REKLAMA
Dziennik Ustaw - rok 2013 poz. 719
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI
MORSKIEJ1)
z dnia 17 czerwca 2013 r.
w sprawie zezwoleń związanych z przewozem lotniczym
Na podstawie art. 202 pkt 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2012 r. poz. 933, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
1) planie lotu – rozumie się przez to plan lotu, składany zgodnie z przepisami rozporządzenia wydanego na podstawie art. 121 ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze;
2) Prezesie Urzędu – rozumie się przez to Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego;
3) upoważnieniu – rozumie się przez to upoważnienie, o którym mowa w art. 191 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze;
4) ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze;
5) wyznaczeniu – rozumie się przez to wyznaczenie, o którym mowa w art. 191 ust. 4 ustawy.
1) wykonywanie regularnego przewozu lotniczego, zwane dalej „zezwoleniami eksploatacyjnymi”;
2) wykonanie jednej lub więcej serii nieregularnych lotów handlowych, wykonywanych w jednym sezonie rozkładowym, zwane dalej „zezwoleniami ogólnymi”;
3) wykonanie jednego lub kilku, nie więcej jednak niż 9, nieregularnych lotów handlowych, zwane dalej „zezwoleniami pojedynczymi”.
1) maksymalną liczbę miejsc pasażerskich, w przypadku przewozów pasażerów, lub maksymalną masę startową (MTOM) statku powietrznego, w przypadku przewozów towarów;
2) trasy, dni i czasy operacji w portach lotniczych;
3) numery lotów.
2. W przypadku przewozów lotniczych w ramach imprez turystycznych, podając informację dotyczącą rodzaju przewozu, o którym mowa w art. 194 ust. 2 pkt 2 ustawy, zamieszcza się również informację o tym, iż wnioskowany przewóz zorganizowany jest w ramach imprezy turystycznej.
1) wskazania nazwy podmiotu, który ma zapewnić obsługę naziemną w polskim porcie lotniczym;
2) potwierdzenia czasu operacji przez koordynatora rozkładów lotów – w przypadku planowanego przewozu do portu lotniczego objętego koordynacją rozkładów lotów.
2. W przypadku gdy wydane zezwolenie pojedyncze lub ogólne nie mogło być wykorzystane w terminie w nim określonym, przewoźnik lotniczy może wykonać nieregularny handlowy przewóz lotniczy w ciągu 2 następnych dni kalendarzowych liczonych od dnia planowanego przewozu, jeżeli spełnia łącznie następujące warunki:
1) zgłosił nowy plan lotu instytucji zapewniającej służby ruchu lotniczego;
2) posiada ważne dokumenty, o których mowa w art. 194 ust. 3 pkt 3, 4 i 6–9 ustawy, na okres planowanego wykonania przewozu lotniczego;
3) uzyskał zapewnienie obsługi naziemnej w polskim porcie lotniczym;
4) uzyskał potwierdzenie czasu operacji przez koordynatora rozkładów lotów – w przypadku planowanego przewozu do portu lotniczego objętego koordynacją rozkładów lotów.
1) kopii zezwolenia wydanego na podstawie art. 193 ust. 1 ustawy;
2) informacji dotyczącej liczby miejsc pasażerskich, w przypadku przewozów pasażerów, albo maksymalnej masy startowej (MTOM), w przypadku przewozów towarów, o których mowa w art. 193 ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy;
3) określenia charakteru lotu, w szczególności wskazania, czy jest to lot handlowy lub czy lot ten stanowi wykonanie przewozu lotniczego w służbie wojskowej, celnej lub policyjnej;
4) kopii koncesji, o której mowa w art. 193 ust. 2 pkt 3 ustawy, w przypadku lotów handlowych na obszarze Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
1) regularnych, w tym wykonywanych na zasadzie umowy o dzieleniu oznakowania linii;
2) w postaci serii przewozów nieregularnych, obejmujących co najmniej 10 przewozów czarterowych, uznając lot tam i z powrotem za jeden przewóz lotniczy;
3) obejmujących przewozy regularne i serię przewozów nieregularnych.
1) rozkład lotów na aktualny sezon rozkładowy, w przypadku ubiegania się o upoważnienie do wykonywania przewozów regularnych;
2) programy lotów, w przypadku ubiegania się o upoważnienie do wykonywania serii przewozów nieregularnych;
3) kopię umowy zawartej z innym przewoźnikiem lotniczym dotyczącej obsługi trasy – przy użyciu wynajętego statku powietrznego wraz z załogą – w przypadku planowanego wykonywania przewozów lotniczych na podstawie takiej umowy.
2. Prezes Urzędu może żądać przedstawienia dodatkowych informacji i wyjaśnień na potrzeby potwierdzenia zapewnienia przez przewoźnika lotniczego właściwego poziomu usług.
3. Rozkład lotów na aktualny sezon rozkładowy powinien określać trasę, rodzaj przewozu, typy statków powietrznych, ich pojemność, częstotliwość lotów, daty oraz czasy operacji w portach lotniczych.
4. Programy lotów powinny określać trasy, rodzaj przewozu, typy statków powietrznych, ich pojemność oraz daty lotów.
2. Wyznaczenie określa w szczególności rodzaj przewozu oraz trasę lub obszar, na którym przewóz ma być wykonywany.
Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej: S. Nowak
|
1) Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (Dz. U. Nr 248, poz. 1494 oraz z 2012 r. poz. 1396).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2012 r. poz. 951 i 1544 oraz z 2013 r. poz. 134 i 628.
3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 13 maja 2004 r. w sprawie zezwoleń na wykonywanie przewozu lotniczego (Dz. U. Nr 118, poz. 1240), które zgodnie z art. 18 ustawy z dnia 30 czerwca 2011 r. o zmianie ustawy – Prawo lotnicze oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 170, poz. 1015) utraciło moc z dniem 19 marca 2013 r.
- Data ogłoszenia: 2013-06-24
- Data wejścia w życie: 2013-06-25
- Data obowiązywania: 2013-06-25
- Dokument traci ważność: 2020-08-26
REKLAMA
Dziennik Ustaw
REKLAMA
REKLAMA