REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2017 poz. 617
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1)
z dnia 16 marca 2017 r.
w sprawie wysokości wskaźników zwiększających kwoty dotacji celowej na wyposażenie szkół podstawowych w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe dla uczniów niepełnosprawnych
Na podstawie art. 22aga ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, 1954, 1985 i 2169 oraz z 2017 r. poz. 60) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Zakres regulacji]
§ 2. [Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim]
1) kwoty dotacji celowej, o której mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 1 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,0;
2) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 3–3b ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,3;
3) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 2 i 4 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,5.
§ 3. [Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym]
1) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 1 i 3–3b ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,0;
2) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 2 i 4 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,5.
§ 4. [Uczeń niesłyszący]
1) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 1 i 3–3b ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,6;
2) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 2 i 4 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,8.
§ 5. [Uczeń słabosłyszący]
1) kwoty dotacji celowej, o której mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 1 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,0;
2) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 3–3b ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,3;
3) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 2 i 4 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,5.
§ 6. [Uczeń z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera]
1) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 1 i 3–3b ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,4;
2) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 2 i 4 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,6.
§ 7. [Uczeń słabowidzący]
1) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 1 i 3–3b ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,3;
2) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 2 i 4 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,5.
2. W przypadku uczniów słabowidzących posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, wydrukowanych w druku powiększonym, dla kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 ustawy, wysokość wskaźnika wynosi 8.
§ 8. [Uczeń niewidomy]
1) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 1 i 3–3b ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,6;
2) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 pkt 2 i 4 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,8.
2. W przypadku uczniów niewidomych posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, wydrukowanych w systemie Braille'a, dla kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 22ae ust. 5 ustawy, wysokość wskaźnika wynosi 20.
§ 9. [Wysokość wskaźnika dla kwoty refundacji]
§ 10. [Stosowanie wskaźników]
§ 11. [Wejście w życie]
Minister Edukacji Narodowej: wz. M. Machałek
1) Minister Edukacji Narodowej kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej (Dz. U. poz. 1903).
- Data ogłoszenia: 2017-03-22
- Data wejścia w życie: 2017-03-23
- Data obowiązywania: 2017-03-23
- Dokument traci ważność: 2018-04-01
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA