REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2014 poz. 33
ZARZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 24 stycznia 2014 r.
w sprawie powierzenia wykonywania czynności związanych z projektowaniem, wdrażaniem i utrzymywaniem systemów informatycznych obsługujących sądy powszechne
Na podstawie § 1 ust. 2 i 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Sprawiedliwości (Dz. U. Nr 248, poz. 1490) w związku z § 22 ust. 3 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 lutego 2007 r. – Regulamin urzędowania sądów powszechnych (Dz. U. Nr 38, poz. 249 z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
1) grupie wsparcia – rozumie się przez to zespół osób zapewniający wsparcie techniczne wymagane przez procesy zarządzania usługami informatycznymi;
2) I linii wsparcia – rozumie się przez to pierwszy poziom w hierarchii grup wsparcia zaangażowanych w procesie zarządzania incydentami w rozumieniu Information Technology Infrastructure Library Version 3, zwane dalej „ITIL wersja 3”, do zadań którego należy w szczególności przyjmowanie i rejestrowanie zgłoszeń, ich kategoryzacja i kolejkowanie oraz niezwłoczna obsługa w celu przywrócenia usługi informatycznej tak szybko jak tylko to możliwe;
3) II linii wsparcia – rozumie się przez to drugi poziom w hierarchii grup wsparcia zaangażowanych w procesie zarządzania incydentami w rozumieniu ITIL wersja 3, do zadań którego należy podejmowanie działań niezbędnych do obsługi incydentów, które nie mogły być rozwiązane przez I linię wsparcia w celu przywrócenia usługi informatycznej tak szybko jak tylko to możliwe.
1) projektowania, testowania, wdrażania i utrzymywania systemów informatycznych obsługujących sądy powszechne;
2) analizy rozwiązań informatycznych funkcjonujących w sądach powszechnych, opracowywania w powierzonym zakresie planu działań związanych z informatyzacją sądów powszechnych lub postępowania sądowego;
3) organizacji lub prowadzenia szkoleń z zakresu obsługi i utrzymania systemów informatycznych;
4) dokonywania zakupów na potrzeby wykonywanych czynności;
5) wydawania bezpiecznych podpisów elektronicznych na potrzeby sądów powszechnych i postępowania sądowego;
6) wypracowania dobrych praktyk w zakresie wsparcia użytkowników systemów informatycznych obsługujących sądy powszechne;
7) wsparcia użytkowników systemów informatycznych obsługujących sądy powszechne (II linia wsparcia);
8) organizacji pracy zespołów I linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych obsługujących sądy powszechne poprzez:
a) zapewnienie, w uzgodnieniu z Departamentem Informatyzacji i Rejestrów Sądowych Ministerstwa Sprawiedliwości, narzędzi informatycznych niezbędnych do uruchomienia zespołów I linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych obsługujących sądy powszechne,
b) przekazanie zespołom I linii wsparcia użytkowników systemów informatycznych obsługujących sądy powszechne niezbędnej wiedzy i umiejętności zgodnej z ITIL wersja 3 w zakresie procesu zarządzania incydentami oraz w zakresie obsługi narzędzi informatycznych,
c) określenie, w uzgodnieniu z Departamentem Informatyzacji i Rejestrów Sądowych Ministerstwa Sprawiedliwości, procesu zarządzania incydentami przez I i II linię wsparcia;
9) współtworzenia bazy wiedzy dotyczącej obsługi systemów informatycznych obsługujących sądy powszechne;
10) weryfikacji prawidłowości funkcjonowania pracy zespołów I i II linii wsparcia, oceny globalnego stanu skuteczności procesu zarządzania incydentami oraz przedstawienie rekomendacji wymaganych działań naprawczych w tym zakresie.
1) wsparcia użytkowników systemów informatycznych obsługujących sądy powszechne (I linia wsparcia);
2) wsparcia użytkowników systemów informatycznych obsługujących sądy powszechne (II linia wsparcia) w zakresie centralnych zakupów, należności sądowych, e-płatności;
3) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.
2) wsparcia użytkowników systemów informatycznych obsługujących sądy powszechne (I linia wsparcia);
3) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych.
1) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych;
2) weryfikacji wyników automatycznej anonimizacji orzeczeń sądów powszechnych publikowanych w Portalu Orzeczeń.
1) zadań związanych z informatycznymi pracami deweloperskimi, zmianami w infrastrukturze, testowaniem i ustawicznym doskonaleniem systemów informatycznych obsługujących sądy powszechne;
2) transkrypcji zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z przebiegu posiedzeń sądowych;
3) wsparcia użytkowników systemów informatycznych obsługujących sądy powszechne (I linia wsparcia).
2. Minister Sprawiedliwości przekazuje Sądom Apelacyjnym środki finansowe na wykonywanie czynności, o których mowa w § 2–6.
3. Powierzenie przez Ministra Sprawiedliwości Sądom Apelacyjnym wykonywania czynności, o których mowa w § 2–6, odbywa się w drodze protokołu podpisanego przez Ministra Sprawiedliwości i Prezesa danego Sądu Apelacyjnego.
2. Przed rozpoczęciem czynności zmierzających do udzielenia zamówienia publicznego na realizację czynności, o których mowa w § 2–6, Dyrektor Sądu Apelacyjnego występuje do Głównego Księgowego Budżetu Resortu z wnioskiem o potwierdzenie dostępności środków finansowych niezbędnych dla realizacji tych czynności. Główny Księgowy Budżetu Resortu potwierdza dostępność tych środków w ciągu 3 dni roboczych.
3. Rozpoczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest możliwe wyłącznie po uzyskaniu potwierdzenia dostępności środków, o którym mowa w ust. 2.
4. Upoważnia się Dyrektora Sądu Apelacyjnego do zawierania w imieniu Ministra Sprawiedliwości umów związanych z realizacją czynności, o których mowa w § 2–6.
5. Płatnikami umów, o których mowa w ust. 4, są sądy powszechne wskazane w umowie jako płatnicy.
6. Dyrektor Sądu Apelacyjnego przekazuje Ministrowi Sprawiedliwości wraz z jednym egzemplarzem każdej z umów, o których mowa w ust. 4, wnioski o dokonanie zmian w planach finansowych odpowiednich sądów apelacyjnych.
2. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
a) oznaczenie protokołu powierzenia czynności,
b) oznaczenie powierzonych czynności oraz stopień ich realizacji,
c) harmonogram wykonywania powierzonych czynności oraz stopień ich realizacji,
d) ryzyka związane z realizacją czynności przekazanych protokołem,
e) środki finansowe przeznaczone na realizację powierzonych czynności,
f) stopień wykorzystania środków finansowych, o których mowa w § 8 ust. 2.
3. Sprawozdania za I, II, III kwartał są przekazywane Dyrektorowi Departamentu Informatyzacji i Rejestrów Sądowych do 15 dnia miesiąca następującego po zakończeniu danego kwartału, zaś za IV kwartał – do dnia 25 stycznia następnego roku.
Minister Sprawiedliwości: Marek Biernacki
|
1) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2009 r. Nr 224, poz. 1806, z 2010 r. Nr 40, poz. 232, z 2012 r. poz. 48, 1070 i 1542 oraz z 2013 r. poz. 870 i 895.
- Data ogłoszenia: 2014-01-31
- Data wejścia w życie: 2014-02-03
- Data obowiązywania: 2014-02-03
- Dokument traci ważność: 2014-09-18
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA