REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2012 poz. 957

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1)

z dnia 9 sierpnia 2012 r.

w sprawie szczegółowego zakresu danych gromadzonych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 115 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. Nr 139, poz. 814 i Nr 205, poz. 1206 oraz z 2012 r. poz. 941) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej;

2) ustawie o systemie oświaty – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.2));

3) Karcie Nauczyciela – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.3));

4) rejestrze TERYT – należy przez to rozumieć krajowy rejestr urzędowy podziału terytorialnego kraju, o którym mowa w art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2012 r. poz. 591).

§ 2.
Zbiór danych o powierzchni nieruchomości gruntowej i obiektach budowlanych pozostających w dyspozycji szkoły lub placówki oświatowej zawiera dane o:

1) łącznej powierzchni nieruchomości gruntowej;

2) powierzchni terenów sportowych, z wyszczególnieniem liczby i powierzchni:

a) boisk do siatkówki,

b) boisk do siatkówki plażowej,

c) boisk do koszykówki,

d) boisk do piłki ręcznej,

e) boisk uniwersalnych lub wielozadaniowych,

f) boisk do rugby,

g) boisk do baseballa lub softballa,

h) kortów tenisowych,

i) boisk do piłki nożnej,

j) boisk do hokeja na trawie,

k) bieżni prostej,

l) bieżni okólnej,

m) skoczni,

n) rzutni,

o) innych urządzeń sportowych;

3) powierzchni terenów zielonych;

4) powierzchni placu zabaw dla dzieci;

5) liczbie i rodzaju urządzeń rekreacyjno-sportowych:

a) ścianek wspinaczkowych,

b) strzelnic,

c) torów przeszkód,

d) urządzeń dla sportów wrotkarskich,

e) innych.

§ 3.
Zbiór danych o liczbie, rodzaju i powierzchni pomieszczeń szkoły lub placówki oświatowej zawiera dane o:

1) liczbie i powierzchni sal lekcyjnych, pracowni szkolnych, pracowni w placówkach oświatowo-wychowawczych, z wyszczególnieniem liczby i powierzchni pracowni komputerowych oraz językowych;

2) liczbie pracowni do prowadzenia praktycznej nauki zawodu w zawodach, określonych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, w warsztatach szkolnych, placówkach kształcenia ustawicznego, placówkach kształcenia praktycznego oraz ośrodkach dokształcania i doskonalenia zawodowego;

3) liczbie i powierzchni pomieszczeń zajmowanych przez świetlicę szkolną;

4) liczbie i rodzaju pomieszczeń dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych;

5) liczbie i powierzchni pomieszczeń do prowadzenia zajęć wychowania fizycznego:

a) hal sportowych o wymiarach 44 m x 22 m i większych,

b) hal sportowych o wymiarach mniejszych niż 44 m x 22 m do 36 m x 18 m albo o powierzchni mniejszej niż 968 m2 i równej lub większej niż 648 m2,

c) sal gimnastycznych o wymiarach mniejszych niż 36 m x 18 m do 24 m x 12 m albo o powierzchni mniejszej niż 648 m2 i równej lub większej niż 288 m2,

d) sal gimnastycznych o wymiarach mniejszych niż 24 m x 12 m do 18 m x 9 m albo o powierzchni mniejszej niż 288 m2 i równej lub większej niż 162 m2,

e) sal o powierzchni mniejszej niż 162 m2,

f) basenów olimpijskich o wymiarach 50 m x 25 m albo o powierzchni równej lub większej niż 1250 m2,

g) basenów pływackich typu sportowego o wymiarach 25 m x 16 m albo o powierzchni równej lub większej niż 400 m2 i mniejszej niż 1250 m2,

h) basenów pływackich o wymiarach 25 m x 12,5 m albo o powierzchni równej lub większej niż 312,5 m2 i mniejszej niż 400 m2,

i) basenów szkoleniowo-rekreacyjnych o wymiarach 16,67 m x 8,5 m albo o powierzchni równej lub większej niż 141,7 m2 i mniejszej niż 312,5 m 2;

6) liczbie i powierzchni pomieszczeń zajmowanych przez bibliotekę szkolną i bibliotekę pedagogiczną;

7) liczbie:

a) szkolnych gabinetów lekarskich,

b) szkolnych gabinetów stomatologicznych,

c) gabinetów profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej,

d) gabinetów psychologa,

e) gabinetów pedagoga,

f) gabinetów logopedy;

8) prowadzeniu kuchni i stołówki;

9) liczbie miejsc w:

a) internacie,

b) bursie,

c) przedszkolu,

d) specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym,

e) specjalnym ośrodku wychowawczym,

f) ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym,

g) młodzieżowym ośrodku wychowawczym,

h) młodzieżowym ośrodku socjoterapii,

i) szkolnym schronisku młodzieżowym,

j) domu wczasów dziecięcych.

§ 4.
Zbiór danych o wyposażeniu szkoły lub placówki oświatowej zawiera dane o liczbie:

1) komputerów, z wyszczególnieniem liczby komputerów z dostępem do Internetu oraz z szerokopasmowym dostępem do Internetu:

a) do użytku uczniów, słuchaczy i wychowanków:

– w pracowniach komputerowych,

– w bibliotece,

b) pozostałych;

2) kamer wideo;

3) magnetofonów stereofonicznych do nagrań z mikrofonem stereofonicznym;

4) magnetofonów przenośnych do nauki języków obcych z możliwością podłączenia kilku par słuchawek;

5) odtwarzaczy DVD;

6) telewizorów o przekątnej ekranu co najmniej 28”;

7) projektorów multimedialnych;

8) kserografów;

9) znajdujących się w bibliotece szkolnej:

a) książek,

b) książek i innych materiałów dydaktycznych nagranych na kasety audio,

c) materiałów dydaktycznych nagranych na kasety wideo,

d) materiałów dydaktycznych na nośnikach elektronicznych;

10) prenumerowanych tytułów dzienników i czasopism;

11) tablic interaktywnych;

12) urządzeń dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych:

a) wind,

b) podjazdów.

§ 5.
Zbiór danych o kosztach prowadzenia szkoły zawiera dane o kosztach ogółem oraz o wysokości:

1) wydatków majątkowych;

2) wydatków na wynagrodzenia wraz z pochodnymi, w tym na wynagrodzenia nauczycieli;

3) wydatków na remonty;

4) zobowiązań.

§ 6.
Zbiór danych o liczbie uczniów, słuchaczy, wychowanków oraz absolwentów z poprzedniego roku szkolnego zawiera dane o:

1) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków według:

a) płci,

b) roku urodzenia,

c) typów lub rodzajów szkół i placówek oświatowych,

d) klas,

e) rodzajów oddziałów, do których uczęszczają:

– ogólnodostępnych,

– integracyjnych,

– specjalnych,

– przysposabiających do pracy,

– specjalnych przysposabiających do pracy,

– terapeutycznych,

– dwujęzycznych,

– dwujęzycznych dla mniejszości narodowej lub etnicznej albo społeczności posługującej się językiem regionalnym,

– z językiem nauczania mniejszości narodowej lub etnicznej albo z regionalnym językiem nauczania,

– z dodatkową nauką języka mniejszości narodowej lub etnicznej albo języka regionalnego,

– sportowych,

– mistrzostwa sportowego,

– o charakterze eksperymentalnym,

– wielozawodowych,

– międzynarodowych,

f) profili kształcenia ogólnozawodowego w liceach profilowanych,

g) zawodów, określonych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, w szkołach i placówkach oświatowych prowadzących kształcenie zawodowe,

h) kwalifikacji nauczanych na kwalifikacyjnych kursach zawodowych,

i) zawodów, specjalności i specjalizacji kształcenia w szkołach artystycznych,

j) specjalności kształcenia w nauczycielskich kolegiach języków obcych:

– język angielski,

– język francuski,

– język hiszpański,

– język niemiecki,

– język włoski,

k) specjalności kształcenia w kolegiach nauczycielskich:

– pedagogika opiekuńczo-wychowawcza,

– pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z terapią pedagogiczną,

– pedagogika resocjalizacyjna,

– resocjalizacja z wychowaniem fizycznym,

– pedagogika resocjalizacyjna z elementami profilaktyki,

– pedagogika rewalidacyjna w zakresie oligofrenopedagogiki,

– pedagogika rewalidacyjna w zakresie pedagogiki terapeutycznej,

– pedagogika specjalna,

– pedagogika specjalna – oligofrenopedagogika,

– pedagogika specjalna – rewalidacyjna,

– pedagogika specjalna z edukacją informatyczną,

– pedagogika społeczna,

– pedagogika terapeutyczna i integracyjna,

– pedagogika wczesnoszkolna,

– pedagogika wczesnoszkolna i integracyjna,

– pedagogika wieku dziecięcego,

– pedagogika z wychowaniem fizycznym i zdrowotnym,

– wychowanie przedszkolne,

– nauczanie początkowe z muzyką,

– nauczanie początkowe, kształcenie zintegrowane,

– nauczanie początkowe z wychowaniem przedszkolnym,

– nauczanie początkowe z rozszerzonym programem języka angielskiego,

– edukacja wczesnoszkolna z muzyką,

– edukacja wczesnoszkolna z plastyką,

– edukacja wczesna i przedszkolna,

– edukacja wczesna i technika,

– edukacja wczesna i przyroda,

– edukacja wczesna i sztuka,

– sztuka, edukacja artystyczna,

– matematyka,

– matematyka z informatyką,

– informatyka,

– język polski,

– język polski z historią,

– język polski z muzyką,

– język polski z plastyką,

– wychowanie fizyczne,

– wychowanie fizyczne z informatyką,

– wychowanie fizyczne i zdrowotne,

– inna,

l) specjalnych potrzeb edukacyjnych, wynikających z opinii lub orzeczeń, o których mowa w art. 71b ust. 3–3b ustawy o systemie oświaty:

– niewidomych,

– słabowidzących,

– niesłyszących,

– słabosłyszących,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim,

– z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,

– z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,

– z niepełnosprawnościami sprzężonymi,

– niedostosowanych społecznie,

– zagrożonych niedostosowaniem społecznym,

– zagrożonych uzależnieniem,

– z zaburzeniami zachowania,

m) wyników klasyfikowania i promowania:

– promowanych według stanu na koniec poprzedniego roku szkolnego,

– pozostawionych w tej samej klasie według stanu na koniec poprzedniego roku szkolnego,

– powtarzających klasę w bieżącym roku szkolnym,

n) spełniania obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego:

– w przedszkolu, oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej lub w innej formie wychowania przedszkolnego,

– poza przedszkolem, oddziałem przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej lub inną formą wychowania przedszkolnego za zgodą dyrektora przedszkola lub szkoły podstawowej,

– przez udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych,

– przez uczęszczanie do przedszkola za granicą,

– przez uczęszczanie do przedszkola przy przedstawicielstwie dyplomatycznym innego państwa w Polsce,

– przez realizację w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego przez dzieci z upośledzeniem umysłowym z niepełnosprawnościami sprzężonymi,

o) przyczyn niespełniania obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego:

– z powodu wcześniejszego przyjęcia do szkoły podstawowej,

– z innej przyczyny,

p) spełniania obowiązku szkolnego:

– w szkole, w obwodzie której uczeń mieszka,

– w innej szkole,

– poza szkołą za zgodą dyrektora szkoły,

– przez udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych,

– przez uczęszczanie do szkoły za granicą,

– przez uczęszczanie do szkoły przy przedstawicielstwie dyplomatycznym innego państwa w Polsce,

– przez realizację w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego przez dzieci i młodzież z upośledzeniem umysłowym z niepełnosprawnościami sprzężonymi,

q) przyczyn niespełniania obowiązku szkolnego:

– z powodu odroczenia,

– z innej przyczyny,

r) rodzaju miejscowości, w której zamieszkują:

– wieś,

– miasto do 5000 mieszkańców,

– miasto powyżej 5000 mieszkańców,

s) odległości miejsca zamieszkania od przedszkola lub szkoły dzieci obowiązanych do odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego, z wyszczególnieniem liczby dzieci zamieszkałych w odległości większej niż 3 km,

t) odległości miejsca zamieszkania od szkoły uczniów szkół podstawowych i gimnazjów o ustalonych obwodach:

– uczniów klas I–IV szkoły podstawowej, zamieszkałych w odległości od 3 km do 5 km od szkoły,

– uczniów klas V i VI szkoły podstawowej oraz uczniów gimnazjum, zamieszkałych w odległości od 4 km do 5 km od szkoły,

– uczniów zamieszkałych w odległości większej niż 5 km do 10 km od szkoły,

– uczniów zamieszkałych w odległości większej niż 10 km od szkoły;

2) liczbie uczniów i wychowanków:

a) objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju,

b) którym przedłużono okres nauki na etapie edukacyjnym,

c) indywidualnie nauczanych, z wyszczególnieniem liczby uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

d) realizujących indywidualny tok nauki,

e) realizujących indywidualny program nauki,

f) zespołów pozalekcyjnych zajęć wychowawczych w szkołach zorganizowanych w podmiotach leczniczych;

3) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków uczestniczących w zajęciach:

a) rewalidacyjno-wychowawczych,

b) rewalidacyjnych,

c) resocjalizacyjnych,

d) dydaktyczno-wyrównawczych,

e) specjalistycznych:

– korekcyjno-kompensacyjnych,

– logopedycznych,

– socjoterapeutycznych,

– innych o charakterze terapeutycznym,

f) związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej,

g) praktycznej nauki zawodu w formie praktyk zawodowych lub zajęć praktycznych prowadzonych:

– w warsztatach szkolnych,

– w pracowniach szkolnych,

– w placówkach kształcenia ustawicznego i placówkach kształcenia praktycznego,

– u pracodawców i w indywidualnych gospodarstwach rolnych,

h) nauki języka obcego jako obowiązkowego i jako dodatkowego:

– angielskiego,

– francuskiego,

– hiszpańskiego,

– łacińskiego,

– niemieckiego,

– rosyjskiego,

– włoskiego,

– innego,

i) nauki języka mniejszości narodowej lub etnicznej albo języka regionalnego:

– białoruskiego,

– czeskiego,

– hebrajskiego,

– litewskiego,

– niemieckiego,

– ormiańskiego,

– rosyjskiego,

– słowackiego,

– ukraińskiego,

– łemkowskiego,

– romskiego,

– kaszubskiego,

– karaimskiego,

– tatarskiego,

j) edukacyjnych dodatkowych organizowanych dla uczniów pochodzenia romskiego,

k) świetlicy szkolnej,

l) rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów, o charakterze:

– informatycznym,

– technicznym,

– przedmiotowym,

– artystycznym,

– sportowym,

– turystyczno-krajoznawczym,

– innym,

m) edukacyjnych z zakresu wychowania do życia w rodzinie,

n) dodatkowych z języka polskiego, o których mowa w art. 94a ust. 4 i 4b ustawy o systemie oświaty,

o) dodatkowych wyrównawczych w zakresie przedmiotów nauczania, o których mowa w art. 94a ust. 4c ustawy o systemie oświaty,

p) nauki języka i kultury kraju pochodzenia dla osób niebędących obywatelami polskimi, o których mowa w art. 94a ust. 5 ustawy o systemie oświaty;

4) liczbie uczniów i słuchaczy będących uczestnikami kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, doskonalenia i dokształcania, prowadzonych w placówkach kształcenia ustawicznego, placówkach kształcenia praktycznego oraz ośrodkach dokształcania i doskonalenia zawodowego:

a) kwalifikacyjnych kursów zawodowych według kwalifikacji,

b) kursów umiejętności zawodowych,

c) kursów kompetencji ogólnych,

d) turnusów dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników,

e) kursów języka:

– angielskiego,

– francuskiego,

– niemieckiego,

– włoskiego,

– hiszpańskiego,

– rosyjskiego,

– innego,

f) kursów z zakresu informatyki i technologii informacyjno-komunikacyjnych,

g) bezpieczeństwa i higieny pracy,

h) przygotowujących do uzyskania uprawnień zawodowych,

i) przygotowujących do egzaminów eksternistycznych,

j) przygotowujących do egzaminów wstępnych do szkół wyższych,

k) pedagogicznych dla instruktorów praktycznej nauki zawodu,

l) przygotowujących do egzaminów kwalifikacyjnych na tytuł zawodowy,

m) kursów zawodowych, których wyniki zaliczane są przy podejmowaniu nauki w szkole dla dorosłych prowadzącej kształcenie zawodowe,

n) kursów zawodowych potwierdzających posiadanie określonych kwalifikacji zawodowych,

o) innych kursów,

p) innych form pozaszkolnych;

5) liczbie absolwentów z poprzedniego roku szkolnego według:

a) płci,

b) roku urodzenia,

c) rodzaju miejscowości, w której zamieszkują:

– wieś,

– miasto do 5000 mieszkańców,

– miasto powyżej 5000 mieszkańców,

d) profili kształcenia ogólnozawodowego w liceach profilowanych,

e) kwalifikacji nauczanych na kwalifikacyjnych kursach zawodowych,

f) zawodów, określonych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe,

g) zawodów, specjalności i specjalizacji kształcenia w szkołach artystycznych,

h) specjalności kształcenia, o których mowa w pkt 1 lit. j, w nauczycielskich kolegiach języków obcych,

i) specjalności kształcenia, o których mowa w pkt 1 lit. k, w kolegiach nauczycielskich;

6) liczbie absolwentów z poprzedniego roku szkolnego, którzy:

a) przystąpili do egzaminu maturalnego,

b) zdali egzamin maturalny, z wyszczególnieniem liczby absolwentów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

c) przystąpili do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe,

d) zdali egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe, z wyszczególnieniem liczby absolwentów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

e) zdali egzamin dyplomowy, z wyszczególnieniem liczby absolwentów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

f) przystąpili do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie,

g) zdali egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie, z wyszczególnieniem liczby absolwentów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego

– oraz z wyszczególnieniem liczby absolwentów, którzy ukończyli szkołę w trybie eksternistycznym;

7) liczbie absolwentów z poprzedniego roku szkolnego, którzy posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

§ 7.
Zbiór danych o liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków oraz absolwentów z poprzedniego roku szkolnego zawiera także dane o:

1) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy ulegli wypadkom, pozostając pod opieką szkoły lub placówki oświatowej, z wyszczególnieniem wypadków śmiertelnych, ciężkich i innych, według:

a) płci,

b) rodzaju uszkodzenia ciała:

– złamania,

– zwichnięcia, skręcenia,

– urazy wewnętrzne,

– rany zewnętrzne, rozerwania,

– utrata części ciała,

– stłuczenia, zmiażdżenia,

– oparzenia,

– zatrucia,

– inne,

c) części ciała, która uległa uszkodzeniu:

– głowa,

– tułów,

– oczy,

– kończyny,

– inna,

d) miejsca, w którym zdarzył się wypadek:

– sala lekcyjna, pracownia szkolna,

– korytarz, schody,

– sala gimnastyczna,

– boisko, plac zabaw,

– warsztaty szkolne, pracownia zajęć praktycznych,

– ulica, droga,

– inne,

e) rodzaju zajęć, w czasie których wypadek miał miejsce:

– wychowanie fizyczne,

– zajęcia praktyczno-techniczne,

– praktyczna nauka zawodu,

– inne zajęcia edukacyjne,

– przerwy międzylekcyjne,

– wycieczki i inne formy wypoczynku,

– inne zajęcia,

f) przyczyny wypadku:

– zły stan techniczny obiektów,

– zły stan techniczny maszyn i urządzeń,

– zły stan techniczny wyposażenia, sprzętów,

– niewłaściwe zabezpieczenie maszyn i urządzeń,

– niewłaściwe zabezpieczenie klatek schodowych i korytarzy,

– brak lub zły stan środków ochrony indywidualnej oraz odzieży roboczej,

– brak lub niedostateczny nadzór nad uczniem,

– prowadzenie zajęć niezgodnie z programem,

– niewłaściwe posługiwanie się maszynami i urządzeniami,

– nieznajomość lub nieprzestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,

– zły stan zdrowia lub niepełna zdolność do zajęć,

– pobicie, umyślne uderzenie,

– uderzenie nieumyślne,

– nieuwaga,

– inna przyczyna;

2) liczbie uczniów i słuchaczy korzystających z poszczególnych form pomocy materialnej dla uczniów:

a) otrzymujących stypendia szkolne,

b) otrzymujących zasiłki szkolne,

c) otrzymujących stypendia o charakterze motywacyjnym:

– stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe,

– stypendium Prezesa Rady Ministrów,

– stypendium ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania,

– stypendium ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego,

d) zwolnionych całkowicie lub częściowo z opłat za posiłki w stołówce szkoły lub placówki oświatowej,

e) korzystających z całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów zakwaterowania:

– w internacie,

– w bursie,

– na stancji,

f) przewidzianych w rządowych programach wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży,

g) przewidzianych w regionalnych lub lokalnych programach:

– wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży,

– wspierania edukacji uzdolnionych dzieci i młodzieży,

h) otrzymujących stypendia przyznawane przez osoby fizyczne i osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego;

3) liczbie uczniów w szkołach dla dzieci i młodzieży korzystających z wypoczynku w okresie ferii letnich i ferii zimowych, z wyszczególnieniem mieszkających na wsi:

a) zorganizowanego poza miejscem zamieszkania:

– w kraju,

– za granicą,

b) zorganizowanego w miejscu zamieszkania,

c) niezorganizowanego poza miejscem zamieszkania:

– w kraju,

– za granicą;

4) liczbie uczniów i wychowanków, którzy są dowożeni lub otrzymują zwrot kosztów przejazdu na podstawie art. 14a ust. 4 oraz art. 17 ust. 3 i 3a ustawy o systemie oświaty:

a) zamieszkałych w odległości od 3 km do 5 km od szkoły,

b) zamieszkałych w odległości większej niż 5 km od szkoły,

c) posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;

5) liczbie uczniów i wychowanków korzystających z pomocy poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradni specjalistycznych, według form pomocy:

a) diagnozy:

– psychologicznej,

– pedagogicznej,

– logopedycznej,

– lekarskiej,

– związanej z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej,

– rehabilitanta,

b) form pomocy bezpośredniej:

– zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,

– terapii logopedycznej,

– terapii psychologicznej, w tym psychoterapii,

– socjoterapii,

– zajęć z uczniami zdolnymi,

– terapii dla zagrożonych uzależnieniem,

– innych zajęć o charakterze terapeutycznym,

– zajęć grupowych aktywizujących do wyboru kierunku kształcenia i zawodu,

– zajęć grupowych prowadzonych w szkołach i placówkach oświatowych,

– indywidualnych porad zawodowych na podstawie badań,

– indywidualnych porad zawodowych bez badań,

– ćwiczeń rehabilitacyjnych,

– grup wsparcia,

– interwencji kryzysowej,

– innych form pomocy indywidualnej,

– innych form pomocy grupowej,

– mediacji i negocjacji,

c) porad bez badań,

d) porad po badaniach przesiewowych,

e) badań przesiewowych słuchu w ramach programu „Słyszę”,

f) badań przesiewowych wzroku w ramach programu „Widzę”,

g) badań przesiewowych mowy w ramach programu „Mówię”;

6) liczbie uczniów i wychowanków, którym poradnia psychologiczno-pedagogiczna, w tym poradnia specjalistyczna, wydała:

a) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, z wyszczególnieniem uczniów i wychowanków:

– niesłyszących,

– słabosłyszących,

– niewidomych,

– słabowidzących,

– z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,

– z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym,

– z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,

– z niepełnosprawnościami sprzężonymi,

– zagrożonych niedostosowaniem społecznym,

– niedostosowanych społecznie,

b) orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,

c) orzeczenie o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego,

d) orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania,

e) orzeczenie odmowne, stwierdzające brak potrzeby kształcenia specjalnego, potrzeby zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego lub indywidualnego nauczania,

f) orzeczenie uchylające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego lub indywidualnego nauczania,

g) orzeczenie wydane w wyniku odwołania do kuratora oświaty,

h) opinię:

– o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,

– w sprawie wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej,

– w sprawie odroczenia rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego,

– w sprawie zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego,

– w sprawie objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej,

– w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia,

– o specyficznych trudnościach w uczeniu się,

– w sprawie udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,

– w sprawie przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy,

– w sprawie pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadgimnazjalnej,

– w sprawie udzielenia zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu,

– w sprawie braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych,

– w sprawie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu,

– w sprawie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole lub placówce oświatowej,

– o której mowa w art. 16 ust. 10 pkt 2 lit. a ustawy o systemie oświaty,

– inną;

7) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy nie są obywatelami polskimi, z wyszczególnieniem liczby uczniów, słuchaczy i wychowanków:

a) posiadających obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – Strony Umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej,

b) korzystających z dodatkowej, bezpłatnej nauki języka polskiego na podstawie art. 94a ust. 4 i 4b ustawy o systemie oświaty,

c) korzystających z nauki języka i kultury kraju pochodzenia na podstawie art. 94a ust. 5 ustawy o systemie oświaty,

d) którym udzielono zezwolenia na osiedlenie się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

e) którym nadano status uchodźcy,

f) którym udzielono zgody na pobyt tolerowany,

g) którym udzielono ochrony czasowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

h) którym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej udzielono zezwolenia na zamieszkanie na czas oznaczony,

i) którzy są dziećmi osób ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy,

j) którym udzielono ochrony uzupełniającej,

k) którzy posiadają Kartę Polaka,

l) dla których uprawnienie do nauki wynika z umów międzynarodowych;

8) liczbie uczniów i wychowanków będących dziećmi repatriantów, z wyszczególnieniem liczby uczniów i wychowanków biorących udział w dodatkowych zajęciach dla dzieci repatriantów;

9) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy szkołę niższego szczebla ukończyli w poprzednim roku szkolnym;

10) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków będących osobami niepełnosprawnymi w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.4)) uczęszczających do szkół dla dorosłych;

11) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy są młodocianymi pracownikami;

12) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków, którzy uzyskali kartę rowerową lub motorowerową;

13) liczbie uczniów, słuchaczy i wychowanków według stanu w dniu zakończenia poprzedniego roku szkolnego.

§ 8.
Zbiór danych o innych niż uczniowie, słuchacze i wychowankowie osobach korzystających z usług należących do statutowego zakresu działania placówek oświatowych zawiera dane o liczbie:

1) rodziców,

2) nauczycieli,

3) studentów,

4) innych osób

– według poszczególnych rodzajów tych usług.

§ 9.
W zbiorze danych o nauczycielach, wychowawcach i innych pracownikach pedagogicznych, o którym mowa w art. 107 ust. 4 pkt 1 ustawy, zawarte są następujące dane tych osób:

1) numer PESEL;

2) płeć;

3) rok urodzenia;

4) forma zatrudnienia:

a) umowa o pracę na czas określony, z wyszczególnieniem:

– zatrudnienia na podstawie art. 7 ust. 1a–1d ustawy o systemie oświaty,

– zatrudnienia na podstawie art. 10 ust. 9 Karty Nauczyciela,

b) umowa o pracę na czas nieokreślony, z wyszczególnieniem zatrudnienia na podstawie art. 7 ust. 1a–1d ustawy o systemie oświaty,

c) mianowanie;

5) informacja o uzupełnianiu tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć w innej szkole lub placówce oświatowej;

6) inna podstawa prawna świadczenia pracy:

a) umowa zlecenia,

b) umowa o dzieło;

7) rodzaj sprawowanej funkcji lub zajmowanego stanowiska i wymiar czasu pracy wynikający ze sprawowanej funkcji lub zajmowanego stanowiska;

8) tygodniowy wymiar zajęć dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych, określony w umowie, akcie mianowania, w tym wymiar tych zajęć zwiększony na podstawie art. 42 ust. 2a Karty Nauczyciela;

9) rodzaj i wymiar zajęć dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych obowiązków przydzielonych nauczycielowi w arkuszu organizacyjnym, realizowanych jako zadania statutowe szkoły lub placówki oświatowej;

10) tygodniowa liczba godzin ponadwymiarowych przydzielonych nauczycielowi w arkuszu organizacyjnym;

11) przyczyna nieprowadzenia zajęć:

a) urlop macierzyński,

b) urlop wychowawczy,

c) urlop udzielony na podstawie art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 854, z późn. zm.5)),

d) zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy na podstawie art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych,

e) urlop dla poratowania zdrowia,

f) zwolnienie z obowiązku prowadzenia zajęć na podstawie art. 42 ust. 6 Karty Nauczyciela,

g) zawieszenie w pełnieniu obowiązków na podstawie art. 83 Karty Nauczyciela,

h) płatny urlop szkoleniowy udzielony na podstawie art. 68 ust. 1 Karty Nauczyciela,

i) urlop bezpłatny,

j) przeniesienie w stan nieczynny,

k) niezdolność do pracy trwająca łącznie dłużej niż 33 dni w ciągu roku kalendarzowego,

l) urlop uzupełniający, o którym mowa w art. 66 Karty Nauczyciela,

m) zwolnienie z obowiązku prowadzenia zajęć na innej podstawie;

12) stopień awansu zawodowego:

a) nauczyciel stażysta,

b) nauczyciel kontraktowy,

c) nauczyciel mianowany,

d) nauczyciel dyplomowany,

e) nauczyciel bez stopnia awansu zawodowego zatrudniony na podstawie art. 10 ust. 9 Karty Nauczyciela,

f) osoba bez stopnia awansu zawodowego zatrudniona na podstawie art. 7 ust. 1a–1d ustawy o systemie oświaty,

g) nauczyciel bez stopnia awansu zawodowego;

13) w przypadku osoby kończącej w danym roku kalendarzowym staż na wyższy stopień awansu zawodowego informacja o zamiarze:

a) złożenia wniosku o podjęcie postępowania na stopień awansu zawodowego w terminie do dnia 30 czerwca danego roku,

b) złożenia wniosku o podjęcie postępowania na stopień awansu zawodowego w terminie do dnia 31 października danego roku,

c) nieskładania wniosku o podjęcie postępowania na stopień awansu zawodowego w danym roku;

14) informacja o zamiarze złożenia wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego lub egzaminacyjnego na wyższy stopień awansu zawodowego:

a) w terminie do dnia 30 czerwca następnego roku kalendarzowego,

b) w terminie do dnia 31 października następnego roku kalendarzowego;

15) wykształcenie:

a) stopień naukowy doktora, stopień naukowy doktora habilitowanego, stopień doktora sztuki lub stopień doktora habilitowanego sztuki i przygotowanie pedagogiczne,

b) stopień naukowy doktora, stopień naukowy doktora habilitowanego, stopień doktora sztuki lub stopień doktora habilitowanego sztuki bez przygotowania pedagogicznego,

c) dyplom ukończenia studiów magisterskich i przygotowanie pedagogiczne,

d) dyplom ukończenia studiów magisterskich bez przygotowania pedagogicznego,

e) dyplom ukończenia studiów wyższych zawodowych lub dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia i przygotowanie pedagogiczne,

f) dyplom ukończenia studiów wyższych zawodowych lub dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia bez przygotowania pedagogicznego,

g) dyplom ukończenia kolegium nauczycielskiego,

h) dyplom ukończenia nauczycielskiego kolegium języków obcych,

i) dyplom ukończenia studium nauczycielskiego,

j) dyplom ukończenia studium wychowania przedszkolnego,

k) dyplom ukończenia pedagogicznego studium technicznego,

l) dyplom ukończenia studium nauczania początkowego,

m) uzyskanie zaliczenia wszystkich przedmiotów i praktyk przewidzianych w programie studiów magisterskich,

n) dokument potwierdzający ukończenie wyższego seminarium duchownego do dnia 31 grudnia 1989 r.,

o) świadectwo dojrzałości liceum pedagogicznego,

p) świadectwo dojrzałości i przygotowanie pedagogiczne,

q) świadectwo dojrzałości bez przygotowania pedagogicznego,

r) świadectwo dojrzałości i dyplom policealnego studium bibliotekarskiego lub pomaturalnego studium bibliotekarskiego i przygotowanie pedagogiczne,

s) świadectwo dojrzałości i dyplom policealnego studium bibliotekarskiego lub pomaturalnego studium bibliotekarskiego bez przygotowania pedagogicznego,

t) świadectwo dojrzałości liceum bibliotekarskiego i przygotowanie pedagogiczne,

u) świadectwo dojrzałości liceum bibliotekarskiego bez przygotowania pedagogicznego,

v) dyplom mistrza w zawodzie i przygotowanie pedagogiczne,

w) dyplom mistrza w zawodzie bez przygotowania pedagogicznego,

x) dyplom ukończenia kolegium teologicznego;

16) kwalifikacje do nauczania przedmiotów lub prowadzenia zajęć z zakresu kształcenia ogólnego:

a) biologia,

b) chemia,

c) fizyka z astronomią,

d) geografia,

e) przyroda,

f) historia,

g) historia i społeczeństwo,

h) wiedza o społeczeństwie,

i) informatyka,

j) technologia informacyjna,

k) język angielski,

l) język francuski,

m) język hiszpański,

n) język niemiecki,

o) język włoski,

p) język rosyjski,

q) inny język obcy,

r) język polski,

s) matematyka,

t) muzyka,

u) plastyka,

v) sztuka,

w) wiedza o kulturze,

x) podstawy przedsiębiorczości,

y) technika,

z) wychowanie fizyczne,

za) nauczanie początkowe, kształcenie zintegrowane, edukacja wczesnoszkolna,

zb) wychowanie przedszkolne,

zc) pedagogika opiekuńczo-wychowawcza,

zd) pedagogika szkolna,

ze) oligofrenopedagogika,

zf) tyflopedagogika,

zg) surdopedagogika,

zh) pedagogika resocjalizacyjna,

zi) pedagogika lecznicza,

zj) pedagogika terapeutyczna,

zk) pedagogika obronna,

zl) pedagogiki pozostałe,

zm) doradztwo zawodowe,

zn) psychologia,

zo) logopedia,

zp) terapia pedagogiczna,

zq) gimnastyka korekcyjna,

zr) bibliotekarstwo,

zs) religia,

zt) etyka,

zu) inna specjalność ogólnokształcąca,

zv) wychowanie do życia w rodzinie,

zw) filozofia,

zx) edukacja dla bezpieczeństwa,

zy) filologia klasyczna;

17) kwalifikacje do nauczania przedmiotów lub prowadzenia zajęć zawodowych:

a) administracyjnych,

b) artystycznych,

c) awioniki lotniczej,

d) budowlanych,

e) sanitarnych,

f) budowy i eksploatacji dróg i mostów,

g) chemicznych,

h) drzewnych,

i) ekonomicznych lub handlowych,

j) elektroenergetyki automatyki transportu szynowego,

k) elektronicznych,

l) elektrycznych,

m) energetycznych,

n) fizycznych,

o) gastronomicznych,

p) geodezyjnych,

q) geologicznych,

r) górniczych,

s) hotelarskich,

t) hutniczych,

u) informatycznych,

v) kosmetycznych,

w) fryzjerskich,

x) leśnych,

y) logistyczno-spedycyjnych,

z) mechanicznych,

za) mechaniki lotniczej,

zb) mechatronicznych,

zc) medycznych,

zd) meteorologicznych,

ze) nawigacyjnych,

zf) ochrony środowiska,

zg) odzieżowych,

zh) krawieckich,

zi) poligraficznych,

zj) radiokomunikacyjnych,

zk) rolniczych,

zl) ogrodniczych,

zm) samochodowych lub elektromechaniki pojazdowej,

zn) siłowni okrętowych i mechanizmów pomocniczych,

zo) socjologicznych,

zp) psychologicznych,

zq) spożywczych,

zr) techniki ruchu kolejowego,

zs) techniki komputerowej i teleinformatyki,

zt) telekomunikacyjnych,

zu) transportowych,

zv) turystycznych,

zw) włókienniczych,

zx) wikliniarskich,

zy) zarządzania i marketingu,

zz) innych;

18) kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w:

a) przedszkolu, szkole podstawowej, placówce wychowania pozaszkolnego, placówce zapewniającej opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania,

b) gimnazjum, zasadniczej szkole zawodowej,

c) szkole ponadgimnazjalnej: liceum ogólnokształcącym, liceum profilowanym, technikum, ogólnokształcącym liceum uzupełniającym, technikum uzupełniającym i szkole policealnej oraz bibliotece pedagogicznej, poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, placówce doskonalenia nauczycieli, zakładzie kształcenia nauczycieli;

19) kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela języków obcych w:

a) przedszkolu,

b) klasach I–III szkoły podstawowej,

c) wszystkich typach szkół i placówek oświatowych, z wyjątkiem nauczycielskich kolegiów języków obcych,

d) wszystkich typach szkół i placówek oświatowych łącznie z nauczycielskimi kolegiami języków obcych;

20) kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole i placówce oświatowej dla dzieci i młodzieży:

a) z upośledzeniem umysłowym,

b) niewidomych lub słabowidzących,

c) niesłyszących lub słabosłyszących,

d) z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,

e) z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,

f) przewlekle chorych,

g) niedostosowanych społecznie,

h) zagrożonych niedostosowaniem społecznym;

21) kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela:

a) przedmiotu innego niż język obcy oraz do prowadzenia zajęć w języku obcym w szkole (oddziale) dwujęzycznej,

b) w szkole umożliwiającej uczniom podtrzymywanie tożsamości narodowej, etnicznej i językowej,

c) logopedy,

d) psychologa,

e) doradcy zawodowego,

f) rehabilitanta,

g) w szkole w zakładzie poprawczym i schronisku dla nieletnich,

h) wychowawcy w zakładzie poprawczym i schronisku dla nieletnich,

i) w szkole w zakładzie poprawczym i schronisku dla nieletnich upośledzonych umysłowo,

j) wychowawcy w zakładzie poprawczym i schronisku dla nieletnich upośledzonych umysłowo,

k) pedagoga i psychologa w rodzinnym ośrodku diagnostyczno-konsultacyjnym,

l) praktycznej nauki zawodu,

m) zajęć wychowania fizycznego, zajęć szkolenia sportowego w szkole i klasie sportowej oraz w szkole mistrzostwa sportowego,

n) bibliotekarza,

o) w szkole i placówce artystycznej,

p) w placówce opiekuńczo-wychowawczej oraz ośrodku adopcyjno-opiekuńczym;

22) dodatkowe uprawnienia zawodowe w dziedzinie kultury fizycznej i sportu:

a) trenera,

b) instruktora,

c) menedżera;

23) ukończone w poprzednim roku szkolnym formy kształcenia i doskonalenia zawodowego:

a) kurs kwalifikacyjny,

b) kolegium nauczycielskie,

c) nauczycielskie kolegium języków obcych,

d) studia pierwszego stopnia,

e) jednolite studia magisterskie,

f) studia drugiego stopnia,

g) studia podyplomowe umożliwiające uzyskanie kwalifikacji zawodowych, zgodnie z przepisami w sprawie standardów kształcenia nauczycieli,

h) inne studia podyplomowe,

i) kurs doskonalący w wymiarze do 20 godzin,

j) kurs doskonalący w wymiarze od 21 do 59 godzin,

k) kurs doskonalący w wymiarze od 60 do 99 godzin,

l) kurs doskonalący w wymiarze co najmniej 100 godzin;

24) staż pracy:

a) ogólny,

b) pedagogiczny;

25) wysokość otrzymywanego wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatków:

a) za wysługę lat,

b) funkcyjnego,

c) za warunki pracy,

d) specjalistycznego,

e) służbowego,

f) za uciążliwość pracy,

g) za warunki pracy z tytułu wykonywania pracy za granicą,

h) za wieloletnią pracę w służbie cywilnej,

i) specjalnego wynikającego ze specyfiki i charakteru wykonywanych zadań,

j) służby cywilnej z tytułu posiadanego stopnia służbowego,

k) zadaniowego za wykonywanie dodatkowych, powierzonych przez pracodawcę zadań;

26) wysokość dodatkowego wynagrodzenia za pracę w porze nocnej w miesiącu aktualizowania danych oraz wypłaconego od początku roku szkolnego i od początku roku kalendarzowego;

27) wysokość dodatku motywacyjnego w miesiącu aktualizowania danych oraz wypłaconego od początku roku szkolnego i od początku roku kalendarzowego;

28) wysokość nagrody jubileuszowej wypłaconej od początku roku szkolnego i od początku roku kalendarzowego oraz planowanej do wypłacenia do końca roku kalendarzowego;

29) wysokość dodatkowego wynagrodzenia rocznego wypłaconego od początku roku kalendarzowego;

30) wysokość zasiłku na zagospodarowanie wypłaconego od początku roku szkolnego i od początku roku kalendarzowego oraz planowanego do wypłacenia do końca roku kalendarzowego;

31) wysokość nagrody ze specjalnego funduszu nagród wypłaconej od początku roku szkolnego i od początku roku kalendarzowego;

32) wysokość nagrody z funduszu nagród w służbie cywilnej wypłaconej od początku roku szkolnego i od początku roku kalendarzowego;

33) wysokość dodatku, o którym mowa w art. 54 ust. 3 Karty Nauczyciela;

34) wysokość dodatku, o którym mowa w art. 54 ust. 5 Karty Nauczyciela;

35) liczba dni wolnych od pracy, za które nauczycielowi przysługuje inny dzień wolny od pracy lub wynagrodzenie za pracę w dniu wolnym od pracy, w danym roku kalendarzowym.

§ 10.
Zbiór danych o nauczycielach, wychowawcach i innych pracownikach pedagogicznych, o których mowa w art. 107 ust. 4 pkt 1 ustawy, zawiera także dane o łącznej wysokości:

1) wypłaconych i planowanych do wypłacenia do końca roku kalendarzowego:

a) odpraw z tytułu rozwiązania stosunku pracy, o których mowa w art. 20 ust. 2 i art. 28 Karty Nauczyciela,

b) odpraw z tytułu przejścia na emeryturę lub rentę;

2) planowanych do wypłacenia do końca roku kalendarzowego:

a) nagród ze specjalnego funduszu nagród,

b) nagród z funduszu nagród w służbie cywilnej,

c) dodatków motywacyjnych.

§ 11.
Zbiór danych o łącznej liczbie nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 i 1a oraz ust. 2 pkt 1 Karty Nauczyciela, z którymi w danym roku kalendarzowym rozwiązano lub planowane jest rozwiązanie stosunku pracy albo których stosunek pracy wygasł lub wygaśnie, zawiera dane o liczbie nauczycieli:

1) z którymi w danym roku kalendarzowym rozwiązano lub planowane jest rozwiązanie stosunku pracy:

a) w związku ze skorzystaniem z uprawnień emerytalnych,

b) w związku ze skorzystaniem z prawa do świadczeń kompensacyjnych,

c) w związku ze skorzystaniem z prawa do renty,

d) z przyczyn określonych w art. 20 ust. 1 oraz art. 23 ust. 1 pkt 3 Karty Nauczyciela,

e) za wypowiedzeniem,

f) na mocy porozumienia stron,

g) z innych przyczyn;

2) którym w danym roku kalendarzowym stosunek pracy wygasł lub wygaśnie:

a) z powodu prawomocnego ukarania w postępowaniu dyscyplinarnym karą dyscyplinarną zwolnienia z pracy oraz karą dyscyplinarną zwolnienia z pracy z zakazem przyjmowania ukaranego do pracy w zawodzie nauczycielskim w okresie trzech lat od ukarania lub karą wydalenia z zawodu nauczycielskiego,

b) z powodu prawomocnego skazania na karę pozbawienia praw publicznych albo prawa wykonywania zawodu lub utraty pełnej zdolności do czynności prawnych,

c) z powodu prawomocnego skazania za przestępstwo popełnione umyślnie,

d) z powodu upływu trzymiesięcznego okresu odbywania kary pozbawienia wolności,

e) z powodu stwierdzenia, że nawiązanie stosunku pracy nastąpiło na podstawie fałszywych lub nieważnych dokumentów albo zostało dokonane z naruszeniem warunków określonych w art. 10 ust. 5 pkt 1–5, z zastrzeżeniem art. 10 ust. 9 Karty Nauczyciela,

f) z powodu upływu sześciomiesięcznego okresu pozostawania w stanie nieczynnym,

g) z innych przyczyn.

§ 12.
Zbiór danych o pracownikach niebędących pracownikami pedagogicznymi zawiera dane o:

1) liczbie, wymiarze czasu pracy i łącznej wysokości wynagrodzenia zatrudnionych w szkołach, placówkach oświatowych, kuratoriach oświaty, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, okręgowych komisjach egzaminacyjnych i jednostkach obsługi:

a) pracowników ekonomiczno-administracyjnych,

b) pracowników kuchni i stołówki,

c) pozostałych pracowników obsługi,

d) pracowników zatrudnionych w charakterze pomocy nauczyciela;

2) liczbie i wymiarze czasu pracy zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych:

a) lekarzy, z wyłączeniem lekarzy dentystów,

b) lekarzy dentystów,

c) pielęgniarek.

§ 13.
W zbiorze danych o nauczycielach, wychowawcach i innych pracownikach pedagogicznych szkół i placówek oświatowych, o których mowa w art. 107 ust. 7 pkt 1 ustawy, zamiast danych o wynagrodzeniu z wyszczególnieniem jego składników, zawarte są dane o przeciętnym miesięcznym wynagrodzeniu nauczycieli, wychowawców i innych pracowników pedagogicznych szkoły lub placówki oświatowej:

1) zatrudnionych w pełnym wymiarze zajęć;

2) zatrudnionych w niepełnym wymiarze zajęć po przeliczeniu na pełne etaty.

§ 14.
Zbiór danych o spełnianiu obowiązku nauki zawiera dane o liczbie młodzieży w wieku 16–18 lat zameldowanej na terenie gminy:

1) spełniającej obowiązek nauki w kraju:

a) przez uczęszczanie do publicznej lub niepublicznej szkoły ponadgimnazjalnej,

b) przez uczęszczanie na zajęcia realizowane w formach pozaszkolnych, o których mowa w art. 16 ust. 5a pkt 2 ustawy o systemie oświaty, w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 sierpnia 2012 r.,

c) przez uczęszczanie na zajęcia, o których mowa w art. 16 ust. 5a pkt 3 ustawy o systemie oświaty, w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 sierpnia 2012 r.,

d) przez realizację przygotowania zawodowego u pracodawcy,

e) przez udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych dla osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim,

f) przez realizację w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego przez młodzież z upośledzeniem umysłowym z niepełnosprawnościami sprzężonymi,

g) przez uczęszczanie do szkoły przy przedstawicielstwie dyplomatycznym innego państwa,

h) przez uczęszczanie do szkoły wyższej;

2) spełniającej obowiązek nauki poza granicami kraju:

a) przez uczęszczanie do szkoły przy przedstawicielstwach dyplomatycznych, urzędach konsularnych i przedstawicielstwach wojskowych Rzeczypospolitej Polskiej,

b) przez uczęszczanie do szkoły europejskiej, działającej na podstawie Konwencji o Statucie Szkół Europejskich, sporządzonej w Luksemburgu dnia 21 czerwca 1994 r.,

c) przez uczęszczanie do szkoły kraju, w którym przebywają,

d) przez uczęszczanie do szkoły za granicą na podstawie umów międzynarodowych lub porozumień o współpracy bezpośredniej zawieranych przez szkoły, jednostki samorządu terytorialnego i organy administracji rządowej lub w ramach programów edukacyjnych Unii Europejskiej;

3) niespełniającej obowiązku nauki.

§ 15.
1. Podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, o których mowa w art. 108 ust. 1–4 ustawy, oznaczane są przez:

1) numer identyfikacyjny REGON w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej;

2) indywidualny numer identyfikacyjny, o którym mowa w art. 9c ust. 2b ustawy o systemie oświaty;

3) nazwę;

4) określenie typu i rodzaju;

5) identyfikator i nazwę jednostki podziału terytorialnego kraju w rejestrze TERYT;

6) identyfikator i urzędową nazwę miejscowości w rejestrze TERYT;

7) określenie rodzaju miejscowości:

a) wieś,

b) miasto;

8) adres;

9) numer telefonu, numer faksu, adres strony internetowej, adres poczty elektronicznej;

10) określenie typu i nazwy organu prowadzącego;

11) określenie typu organu:

a) właściwego do wydania zezwolenia, o którym mowa w art. 58 ust. 3 ustawy o systemie oświaty,

b) prowadzącego ewidencję, o której mowa w art. 82 ust. 1 i 1a ustawy o systemie oświaty,

c) właściwego do wydania zezwolenia na utworzenie niepublicznego zakładu kształcenia nauczycieli albo niepublicznego kolegium pracowników służb społecznych.

2. Szkoły w zakładach poprawczych, schroniskach dla nieletnich, przy zakładach karnych, zorganizowane w podmiotach leczniczych oraz w domach pomocy społecznej są oznaczane także przez określenie rodzaju jednostki organizacyjnej, przy której są prowadzone.

3. Szkoły i placówki oświatowe połączone w zespół podają dane, o których mowa w ust. 1, odrębnie dla zespołu oraz dla poszczególnych szkół lub placówek oświatowych.

§ 16.
1. Prowadzący bazy danych oświatowych:

1) jednostki samorządu terytorialnego oznaczane są identyfikatorem jednostki podziału terytorialnego w rejestrze TERYT oraz danymi, o których mowa w § 15 ust. 1 pkt 1, 3, 8 i 9;

2) właściwi ministrowie oznaczani są symbolem literowym utworzonym z pierwszych liter wyrazów składających się na nazwę urzędu obsługującego ministra oraz danymi urzędu, o których mowa w § 15 ust. 1 pkt 1, 3, 8 i 9;

3) kuratorzy oświaty oznaczani są symbolem utworzonym z liter KO i przewidzianego dla województwa identyfikatora jednostki podziału terytorialnego w rejestrze TERYT oraz danymi kuratorium oświaty, o których mowa w § 15 ust. 1 pkt 1, 3, 8 i 9;

4) minister właściwy do spraw oświaty i wychowania oznaczany jest symbolem literowym utworzonym z liter CBD oraz pierwszych liter wyrazów składających się na nazwę urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania oraz danymi urzędu, o których mowa w § 15 ust. 1 pkt 1, 3, 8 i 9.

2. Specjalistyczna jednostka nadzoru oraz organy sprawujące nadzór pedagogiczny, o których mowa w art. 1 ust. 2 pkt 1 lit. c i e Karty Nauczyciela, oznaczane są danymi, o których mowa w § 15 ust. 1 pkt 1, 3, 8 i 9.

§ 17.
1. Dane z baz danych oświatowych prowadzonych przez podmioty, o których mowa w art. 108 ust. 1–4 ustawy, przekazywane są odpowiednio jednostkom samorządu terytorialnego, właściwym ministrom, kuratorom oświaty albo ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania w terminie trzech dni roboczych od dnia 30 września 2012 r. oraz 31 marca i 30 września 2013 r.

2. Dane z baz danych oświatowych, o których mowa w art. 108 ust. 5–9 ustawy, przekazywane są odpowiednio kuratorowi oświaty albo ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania w terminie dziesięciu dni roboczych od upływu terminów, o których mowa w ust. 1.

3. Dane z baz danych oświatowych, o których mowa w art. 108 ust. 10 ustawy, przekazywane są ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania w terminie siedmiu dni roboczych od upływu terminów, o których mowa w ust. 2.

4. Dane z baz danych oświatowych zakładów kształcenia nauczycieli oraz kolegiów pracowników służb społecznych przekazywane są odpowiednio jednostkom samorządu terytorialnego albo ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania w terminie trzech dni roboczych od dnia 10 października 2012 r. oraz 31 marca i 10 października 2013 r.

§ 18.
Dane dodatkowo aktualizowane według stanu na dzień 10 września, o których mowa w art. 107 ust. 3 pkt 1 lit. c, ust. 4 pkt 1 lit. a–g, i, k, l i pkt 2 ustawy, przekazywane są:

1) z baz danych oświatowych prowadzonych przez podmioty, o których mowa w art. 108 ust. 1–4 ustawy, odpowiednio jednostkom samorządu terytorialnego, właściwym ministrom, kuratorom oświaty albo ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania w terminie trzech dni roboczych od dnia 10 września 2012 r. oraz 10 września 2013 r.;

2) z baz danych oświatowych, o których mowa w art. 108 ust. 5–9 ustawy, odpowiednio kuratorowi oświaty albo ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania w terminie pięciu dni roboczych od upływu terminów, o których mowa w pkt 1;

3) z baz danych oświatowych, o których mowa w art. 108 ust. 10 ustawy, ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania w terminie pięciu dni roboczych od upływu terminów, o których mowa w pkt 2.

§ 19.
1. Podmioty prowadzące bazy danych oświatowych sporządzają wydruk zestawienia zbiorczego według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia.

2. Jednostki obsługi, o których mowa w art. 108 ust. 4 ustawy, sporządzają wydruk zestawienia zbiorczego według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do rozporządzenia.

3. W przypadku szkół i placówek oświatowych połączonych w zespół wydruk zestawienia zbiorczego według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia sporządza się odrębnie dla całego zespołu oraz dla każdej szkoły i placówki oświatowej.

§ 20.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2012 r.6)

Minister Edukacji Narodowej: wz. T. Sławecki

 

1) Minister Edukacji Narodowej kieruje działem administracji rządowej – oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej (Dz. U. Nr 248, poz. 1480).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781, z 2005 r. Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz. 788, Nr 122, poz. 1020, Nr 131, poz. 1091, Nr 167, poz. 1400 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 144, poz. 1043, Nr 208, poz. 1532 i Nr 227, poz. 1658, z 2007 r. Nr 42, poz. 273, Nr 80, poz. 542, Nr 115, poz. 791, Nr 120, poz. 818, Nr 180, poz. 1280 i Nr 181, poz. 1292, z 2008 r. Nr 70, poz. 416, Nr 145, poz. 917, Nr 216, poz. 1370 i Nr 235, poz. 1618, z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 31, poz. 206, Nr 56, poz. 458, Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1705, z 2010 r. Nr 44, poz. 250, Nr 54, poz. 320, Nr 127, poz. 857 i Nr 148, poz. 991, z 2011 r. Nr 106, poz. 622, Nr 112, poz. 654, Nr 139, poz. 814, Nr 149, poz. 887 i Nr 205, poz. 1206 oraz z 2012 r. poz. 941.

3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 170, poz. 1218 i Nr 220, poz. 1600, z 2007 r. Nr 17, poz. 95, Nr 80, poz. 542, Nr 102, poz. 689, Nr 158, poz. 1103, Nr 176, poz. 1238, Nr 191, poz. 1369 i Nr 247, poz. 1821, z 2008 r. Nr 145, poz. 917 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 1, poz. 1, Nr 56, poz. 458, Nr 67, poz. 572, Nr 97, poz. 800, Nr 213, poz. 1650 i Nr 219, poz. 1706, z 2011 r. Nr 149, poz. 887 i Nr 205, poz. 1206 oraz z 2012 r. poz. 908.

4) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2011 r. Nr 171, poz. 1016, Nr 209, poz. 1243 i 1244 i Nr 291, poz. 1707.

5) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2001 r. Nr 100, poz. 1080 i Nr 128, poz. 1405, z 2002 r. Nr 135, poz. 1146 i Nr 240, poz. 2052, z 2003 r. Nr 63, poz. 590 i Nr 213, poz. 2081, z 2004 r. Nr 240, poz. 2407, z 2008 r. Nr 90, poz. 562 oraz z 2011 r. Nr 244, poz. 1454.

6) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 16 grudnia 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz. U. Nr 277, poz. 2746, z 2005 r. Nr 53, poz. 473 oraz z 2007 r. Nr 161, poz. 1141), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, na podstawie art. 131 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. Nr 139, poz. 814 i Nr 205, poz. 1206 oraz z 2012 r. poz. 941).

Załącznik 1. [WZÓR - WYDRUK ZESTAWIENIA ZBIORCZEGO]

Załączniki do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 9 sierpnia 2012 r. (poz. 957)

Załącznik nr 1

WZÓR – WYDRUK ZESTAWIENIA ZBIORCZEGO

infoRgrafika

Załącznik 2. [WZÓR - WYDRUK ZESTAWIENIA ZBIORCZEGO]

Załącznik nr 2

WZÓR – WYDRUK ZESTAWIENIA ZBIORCZEGO

infoRgrafika

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA