REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2005 nr 11 poz. 69
ZARZĄDZENIE Nr 27 MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 4 października 2005 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Infrastruktury
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, Nr 80, poz. 717 i z 2004 r. Nr 238, poz. 2390), zarządza się, co następuje:
§ 1
W załączniku do zarządzenia nr 15 Ministra Infrastruktury z dnia 4 maja 2005 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Infrastruktury (Dz. Urz. Nr 5, poz. 30) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 18 ust. II otrzymuje brzmienie:
„II. W skład Departamentu wchodzą:
1) Wydział Funkcjonowania i Rozwoju Kolei,
2) Wydział Restrukturyzacji i Nadzoru Właścicielskiego,
3) Wydział Międzynarodowej Komunikacji Kolejowej,
4) Wydział Techniki i Bezpieczeństwa w Transporcie Kolejowym,
5) Wydział Współpracy z UE,
6) Wydział Spraw Majątkowych,
7) Stanowisko ds. Koordynacji Zagadnień Interoperacyjności Kolei Polskich.”;
2) w § 26 ust. II otrzymuje brzmienie:
„II. W skład Departamentu wchodzą:
1) Wydział Planowania Miejscowego,
2) Wydział Planowania Regionalnego,
3) Wydział Współpracy Transgranicznej,
4) Wydział Rozwoju Miast,
5) Wydział Przepisów Prawnych,
6) Stanowisko ds. Współpracy z Programem Narodów Zjednoczonych ds. Osiedli Ludzkich (UN-Habitat),
7) Stanowisko ds. Dróg Krajowych i Autostrad Płatnych.”
3) w § 28 ust. I otrzymuje brzmienie:
„I. Do zadań Departamentu należy prowadzenie spraw dotyczących gospodarki nieruchomościami oraz tworzenia warunków rozwoju rynku nieruchomości, a w szczególności:
1) ustalanie zasad gospodarowania nieruchomościami i obsługi rynku nieruchomości,
2) ustalanie zasad zbywania i udostępniania nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego,
3) ustalanie zasad scaleń i podziałów nieruchomości,
4) ustalanie zasad wywłaszczania i zwrotów nieruchomości oraz ustalanie zasad odszkodowań za wywłaszczone nieruchomości,
5) analizowanie zasad gospodarki nieruchomościami w krajach Unii Europejskiej,
6) monitorowanie rynku nieruchomości,
7) ustalanie zasad wyceny nieruchomości,
8) ustalanie zasad powszechnej taksacji nieruchomości i współdziałanie w zakresie katastru nieruchomości,
9) uzgadnianie programów kursów specjalistycznych w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami i zarządzania nieruchomościami oraz rejestracja tych kursów,
10) ustalanie minimalnych wymogów programowych dla studiów podyplomowych w zakresie wyceny nieruchomości, pośrednictwa w obrocie nieruchomościami i zarządzania nieruchomościami,
11) prowadzenie spraw związanych z nadawaniem uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości, pośrednictwa w obrocie nieruchomościami i zarządzania nieruchomościami, a także prowadzenie centralnych rejestrów osób posiadających te uprawnienia,
12) prowadzenie postępowań z tytułu odpowiedzialności zawodowej rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami i zarządców nieruchomości,
13) prowadzenie – we współdziałaniu z Biurem Kadr – spraw związanych z uznawaniem, w znaczeniu przewidzianym w UE, kwalifikacji w zawodach regulowanych będących w kompetencji Departamentu oraz prowadzenie postępowań dotyczących uznawania kwalifikacji obywateli UE w zawodach regulowanych będących w kompetencji Departamentu,
14) orzecznictwo administracyjne w sprawach:
a) odmowy nadawania uprawnień zawodowych rzeczoznawcy majątkowego, pośrednika w obrocie nieruchomościami oraz zarządcy nieruchomości,
b) odpowiedzialności zawodowej rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami i zarządców nieruchomości,
15) przygotowywanie odpowiedzi na skargi kierowane do sądów administracyjnych, dotyczące decyzji, o których mowa w pkt 14, oraz zastępowanie Ministra w postępowaniu sądowo-administracyjnym, a także przed sądami powszechnymi,
16) analiza i ocena funkcjonowania przepisów, a także opracowywanie projektów aktów normatywnych dotyczących:
a) gospodarki nieruchomościami,
b) przekształceń w zakresie praw do nieruchomości,
c) działalności zawodowej w zakresie gospodarowania nieruchomościami,
17) współpraca z organizacjami zawodowymi rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami i zarządców nieruchomości,
18) obsługa działalności:
a) Państwowej Rady Nieruchomości,
b) Państwowej Komisji Kwalifikacyjnej,
c) Komisji Odpowiedzialności Zawodowej,
19) współdziałanie z Departamentem Budżetu i Analiz Ekonomicznych w sprawach statystyki publicznej, konkurencyjności oraz pomocy publicznej, w zakresie właściwości Departamentu.”;
4) w § 40 w ust. I pkt 21 otrzymuje brzmienie:
„21) obsługa komisji dyscyplinarnej Ministerstwa oraz resortowej komisji orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych,”.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Minister Infrastruktury |
Krzysztof Opawski |
- Data ogłoszenia: 2005-10-14
- Data wejścia w życie: 2005-10-14
- Data obowiązywania: 2005-10-14
- Dokument traci ważność: 2005-12-22
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA