właściwych narzędzi i warunków pracy pracownikom Inspektoratu.
2. W skład Biura Administracyjno-Budżetowego wchodzą:
1) Wydział Finansowo-Księgowy (BAB-WFK),
2) Stanowisko ds. Standardów Administracyjnych (BAB-ADM),
3) Stanowisko ds. Gospodarczych i Majątkowych (BAB-SGM),
4) Stanowisko ds. Zamówień Publicznych (BAB-ZPB),
5) Wydział Informatyki (BAB-WIN),
6) Stanowisko ds. Kontroli Wewnętrznej (BAB-SKW),
7) Dyspozytor Taboru Samochodowego (BAB-DTS),
8) Stanowisko ds. Archiwum Zakładowego (BAB-AZK),
9) Wieloosobowe Stanowisko ds. Kadr i Rekrutacji GITD (BAB-KDR),
10) Wieloosobowe Stanowisko ds. Projektów Rozwojowych (BAB-ROZ).
3. Do zadań Wydziału Finansowo-Księgowego należy:
1) prowadzenie rachunkowości Inspektoratu zgodnie z przepisami o rachunkowości oraz z uwzględnieniem szczególnych zasad rachunkowości i planów kont dla budżetu państwa;
2) opracowywanie materiałów do projektu budżetu państwa w części 39 „Transport”, dziale 600 „Transport i Łączność”, rozdziale 60055 „Inspekcja Transportu Drogowego”;
3) opracowywanie projektu budżetu oraz planu rzeczowo-finansowego wydatków Inspektoratu we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi, w zakresie ich właściwości rzeczowej;
4) dokonywanie okresowych analiz i ocen przebiegu wykonania budżetu w części 39 „Transport”, dziale 600 „Transport i Łączność”, rozdziale 60055 „Inspekcja Transportu Drogowego”;
5) analiza danych finansowych przekazywanych przez wojewódzkich inspektorów transportu drogowego, w tym danych zawartych w sprawozdaniach finansowych, oraz ich opracowywanie na potrzeby Głównego Inspektora i dyrektora generalnego;
6) prowadzenie sprawozdawczości z wykonania budżetu w części 39 „Transport”, dziale 600 „Transport i Łączność”, rozdziale 60055 „Inspekcja Transportu Drogowego” w zakresie i terminach oraz na zasadach przewidzianych obowiązującymi przepisami;
7) regulowanie i rozliczanie zobowiązań z tytułu dostaw oraz usług i świadczeń, a także prowadzenie rozrachunków z pracownikami, w tym obsługa finansowa podróży służbowych;
8) zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenie roszczeń spornych;
9) obsługa finansowo-księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
10) analiza i opiniowanie pod względem finansowym zawieranych umów;
11) wystawianie przelewów i rozliczeń z bankami, w szczególności za pomocą teletransmisji;
12) sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym oraz likwidatura zewnętrznych dokumentów finansowo-księgowych;
13) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, w tym zakładowego planu kont;
14) opiniowanie projektów decyzji uruchamiających środki budżetowe;
15) obsługa kasowa Inspektoratu;
16) sporządzanie list płac, prowadzenie rozliczeń z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych, rozliczanie świadczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego oraz dokonywanie innych przewidzianych prawem rozliczeń związanych z wynagrodzeniami;
17) wydawanie zaświadczeń niezbędnych do ustalenia uprawnień do zasiłku rodzinnego oraz wysokości wynagrodzenia;
18) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
4. Do zadań Stanowiska ds. Standardów Administracyjnych należy:
1) nadzór nad prawidłowością obiegu dokumentów, w tym elektronicznego obiegu dokumentów w Inspektoracie;
2) opracowywanie, we współpracy z Wieloosobowym Stanowiskiem ds. Systemów Zarządzania Informacją oraz Nowych Technologii w Biurze Nadzoru Inspekcyjnego, oraz nadzór nad stosowaniem w Inspektoracie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
3) inicjowanie, nadzorowanie i koordynacja wprowadzenia w życie systemu zarządzania jakością w Inspektoracie;
4) pracowników Inspektoratu, a także wdrażanie w Inspektoracie polityki antykorupcyjnej;
5) organizacja i prowadzenie, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu zgodnie z ich właściwością rzeczową, prac w zakresie przygotowania, wdrożenia i utrzymania w Inspektoracie systemu zarządzania jakością;
6) zgłaszanie wniosków dotyczących usprawnień organizacyjnych i standardów jakościowych w Inspektoracie;
7) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
5. Do zadań Stanowiska ds. Gospodarczych i Majątkowych należy:
1) administrowanie lokalami, pomieszczeniami oraz innymi składnikami będącymi w dyspozycji Inspektoratu;
2) sporządzanie projektów umów związanych z obsługą funkcjonowania Inspektoratu;
3) prowadzenie zbioru oryginałów umów dotyczących dokonanych przez Inspektorat zakupów i zleconych usług;
4) obsługa gospodarcza i majątkowa Inspektoratu;
5) prowadzenie ewidencji składników majątku Inspektoratu, w tym środków trwałych i pozostałych środków trwałych;
6) opracowywanie, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu, projektu planu wydatków majątkowych i jego realizacja;
7) zaopatrywanie Inspektoratu w niezbędny do pracy sprzęt i wyposażenie oraz materiały biurowe i eksploatacyjne;
8) administrowanie służbowymi telefonami komórkowymi i rozliczanie kosztów ich wykorzystania zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami wewnętrznymi;
9) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
6. Do zadań Stanowiska ds. Zamówień Publicznych należy:
1) prowadzenie, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu, postępowań o udzielanie zamówień publicznych oraz wspólnych zamówień Inspekcji, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie w Inspektoracie przepisami wewnętrznymi;
2) prowadzenie dokumentacji w postępowaniach o zamówienie publiczne;
3) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
7. Do zadań Wydziału Informatyki należy:
1) administrowanie systemem informatycznym Inspekcji Transportu Drogowego, a także współpraca w tym zakresie z komórkami ds. informatyki wojewódzkich inspektoratów transportu drogowego;
2) administrowanie systemem informatycznym Inspektoratu oraz bazami danych użytkowanymi w Inspektoracie;
3) administrowanie siecią komputerową Inspektoratu oraz nadzór nad jej prawidłową eksploatacją, w tym tworzenie kont użytkowników w domenach Inspektoratu oraz przydzielanie uprawnień do poszczególnych zasobów teleinformatycznych Inspektoratu;
4) współpraca z wykonawcami świadczącymi usługi wsparcia technicznego na rzecz Inspektoratu w zakresie rozwiązywania problemów wynikających z funkcjonowania użytkowanego systemu informatycznego;
5) obsługa informatyczna, we współpracy z Wydziałem ds. Promocji i Informacji w Biurze Głównego Inspektora, serwisu internetowego Inspektoratu;
6) określanie, we współpracy z Wieloosobowym Stanowiskiem ds. Systemów Zarządzania Informacją oraz Nowych Technologii w Biurze Nadzoru Inspekcyjnego, bieżącego i przewidywanego zapotrzebowania na zakupy usług teleinformatycznych, sprzętu komputerowego, oprogramowania i aplikacji biurowych, materiałów eksploatacyjnych oraz innego wyposażenia teleinformatycznego dla Inspektoratu;
7) prowadzenie dokumentacji związanej z eksploatacją sprzętu i systemów teleinformatycznych w Inspektoracie;
8) zarządzanie sprzętem i oprogramowaniem komputerowym użytkowanym w Inspektoracie oraz zapewnienie pracownikom Inspektoratu wsparcia informatycznego i technicznego;
9) współpraca z wykonawcami świadczącymi usługi serwisowe w zakresie napraw, rozbudowy lub wymiany sprzętu oraz oprogramowania;
10) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
8. Do Stanowiska ds. Kontroli Wewnętrznej należy:
1) sporządzanie projektów planów oraz programów kontroli;
2) przeprowadzanie kompleksowych, problemowych lub sprawdzających kontroli planowych i doraźnych w komórkach organizacyjnych Inspektoratu na zasadach określonych w regulaminie przeprowadzania kontroli wewnętrznej;
3) obsługa kontroli zewnętrznych przeprowadzanych w Inspektoracie;
4) sporządzanie na podstawie przeprowadzonych kontroli protokołów lub sprawozdań oraz wystąpień pokontrolnych, a także ich przekazywanie i formułowanie wniosków oraz zaleceń dla Głównego Inspektora, dyrektora generalnego oraz dyrektorów kontrolowanych komórek organizacyjnych dotyczących działania tych komórek oraz Inspektoratu zgodnie z zasadami, o których mowa w § 10;
5) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura oraz dyrektora generalnego, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
9. Do zadań Dyspozytora Taboru Samochodowego należy:
1) gospodarowanie środkami transportu w Inspektoracie, w tym obsługa Inspektoratu w zakresie potrzeb komunikacyjnych i transportowych;
2) zapewnianie racjonalnego wykorzystania środków transportu w Inspektoracie;
3) organizowanie napraw i remontów taboru samochodowego Inspektoratu;
4) ewidencjonowanie i rozliczanie kosztów eksploatacyjnych taboru samochodowego Inspektoratu;
5) zapewnianie przewozu członków kierownictwa i pracowników w celach służbowych samodzielnie lub poprzez funkcjonowanie etatu kierowcy w ramach stanowiska Dyspozytora Taboru Samochodowego;
6) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
10. Do zadań Stanowiska ds. Archiwum Zakładowego należy:
1) prowadzenie zakładowego archiwum Inspektoratu;
2) inicjowanie rozwiązań w zakresie przechowywania akt biurowych oddanych na przechowanie do Archiwum;
3) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
11. Do zadań Wieloosobowego Stanowisko ds. Kadr i Rekrutacji GITD należy:
1) prowadzenie spraw związanych z nawiązywaniem i trwaniem stosunku pracy z członkami korpusu służby cywilnej i z pozostałymi pracownikami Inspektoratu, a także wykonywanie czynności związanych z ustaniem stosunku pracy i prowadzeniem dokumentacji kadrowej;
2) realizacja decyzji Głównego Inspektora oraz dyrektora generalnego dotyczących awansowania, nagradzania i wyróżniania pracowników Inspektoratu;
3) prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczeń społecznych pracowników w zakresie ustalania kapitału początkowego oraz przygotowywanie dokumentów do uzyskania emerytury lub renty przez pracownika albo członków jego rodziny, będących na jego utrzymaniu;
4) nadzór nad prawidłowością przygotowywania przez przełożonych opisów stanowisk pracy oraz czuwanie nad prawidłowymi konsekwencjami wartościowania stanowisk;
5) opracowywanie projektów planów zatrudnienia oraz wykorzystania funduszu płac na wynagradzanie pracowników Inspektoratu;
6) obsługa komputerowego programu finansowo-płacowego poprzez wprowadzanie danych dotyczących stosunku zatrudnienia, oraz przygotowywanie listy płac;
7) opracowywanie, we współpracy z dyrektorami komórek organizacyjnych Inspektoratu, rocznych planów urlopów oraz prowadzenie ewidencji tych urlopów;
8) prowadzenie spraw z zakresu medycyny pracy;
9) wystawianie i prowadzenie ewidencji delegacji służbowych krajowych i zagranicznych, dotyczących wyjazdów służbowych pracowników Inspektoratu;
10) prowadzenie, na podstawie dokumentacji czasu pracy z poszczególnych komórek organizacyjnych Inspektoratu, ewidencji czasu pracy pracowników Inspektoratu;
11) sporządzanie sprawozdań dotyczących zatrudnienia w Inspektoracie;
12) opracowywanie projektu regulaminu pracy oraz wynagradzania pracowników Inspektoratu;
13) obsługa organizacyjna komisji socjalnej;
14) rozpatrywanie spraw z zakresu niepełnosprawności oraz inicjowanie rozwiązań sprzyjających równemu statusowi pracowników Inspektoratu;
15) przygotowywanie materiałów dotyczących oceny pracy pracowników Inspektoratu;
16) inicjowanie działań mających na celu rozwój zawodowy i osobowy pracowników w ramach tzw. ścieżki kariery;
17) tworzenie założeń i realizacja polityki motywacyjnej prowadzonej przez dyrektora generalnego;
18) realizacja, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu, zadań związanych z naborem oraz rekrutacją do pracy w Inspektoracie, w tym organizacja naboru kandydatów do korpusu służby cywilnej;
19) przygotowywanie, we współpracy z dyrektorami komórek organizacyjnych Inspektoratu, ogłoszeń o wolnych stanowiskach pracy w korpusie służby cywilnej;
20) upowszechnianie informacji o wolnych stanowiskach pracy w służbie cywilnej w siedzibie Inspektoratu oraz w publikatorach Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i Inspektoratu;
21) przyjmowanie i prowadzenie rejestru ofert pracy po ukazaniu się ogłoszenia oraz ich weryfikacja;
22) współpraca z dyrektorami komórek organizacyjnych Inspektoratu w zakresie organizowania praktyk;
23) współpraca z urzędami pracy w zakresie pozyskiwania stażystów do odbywania staży absolwenckich oraz staży z Urzędu Pracy w Inspektoracie;
24) aktualizacja, we współpracy z Wydziałem ds. Promocji i Informacji w Biurze Głównego Inspektora, serwisu internetowego Inspektoratu w zakresie naborów;
25) obsługa komisji rekrutacyjnych Inspektoratu;
26) publikowanie wyników rekrutacji w Biuletynie Służby Cywilnej;
27) przygotowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych w zakresie właściwości rzeczowej Biura;
28) monitoring aktualnego stanu regulacji prawnych z zakresu prawa pracy;
29) obsługa kancelaryjna i organizacyjna komisji dyscyplinarnej Inspekcji;
30) obsługa kancelaryjna rzecznika dyscyplinarnego Inspektoratu oraz współpraca z rzecznikami dyscyplinarnymi wojewódzkich inspektorów transportu drogowego;
31) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
12. Do zadań Wieloosobowego Stanowiska ds. Projektów Rozwojowych należy:
1) monitorowanie i weryfikacja aktów prawnych Unii Europejskiej dotyczących możliwości i zasad pozyskiwania środków z UE, w tym znajomości programów operacyjnych, dotyczących wykorzystania środków UE;
2) prowadzeniu projektów od przygotowania wniosków i jego realizację po rozliczenie procesu dotacyjnego;
3) inicjowanie i prowadzenie prac analitycznych, sporządzanie protokołów, raportów i sprawozdań z realizacji wdrożeń systemowych i projektów rozwojowych Inspektoratu;
4) inicjowanie, koordynacja oraz wprowadzanie w życie projektów mających na celu podniesienie jakości instytucjonalnej Inspektoratu;
5) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.”;
5) w § 20 w ust. 2 uchyla się pkt 4.
§ 2
Załącznik nr 2 otrzymuje brzmienie:
§ 3
Załącznik nr 3 otrzymuje brzmienie:
Lp. | Nazwa komórki organizacyjnej | Symbol literowy |
1 | Biuro Głównego Inspektora | BGI |
Kancelaria Głównego Inspektora | BGI-KGI | |
Wydział Prezydialny | BGI-WPZ | |
Wydział ds. Informacji i Promocji | BGI-WIP | |
Stanowisko ds. Administrowania Bezpieczeństwem Informacji | BGI-ABI | |
2 | Biuro Nadzoru Inspekcyjnego | BNI |
Wydział ds. Inspekcji | BNI-WDI | |
Wydział ds. Kontroli Inspekcyjnej | BNI-WKI | |
Wydział ds. Współpracy Międzynarodowej | BNI-WSM | |
Wieloosobowe Stanowisko ds. Systemów Zarządzania Informacją oraz Nowych Technologii | BNI-SNT | |
3 | Biuro Kadr i Szkolenia | BKS |
Wieloosobowe Stanowisko ds. Szkolenia i Doskonalenia | BKS-SDZ | |
Wieloosobowe Stanowisko ds. Organizacyjno-Kadrowych WITD | BKS-OKW | |
Stanowisko ds. Bezpieczeństwa | BKS-BZP | |
4 | Biuro Prawne i Orzecznictwa | BPO |
Wydział Postępowań Administracyjnych | BPO-WPA | |
Wydział Postępowań Sądowych | BPO-WPS | |
Wydział Legislacyjny | BPO-WLG | |
Wydział Informacji Prawnej | BPO-IPR | |
5 | Biuro Administracyjno-Budżetowe | BAB |
Wydział Finansowo-Księgowy | BAB-WFK | |
Stanowisko ds. Standardów Administracyjnych | BAB-ADM | |
Stanowisko ds. Gospodarczych i Majątkowych | BAB-SGM | |
Stanowisko ds. Zamówień Publicznych | BAB-ZPB | |
Wydział Informatyki | BAB-WIN | |
Stanowisko ds. Kontroli Wewnętrznej | BAB-SKW | |
Dyspozytor Taboru Samochodowego | BAB-DTS | |
Stanowisko ds. Archiwum Zakładowego | BAB-AZK | |
Wieloosobowe Stanowisko ds. Kadr i Rekrutacji GITD | BAB-KDR | |
Wieloosobowe Stanowisko ds. Projektów Rozwojowych | BAB-ROZ | |
6 | Stanowisko ds. Audytu Wewnętrznego | SAW |
7 | Stanowisko ds. Ochrony Informacji Niejawnych | SDO |
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Główny Inspektor Transportu Drogowego |
Tomasz Połeć |
- Data ogłoszenia: 2009-02-11
- Data wejścia w życie: 2009-02-11
- Data obowiązywania: 2009-02-11
- Dokument traci ważność: 2009-11-18
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA