REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Akty ujednolicone - rok 2021 poz. 3

Sprostowanie do rozporządzenia Komisji (UE) 2019/1939 z dnia 7 listopada 2019 r. zmieniającego rozporządzenie (UE) nr 582/2011 w odniesieniu do pomocniczych strategii emisji (AES), dostępu do informacji z OBD pojazdu oraz informacji dotyczących naprawy i obsługi technicznej pojazdów, pomiaru emisji w okresach rozruchu zimnego silnika oraz użytkowania przenośnych systemów pomiaru emisji (PEMS) na potrzeby pomiaru liczby cząstek stałych odnośnie do pojazdów ciężkich ( Dz.U. L 303 z 25.11.2019 )

Tekst pierwotny

"Tabela 1

Parametry badania

Parametr

Jednostka

Źródło

Stężenie THC (1)

ppm

Analizator gazów

Stężenie CO (1)

ppm

Analizator gazów

Stężenie NOx (1)

ppm

Analizator gazów

Stężenie CO2 (1)

ppm

Analizator gazów

Stężenie CH4 (1) (2)

ppm

Analizator gazów

Stężenie liczby cząstek stałych

#/cm3

Analizator liczby cząstek stałych

Ustawienie rozcieńczenia (w stosownych przypadkach)

-

Analizator liczby cząstek stałych

Przepływ spalin

kg/h

Przepływomierz spalin (zwany dalej EFM)

Temperatura spalin

K

EFM

Temperatura otoczenia (3)

K

Czujnik

Ciśnienie otoczenia

kPa

Czujnik

Moment obrotowy silnika (4)

Nm

ECU lub czujnik

Prędkość obrotowa silnika

obr./min.

ECU lub czujnik

Przepływ paliwa w silniku

g/s

ECU lub czujnik

Temperatura płynu chłodzącego silnika

K

ECU lub czujnik

Temperatura powietrza wlotowego w silniku (3)

K

Czujnik

Prędkość pojazdu względem ziemi

km/h

ECU i GPS

Szerokość geograficzna pojazdu

stopień

GPS

Długość geograficzna pojazdu

stopień

GPS


(1) Mierzone lub korygowane do stanu mokrego.

(2) Tylko silniki gazowe.

(3) Używa się czujnika temperatury otoczenia lub czujnika temperatury powietrza wlotowego.

(4) Zarejestrowaną wartością jest a) moment obrotowy hamowania silnika netto zgodnie z pkt 2.4.4 niniejszego dodatku albo b) moment obrotowy hamowania silnika netto obliczony na podstawie wartości momentu obrotowego zgodnie z pkt 2.4.4 niniejszego dodatku.".


REKLAMA

Akty ujednolicone

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA