REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2008 nr 4 poz. 26
ZARZĄDZENIE Nr 4 GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 7 lutego 2008 r.
w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego
Na podstawie art. 39 ust. 6 i 8 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.) w związku z § 4 ust. 2 statutu Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 98 Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 października 2003 r. w sprawie nadania statutu Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego (M. P. Nr 50, poz. 776) zarządza się, co następuje:
§ 1
1. Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego, nadaje się Regulamin Organizacyjny, zwany dalej „Regulaminem”, stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia.
2. Regulamin określa szczegółową organizację oraz podział zadań w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego.
3. Schemat organizacyjny oraz wykaz symboli literowych komórek organizacyjnych Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego stanowią odpowiednio załączniki nr 2 i 3 do zarządzenia.
§ 2
Traci moc zarządzenie nr 1 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 2 stycznia 2006 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego (Dz. Urz. MTiB Nr 1, poz. 2).
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Główny Inspektor Transportu Drogowego |
Tomasz Połeć |
Załączniki do zarządzenia nr 4 Głównego Inspektora Transportu Drogowego
z dnia 7 lutego 2008 r. (poz. 26)
Załącznik nr 1
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
GŁÓWNEGO INSPEKTORATU TRANSPORTU DROGOWEGO
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1
Główny Inspektorat Transportu Drogowego, zwany dalej „Inspektoratem”, jako urząd administracji rządowej obsługujący Głównego Inspektora Transportu Drogowego, działa w szczególności na podstawie:
1) ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 125, poz. 874, z późn. zm.);
2) zarządzenia nr 98 Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 października 2003 r. w sprawie nadania statutu Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego (M. P. Nr 50, poz. 776).
§ 2
1. Działalnością Inspektoratu kieruje Główny Inspektor Transportu Drogowego, zwany dalej „Głównym Inspektorem”, przy pomocy zastępcy Głównego Inspektora, dyrektora generalnego oraz dyrektorów komórek organizacyjnych.
2. Zakres czynności osób wymienionych w ust. 1, z wyłączeniem dyrektora generalnego, ustala Główny Inspektor w drodze zarządzenia.
3. W przypadku nieobecności Głównego Inspektora zastępuje go wyznaczony: zastępca Głównego Inspektora lub dyrektor generalny, bądź też upoważniony pisemnie dyrektor komórki organizacyjnej lub inny pracownik Inspektoratu w zakresie określonym w upoważnieniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
4. Główny Inspektor może upoważnić osoby, o których mowa w ust. 1, a także innych pracowników Inspektoratu do podejmowania decyzji w jego imieniu w określonych sprawach, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
§ 3
1. Rozstrzygnięcia wewnętrzne dotyczące działania Inspekcji Transportu Drogowego, zwanej dalej „Inspekcją”, wydawane są w formie zarządzeń bądź decyzji Głównego Inspektora, z zastrzeżeniem zarządzeń oraz decyzji dotyczących funkcjonowania i organizacji pracy Inspektoratu w zakresie należącym, na podstawie odrębnych przepisów, do właściwości dyrektora generalnego.
2. Przeznaczone do użytku wewnętrznego i służbowego Inspekcji wyjaśnienia dotyczące praktycznego stosowania obowiązujących przepisów prawnych, w tym mające na celu wprowadzanie jednolitych standardów działania Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego, wydawane są w formie zaleceń, wytycznych oraz instrukcji.
§ 4
1. Podpisywanie pism adresowanych do:
1) kierowników naczelnych i centralnych organów władzy i administracji rządowej,
2) krajowych organów ścigania i wymiaru sprawiedliwości,
3) kierowników organów zagranicznych oraz organizacji międzynarodowych, lub zawierających stanowisko Inspekcji, należy do wyłącznej kompetencji Głównego Inspektora, który może w tym zakresie upoważnić do działania swego zastępcę, dyrektora generalnego, dyrektorów komórek organizacyjnych, a także innych pracowników Inspektoratu.
2. Prawo do podpisywania pism związanych z działalnością Inspektoratu mają: Główny Inspektor, zastępca Głównego Inspektora, dyrektor generalny, główny księgowy, audytor wewnętrzny oraz pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych, w zakresie zgodnym z ich właściwością rzeczową.
3. Dyrektorzy komórek organizacyjnych są uprawnieni do podpisywania pism:
1) kierowanych do Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego i innych adresatów na równorzędnym lub niższym stanowisku, zgodnie z zakresem swego działania;
2) o których mowa w ust. 2 na podstawie pisemnego upoważnienia, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
4. Osoby, o których mowa w ust. 2 oraz dyrektorzy komórek organizacyjnych mogą udzielić pisemnego upoważnienia do podpisywania pism wychodzących w zakresie swojej właściwości rzeczowej naczelnikom wydziałów oraz innym pracownikom Inspektoratu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
5. Projekty pism, w tym decyzji, aktów prawa wewnętrznego oraz wzorów formularzy, są przedkładane do podpisu odpowiednio: Głównemu Inspektorowi, jego zastępcy lub dyrektorowi generalnemu przez dyrektorów właściwych komórek organizacyjnych w ramach ich właściwości rzeczowej. Za formę i treść pism odpowiadają przygotowujący je pracownicy. Dyrektorzy komórek organizacyjnych sprawują nadzór formalny i merytoryczny w tym zakresie, potwierdzając sprawdzenie projektu pisma na zasadach określonych w odrębnych przepisach wewnętrznych.
Rozdział 2
Podstawowe obowiązki i uprawnienia dyrektorów
komórek organizacyjnych
Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego
§ 5
1. Obowiązki dyrektorów komórek organizacyjnych obejmują w szczególności:
1) organizację pracy i tworzenie warunków do wykonywania przez pracowników czynności służbowych, z zachowaniem zasad wymienionych w § 10;
2) kierowanie pracami podległych pracowników, a w razie potrzeby osobisty w nich udział;
3) zapewnianie warunków pracy odpowiednich do realizowanych zadań;
4) zapewnianie optymalnego wykorzystania zasobów osobowych komórki organizacyjnej;
5) zapewnianie przestrzegania w kierowanych przez nich komórkach organizacyjnych przepisów prawa pracy, w tym dotyczących dyscypliny pracy, oraz obowiązujących w Inspektoracie przepisów wewnętrznych, w tym dotyczących ochrony danych osobowych;
6) zapewnianie przestrzegania w kierowanych przez nich komórkach organizacyjnych zasad etyki oraz zapobieganie powstawaniu obszarów działania tych komórek zagrożonych korupcją.
2. W ramach wykonywania obowiązków, o których mowa w ust. 1, dyrektorzy komórek organizacyjnych:
1) dokonują okresowych ocen pracowników w zakresie jakości ich pracy, dotrzymywania ustalonych terminów oraz zaangażowania w realizację zadań, informując pracowników o dokonanej ocenie oraz o przesłankach ewentualnych decyzji o wyróżnieniu lub ukaraniu pracownika i zasadach odwołania od takiej decyzji;
2) ustalają przyczyny niedotrzymania wyznaczonych terminów i nieosiągnięcia efektów poszczególnych prac oraz podejmują działania zapobiegające takim sytuacjom i ich skutkom;
3) analizują i aktualizują ustalone plany pracy.
3. W ramach organizacji pracy, dyrektorzy komórek organizacyjnych:
1) dokonują bieżącego rozdziału pracy wyznaczając pracowników odpowiedzialnych za wykonanie poszczególnych zadań oraz określając cele i terminy ich wykonania w sposób prowadzący do merytorycznie poprawnej i terminowej realizacji przydzielonych zadań z zachowaniem dyscypliny pracy;
2) w sprawach charakteryzujących się wysokim stopniem złożoności poprzedzają rozdział pracy konsultacjami z pracownikami, którym mają one zostać przydzielone do prowadzenia oraz z pracownikami dysponującymi największym doświadczeniem w danej dziedzinie;
3) stosują formę pisemną wydawanych poleceń we wszystkich wymagających tego przypadkach;
4) zapewniają warunki niezbędne do przestrzegania tajemnicy służbowej i państwowej oraz ochrony danych osobowych.
§ 6
1. Komórkami organizacyjnymi Inspektoratu są biura oraz stanowiska pracy. W ramach biur mogą być tworzone wydziały, zespoły, referaty, stanowiska pracy oraz inne jednostki organizacyjne.
2. Biurami kierują dyrektorzy, a w przypadku ich nieobecności wyznaczeni zastępcy lub upoważnieni pisemnie pracownicy tych biur.
3. Wydziałami kierują naczelnicy wydziałów, a w przypadku ich nieobecności wyznaczeni przez dyrektorów komórek organizacyjnych pracownicy zastępujący naczelników bądź też upoważnieni pisemnie pracownicy tych wydziałów, z zastrzeżeniem, że:
1) Wydziałem ds. Informacji i Promocji w Biurze Głównego Inspektora kieruje rzecznik prasowy Głównego Inspektora,
2) Wydziałem Finansowo-Księgowym w Biurze Administracyjno-Budżetowym kieruje główny księgowy.
4. Naczelnicy wydziałów podlegają dyrektorom komórek organizacyjnych.
5. Główny Inspektor oraz dyrektor generalny mogą w razie potrzeby powoływać stałe lub doraźne zespoły oraz komisje o charakterze opiniodawczym, doradczym, bądź pomocniczym, określając cel powołania, nazwę, skład osobowy oraz zakres zadań i tryb ich działania.
§ 7
Dyrektorzy komórek organizacyjnych oraz Audytor Wewnętrzny formułują i przedstawiają Głównemu Inspektorowi oraz dyrektorowi generalnemu wnioski mające na celu usprawnienie działalności Inspektoratu oraz Inspekcji Transportu Drogowego.
Rozdział 3
Podstawowe obowiązki i uprawnienia pracowników
§ 8
1. Zatrudnieni w Inspektoracie pracownicy obowiązani są w szczególności:
1) przestrzegać przepisów prawa pracy oraz zasad określonych w przepisach wewnętrznych Inspektoratu;
2) sumiennie i terminowo wykonywać polecenia przełożonych, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2 i 3;
3) niezwłocznie informować bezpośredniego przełożonego o każdej okoliczności uniemożliwiającej prawidłowe merytorycznie lub terminowe wykonywanie przydzielonego zadania;
4) informować bezpośredniego przełożonego o dostrzeżonych możliwościach wykonania przydzielonego zadania w sposób bardziej efektywny;
5) przekazywać bezpośredniemu przełożonemu ustalenia i spostrzeżenia dotyczące błędów w działaniu Inspektoratu oraz Inspekcji wraz z propozycją działań korygujących.
2. Jeżeli w czasie wykonywania przydzielonego zadania nastąpi zmiana stanu faktycznego lub prawnego, uzasadniająca zmianę ustalonego sposobu postępowania, pracownik obowiązany jest o tym niezwłocznie poinformować swojego bezpośredniego przełożonego. Gdy nie jest to możliwe, pracownik powinien wykonać przydzielone zadanie odpowiednio do zmienionych okoliczności faktycznych lub prawnych, informując następnie o tym bezpośrednio przełożonego.
3. Pracownik jest zobowiązany odmówić wykonania polecenia na piśmie, jeśli jego wykonanie łączyłoby się z naruszeniem prawa. O odmowie wykonania polecenia, pracownik powinien niezwłocznie poinformować na piśmie Głównego Inspektora z pominięciem drogi służbowej.
4. Pracownik może zwrócić się do przełożonego o wydanie polecenia na piśmie, jeśli wątpliwości budzi jego celowość oraz w przypadku, o którym mowa w ust. 3.
5. Wszyscy pracownicy Inspektoratu mają prawo do poszanowania ich godności przez przełożonych oraz innych pracowników.
§ 9
Przekazanie dokumentacji w związku ze zmianami osobowymi na danym stanowisku pracy następuje protokołem zdawczo-odbiorczym, który zawiera w szczególności wykaz spraw niezałatwionych oraz spraw w toku. Protokół zdawczo-odbiorczy podpisują pracownik oraz jego bezpośredni przełożony. Protokół sporządzany jest w dwóch egzemplarzach, z których jeden otrzymuje pracownik, a drugi przełożony pracownika przekazuje do Biura Kadr i Szkolenia celem złożenia do akt osobowych tego pracownika.
Rozdział 4
Organizacja pracy w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego
§ 10
1. Główny Inspektorat Transportu Drogowego działa przestrzegając zasad: legalności, celowości, skuteczności, wydajności, gospodarności oraz przejrzystości.
2. Środki publiczne oraz mienie Skarbu Państwa podlegają w Inspektoracie rzetelnej, celowej i gospodarnej polityce ich wykorzystywania z poszanowaniem przepisów prawa.
§ 11
1. W Inspektoracie prowadzi się ewidencję składników majątkowych.
2. Przekazanie pracownikom w użytkowanie składników majątkowych stanowiących indywidualne wyposażenie stanowiska pracy następuje w formie pisemnej.
§ 12
1. Pracownicy załatwiający sprawy obywateli obowiązani są w szczególności:
1) przestrzegać terminów i zasad określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego oraz innych obowiązujących przepisach;
2) udzielać obywatelom wyczerpujących informacji o stanie załatwienia sprawy w formie pisemnej, ustnej, telefonicznej lub elektronicznej, na zasadach określonych w szczególności w Kodeksie postępowania administracyjnego oraz innych obowiązujących przepisach, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2.
2. W sprawach, w których toczy się w Inspektoracie postępowanie administracyjne lub sądowo-administracyjne, bądź postępowanie prowadzone na podstawie odrębnych przepisów, informacje mogą być udzielane pisemnie lub ustnie, po uprzednim sprawdzeniu uprawnienia podmiotu występującego o informację do jej otrzymania oraz określeniu zakresu jej udzielenia temu podmiotowi.
Rozdział 5
Szczegółowy zakres zadań i tryb pracy komórek organizacyjnych
Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego
§ 13
Biuro Głównego Inspektora
1. Biuro Głównego Inspektora zapewnia obsługę organizacyjną prac Głównego Inspektora, zastępcy Głównego Inspektora oraz zespołów doradczych i opiniodawczych, działających przy Głównym Inspektorze, a także koordynuje proces udostępniania informacji publicznej oraz pracę rzecznika prasowego Głównego Inspektora.
2. W skład Biura Głównego Inspektora wchodzą:
1) Wieloosobowe Stanowisko – Kancelaria Inspektoratu (BGI-KGI),
2) Wydział Prezydialny (BGI-WPZ),
3) Wydział ds. Informacji i Promocji (BGI-WRP).
3. Do zadań Kancelarii Inspektoratu należy:
1) przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji przychodzącej do Głównego Inspektora jego zastępcy, dyrektora generalnego oraz Inspektoratu, a także nadzorowanie obiegu korespondencji w Biurze Głównego Inspektora i korespondencji kierowanej w danej sprawie do innych komórek organizacyjnych, zgodnie z przepisami wewnętrznymi obowiązującymi w tym zakresie w Inspektoracie;
2) obsługa sekretarsko-biurowa Głównego Inspektora, jego zastępcy oraz dyrektora generalnego;
3) obsługa kancelaryjna i sekretarsko-biurowa Stanowiska do spraw Audytu Wewnętrznego oraz Stanowiska do spraw Ochrony Informacji Niejawnych;
4) wysyłanie korespondencji wychodzącej Głównego Inspektora, jego zastępcy, dyrektora generalnego, Biura Głównego Inspektora oraz Inspektoratu;
5) prowadzenie wykazu spraw terminowych, ewidencjonowanie i przechowywanie dokumentów niejawnych stosownie do właściwych przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych;
6) kierowanie interesantów zgłaszających się bezpośrednio i telefonicznie do właściwych komórek organizacyjnych Inspektoratu;
7) przyjmowanie i łączenie rozmów telefonicznych Głównego Inspektora, jego zastępcy, dyrektora generalnego oraz naczelników wydziałów Biura Głównego Inspektora;
8) przyjmowanie i nadawanie oraz rejestrowanie faksów;
9) prowadzenie spraw z zakresu obsługi administracyjnej Biura Głównego Inspektora, w tym powielanie dokumentów, rozdzielanie materiałów biurowych, a także rozprowadzanie prasy i dzienników urzędowych;
10) rozdzielanie korespondencji przychodzącej do Inspektoratu, Głównego Inspektora, jego zastępcy oraz dyrektora generalnego pomiędzy właściwe rzeczowo komórki organizacyjne Inspektoratu, zgodnie z dekretacjami Głównego Inspektora, jego zastępcy oraz dyrektora generalnego;
11) rozdzielanie spraw pomiędzy pracowników Biura Głównego Inspektora zgodnie z dekretacjami dyrektora, jego zastępcy oraz naczelników wydziałów Biura Głównego Inspektora;
12) przechowywanie dokumentów niezbędnych w bieżącej pracy Głównego Inspektora, jego zastępcy, dyrektora generalnego oraz naczelników wydziałów Biura Głównego Inspektora;
13) prowadzenie dokumentacji związanej z dyscypliną pracy oraz dokumentacją czasu pracy w Biurze Głównego Inspektora;
14) wykonywanie innych zadań zleconych przez Głównego Inspektora, jego zastępcę, dyrektora generalnego, dyrektora biura oraz naczelników wydziałów w Biurze Głównego Inspektora.
4. Do zadań Wydziału Prezydialnego należy:
1) prowadzenie terminarza Głównego Inspektora, jego zastępcy oraz dyrektora generalnego;
2) obsługa organizacyjna współpracy organów Inspekcji oraz protokolarna i techniczna obsługa spotkań z udziałem organów Inspekcji;
3) rejestrowanie, załatwianie i przygotowywanie, we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi, odpowiedzi na skargi, wnioski i zapytania do Głównego Inspektora oraz jego zastępcy;
4) przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków oraz organizowanie przyjęć przez Głównego Inspektora osób zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków;
5) sporządzanie zestawień i analiz rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków w Inspekcji;
6) sprawowanie nadzoru nad prawidłowym i terminowym załatwianiem interpelacji i wniosków postów na Sejm RP i senatorów, a także przygotowywanie, we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi, projektów odpowiedzi Głównego Inspektora na zapytania, dezyderaty i interpelacje poselskie dotyczące pracy Inspektoratu oraz Inspekcji;
7) obsługa współpracy Głównego Inspektora z organizacjami międzynarodowymi;
8) koordynacja wyjazdów zagranicznych Głównego Inspektora, jego zastępcy, dyrektora generalnego oraz pozostałych pracowników Inspektoratu, a także nadzór nad sporządzaniem sprawozdań z tych wyjazdów;
9) zapewnianie reprezentacji Głównego Inspektora w spotkaniach dotyczących szeroko rozumianej polityki transportowej na forum międzynarodowym;
10) opracowywanie rocznego planu wyjazdów zagranicznych i nadzór nad jego realizacją;
11) przygotowywanie wyjazdów zagranicznych Głównego Inspektora, jego zastępcy oraz dyrektora generalnego;
12) prowadzenie rejestrów oraz zbiorów oryginałów upoważnień i pełnomocnictw wydanych przez Głównego Inspektora, jego zastępcę oraz dyrektora generalnego;
13) organizacja i prowadzenie, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu zgodnie z ich właściwością rzeczową, prac w zakresie przygotowania, wdrożenia i utrzymania w Inspektoracie systemu zarządzania jakością;
14) opracowywanie we współpracy z Biurem Kadr i Szkolenia, Biurem Prawnym i Orzecznictwa oraz Biurem Administracyjno-Budżetowym, w zakresie ich właściwości rzeczowej, zasad ochrony danych osobowych w Inspektoracie, a także nadzór nad ich przestrzeganiem;
15) wykonywanie innych zadań zleconych przez Głównego Inspektora, jego zastępcę, dyrektora generalnego oraz dyrektora Biura.
5. Do zadań Wydziału ds. Informacji i Promocji należy:
1) zapewnianie obsługi prasowej Głównego Inspektora oraz rzetelnego przekazu istotnych informacji środkom masowego przekazu, a także kształtowanie wizerunku i promowanie misji Inspekcji w mediach;
2) gromadzenie dokumentacji prasowej dotyczącej działalności Inspektoratu oraz Inspekcji, a także monitoring programów radiowo-telewizyjnych i informacji w serwisach prasowych oraz internetowych;
3) redagowanie serwisu internetowego dotyczącego działalności Inspektoratu, w tym strony Biuletynu Informacji Publicznej oraz nadzór nad bieżącą aktualizacją publikowanych informacji;
4) koordynacja procesu udostępniania informacji publicznej;
5) obsługa współpracy Głównego Inspektora z organizacjami pozarządowymi;
6) wykonywanie innych zadań zleconych przez Głównego Inspektora, jego zastępcę, dyrektora generalnego oraz dyrektora Biura.
§ 14
Biuro Nadzoru Inspekcyjnego
1. Biuro Nadzoru Inspekcyjnego sprawuje w imieniu Głównego Inspektora nadzór nad działalnością Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego, sprawuje w imieniu Głównego Inspektora nadzór nad Wojewódzkimi Inspektorami Transportu Drogowego oraz prowadzi kontrolę ich działalności, a także prowadzi centralną ewidencję naruszeń w transporcie drogowym oraz koordynuje współpracę międzynarodową Inspekcji.
2. W skład Biura Nadzoru Inspekcyjnego wchodzą:
1) Wydział ds. Inspekcji (BNI-WDI),
2) Wydział ds. Kontroli Inspekcyjnej (BNI-WKI),
3) Wydział ds. Współpracy Międzynarodowej (BNI-WSM),
4) Wieloosobowe Stanowisko ds. Systemów Zarządzania Informacją oraz Nowych Technologii (BNI-SNT).
3. Do zadań Wydziału ds. Inspekcji należy:
1) opracowywanie kierunków działania Inspekcji;
2) opracowywanie w imieniu Głównego Inspektora, we współpracy z Komendantem Głównym Policji, Komendantem Głównym Straży Granicznej, Szefem Służby Celnej oraz Głównym Inspektorem Pracy, jednolitej krajowej strategii kontroli przepisów w zakresie czasu jazdy i czasu postoju, a także obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku kierowców;
3) rozpoznawanie i analizowanie negatywnych zjawisk w transporcie drogowym;
4) opracowywanie corocznych, ramowych planów kontroli Inspekcji o znaczeniu krajowym;
5) sporządzanie kwartalnych zestawień zawierających dane z kontroli masy, nacisków osi i wymiarów pojazdów, stanu technicznego pojazdów, przewozu drogowego towarów niebezpiecznych, kontroli drogowych oraz w siedzibach przedsiębiorstw dokonywanych przez Inspekcję na podstawie raportów Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego;
6) gromadzenie i przetwarzanie, we współpracy z Wydziałem ds. Kontroli Inspekcyjnej oraz Wojewódzkimi Inspektorami Transportu Drogowego danych i informacji o działalności kontrolnej Inspekcji;
7) sporządzanie półrocznych i rocznych sprawozdań z działalności kontrolnej Inspekcji na podstawie sprawozdań i zestawień sporządzanych przez Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego oraz danych z centralnej ewidencji naruszeń;
8) sporządzanie na potrzeby Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego półrocznych i rocznych sprawozdań z działalności Inspekcji na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym;
9) wprowadzanie do centralnej ewidencji naruszeń danych dotyczących kontroli przeprowadzonych przez inne organy uprawnione do kontroli;
10) wprowadzanie do systemu informatycznego Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców danych aktualizacyjnych dotyczących zatrzymania dokumentów rejestracyjnych pojazdów oraz dokumentów uprawniających do kierowania pojazdami, a także przekazywanie danych Wojewódzkim Inspektorom Transportu Drogowego na potrzeby prowadzonych działań kontrolnych;
11) przygotowywanie projektów pytań i zadań egzaminacyjnych dla kandydatów na doradców oraz dla doradców do spraw bezpieczeństwa w zakresie transportu drogowego towarów niebezpiecznych zatwierdzanych przez Głównego Inspektora oraz prowadzenie bazy pytań i zadań egzaminacyjnych;
12) przekazywanie zatwierdzonych pytań i zadań egzaminacyjnych dla kandydatów na doradców oraz dla doradców do spraw bezpieczeństwa w zakresie transportu drogowego towarów niebezpiecznych;
13) ustalanie, we współpracy z Wojewódzkimi Inspektorami Transportu Drogowego, terminów egzaminów dla kandydatów na doradców oraz dla doradców do spraw bezpieczeństwa w zakresie transportu drogowego towarów niebezpiecznych oraz przekazywanie do Biura Administracyjno-Budżetowego informacji o organizowanych egzaminach celem ich opublikowania na stronach internetowych Inspektoratu;
14) administrowanie bazą danych zawierającą ewidencję doradców do spraw bezpieczeństwa w zakresie transportu drogowego towarów niebezpiecznych;
15) aktualizacja, we współpracy z Wydziałem ds. Promocji i Informacji w Biurze Głównego Inspektora, serwisu internetowego Inspektoratu w zakresie właściwości rzeczowej Biura Nadzoru Inspekcyjnego;
16) zbieranie, analiza i przygotowywanie dokumentacji oraz opracowywanie projektów wniosków dotyczących cofnięcia uprawnień przewozowych kierowanych do ministra właściwego do spraw transportu, a także prowadzenie rejestru tych wniosków;
17) opracowywanie i opiniowanie aktów prawnych w zakresie właściwości rzeczowej Biura Nadzoru Inspekcyjnego;
18) udział w postępowaniach o zamówienie publiczne dotyczące zakupów sprzętu i wyposażenia;
19) opracowywanie, we współpracy z Wydziałem Legislacyjnym w Biurze Prawnym i Orzecznictwa, projektów zmian legislacyjnych mających na celu doskonalenie obowiązujących przepisów prawnych dotyczących działania Inspekcji;
20) wykonywanie innych zadań zleconych przez Głównego Inspektora oraz dyrektora Biura.
4. Do zadań Wydziału ds. Kontroli Inspekcyjnej należy:
1) sprawowanie w imieniu Głównego Inspektora nadzoru nad Wojewódzkimi Inspektorami Transportu Drogowego oraz planowych i doraźnych kontroli ich działalności;
2) nadzór nad realizacją przez Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego wdrożonych dyrektyw Unii Europejskiej dotyczących procedur kontroli w transporcie drogowym;
3) nadzór nad właściwą realizacją planów pracy inspektorów transportu drogowego zatrudnionych w Wojewódzkich Inspektoratach Transportu Drogowego;
4) prowadzenie kontroli pracy inspektorów transportu drogowego, sporządzanie dokumentacji pokontrolnej oraz przygotowanie wystąpień pokontrolnych do Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego;
5) nadzór nad prawidłowym przeprowadzaniem egzaminów dla kandydatów na doradców oraz dla doradców do spraw bezpieczeństwa w zakresie transportu drogowego towarów niebezpiecznych przez komisje egzaminacyjne powoływane przez Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego;
6) opracowywanie procedur kontroli Inspekcji wynikających z obowiązujących przepisów krajowych i międzynarodowych;
7) przygotowywanie, we współpracy z Biurem Głównego Inspektora, projektów odpowiedzi na skargi i wnioski w ramach właściwości rzeczowej;
8) ustalanie, we współpracy z innymi organami kontrolnymi, zasad współdziałania, ramowych planów wspólnych kontroli oraz zakresu i sposobu wymiany informacji;
9) sporządzanie protokołów pokontrolnych, a w sytuacjach tego wymagających, przygotowywanie Głównemu Inspektorowi projektów poleceń, o których mowa w art. 54 ust. i ustawy o transporcie drogowym oraz rozstrzygnięć wewnętrznych dotyczących działalności Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego w zakresie nieobjętym przepisami odrębnymi;
10) opracowywanie wyników kontroli i ich przekazywanie Głównemu Inspektorowi oraz dyrektorowi Biura Kadr i Szkolenia w celu wykorzystania przy projektowaniu przez to Biuro planów i programów w zakresie doszkalania inspektorów transportu drogowego;
11) wykonywanie innych zadań zleconych przez Głównego Inspektora oraz dyrektora Biura.
5. Do zadań Wydziału ds. Współpracy Międzynarodowej należy:
1) uczestnictwo w pracach zespołów i grup roboczych w ramach współpracy międzynarodowej, w tym wynikającej z członkostwa w organizacji Europejska Kontrola Drogowa (ECR);
2) udział, organizowanie i koordynowanie wybranych działań kontrolnych w ramach współpracy międzynarodowej, w tym wynikających z członkowstwa w Europejskiej Kontroli Drogowej (ECR);
3) realizacja we współpracy z Biurem Kadr i Szkolenia, co najmniej raz w roku, wspólnie z właściwymi organami odpowiedzialnymi za kontakty wewnątrzwspólnotowe w zainteresowanych państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, szkolenia w zakresie najlepszych praktyk kontrolnych oraz wymiany pracowników;
4) zapewnianie uczestnictwa Inspekcji, co najmniej sześć razy w roku, w skoordynowanych z właściwymi organami kontrolnymi państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, kontrolach drogowych kierowców pojazdów objętych zakresem stosowania rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz rozporządzenia (WE) nr 561/2006;
5) sporządzanie sprawozdań dla Komisji Europejskiej z kontroli w zakresie stosowania przepisów dotyczących czasu pracy kierowców, stanu technicznego pojazdów oraz przewozu drogowego towarów niebezpiecznych, na podstawie danych przekazywanych przez organy uprawnione do kontroli;
6) nadzór nad wdrażaniem przez Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego dyrektyw Unii Europejskiej dotyczących procedur kontroli w transporcie drogowym;
7) udział w pracach Komitetu wspierającego Komisję Europejską ustanowionym zgodnie z art. 18 ust. 1 rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym;
8) wymiana z właściwymi organami państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, informacji dostępnych na podstawie art. 19 ust. 3 rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym i art. 22 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 561/2006;
9) udzielanie właściwym organom innych państw członkowskiego Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, niezbędnej pomocy i wyjaśnień w zakresie kontroli czasu jazdy i czasu postoju, obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku;
10) realizowanie, we współpracy z Wieloosobowym Stanowiskiem ds. Systemów Zarządzania Informacją oraz Nowych Technologii, zadań związanych z budową systemu TDS („Transport Documentation System”);
11) wykonywanie innych zadań zleconych przez Głównego Inspektora oraz dyrektora Biura.
6. Do zadań Wieloosobowego Stanowiska ds. Systemów Zarządzania Informacją oraz Nowych Technologii należy:
1) administrowanie bazą danych centralnej ewidencji naruszeń w transporcie drogowym, a także współpraca w tym zakresie ze służbami informatycznymi Wojewódzkich Inspektoratów Transportu Drogowego;
2) tworzenie, we współpracy z Biurem Administracyjno-Budżetowym, procedur obiegu korespondencji w Inspektoracie;
3) tworzenie schematów procesów wykonywanych przez komórki organizacyjne Inspektoratu;
4) wdrażanie i udoskonalanie funkcjonowania elektronicznego obiegu dokumentów;
5) analiza funkcjonowania systemu informatycznego Inspekcji oraz opracowywanie i realizowanie koncepcji i kierunków jego rozwoju;
6) analiza potrzeb Inspekcji w zakresie wspierania realizacji jej zadań przez systemy teleinformatyczne i nowe technologie;
7) opracowywanie we współpracy z Biurem Administracyjno-Budżetowym planów zakupów, instalacji i wdrażania nowych rozwiązań teleinformatycznych w Inspektoracie oraz Inspekcji Transportu Drogowego;
8) przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na dostawy i usługi teleinformatyczne oraz nowe technologie;
9) sporządzanie, we współpracy z Wydziałem ds. Inspekcji, raportów i zestawień z centralnej ewidencji naruszeń;
10) opracowywanie we współpracy z Biurem Administracyjno-Budżetowym zasad i procedur użytkowania przez pracowników Inspektoratu sprzętu, systemów oraz zasobów teleinformatycznych;
11) współpraca z wykonawcami świadczącymi usługi w zakresie analizy, projektowania i wdrażania nowych rozwiązań teleinformatycznych w Inspekcji Transportu Drogowego;
12) wdrażanie bądź koordynacja wdrażania i przekazywania systemów oraz nowych technologii do eksploatacji w Inspekcji;
13) opracowywanie i realizacja polityki bezpieczeństwa systemu informatycznego Inspekcji oraz nadzór, we współpracy ze Stanowiskiem ds. Ochrony Informacji Niejawnych i Biurem Głównego Inspektora, nad bezpieczeństwem danych przechowywanych w systemie informatycznym Inspektoratu, w tym danych niejawnych oraz danych osobowych;
14) opracowywanie, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu w zakresie ich właściwości rzeczowej, założeń systemów wspierających realizację zadań Inspekcji wynikających z obowiązku wymiany informacji z innymi uprawnionymi podmiotami krajowymi oraz odpowiednikami Inspekcji w państwach trzecich;
15) wykonywanie innych zadań zleconych przez Głównego Inspektora oraz dyrektora Biura.
§ 15
Biuro Kadr i Szkolenia
1. Biuro Kadr i Szkolenia wykonuje zadania związane z obsługą i organizacją zatrudnienia w Inspektoracie, wspiera dyrektora generalnego w zarządzaniu kadrami, a także zajmuje się szkoleniem i doskonaleniem zawodowym pracowników Inspektoratu oraz Inspekcji.
2. W skład Biura Kadr i Szkolenia wchodzą:
1) Wydział Szkolenia (BKS-WSN);
2) Wieloosobowe Stanowisko ds. Kadr GITD (BKS-SKG);
3) Stanowisko ds. Rekrutacji GITD (BKS-SRI);
4) Stanowisko ds. Kadrowych WITD (BKS-SKW).
3. Do zadań Wydziału Szkolenia należy:
1) ustalanie, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu, kierunków szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników;
2) ustalanie, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu i Wojewódzkimi Inspektorami Transportu Drogowego, kierunków szkolenia i doskonalenia zawodowego inspektorów transportu drogowego oraz kandydatów na inspektorów transportu drogowego;
3) opracowywanie planu szkoleń pracowników Inspektoratu, inspektorów transportu drogowego oraz kandydatów na inspektorów transportu drogowego;
4) realizacja, we współpracy z Biurem Nadzoru Inspekcyjnego, zadań związanych z prowadzeniem szkoleń w ramach współpracy międzynarodowej;
5) przygotowywanie i organizacja kursów specjalistycznych oraz egzaminów kwalifikacyjnych dla kandydatów na inspektorów transportu drogowego;
6) przygotowywanie i organizacja egzaminów dla uczestników specjalistycznych kursów dla inspektorów oraz egzaminów na inspektorów transportu drogowego, a także analiza ich wyników pod kątem doskonalenia programów szkolenia kandydatów na inspektorów;
7) organizacja corocznego doszkalania inspektorów transportu drogowego;
8) wydawanie certyfikatów i zaświadczeń o ukończeniu kursów organizowanych przez Inspektorat;
9) opracowywanie i aktualizacja wewnętrznych zasad finansowania szkoleń pracowników Inspektoratu;
10) realizacja szkoleń zawodowych pracowników Inspektoratu;
11) współpraca z zewnętrznymi wykładowcami oraz z inspektorami transportu drogowego w zakresie prowadzonych zajęć w ramach kursów specjalistycznych dla inspektorów oraz corocznego ich doszkalania;
12) prowadzenie rejestru i zbioru umów z wykładowcami prowadzącymi zajęcia w ramach kursów specjalistycznych i corocznego doszkalania inspektorów transportu drogowego;
13) realizacja zadań związanych ze szkoleniem BHP pracowników Inspektoratu oraz nadzór nad przestrzeganiem w Inspektoracie zasad BHP;
14) przygotowywanie umów zawieranych z kontrahentami Inspektoratu, wymagających wprowadzenia do programu finansowo-płacowego danych osobowych związanych z prowadzeniem przez Inspektorat rozliczeń z tytułu podatku dochodowego, ubezpieczenia zdrowotnego oraz ubezpieczeń społecznych, a także innych przewidzianych prawem rozliczeń związanych z wynagrodzeniem;
15) dokonywanie okresowej oceny efektywności szkoleń prowadzonych przez Inspektorat i sporządzanie okresowych sprawozdań dotyczących przeprowadzanych szkoleń;
16) organizowanie służby przygotowawczej w służbie cywilnej;
17) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
4. Do zadań Wieloosobowego Stanowiska ds. Kadr GITD należy:
1) prowadzenie spraw związanych z nawiązywaniem i trwaniem stosunku pracy z członkami korpusu służby cywilnej i z pozostałymi pracownikami Inspektoratu, a także wykonywanie czynności związanych z ustaniem stosunku pracy i prowadzeniem dokumentacji kadrowej;
2) realizacja decyzji Głównego Inspektora oraz dyrektora generalnego dotyczących awansowania, nagradzania i wyróżniania pracowników Inspektoratu;
3) prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczeń społecznych pracowników w zakresie ustalania kapitału początkowego oraz przygotowywanie dokumentów do uzyskania emerytury lub renty przez pracownika albo członków jego rodziny, będących na jego utrzymaniu;
4) nadzór nad prawidłowością przygotowywania przez przełożonych opisów stanowisk pracy oraz czuwanie nad prawidłowymi konsekwencjami wartościowania stanowisk;
5) opracowywanie projektów planów zatrudnienia oraz wykorzystania funduszu płac na wynagradzanie pracowników Inspektoratu;
6) obsługa komputerowego programu finansowo-płacowego poprzez wprowadzanie danych dotyczących stosunku zatrudnienia oraz współpraca z Biurem Administracyjno-Budżetowym w przygotowywaniu listy płac, w zakresie właściwości rzeczowej Biura Kadr i Szkolenia;
7) opracowywanie, we współpracy z dyrektorami komórek organizacyjnych Inspektoratu, rocznych planów urlopów oraz prowadzenie ewidencji tych urlopów;
8) prowadzenie spraw z zakresu medycyny pracy;
9) czuwanie nad dyscypliną pracy i przestrzeganiem zasad etyki zawodowej obowiązujących pracowników Inspektoratu, a także wdrażanie w Inspektoracie polityki antykorupcyjnej;
10) wystawianie i prowadzenie ewidencji delegacji służbowych krajowych i zagranicznych, dotyczących wyjazdów służbowych pracowników Inspektoratu;
11) prowadzenie, na podstawie dokumentacji czasu pracy z poszczególnych komórek organizacyjnych Inspektoratu, ewidencji czasu pracy pracowników Inspektoratu;
12) sporządzanie sprawozdań dotyczących zatrudnienia w Inspektoracie;
13) opracowywanie projektu regulaminu pracy oraz wynagradzania pracowników Inspektoratu;
14) obsługa organizacyjna komisji socjalnej;
15) przygotowywanie materiałów dotyczących oceny pracy pracowników Inspektoratu;
16) inicjowanie działań mających na celu rozwój zawodowy i osobowy pracowników w ramach tzw. ścieżki kariery;
17) tworzenie założeń i realizacja polityki motywacyjnej prowadzonej przez dyrektora generalnego;
18) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
5. Do zadań Stanowiska ds. Rekrutacji należy:
1) realizacja, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu, zadań związanych z naborem oraz rekrutacją do pracy w Inspektoracie, w tym organizacja naboru kandydatów do korpusu służby cywilnej;
2) przygotowywanie, we współpracy z dyrektorami komórek organizacyjnych Inspektoratu, ogłoszeń o wolnych stanowiskach pracy w korpusie służby cywilnej;
3) upowszechnianie informacji o wolnych stanowiskach pracy w służbie cywilnej w siedzibie Inspektoratu oraz w publikatorach Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i Inspektoratu;
4) przyjmowanie i prowadzenie rejestru ofert pracy po ukazaniu się ogłoszenia oraz ich weryfikacja;
5) współpraca z dyrektorami komórek organizacyjnych Inspektoratu w zakresie organizowania praktyk;
6) współpraca z urzędami pracy w zakresie pozyskiwania stażystów do odbywania staży absolwenckich w Inspektoracie;
7) aktualizacja, we współpracy z Wydziałem ds. Promocji i Informacji w Biurze Głównego Inspektora, serwisu internetowego Inspektoratu w zakresie naborów;
8) obsługa komisji rekrutacyjnych Inspektoratu;
9) publikowanie wyników rekrutacji w Biuletynie Służby Cywilnej;
10) przygotowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych w zakresie właściwości rzeczowej Biura;
11) monitoring aktualnego stanu regulacji prawnych z zakresu prawa pracy;
12) obsługa kancelaryjna i organizacyjna komisji dyscyplinarnej Inspekcji;
13) obsługa kancelaryjna rzecznika dyscyplinarnego Inspektoratu oraz współpraca z rzecznikami dyscyplinarnymi Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego;
14) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
6. Do zadań Stanowiska ds. Kadrowych WITD należy:
1) przygotowywanie dokumentacji dotyczącej uzgadniania z Wojewodami wniosków dotyczących powoływania i odwoływania Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego oraz uzgadniania z Wojewódzkimi Inspektorami zmian osobowych na stanowisku zastępcy Wojewódzkiego Inspektora;
2) współpraca z Wojewódzkimi Inspektorami Transportu Drogowego w zakresie obsady wolnych stanowisk pracy na stanowisku inspektora transportu drogowego;
3) realizacja, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu oraz Wojewódzkimi Inspektorami Transportu Drogowego, zadań związanych z naborem oraz rekrutacją do pracy w Inspekcji;
4) przygotowywanie projektów decyzji Głównego Inspektora w zakresie rekrutacji kandydatów na inspektorów transportu drogowego;
5) nadzorowanie i koordynacja czynności, prowadzonych przez komórki ds. kadrowych w Wojewódzkich Inspektoratach Transportu Drogowego, związanych z naborem kandydatów na inspektorów transportu drogowego ubiegających się o przyjęcie do pracy w wojewódzkich inspektoratach;
6) opracowywanie, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu, sprawdzianów wiedzy w ramach procedury naboru kandydatów na inspektorów transportu drogowego;
7) współpraca z podmiotami realizującymi ocenę dopasowania kandydatów na inspektorów transportu drogowego na podstawie testów psychologicznych;
8) wydawanie i ewidencja legitymacji służbowych, odznak inspektorów transportu drogowego, upoważnień do nakładania grzywny w drodze mandatu karnego oraz pieczęci do stemplowania tarcz tachografów inspektorom transportu drogowego;
9) sporządzanie sprawozdań dotyczących zatrudnienia w Inspekcji;
10) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
§ 16
Biuro Prawne i Orzecznictwa
1. Biuro Prawne i Orzecznictwa realizuje obsługę prawną Inspektoratu, prowadzi postępowania sądowe i administracyjne w trybie przewidzianym w przepisach Kodeksu postępowania administracyjnego, zapewnia reprezentację Głównego Inspektora w postępowaniach sądowych oraz postępowaniach prowadzonych na podstawie przepisów odrębnych, uczestniczy w procesie legislacyjnym w zakresie przepisów dotyczących przewozu drogowego oraz działania Inspekcji, a także zapewnia reprezentację Głównego Inspektora w tym procesie i udziela informacji prawnej w Inspekcji.
2. W skład Biura Prawnego i Orzecznictwa wchodzą:
1) Wydział Postępowań Administracyjnych (BPO-WPA);
2) Wydział Postępowań Sądowych (BPO-WPS);
3) Wydział Legislacyjny (BPO-WLG);
4) Stanowisko ds. Administracyjnych (BPO-SDA).
3. Do zadań Wydziału Postępowań Administracyjnych należy:
1) prowadzenie postępowań administracyjnych na zasadach przewidzianych przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego;
2) przygotowanie projektów decyzji, postanowień i innych pism wydawanych w toku postępowań administracyjnych prowadzonych przez Głównego Inspektora;
3) analizowanie w trakcie procesu odwoławczego rozstrzygnięć podejmowanych przez organy I instancji pod względem najczęściej popełnianych błędów proceduralnych i merytorycznych oraz podejmowanie działań informacyjnych w celu ich ograniczania;
4) nadzór nad prowadzeniem dokumentacji i ewidencji rozstrzygnięć Głównego Inspektora;
5) udzielanie, we współpracy z Wydziałem Postępowań Sądowych, informacji prawnych na temat obowiązujących przepisów prawa w zakresie przewozu drogowego w sprawach dotyczących zadań Inspekcji;
6) przygotowywanie, we współpracy z Wydziałem Postępowań Sądowych, projektów rozstrzygnięć wydawanych przez Głównego Inspektora w trybach nadzwyczajnych oraz rozstrzygnięć podejmowanych w sprawach dotyczących umorzenia, odroczenia lub rozłożenia kar pieniężnych na raty;
7) ewidencja opinii prawnych dotyczących stosowania przepisów z zakresu przewozu drogowego;
8) współpraca z Biurem Kadr i Szkolenia w zakresie określania potrzeb szkoleniowych inspektorów transportu drogowego oraz uczestnictwo w prowadzeniu szkoleń dla inspektorów transportu drogowego z zakresu przepisów prawa dotyczących działalności kontrolnej Inspekcji;
9) przekazywanie dyrektorowi Biura Nadzoru Inspekcyjnego informacji o nieprawidłowościach stwierdzanych w prowadzonych postępowaniach administracyjnych;
10) udzielanie informacji o prowadzonych postępowaniach administracyjnych;
11) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
4. Do zadań Wydziału Postępowań Sądowych należy:
1) reprezentowanie, we współpracy z Wydziałem Postępowań Administracyjnych, Głównego Inspektora i uczestnictwo w postępowaniach przed sądami administracyjnymi w sprawach skarg na rozstrzygnięcia Głównego Inspektora oraz wykonywanie przy współudziale właściwych rzeczowo komórek organizacyjnych Inspektoratu zastępstwa procesowego Głównego Inspektora i dyrektora generalnego przed sądami powszechnymi;
2) przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi, projektów kasacji, odpowiedzi na kasacje i innych pism procesowych;
3) współpraca z Wydziałem Postępowań Administracyjnych i Wydziałem Legislacyjnym w zakresie prowadzonych postępowań administracyjnych i prac legislacyjnych;
4) bieżąca analiza i upowszechnianie w Inspekcji orzecznictwa sądów administracyjnych w sprawach dotyczących działalności kontrolnej Inspekcji oraz rozpowszechnianie w Inspekcji wykładni obowiązujących przepisów z zakresu przewozu drogowego;
5) prowadzenie dokumentacji i ewidencji rozstrzygnięć Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i Naczelnego Sądu Administracyjnego;
6) współpraca z Biurem Kadr i Szkolenia w zakresie określania potrzeb szkoleniowych inspektorów transportu drogowego oraz uczestnictwo w prowadzeniu szkoleń dla inspektorów transportu drogowego z zakresu orzecznictwa dotyczącego działalności kontrolnej Inspekcji;
7) koordynacja i nadzór nad korzystaniem przez Inspektorat z zewnętrznej pomocy prawnej;
8) opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów umów zawieranych przez Inspektorat;
9) współpraca z Biurem Głównego Inspektora przy załatwianiu skarg i wniosków wpływających do Inspektoratu w zakresie właściwości rzeczowej Biura Prawnego i Orzecznictwa;
10) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
5. Do zadań Wydziału Legislacyjnego należy:
1) opracowywanie projektów aktów prawnych w zakresie przewozu drogowego;
2) zapewnianie reprezentacji Głównego Inspektora w procesie legislacyjnym w zakresie przepisów dotyczących przewozu drogowego oraz działania Inspekcji;
3) opiniowanie projektów aktów prawnych przekazywanych w ramach uzgodnień wewnątrz i międzyresortowych;
4) opracowywanie, we współpracy z właściwymi rzeczowo komórkami organizacyjnymi Inspektoratu, projektów aktów prawa wewnętrznego wydawanych przez Głównego Inspektora oraz dyrektora generalnego;
5) opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów zarządzeń i decyzji Głównego Inspektora oraz dyrektora generalnego;
6) prowadzenie rejestrów oraz zbiorów oryginałów zarządzeń, decyzji i wytycznych Głównego Inspektora oraz dyrektora generalnego;
7) gromadzenie, aktualizacja i rozpowszechnianie w Inspekcji aktów prawnych i publikacji dotyczących stosowania prawa w zakresie przewozu drogowego oraz w innych sprawach należących do kompetencji Głównego Inspektora;
8) monitorowanie, we współpracy z Biurem Nadzoru Inspekcyjnego, zmian w przepisach Unii Europejskiej i organizacji międzynarodowych w zakresie dotyczącym przewozu drogowego i w innych sprawach należących do kompetencji Głównego Inspektora;
9) przygotowywanie, we współpracy z Biurem Administracyjno-Budżetowym, materiałów planistycznych do budżetu państwa w zakresie dotyczącym działalności Biura;
10) aktualizacja, w zakresie właściwości rzeczowej Biura, przy współudziale Wydziału Postępowań Administracyjnych i Wydziału Postępowań Sądowych oraz we współpracy z Wydziałem ds. Informacji i Promocji w Biurze Głównego Inspektora, serwisu internetowego Inspektoratu;
11) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
6. Do zadań Stanowiska ds. Administracyjnych należy:
1) przechowywanie i ewidencja dokumentów wytwarzanych w Biurze zgodnie z przepisami wewnętrznymi obowiązującymi w tym zakresie w Inspektoracie;
2) archiwizacja dokumentów Biura;
3) przekazywanie danych i współpraca z Wydziałami: Postępowań Administracyjnych i Postępowań Sądowych przy tworzeniu sprawozdań z prac tych wydziałów;
4) aktualizacja elektronicznej ewidencji pism dotyczących spraw załatwianych w ramach właściwości Biura;
5) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
§ 17
Biuro Administracyjno-Budżetowe
1. Biuro Administracyjno-Budżetowe odpowiada za realizację spraw związanych z planowaniem i wydatkowaniem budżetu, obsługę finansową Inspektoratu, obsługę administracyjną Inspektoratu, a także gospodarowanie majątkiem oraz zapewnianie właściwych narzędzi i warunków pracy pracownikom Inspektoratu.
2. W skład Biura Administracyjno-Budżetowego wchodzą:
1) Wydział Finansowo-Księgowy (BAB-WFK);
2) Stanowisko ds. Administracyjnych (BAB-ADM);
3) Stanowisko ds. Gospodarczych (BAB-SGO);
4) Stanowisko ds. Zamówień Publicznych (BAB-ZPB);
5) Wieloosobowe Stanowisko ds. Informatyki (BAB-STI);
6) Stanowisko ds. Kontroli Wewnętrznej (BAB-SKW);
7) Dyspozytor Taboru Samochodowego (BAB-SDS);
8) Stanowisko ds. Archiwum Zakładowego (BAB-AZK).
3. Do zadań Wydziału Finansowo-Księgowego należy:
1) prowadzenie rachunkowości Inspektoratu zgodnie z przepisami o rachunkowości oraz z uwzględnieniem szczególnych zasad rachunkowości i planów kont dla budżetu państwa;
2) opracowywanie materiałów do projektu budżetu państwa w części 39 „Transport”, dziale 600 „Transport i Łączność”, rozdziale 60055 „Inspekcja Transportu Drogowego”;
3) opracowywanie projektu budżetu oraz planu rzeczowo-finansowego wydatków Inspektoratu we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi, w zakresie ich właściwości rzeczowej;
4) dokonywanie okresowych analiz i ocen przebiegu wykonania budżetu w części 39 „Transport”, dziale 600 „Transport i Łączność”, rozdziale 60055 „Inspekcja Transportu Drogowego”;
5) analiza danych finansowych przekazywanych przez Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego, w tym danych zawartych w sprawozdaniach finansowych, oraz ich opracowywanie na potrzeby Głównego Inspektora i dyrektora generalnego;
6) prowadzenie sprawozdawczości z wykonania budżetu w części 39 „Transport”, dziale 600 „Transport i Łączność”, rozdziale 60055 „Inspekcja Transportu Drogowego” w zakresie i terminach oraz na zasadach przewidzianych obowiązującymi przepisami;
7) regulowanie i rozliczanie zobowiązań z tytułu dostaw oraz usług i świadczeń, a także prowadzenie rozrachunków z pracownikami, w tym obsługa finansowa podróży służbowych;
8) zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenie roszczeń spornych;
9) obsługa finansowo-księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
10) analiza i opiniowanie pod względem finansowym zawieranych umów;
11) wystawianie przelewów i rozliczeń z bankami, m.in. za pomocą teletransmisji;
12) sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym oraz likwidatura zewnętrznych dokumentów finansowo-księgowych;
13) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, w tym zakładowego planu kont;
14) opiniowanie projektów decyzji uruchamiających środki budżetowe;
15) obsługa kasowa Inspektoratu;
16) sporządzanie list płac, prowadzenie rozliczeń z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych, rozliczanie świadczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego oraz dokonywanie innych przewidzianych prawem rozliczeń związanych z wynagrodzeniami;
17) wydawanie w porozumieniu z Biurem Kadr i Szkolenia zaświadczeń niezbędnych do ustalenia uprawnień do zasiłku rodzinnego oraz wysokości wynagrodzenia;
18) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
4. Do zadań Stanowiska ds. Administracyjnych należy:
1) nadzór nad prawidłowością obiegu dokumentów, w tym elektronicznego obiegu dokumentów, w Inspektoracie;
2) opracowywanie, we współpracy z Wieloosobowym Stanowiskiem ds. Systemów Zarządzania Informacją oraz Nowych Technologii w Biurze Nadzoru Inspekcyjnego, oraz nadzór nad stosowaniem w Inspektoracie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
3) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
5. Do zadań Stanowiska ds. Gospodarczych należy:
1) administrowanie lokalami, pomieszczeniami oraz innymi składnikami będącymi w dyspozycji Inspektoratu;
2) sporządzanie projektów umów związanych z obsługą funkcjonowania Inspektoratu;
3) prowadzenie zbioru oryginałów umów dotyczących dokonanych przez Inspektorat zakupów i zleconych usług;
4) obsługa gospodarcza Inspektoratu;
5) prowadzenie ewidencji składników majątku Inspektoratu, w tym środków trwałych i pozostałych środków trwałych;
6) zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy oraz bezpieczeństwa przeciwpożarowego w pomieszczeniach biurowych wykorzystywanych przez Inspektorat;
7) opracowywanie, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu, projektu planu wydatków majątkowych i jego realizacja;
8) zaopatrywanie Inspektoratu w niezbędny do pracy sprzęt i wyposażenie oraz materiały biurowe i eksploatacyjne;
9) administrowanie służbowymi telefonami komórkowymi i rozliczanie kosztów ich wykorzystania zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami wewnętrznymi;
10) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
6. Do Stanowiska ds. Zamówień Publicznych należy:
1) prowadzenie, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Inspektoratu, postępowań o udzielanie zamówień publicznych oraz wspólnych zamówień Inspekcji, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie w Inspektoracie przepisami wewnętrznymi;
2) prowadzenie dokumentacji w postępowaniach o zamówienie publiczne;
3) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
7. Do zadań Wieloosobowego Stanowiska ds. Informatyki należy:
1) administrowanie systemem informatycznym Inspekcji Transportu Drogowego, a także współpraca w tym zakresie z komórkami ds. informatyki Wojewódzkich Inspektoratów Transportu Drogowego;
2) administrowanie systemem informatycznym Inspektoratu oraz bazami danych użytkowanymi w Inspektoracie;
3) administrowanie siecią komputerową Inspektoratu oraz nadzór nad jej prawidłową eksploatacją, w tym tworzenie kont użytkowników w domenach Inspektoratu oraz przydzielanie uprawnień do poszczególnych zasobów teleinformatycznych Inspektoratu;
4) współpraca z wykonawcami świadczącymi usługi wsparcia technicznego na rzecz Inspektoratu w zakresie rozwiązywania problemów wynikających z funkcjonowania użytkowanego systemu informatycznego;
5) obsługa informatyczna, we współpracy z Wydziałem ds. Promocji i Informacji w Biurze Głównego Inspektora, serwisu internetowego Inspektoratu;
6) zarządzanie sprzętem i oprogramowaniem komputerowym użytkowanym w Inspektoracie oraz zapewnienie pracownikom Inspektoratu wsparcia informatycznego i technicznego;
7) współpraca z wykonawcami świadczącymi usługi serwisowe w zakresie napraw, rozbudowy lub wymiany sprzętu oraz oprogramowania;
8) prowadzenie dokumentacji związanej z eksploatacją sprzętu i systemów teleinformatycznych w Inspektoracie;
9) określanie, we współpracy z Wieloosobowym Stanowiskiem ds. Systemów Zarządzania Informacją oraz Nowych Technologii w Biurze Nadzoru Inspekcyjnego, bieżącego i przewidywanego zapotrzebowania na zakupy usług teleinformatycznych, sprzętu komputerowego, oprogramowania i aplikacji biurowych, materiałów eksploatacyjnych oraz innego wyposażenia teleinformatycznego dla Inspektoratu;
10) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
8. Do Stanowiska ds. Kontroli Wewnętrznej należy:
1) sporządzanie projektów planów oraz programów kontroli;
2) przeprowadzanie kompleksowych, problemowych lub sprawdzających kontroli planowych i doraźnych w komórkach organizacyjnych Inspektoratu na zasadach określonych w Regulaminie przeprowadzania kontroli wewnętrznej;
3) obsługa kontroli zewnętrznych przeprowadzanych w Inspektoracie;
4) sporządzanie na podstawie przeprowadzonych kontroli protokołów lub sprawozdań oraz wystąpień pokontrolnych, a także ich przekazywanie i formułowanie wniosków oraz zaleceń dla Głównego Inspektora, dyrektora generalnego oraz dyrektorów kontrolowanych komórek organizacyjnych dotyczących działania tych komórek oraz Inspektoratu zgodnie z zasadami, o których mowa w § 10;
5) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora generalnego, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
9. Do zadań Dyspozytora Taboru Samochodowego należy:
1) gospodarowanie środkami transportu w Inspektoracie, w tym obsługa Inspektoratu w zakresie potrzeb komunikacyjnych i transportowych;
2) zapewnianie racjonalnego wykorzystania środków transportu w Inspektoracie;
3) organizowanie napraw i remontów taboru samochodowego Inspektoratu;
4) ewidencjonowanie i rozliczanie kosztów eksploatacyjnych taboru samochodowego Inspektoratu;
5) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
10. W ramach stanowiska Dyspozytora Taboru Samochodowego może funkcjonować etat kierowcy.
11. Do zadań Stanowiska ds. Archiwum Zakładowego należy:
1) prowadzenie zakładowego archiwum Inspektoratu;
2) inicjowanie rozwiązań w zakresie przechowywania akt biurowych oddanych na przechowanie do Archiwum;
3) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Biura.
§ 18
Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego
1. Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego jest komórką organizacyjną, wykonującą ogół działań, przez które kierownik jednostki uzyskuje obiektywną i niezależną ocenę funkcjonowania jednostki w zakresie gospodarki finansowej pod względem legalności, gospodarności, celowości, rzetelności, a także przejrzystości i jawności.
2. Do zadań audytora wewnętrznego zatrudnionego na Stanowisku do spraw Audytu Wewnętrznego należy:
1) opracowywanie rocznych planów audytu wewnętrznego;
2) opracowanie i doskonalenie metodyki przeprowadzania audytu wewnętrznego;
3) dokonywanie identyfikacji, analizy i oceny ryzyka;
4) organizowanie i przeprowadzanie audytu wewnętrznego w Inspektoracie;
5) prowadzenie bieżących akt audytu wewnętrznego w celu dokumentowania przebiegu i wyników zadańaudytowych;
6) prowadzenie stałych akt audytu wewnętrznego w celu gromadzenia informacji dotyczących obszarów i procesów, które mogą być przedmiotem audytu wewnętrznego;
7) dokumentowanie i ocena zachodzących w Inspektoracie procesów, w szczególności pod kątem:
a) adekwatności, efektywności i skuteczności systemów kontroli w tym przestrzegania procedur kontroli finansowej oraz zarządzania ryzykiem;
b) przestrzegania zasady legalności, celowości i oszczędności w dokonywaniu wydatków oraz uzyskiwania najlepszych efektów w ramach posiadanych środków;
c) przestrzegania terminów realizacji zadań i zaciągniętych zobowiązań;
d) funkcjonowania w Inspektoracie gospodarki finansowej zgodnie z zasadami legalności, gospodarności, celowości, rzetelności, przejrzystości i jawności;
8) sporządzanie sprawozdań z przeprowadzonych zadań audytowych i przedstawianie ich Głównemu Inspektorowi, dyrektorowi generalnemu oraz dyrektorom audytowanych komórek organizacyjnych Inspektoratu;
9) opracowywanie sprawozdań z wykonania rocznego planu audytu i przekazywanie ich dyrektorowi generalnemu i ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych;
10) monitorowanie oraz ocena dostosowania działań komórki organizacyjnej lub Inspektoratu do przedstawionych wcześniej zaleceń audytu lub kontroli;
11) współpraca z komórką organizacyjną właściwą do spraw koordynacji kontroli finansowej i audytu wewnętrznego w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw finansów publicznych;
12) współpraca z audytorami wewnętrznymi i zewnętrznymi oraz kontrolerami Najwyższej Izby Kontroli;
13) opracowywanie i przesyłanie ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych innych wymaganych informacji, raportów i sprawozdań;
14) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora generalnego, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
§ 19
Stanowisko do spraw Ochrony Informacji Niejawnych
1. Stanowisko do spraw Ochrony Informacji Niejawnych ma za zadanie zapewnienie realizacji w Inspektoracie przepisów o ochronie informacji niejawnych.
2. Do zadań Stanowiska należy w szczególności:
1) zapewnienie w Inspektoracie ochrony informacji niejawnych, kontrolowanie ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, kontrolowanie ewidencji, materiałów i dokumentów, a także przeprowadzanie szkoleń pracowników Inspektoratu w zakresie ochrony informacji niejawnych;
2) współpraca ze służbami ochrony państwa w zakresie realizacji zadań wynikających z ochrony informacji niejawnych i informowanie Głównego Inspektora o przebiegu tej współpracy;
3) wyjaśnianie okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych;
4) opracowywanie szczegółowych wymagań w zakresie ochrony informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone”;
5) przeprowadzanie zwykłych postępowań sprawdzających, wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa osobie sprawdzanej i zawiadamianie o tym osoby upoważnionej do obsady stanowiska lub powiadamianie pisemnie osoby upoważnionej do obsady stanowiska o odmowie wydania poświadczenia bezpieczeństwa;
6) dokumentowanie wszystkich czynności przeprowadzanych w trakcie postępowania sprawdzającego, przechowywanie akt spraw zakończonych postępowaniem sprawdzającym i udostępnianie ich osobie sprawdzonej, sądom i prokuraturze, a także osobie upoważnionej do obsady stanowiska lub służbom ochrony państwa w związku z prowadzonym postępowaniem sprawdzającym;
7) prowadzenie wykazu stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do pracy na stanowiskach związanych z dostępem do informacji niejawnych, udostępnianie tych danych sądom, prokuraturze lub służbom ochrony państwa;
8) prowadzenie kancelarii tajnej;
9) przyjmowanie i ewidencjonowanie oświadczeń majątkowych składanych przez pracowników Inspektoratu oraz Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego;
10) ewidencja wydanych oraz niszczenie wycofanych pieczęci i pieczątek służbowych;
11) wykonywanie innych zadań zleconych przez Głównego Inspektora lub dyrektora generalnego, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
§ 20
Obsługa kancelaryjna oraz sekretarsko-biurowa komórek organizacyjnych Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego
1. Obsługę kancelaryjną oraz sekretarsko-biurową komórek organizacyjnych zapewniają sekretariaty tych komórek organizacyjnych, z zastrzeżeniem postanowień ust. 3.
2. Do zadań sekretariatów komórek organizacyjnych należy w szczególności:
1) przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji kierowanej do komórki organizacyjnej, a także nadzorowanie obiegu korespondencji w tej komórce i korespondencji kierowanej w danej sprawie do innych komórek organizacyjnych, zgodnie z przepisami wewnętrznymi obowiązującymi w tym zakresie w Inspektoracie;
2) wysyłanie korespondencji wychodzącej z komórki organizacyjnej;
3) prowadzenie terminarza dyrektora, jego zastępcy oraz naczelników wydziałów komórki organizacyjnej;
4) prowadzenie wykazu spraw terminowych, ewidencjonowanie i przechowywanie dokumentów niejawnych stosownie do właściwych przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych;
5) kierowanie interesantów zgłaszających się bezpośrednio i telefonicznie do właściwych pracowników komórki organizacyjnej;
6) przyjmowanie i łączenie rozmów telefonicznych dyrektora, jego zastępcy oraz naczelników wydziałów komórki organizacyjnej;
7) przyjmowanie i nadawanie oraz rejestrowanie faksów;
8) prowadzenie spraw z zakresu obsługi administracyjnej komórki organizacyjnej, w tym powielanie dokumentów, rozdzielanie materiałów biurowych, a także rozprowadzanie prasy i dzienników urzędowych;
9) rozdzielanie korespondencji kierowanej do komórki organizacyjnej zgodnie z dekretacjami dyrektora, jego zastępcy oraz naczelników wydziałów komórki organizacyjnej;
10) rozdzielanie spraw pomiędzy pracowników komórki organizacyjnej zgodnie z dekretacjami dyrektora, jego zastępcy oraz naczelników wydziałów komórki organizacyjnej;
11) przechowywanie dokumentów niezbędnych w bieżącej pracy dyrektora, jego zastępcy oraz naczelników wydziałów komórki organizacyjnej;
12) prowadzenie dokumentacji związanej z dyscypliną pracy oraz dokumentacją czasu pracy w komórce organizacyjnej;
13) prowadzenie rejestrów oraz zbiorów oryginałów upoważnień i pełnomocnictw wydanych przez dyrektora, jego zastępcę oraz naczelników wydziałów komórki organizacyjnej;
14) wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora, jego zastępcę oraz naczelników wydziałów komórki organizacyjnej.
3. Postanowień ust. 1 nie stosuje się do Biura Głównego Inspektora, Stanowiska do spraw Audytu Wewnętrznego oraz Stanowiska do spraw Ochrony Informacji Niejawnych, których obsługę kancelaryjną oraz sekretarsko-biurową zapewnia Kancelaria Inspektoratu.
4. Obieg dokumentów, prowadzone rejestry, system rejestracji oraz znakowania dokumentów, a także sposób ich przechowywania i archiwizowania w Inspektoracie określają odrębne przepisy wewnętrzne.
§ 21
Zadania wspólne komórek organizacyjnych Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego
Do zadań wspólnych komórek organizacyjnych Inspektoratu należy w szczególności:
1) przygotowywanie materiałów planistycznych do budżetu państwa w zakresie działalności komórki organizacyjnej;
2) udział w planowaniu i przeprowadzaniu postępowań o udzielenia zamówienia publicznego na dostawy, usługi i roboty w zakresie działania komórki organizacyjnej;
3) aktualizacja, we współpracy z Wydziałem ds. Informacji i Promocji w Biurze Głównego Inspektora, serwisu internetowego Inspektoratu w zakresie właściwości rzeczowej komórki organizacyjnej;
4) współpraca, w zakresie właściwości rzeczowej komórki organizacyjnej, z Wydziałem Prezydialnym w Biurze Głównego Inspektora w załatwianiu skarg i wniosków wpływających do Inspektoratu;
5) opracowywanie i opiniowanie, w zakresie właściwości rzeczowej komórki organizacyjnej, projektów aktów prawnych, w tym w ramach uzgodnień wewnątrz oraz międzyresortowych;
6) delegowanie pracowników komórki organizacyjnej do udziału w pracach zespołów i komisji międzyresortowych oraz powoływanych przez Głównego Inspektora i dyrektora generalnego;
7) przygotowywanie dla Głównego Inspektora, dyrektora generalnego oraz innych uprawnionych podmiotów sprawozdań z działalności komórki organizacyjnej;
8) wykonywanie innych zadań zleconych przez Głównego Inspektora oraz dyrektora generalnego.
Załącznik nr 2
SCHEMAT ORGANIZACYJNY GŁÓWNEGO INSPEKTORATU TRANSPORTU DROGOWEGO
Załącznik nr 3
WYKAZ SYMBOLI LITEROWYCH KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH GŁÓWNEGO INSPEKTORATU TRANSPORTU DROGOWEGO
Lp. | Nazwa komórki organizacyjnej | Symbol literowy | |
1 | Biuro Głównego Inspektora |
| BGI |
| Kancelaria Inspektoratu Transportu Drogowego |
| BGI-KGI |
| Wydział Prezydialny |
| BGI-WPZ |
| Wydział Informacji i Promocji |
| BGI-WRP |
2 | Biuro Nadzoru Inspekcyjnego |
| BNI |
| Wydział do spraw Inspekcji |
| BNI-WDI |
| Wydział do spraw Kontroli Inspekcyjnej |
| BNI-WKI |
| Biuro do spraw Współpracy Międzynarodowej |
| BNI-WSM |
| Wieloosobowe Stanowisko do spraw Systemów Zarządzania Informacją oraz Nowych Technologii |
| BNI-SNT |
3 | Biuro Kadr i Szkolenia |
| BKS |
| Wydział Szkolenia |
| BKS-WSN |
| Wieloosobowe Stanowisko do spraw Kadr GITD |
| BKS-SKG |
| Stanowisko do spraw Rekrutacji GITD |
| BKS-SRI |
| Stanowisko do spraw Kadrowych WITD |
| BKS-SKW |
4 | Biuro Prawne i Orzecznictwa |
| BPO |
| Wydział Postępowań Administracyjnych |
| BPO-WPA |
| Wydział Postępowań Sądowych |
| BPO-WPS |
| Wydział Legislacyjny |
| BPO-WLG |
| Stanowisko do spraw Administracyjnych |
| BPO-SDA |
5 | Biuro Administracyjno-Budżetowe |
| BAB |
| Wydział Finansowo-Księgowy |
| BAB-WFK |
| Stanowisko do spraw Administracyjnych |
| BAB-ADM |
| Stanowisko do spraw Gospodarczych |
| BAB-SGO |
| Stanowisko do spraw Zamówień Publicznych |
| BAB-ZPB |
| Wieloosobowe Stanowisko do spraw Informatyki |
| BAB-STI |
| Stanowisko do spraw Kontroli Wewnętrznej |
| BAB-SKW |
| Dyspozytor Taboru Samochodowego |
| BAB-SDS |
| Stanowisko do spraw Archiwum Zakładowego |
| BAB-AZK |
6 | Stanowisko do spraw Audytu Wewnętrznego |
| SAW |
7 | Stanowisko do spraw Ochrony Informacji Niejawnych |
| SDO |
- Data ogłoszenia: 2008-02-19
- Data wejścia w życie: 2008-02-19
- Data obowiązywania: 2009-02-11
- Dokument traci ważność: 2009-11-18
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA