REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2014 poz. 156
ZARZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 17 września 2014 r.
w sprawie powierzenia wykonywania czynności związanych z projektowaniem, wdrażaniem i utrzymywaniem systemów informatycznych obsługujących sądy powszechne
Na podstawie § 1 ust. 2 i 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Sprawiedliwości (Dz. U. Nr 248, poz. 1490) w związku z § 22 ust. 3 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 lutego 2007 r. – Regulamin urzędowania sądów powszechnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 259) zarządza się, co następuje:
1) grupie wsparcia – rozumie się przez to zespół osób zapewniający wsparcie techniczne wymagane przez procesy zarządzania usługami informatycznymi;
2) I linii wsparcia – rozumie się przez to pierwszy poziom w hierarchii grup wsparcia zaangażowanych w procesie zarządzania incydentami w rozumieniu Information Technology Infrastructure Library Version 3, zwane dalej „ITIL wersja 3, do zadań którego należy w szczególności przyjmowanie i rejestrowanie zgłoszeń, ich kategoryzacja i kolejkowanie oraz niezwłoczna obsługa w celu przywrócenia usługi informatycznej tak szybko jak tylko to możliwe;
3) II linii wsparcia – rozumie się przez to drugi poziom w hierarchii grup wsparcia zaangażowanych w procesie zarządzania incydentami w rozumieniu ITIL wersja 3, do zadań którego należy podejmowanie działań niezbędnych do obsługi incydentów, które nie mogły być rozwiązane przez I linię wsparcia w celu przywrócenia usługi informatycznej tak szybko jak tylko to możliwe.
1) I linii wsparcia dla systemów informatycznych:
a) ServiceDesk,
b) Centralne Active Directory,
c) Centrum Wydruku;
2) II linii wsparcia dla systemów informatycznych:
a) ServiceDesk,
b) Centralne Active Directory,
c) Centrum Wydruku;
3) wdrażania i modyfikacji systemów informatycznych:
a) ServiceDesk,
b) Centralne Active Directory,
c) Centrum Wydruku;
4) testowania systemów informatycznych:
a) ServiceDesk,
b) Centralne Active Directory,
c) Centrum Wydruku;
5) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.
1) I linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:
a) Krajowy Rejestr Sądowy,
b) Rejestr Zastawów,
c) Nowa Księga Wieczysta,
d) Elektroniczna Księga Wieczysta,
e) Krajowy Rejestr Karny,
f) Podsystem dostępowo-informacyjny,
g) zakładanie spółki jawnej, spółki komandytowej i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z wykorzystaniem wzorca umowy,
h) Portal Informacyjny,
i) Portal Orzeczeń,
j) Portal Sądownictwa Powszechnego,
k) Portal Transkrypcyjny,
l) PESEL-SAD,
m) NOE-SAD,
n) SIS-SAD;
2) II linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:
a) Krajowy Rejestr Sądowy,
b) Rejestr Zastawów,
c) Nowa Księga Wieczysta,
d) Elektroniczna Księga Wieczysta,
e) Podsystem dostępowo-informacyjny,
f) zakładanie spółki jawnej, spółki komandytowej i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z wykorzystaniem wzorca umowy,
g) Portal Sądownictwa Powszechnego;
3) wdrażania i modyfikacji systemów informatycznych – Portal Sądownictwa Powszechnego;
4) testowania systemów informatycznych:
a) Krajowy Rejestr Sądowy,
b) Rejestr Zastawów,
c) Nowa Księga Wieczysta,
d) Elektroniczna Księga Wieczysta,
e) Krajowy Rejestr Karny,
f) Podsystem dostępowo-informacyjny,
g) zakładanie spółki jawnej, spółki komandytowej i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z wykorzystaniem wzorca umowy,
h) Portal Sądownictwa Powszechnego,
i) PESEL-SAD,
j) NOE-SAD,
k) SIS-SAD;
5) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.
1) I linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych – Centrum Certyfikacji,
2) II linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:
a) Portal Informacyjny,
b) Portal Orzeczeń,
c) Portal Transkrypcyjny.
d) e-protokół,
e) PESEL-SAD,
f) NOE-SAD,
g) Zintegrowany System Rachunkowo-Kadrowy,
h) Centrum Certyfikacji;
3) wdrażania i modyfikacji systemów informatycznych:
a) Portal Informacyjny,
b) Portal Orzeczeń,
c) Portal Transkrypcyjny,
d) e-protokół,
e) Zintegrowany System Rachunkowo-Kadrowy,
f) Centrum Certyfikacji;
4) testowania systemów informatycznych:
a) Portal Informacyjny,
b) Portal Orzeczeń,
c) Portal Transkrypcyjny,
d) Zintegrowany System Rachunkowo-Kadrowy,
e) e-protokół,
f) Centrum Certyfikacji;
5) koordynacja szkoleń dotyczących systemów informatycznych realizowanych przez Departament Informatyzacji i Rejestrów Sądowych.
1) I linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:
a) Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru,
b) Workflow;
2) II linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:
a) Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru,
b) Workflow;
3) wdrażania i modyfikacji systemów informatycznych:
a) Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru,
b) Workflow;
4) testowania systemów informatycznych:
a) Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru,
b) Workflow;
5) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.
1) I linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:
a) należności sądowe,
b) system obsługi rozliczeń bankowych sądów z Narodowym Bankiem Polskim,
c) Elektroniczne Postępowanie Upominawcze,
d) Platforma Integracyjna FI;
2) II linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:
a) należności sądowe,
b) system obsługi rozliczeń bankowych sądów z Narodowym Bankiem Polskim,
c) Elektroniczne Postępowanie Upominawcze,
d) Platforma Integracyjna FI;
3) wdrażania i modyfikacji systemów informatycznych:
a) należności sądowe,
b) system obsługi rozliczeń bankowych sądów z Narodowym Bankiem Polskim,
c) Elektroniczne Postępowanie Upominawcze,
d) Platforma Integracyjna FI;
4) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.
1) weryfikacji wyników automatycznej anonimizacji orzeczeń sądów powszechnych publikowanych w Portalu Orzeczeń;
2) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.
1) I linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:
a) Zintegrowany System Rachunkowo-Kadrowy,
b) e-płatności,
c) Centralne zakupy;
2) II linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych:
a) e-płatności,
b) Centralne zakupy;
3) wdrażania i modyfikacji systemów informatycznych;
a) e-płatności,
b) Centralne zakupy;
4) testowania systemów informatycznych:
a) e-płatności,
b) Centralne zakupy;
5) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.
1) I linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych – e-protokół;
2) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.
2. Środki finansowe niezbędne do wykonywania czynności, o których mowa w § 2–9, są planowane w części 15/01 „Ministerstwo Sprawiedliwości”, której dysponentem jest Minister Sprawiedliwości.
3. Minister Sprawiedliwości przekazuje sądom apelacyjnym środki finansowe na wykonywanie czynności, o których mowa w § 2–9.
4. Powierzenie przez Ministra Sprawiedliwości sądom apelacyjnym wykonywania czynności, o których mowa w § 2–9, odbywa się w drodze protokołu podpisanego przez Ministra Sprawiedliwości i Prezesa danego Sądu Apelacyjnego.
2. Rozpoczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest możliwe wyłącznie po uzyskaniu potwierdzenia dostępności środków, o którym mowa w ust. 1.
3. Upoważnia się Dyrektora danego Sądu Apelacyjnego do zawierania w imieniu Ministra Sprawiedliwości umów związanych z realizacją czynności, o których mowa w § 2–9.
4. Płatnikami umów, o których mowa w ust. 3, są sądy powszechne wskazane w umowie jako płatnicy.
5. Dyrektor danego Sądu Apelacyjnego przekazuje Ministrowi Sprawiedliwości wraz z jednym egzemplarzem każdej z umów, o których mowa w ust. 3, wnioski o dokonanie zmian w planach finansowych odpowiednich sądów apelacyjnych.
2. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) oznaczenie protokołu powierzenia czynności;
2) oznaczenie powierzonych czynności oraz stopień ich realizacji;
3) harmonogram wykonywania powierzonych czynności oraz stopień ich realizacji;
4) ryzyka związane z realizacją czynności przekazanych protokołem;
5) środki finansowe przeznaczone na realizację powierzonych czynności;
6) stopień wykorzystania środków finansowych, o których mowa w § 11 ust. 3.
3. Sprawozdania za I, II i III kwartał Dyrektor danego Sądu Apelacyjnego przekazuje także Dyrektorowi Departamentu Informatyzacji i Rejestrów Sądowych Ministerstwa Sprawiedliwości do 15 dnia miesiąca następującego po zakończeniu danego kwartału, zaś za IV kwartał – do dnia 25 stycznia następnego roku.
Minister Sprawiedliwości: Marek Biernacki
- Data ogłoszenia: 2014-09-18
- Data wejścia w życie: 2014-09-18
- Data obowiązywania: 2014-09-18
- Dokument traci ważność: 2016-02-25
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA