REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2019 poz. 902
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia 7 maja 2019 r.
w sprawie podziału środków finansowych dla uczelni służb państwowych na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego, potencjału badawczego oraz na zadania związane z bezpieczeństwem obywateli i ochroną ludności
Na podstawie art. 462 ust. 2 pkt 1–3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1668, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Zakres regulacji]
§ 2. [Część zasadnicza i część uzupełniająca]
2. Sposób podziału części zasadniczej środków finansowych na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego oraz na utrzymanie i rozwój potencjału badawczego jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
3. Część uzupełniająca nie przekracza 2,0% sumy środków, o których mowa w ust. 1.
4. Część uzupełniającą przeznacza się na:
1) korekty wysokości subwencji wynikające z uwzględnienia nieprawidłowych danych przy podziale środków finansowych na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego oraz na utrzymanie i rozwój potencjału badawczego;
2) zwiększenia wysokości subwencji, o których mowa w art. 368 ust. 8 pkt 1 i 2 oraz ust. 9 ustawy.
§ 3. [Wysokość subwencji ze środków finansowych]
2. Wysokość subwencji ze środków finansowych, o których mowa w art. 365 pkt 1 lit. a–c oraz pkt 2 lit. a–d ustawy, obliczona według algorytmu określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia nie może być:
1) niższa niż 98%,
2) wyższa niż 106%
– wysokości tej subwencji z roku poprzedzającego rok przyznania subwencji, w warunkach porównywalnych.
§ 4. [Sposób podziału dotacji dla uczelni służb państwowych]
§ 5. [Wysokość subwencji ze środków, o których mowa w art. 365 pkt 1 lit. a–c oraz pkt 2 lit. a–d ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce]
1) w 2019 r.:
a) wysokość subwencji dla i-tej uczelni służb państwowych na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego oraz na utrzymanie i rozwój potencjału badawczego nie może być niższa niż 99% ani wyższa niż 104% sumy dotacji, o których mowa w art. 94 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2183, z późn. zm.3)), w części przeznaczonej na dofinansowanie remontów domów oraz stołówek studenckich, art. 94 ust. 1 pkt 1, 8 i 9 oraz art. 94b ust. 1 pkt 6 tej ustawy, oraz dotacji, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. z 2018 r. poz. 87), z wyłączeniem zwiększeń tej dotacji, i dotacji, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 3 tej ustawy, przyznanych i-tej uczelni służb państwowych w roku 2018, w warunkach porównywalnych,
b) ksk – oznacza wskaźnik kosztochłonności k-tego kierunku studiów stacjonarnych prowadzonych w i-tej uczelni służb państwowych ustalony zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 96 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym,
c) dla parametru stałej przeniesienia C, o której mowa w załączniku nr 1 do rozporządzenia, określa się wartość 0,97;
2) w latach 2019–2021 w składniku badawczym uwzględnia się kategorię naukową dla dyscypliny naukowej, ustaloną według wzoru:
gdzie:
Wknj,i – oznacza współczynnik kategorii naukowej w j-tej dyscyplinie naukowej w i-tej uczelni służb państwowych, obliczany według wzoru:
gdzie:
Nfj,i – oznacza sumę liczb pracowników, o których mowa w art. 238 ust. 18 pkt 2 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1669 oraz z 2019 r. poz. 39 i 534), zwanej dalej „ustawą wprowadzającą”, w jednostkach naukowych i-tej uczelni służb państwowych, które otrzymały kategorię naukową A+ w wyniku ostatniej kompleksowej oceny jakości działalności naukowej lub badawczo-rozwojowej (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku), którzy złożyli oświadczenie, o którym mowa w art. 343 ust. 7 ustawy, w j-tej dyscyplinie naukowej,
Naj,i – oznacza sumę liczb pracowników, o których mowa w art. 238 ust. 18 pkt 2 ustawy wprowadzającej, w jednostkach naukowych i-tej uczelni służb państwowych, które otrzymały kategorię naukową A w wyniku ostatniej kompleksowej oceny jakości działalności naukowej lub badawczo-rozwojowej (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku), którzy złożyli oświadczenie, o którym mowa w art. 343 ust. 7 ustawy, w j-tej dyscyplinie naukowej,
Nbj,i – oznacza sumę liczb pracowników, o których mowa w art. 238 ust. 18 pkt 2 ustawy wprowadzającej, w jednostkach naukowych i-tej uczelni służb państwowych, które otrzymały kategorię naukową B w wyniku ostatniej kompleksowej oceny jakości działalności naukowej lub badawczo-rozwojowej (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku), którzy złożyli oświadczenie, o którym mowa w art. 343 ust. 7 ustawy, w j-tej dyscyplinie naukowej,
Ncj,i – oznacza sumę liczb pracowników, o których mowa w art. 238 ust. 18 pkt 2 ustawy wprowadzającej, w jednostkach naukowych i-tej uczelni służb państwowych, które otrzymały kategorię naukową C w wyniku ostatniej kompleksowej oceny jakości działalności naukowej lub badawczo-rozwojowej (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku), którzy złożyli oświadczenie, o którym mowa w art. 343 ust. 7 ustawy, w j-tej dyscyplinie naukowej;
3) w latach 2020–2021 wysokość subwencji obliczona według algorytmu określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia nie może być niższa niż 99% ani wyższa niż 104% subwencji przyznanej i-tej uczelni służb państwowych w roku poprzedzającym, w warunkach porównywalnych.
§ 6. [Wysokość dotacji ze środków, o których mowa w art. 459 pkt 2 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce]
1) ksk – oznacza wskaźnik kosztochłonności k-tego kierunku studiów stacjonarnych prowadzonych w i-tej uczelni służb państwowych ustalony zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 96 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym;
2) dla parametru stałej przeniesienia C, o której mowa w ust. 2 załącznika nr 2 do rozporządzenia, określa się wartość 0,97.
§ 7. [Stosowanie przepisów rozporządzenia]
§ 8. [Wejście w życie]
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: wz. K. Kozłowski
1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 97 i 225).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2018 r. poz. 2024 i 2245 oraz z 2019 r. poz. 276, 447, 534, 577, 730 i 823.
3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2017 r. poz. 2201 oraz z 2018 r. poz. 138, 650, 730, 912, 1000, 1115 i 1693.
4) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone:
1) w zakresie sposobu podziału środków finansowych na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego dla uczelni służb państwowych - rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 marca 2015 r. w sprawie sposobu podziału dotacji z budżetu państwa dla uczelni publicznych i niepublicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2163),
2) w zakresie sposobu podziału środków finansowych na utrzymanie i rozwój potencjału badawczego dla uczelni służb państwowych - rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 11 września 2015 r. w sprawie sposobu ustalania wysokości dotacji i rozliczania środków finansowych na utrzymanie potencjału badawczego oraz na badania naukowe lub prace rozwojowe oraz zadania z nimi związane, służące rozwojowi młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich (Dz. U. poz. 1443 oraz z 2017 r. poz. 1495)
- które utraciły moc na podstawie art. 169 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1669 oraz z 2019 r. poz. 39 i 534).
Załączniki do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
z dnia 7 maja 2019 r. (poz. 902)
Załącznik nr 1
SPOSÓB PODZIAŁU CZĘŚCI ZASADNICZEJ ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA UTRZYMANIE I ROZWÓJ POTENCJAŁU DYDAKTYCZNEGO ORAZ NA UTRZYMANIE I ROZWÓJ POTENCJAŁU BADAWCZEGO
1. Część zasadnicza środków finansowych na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego oraz na utrzymanie i rozwój potencjału badawczego dla uczelni służb państwowych, zwana dalej „częścią zasadniczą”, jest dzielona według algorytmu:
gdzie:
Dui – oznacza wysokość subwencji na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego oraz na utrzymanie i rozwój potencjału badawczego, zwanych dalej „subwencją”, z części zasadniczej dla i-tej uczelni służb państwowych w danym roku,
Dpi – oznacza wysokość części zasadniczej subwencji dla i-tej uczelni służb państwowych w poprzednim roku, w warunkach porównywalnych,
Sz – oznacza kwotę przyjętą do obliczenia części zasadniczej subwencji dla grupy uczelni służb państwowych w danym roku,
C – oznacza stałą przeniesienia,
Ws – oznacza wagę składnika studenckiego,
Si – oznacza składnik studencki i-tej uczelni służb państwowych,
Wk – oznacza wagę składnika kadrowego,
Ki – oznacza składnik kadrowy i-tej uczelni służb państwowych,
Wb – oznacza wagę składnika badawczego,
Bi – oznacza składnik badawczy i-tej uczelni służb państwowych,
Wn – oznacza wagę składnika badawczo-rozwojowego,
Ni – oznacza składnik badawczo-rozwojowy i-tej uczelni służb państwowych,
n – oznacza liczbę uczelni służb państwowych.
2. Składnik studencki i-tej uczelni służb państwowych oblicza się według wzoru:
gdzie:
x – oznacza liczbę kierunków studiów stacjonarnych prowadzonych na określonym poziomie i profilu w i-tej uczelni służb państwowych,
ksk – oznacza współczynnik kosztochłonności prowadzenia kształcenia na studiach stacjonarnych na k-tym kierunku, poziomie i profilu, prowadzonych w i-tej uczelni służb państwowych, ustalony zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 367 ust. 2 ustawy,
Lsk,i – oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych na k-tym kierunku, poziomie i profilu w i-tej uczelni służb państwowych, z wyłączeniem cudzoziemców, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
Lpi – oznacza liczbę studentów pierwszego roku, która przekracza o więcej niż 2% liczbę studentów przyjętych na studia stacjonarne na poprzedni rok akademicki na i-tej uczelni służb państwowych,
Swi – oznacza przeciętną, ważoną liczbą studentów, kosztochłonność kierunków studiów stacjonarnych prowadzonych w i-tej uczelni służb państwowych,
n – oznacza liczbę uczelni służb państwowych,
di – oznacza wskaźnik dostępności dydaktycznej i-tej uczelni służb państwowych, obliczany według wzoru:
gdzie:
M – oznacza referencyjną liczbę studentów przypadających na nauczyciela akademickiego w grupie uczelni służb państwowych,
dg – oznacza dopuszczalne odchylenie od referencyjnej liczby doktorantów i studentów M przypadających na nauczyciela akademickiego w grupie uczelni służb państwowych,
SSRi – oznacza liczbę studentów przypadających na nauczyciela akademickiego w i-tej uczelni służb państwowych, obliczaną według wzoru:
gdzie:
Ssi – oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych w i-tej uczelni służb państwowych, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
Sni – oznacza liczbę studentów studiów niestacjonarnych w i-tej uczelni służb państwowych, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
Nai – oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich zatrudnionych w i-tej uczelni służb państwowych (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku) w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji.
3. Składnik kadrowy i-tej uczelni służb państwowych oblicza się według wzoru:
gdzie:
Nai = 2Lprofi + 1,75Ldhi + 1,5Ldri + 1,25Lmgri
gdzie:
Lprofi – oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich posiadających tytuł profesora zatrudnionych w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku) w i-tej uczelni służb państwowych,
Ldhi – oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich posiadających stopień naukowy doktora habilitowanego zatrudnionych w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku) w i-tej uczelni służb państwowych,
Ldri – oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich posiadających stopień naukowy doktora, zatrudnionych w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku) w i-tej uczelni służb państwowych,
Lmgri – oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich posiadających tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera albo równorzędny zatrudnionych w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku) w i-tej uczelni służb państwowych,
n – oznacza liczbę uczelni służb państwowych.
4. Składnik badawczy i-tej uczelni służb państwowych oblicza się według wzoru:
gdzie:
y – oznacza liczbę dyscyplin naukowych, w których i-ta uczelnia służb państwowych prowadzi działalność naukową i w których posiada kategorię naukową,
kdnj – oznacza współczynnik kosztochłonności prowadzenia działalności naukowej w j-tej dyscyplinie naukowej, określony w przepisach wydanych na podstawie art. 367 ust. 2 ustawy,
Ni,j – oznacza liczbę pracowników (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku) w i-tej uczelni służb państwowych, prowadzących działalność naukową w j-tych dyscyplinach naukowych (z uwzględnieniem czasu pracy związanej z prowadzeniem działalności naukowej w poszczególnych dyscyplinach), w których i-ta uczelnia posiada kategorię naukową wyższą niż C, którzy złożyli oświadczenie, o którym mowa w art. 265 ust. 5 ustawy, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
Kj – oznacza wartość przypisaną j-tej dyscyplinie naukowej, wynoszącą:
1,75 – dla dyscyplin naukowych, w których i-ta uczelnia służb państwowych posiada kategorię naukową A+,
1,25 – dla dyscyplin naukowych, w których i-ta uczelnia służb państwowych posiada kategorię naukową A,
1,00 – dla dyscyplin naukowych, w których i-ta uczelnia służb państwowych posiada kategorię naukową B+,
0,75 – dla dyscyplin naukowych, w których i-ta uczelnia służb państwowych posiada kategorię naukową B,
n – oznacza liczbę uczelni służb państwowych.
5. Składnik badawczo-rozwojowy i-tej uczelni służb państwowych oblicza się według wzoru:
gdzie:
Nbri – oznacza wysokość nakładów wewnętrznych poniesionych przez i-tą uczelnię służb państwowych na działalność badawczo-rozwojową wykazanych w PNt-01/s – Sprawozdaniu o działalności badawczej i rozwojowej (B + R) w szkołach wyższych składanym w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji,
n – oznacza liczbę uczelni służb państwowych.
6. Dla poszczególnych parametrów i składników we wzorach, o których mowa w niniejszym załączniku, określa się następujące wartości:
a) 0,80 – dla stałej przeniesienia C,
b) 0,45 – dla wagi składnika studenckiego Ws,
c) 0,30 – dla wagi składnika kadrowego Wk,
d) 0,20 – dla wagi składnika badawczego Wb,
e) 0,05 – dla wagi składnika badawczo-rozwojowego Wn,
f) 13 – dla parametru referencyjnej liczby studentów przypadających na nauczyciela akademickiego M,
g) 0,6 – dla parametru dg.
Załącznik nr 2
SPOSÓB PODZIAŁU DOTACJI DLA UCZELNI SŁUŻB PAŃSTWOWYCH NA ZADANIA W ZAKRESIE BEZPIECZEŃSTWA OBYWATELI I OCHRONY LUDNOŚCI
1. Z dotacji dla uczelni służb państwowych na zadania związane z bezpieczeństwem obywateli i ochroną ludności, o której mowa w art. 459 pkt 2 ustawy, wyodrębnia się części dzielone według odrębnych zasad:
1) część dotyczącą kształcenia funkcjonariuszy i pracowników służb podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych skierowanych przez właściwy organ na kursy dokształcające, studia podyplomowe oraz inne formy kształcenia, zwaną dalej „częścią dotacji dotyczącą kształcenia funkcjonariuszy i pracowników”;
2) część dotyczącą zadań wykonywanych przez uczelnie służb państwowych jako jednostki organizacyjne Policji lub Państwowej Straży Pożarnej (PSP).
2. Część dotacji dotycząca kształcenia funkcjonariuszy i pracowników jest dzielona według wzoru:
gdzie:
Dfi – oznacza kwotę części dotacji dotyczącej kształcenia funkcjonariuszy i pracowników dla i-tej uczelni służb państwowych w danym roku,
Df – oznacza kwotę części dotacji dotyczącej kształcenia funkcjonariuszy i pracowników dla uczelni służb państwowych w danym roku,
Dp fi – oznacza kwotę części dotacji dotyczącej kształcenia funkcjonariuszy i pracowników dla i-tej uczelni służb państwowych w poprzednim roku (w warunkach porównywalnych z danym rokiem),
Dp f – oznacza kwotę części dotacji dotyczącej kształcenia funkcjonariuszy i pracowników dla uczelni służb państwowych w poprzednim roku (w warunkach porównywalnych z danym rokiem),
C – oznacza stałą przeniesienia z roku poprzedniego,
F i – oznacza składnik przeliczeniowej liczby funkcjonariuszy i pracowników i-tej uczelni służb państwowych,
Ki – oznacza składnik kadrowy i-tej uczelni służb państwowych.
3. Dla stałej przeniesienia z roku poprzedniego C, o której mowa w ust. 2, określa się wartość 0,8.
4. Składnik przeliczeniowej liczby funkcjonariuszy i pracowników i-tej uczelni służb państwowych, o którym mowa w ust. 2, oblicza się według wzoru:
gdzie:
ksk – oznacza współczynnik kosztochłonności kształcenia na studiach stacjonarnych na k-tym kierunku, poziomie i profilu, prowadzonych w i-tej uczelni służb państwowych, ustalony zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 367 ust. 2 ustawy,
x – oznacza liczbę kierunków studiów prowadzonych w i-tej uczelni służb państwowych,
Lsnk,i – oznacza liczbę funkcjonariuszy i pracowników – studentów studiów niestacjonarnych na k-tym kierunku studiów w i-tej uczelni służb państwowych, wynikającą z danych przekazanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,
Lspi – oznacza liczbę funkcjonariuszy i pracowników – uczestników stacjonarnych studiów podyplomowych w i-tej uczelni służb państwowych, wynikającą z danych przekazanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,
Lspni – oznacza liczbę funkcjonariuszy i pracowników – uczestników niestacjonarnych studiów podyplomowych w i-tej uczelni służb państwowych, wynikającą z danych przekazanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,
Lssi – oznacza liczbę funkcjonariuszy i pracowników – studentów objętych programem stypendialnym w i-tej uczelni służb państwowych, wynikającą z danych przekazanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,
Lsski – oznacza średnioroczną liczbę funkcjonariuszy i pracowników – uczestników szkoleń kursowych w i-tej uczelni służb państwowych, wynikającą z danych przekazanych przez i-tą uczelnię służb państwowych,
n – oznacza liczbę uczelni służb państwowych.
5. Składnik kadrowy i-tej uczelni służb państwowych, o którym mowa w ust. 2, oblicza się według wzoru:
gdzie:
Lprofi – oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich zatrudnionych w roku poprzedzającym rok przyznania dotacji (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku) w i-tej uczelni służb państwowych na stanowiskach: profesora i profesora uczelni,
Ladi – oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich zatrudnionych w roku poprzedzającym rok przyznania dotacji (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku) w i-tej uczelni służb państwowych na stanowiskach: adiunkta i starszego wykładowcy,
Lasi – oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich zatrudnionych w roku poprzedzającym rok przyznania dotacji (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku) w i-tej uczelni służb państwowych na stanowiskach: asystenta, wykładowcy, lektora lub instruktora,
n – oznacza liczbę uczelni służb państwowych.
6. Część dotacji na zadania wykonywane przez uczelnie służb państwowych jako jednostki organizacyjne Policji lub PSP, o której mowa w ust. 1 pkt 2, obejmuje:
1) świadczenia realizowane przez uczelnie służb państwowych na rzecz funkcjonariuszy, w tym funkcjonariuszy w służbie kandydackiej i pracowników podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych skierowanych przez właściwy organ do pobierania nauki, w tym na:
a) zakwaterowanie,
b) wyżywienie,
c) wypłatę uposażeń i innych należności pieniężnych dla funkcjonariuszy w służbie kandydackiej;
2) zabezpieczenie logistyczne, w tym:
a) zabezpieczenie materiałowe w zakresie:
– żywienia osób, o których mowa w pkt 1,
– zaopatrzenia mundurowego i wyposażenia specjalnego osób, o których mowa w pkt 1,
– materiałów pędnych i smarów do środków transportu oraz do uzbrojenia i sprzętu specjalistycznego,
– łączności i informatyki,
– uzbrojenia i techniki specjalnej, w tym amunicji,
– medycznym, w tym leki,
b) zabezpieczenie sprzętowe w zakresie uzbrojenia i sprzętu, w tym specjalistycznego przeznaczonego na realizację zadań wykonywanych przez uczelnie służb państwowych jako jednostki organizacyjne Policji i PSP,
c) zabezpieczenie remontowe, w tym w zakresie napraw i konserwacji zapewniających utrzymanie w sprawności technicznej uzbrojenia i sprzętu specjalistycznego,
d) usługi medyczne,
e) zapewnienie uzbrojenia i sprzętu ujętych w etacie i tabelach należności uczelni służb państwowych, przeznaczonych na realizację zadań uczelni służb państwowych oraz na jej potrzeby jako jednostki organizacyjnej Policji i PSP (dotyczy to również remontów),
f) zapewnienie umundurowania i wyekwipowania przysługujących funkcjonariuszom oraz funkcjonariuszom w służbie kandydackiej w naturze oraz ekwiwalenty pieniężne przysługujące z tego tytułu,
g) zapewnienie środków bojowych oraz technicznych środków materiałowych do uzbrojenia i sprzętu specjalistycznego,
h) zapewnienie innych środków zaopatrzenia, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach dotyczących zasad zabezpieczenia wewnętrznego,
i) zapewnienie trenażerów oraz treningowych urządzeń specjalistycznych przeznaczonych do szkolenia funkcjonariuszy,
j) utrzymanie w gotowości operacyjnej szkolnej jednostki ratowniczo-gaśniczej;
3) wypłatę świadczeń niezaliczanych do uposażeń funkcjonariuszy, w tym świadczeń pieniężnych wypłacanych przez okres roku funkcjonariuszom zwolnionym ze służby oraz równoważników pieniężnych;
4) wykonywanie innych zadań jako jednostki organizacyjnej Policji i PSP, których zakres regulują odrębne przepisy.
- Data ogłoszenia: 2019-05-14
- Data wejścia w życie: 2019-05-15
- Data obowiązywania: 2023-10-01
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA