REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2017 poz. 1569
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1)
z dnia 9 sierpnia 2017 r.
w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki
Na podstawie art. 115 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Indywidualny program nauki]
§ 2. [Indywidualny tok nauki]
2. Uczeń objęty indywidualnym tokiem nauki może realizować w ciągu jednego roku szkolnego program nauczania z zakresu dwóch lub więcej klas i może być klasyfikowany i promowany w czasie całego roku szkolnego.
3. Indywidualny tok nauki może być realizowany według programu nauczania objętego szkolnym zestawem programów nauczania lub indywidualnego programu nauki, o którym mowa w § 5.
§ 3. [Możliwość realizacji indywidualnego programu lub toku nauki]
§ 4. [Wniosek o udzielenie zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki]
2. Z wnioskiem o udzielenie zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki mogą wystąpić:
1) uczeń, z tym że uczeń niepełnoletni za zgodą rodziców;
2) rodzice niepełnoletniego ucznia;
3) wychowawca klasy lub nauczyciel prowadzący zajęcia edukacyjne, których dotyczy wniosek – za zgodą rodziców albo pełnoletniego ucznia.
3. Wniosek składa się do dyrektora szkoły za pośrednictwem wychowawcy klasy.
4. Wychowawca klasy dołącza do wniosku opinię o predyspozycjach, możliwościach i oczekiwaniach ucznia. Opinia powinna także zawierać informację o dotychczasowych osiągnięciach ucznia.
§ 5. [Udział nauczyciela w opracowywaniu indywidualnego programu nauki]
2. Indywidualny program nauki nie może obniżyć wymagań edukacyjnych wynikających ze szkolnego zestawu programów nauczania, ustalonego dla danej klasy.
3. W pracy nad indywidualnym programem nauki może uczestniczyć nauczyciel prowadzący zajęcia edukacyjne w szkole wyższego stopnia, nauczyciel doradca metodyczny, psycholog, pedagog zatrudniony w szkole oraz zainteresowany uczeń.
4. Przepisy ust. 1–3 stosuje się odpowiednio w przypadku, gdy uczeń ma realizować indywidualny tok nauki według indywidualnego programu nauki.
§ 6. [Czynności po otrzymaniu wniosku i indywidualnego programu nauki]
§ 7. [Zezwolenie na realizację w ciągu jednego roku szkolnego programu nauczania z zakresu więcej niż dwóch klas]
2. W przypadku zezwolenia na indywidualny tok nauki, umożliwiający realizację w ciągu jednego roku szkolnego programu nauczania z zakresu więcej niż dwóch klas, wymaga się także pozytywnej opinii organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą.
3. Zezwolenia, o którym mowa w ust. 1, udziela się na czas określony.
4. W przypadku przejścia ucznia do innej szkoły może on kontynuować indywidualny program lub tok nauki po uzyskaniu zezwolenia dyrektora szkoły, do której został przyjęty.
§ 8. [Nauczyciel-opiekun]
§ 9. [Prawa ucznia realizującego indywidualny program lub tok nauki]
§ 10. [Uczeń o wybitnych uzdolnieniach jednokierunkowych]
§ 11. [Sposoby oceniania, klasyfikacji i promowania ucznia realizującego indywidualny program lub tok nauki]
§ 12. [Stosowanie przepisów rozporządzenia]
§ 13. [Wejście w życie]
Minister Edukacji Narodowej: wz. M. Kopeć
1) Minister Edukacji Narodowej kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej (Dz. U. poz. 1903).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2016 r. poz. 1954, 1985 i 2169 oraz z 2017 r. poz. 60, 949 i 1292.
- Data ogłoszenia: 2017-08-23
- Data wejścia w życie: 2017-09-01
- Data obowiązywania: 2017-09-01
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA